İlanlarda sizce hangi yaklaşım doğru?

Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Arkadaşlar herkese selamlar...
Malum 2. el araç ilanlarını sık sık inceliyoruz hepimiz... Zaten ben forumun gediklisi oldum 4 senedir motor bakıyorum :)

Bahsettiğim durum şu...
Mesela 2011 yılında Honda CBR 250R ilk çıktığında sanırım 8.810 TL idi...2011 yılı boyunca bu fiyattan satıldı.
Ancak şimdi aynı motosikletin sıfır fiyatı 10.300 TL... Dolayısı ile 2. el ilanları 8500-9000 civarında...
Yani arkadaş almış 2011 yılında 8810 liraya motorunu, şimdi açmış ilanı mesela 9000 liradan...
İlanda soruyorum 2011 model için; sahibi "sıfırı 10300 lira ben tertemiz motoru 9000-9500'e veriyorum" diyor...
Bana 8810 liraya aldığı motoru 9000-9500'e satması abes geliyor.
İlan sahibine göre de sıfırı 10300 olan motoru 7500'e vermek abes geliyor.
..
Sizce olması gereken nedir?

NOT: Herkes malına istediği fiyatı koyar vs demeyin lütfen... Elbette herkes istediği fiyatı koyar ancak bunun bir doğrusu olmalı...
 
Katılım
15 Şub 2013
Mesajlar
935
Ticaretteki yegane kurallardan biri:

"MAL MÜŞTERİYE SATILIR"

Biz burada ne desek boş. Fiyatı alıcılar belirler.

Alıcısını bulduktan sonra 10300 liraya satması bile bir beis ifade etmez.

Bana göre mi: Satıcı haklı malın sıfır fiyatı yükselmiş o da yüksek tutup

kar etmek ister. Her satıcı gibi. Velev ki ticaret yapmıyor olsun..

Siz ben onlar farketmez. Biz olsak da aynısını yapardık,yapıyoruz,yaparız,yaparlar.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Bu tamamen olayın neresinde olduğunuza bağlı. Sanırım şuanda alıcısın :) hele al sonrasında bir daha konuşuruz :p
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Honda'nın her zaman ki olayı,

bakınız , 2007 yılında 17.000 den satılan 1100 xx ler halen aynı fiyat,
bakınız afr. twin vs.
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Bu tamamen olayın neresinde olduğunuza bağlı. Sanırım şuanda alıcısın :) hele al sonrasında bir daha konuşuruz :p

Zaten alıcı olduğum için kendi dediğim mantıklı ama satıcı olsam şimdi 10300 olan motoru 7000'e vermek ister miydim diye aklıma gelmedi değil :) O sebeple sordum :)
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Tenere bakıyorum. Sıfırı 22000 tl , ikinci eli 19000 TL :) .. Alan salak varmıdır bilmiyorum. :)
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Oğlum bak git diyecez o ilanlara :queen::queen::queen:

Satıcıya sorarsın neden fiyatı yüksek tutuyon diye sıfır fiyatını gösterir sana yok plakası yok extrası

Git o zaman sıfır al deyi verir

O zaman verilecek engüzel cevap

Oğlum bak git demek olur :cherry:
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
544
rayiç bedel kavramı bu yüzden vardır.
rayiç bedeller o an bir ürünün piyasa fiyatıdır.
2011 yılındaki döviz kuru , o günden bu güne enflasyon, teknoloji ,grenaj değişikliği , arz talep vs. hepsi fiyatta etkilidir.
biz mesela sadece kuru inceleyelim .
2011 dolar kuru 1.55-tl . 8810-TL = 5.683-usd
2013 dolar kuru 1.80-tl 9000-TL = 5.000-usd

Görüldüğü üzre 2011 yılında 8810-tl den aldığı bir motoru 2013 yılında 9.000-tel den satarsa tl bazlı sıfırından pahalıya satmış gibi gözükürken aslında 500-usd ucuza vermektedir.

Sıfır fiyatlarını kıyaslayalım : 2011- 8.810-TL kur 1.55 = 5.683-usd
2013- 10.300-TL kur 1.80 = 5.722-usd ( 11 usd fark var okadar da artmamış he :) ) 2012 yılı enflasyon %6. onu uygulasak bile 6.024 usd olması gerekirdi.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Birileri çıkar, faiz haramdır der, paradan para kazanmak olmaz der ama Bi motorun sıfır fiyatı yükseldi diye ikinci elinin fiyatını yükseltmek faiz almak değil de nedir ? Hondacılar duysun sesimi, haram iş yapmayın beyler indirin fiyatları :queen:
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Şimdi düşününki motorunuzun üzerinden kamyon geçti pert oldu motor. Trafik sigortasının size vereceği parayı bugünki sıfır fiyatından yıpranma ve yaşlanma düşereki yoksa 5 yıl önceki sıfır fiyatından yıpranma yaşlanma düşerek vermesini istersiniz. ???
Eğer hak geçmesin benim motorum 5 yaşında tabiki 5 yıl önceki fiyattan hesaplanmalı derseniz bu ilanlarada tepki vermekte haklısınız. Yok olmaz kardeşim şu günkü fiyatı ne ise ondan hesaplanmalı derseniz hiç ses etmeyin :)

Ben hiç alırken çok uyguna aldığım için aynı şekilde uyguna satıyorum şeklinde bir ilanla karşılaşmadım :)
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Şimdi düşününki motorunuzun üzerinden kamyon geçti pert oldu motor. Trafik sigortasının size vereceği parayı bugünki sıfır fiyatından yıpranma ve yaşlanma düşereki yoksa 5 yıl önceki sıfır fiyatından yıpranma yaşlanma düşerek vermesini istersiniz. ???
Eğer hak geçmesin benim motorum 5 yaşında tabiki 5 yıl önceki fiyattan hesaplanmalı derseniz bu ilanlarada tepki vermekte haklısınız. Yok olmaz kardeşim şu günkü fiyatı ne ise ondan hesaplanmalı derseniz hiç ses etmeyin :)

Ben hiç alırken çok uyguna aldığım için aynı şekilde uyguna satıyorum şeklinde bir ilanla karşılaşmadım :)

O zaman şu fiyatlar ve zam politikası ile 2. el almak saçma oluyor.
Şimdi 10.000 TL'ye sıfır araç alayım 2 sene sonra 10000'e geri satarım nasılsa sıfırı 12000 olur o zamana kadar :p
 
Katılım
29 Kas 2011
Mesajlar
1,001
Şimdi düşününki motorunuzun üzerinden kamyon geçti pert oldu motor. Trafik sigortasının size vereceği parayı bugünki sıfır fiyatından yıpranma ve yaşlanma düşereki yoksa 5 yıl önceki sıfır fiyatından yıpranma yaşlanma düşerek vermesini istersiniz. ???
Eğer hak geçmesin benim motorum 5 yaşında tabiki 5 yıl önceki fiyattan hesaplanmalı derseniz bu ilanlarada tepki vermekte haklısınız. Yok olmaz kardeşim şu günkü fiyatı ne ise ondan hesaplanmalı derseniz hiç ses etmeyin :)

Ben hiç alırken çok uyguna aldığım için aynı şekilde uyguna satıyorum şeklinde bir ilanla karşılaşmadım :)

Veya ev satıyorum. Aldığımda 65.000 liraydı şu an 165.000 lira değeri ama ben içinde oturdum 55.000'e vereceğim demiyor kimse :p.
 
Katılım
15 Şub 2013
Mesajlar
935
Birileri çıkar, faiz haramdır der, paradan para kazanmak olmaz der ama Bi motorun sıfır fiyatı yükseldi diye ikinci elinin fiyatını yükseltmek faiz almak değil de nedir ? Hondacılar duysun sesimi, haram iş yapmayın beyler indirin fiyatları :queen:


Kaybetme Riski olmaksızın Paradan para kazanmaya faiz denir hocam.

Bahsedilen duruma ise ticaret denir. Ortada bir meta var çünkü.

Ama oradan oraya bağlamışsınız ya olayı sizi tebrik ederim:mrgreen:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Kaybetme Riski olmaksızın Paradan para kazanmaya faiz denir hocam.

Bahsedilen duruma ise ticaret denir. Ortada bir meta var çünkü.

Ama oradan oraya bağlamışsınız ya olayı sizi tebrik ederim:mrgreen:
Risk olursa daha kötü aslında, çünkü kumar oluyor para ile para kazanmak için risk almak.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
arkadaşıma 2011 yılında 3650 anahtar teslim cbf 150 aldık yıl oldu 2012 sonu cbf oldu 4800,

şimdi burda empati yapın kendinizi koyun yerine cbfin sıfırı 4800 2. elleri 4 bin civarı, siz kaça satardınız?

bence çok normal bir durum bunu gidip honda yetkililerine söylemek lazım:)çünkü hondanın artık borsası kurulacak:queen:

bu işler şans işi biraz da mesela zamanında 3.100 e aldığım 2009 model cbfi 10bin km kullandıktan sonra 3600 e sattım işte hep bu fiyat artışı yüzünden:)gidipte ben 3'e aldım diye 2.500e satmak ne kadar mantıklı...

eski araba piyasasından hiç bahsetmeyelim o zman;millet araba alırdı 10 sene binerdi sonra karla satardı:)

velhasıl bizim arkadaşa cbf alırken 10-15 tane sıfır cbf alıp stok yapsaydık deli para kazanırmışız:queen:
 
Katılım
15 Şub 2013
Mesajlar
935
Risk olursa daha kötü aslında, çünkü kumar oluyor para ile para kazanmak için risk almak.


O konu İslamda KUMAR bahsi olarak extra olarak geçer. Onun meselesi farklı.

Yani FAİZ haramdır + KUMAR haramdır. :cat:

“Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmak için dikilen taşlar ve fal okları ancak şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz. Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah’ı anmaktan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi?”( Mâide, 5/90, 91)

Yazının Devamı: http://www.kunfeyekun.org/forum/dini-sorular-cevaplar/kumar-nedir-islam8217a-gore-hukmu-nedir-7743/#ixzz2RZJy85YO
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar herkese selamlar...
Malum 2. el araç ilanlarını sık sık inceliyoruz hepimiz... Zaten ben forumun gediklisi oldum 4 senedir motor bakıyorum :)

Bahsettiğim durum şu...
Mesela 2011 yılında Honda CBR 250R ilk çıktığında sanırım 8.810 TL idi...2011 yılı boyunca bu fiyattan satıldı.
Ancak şimdi aynı motosikletin sıfır fiyatı 10.300 TL... Dolayısı ile 2. el ilanları 8500-9000 civarında...
Yani arkadaş almış 2011 yılında 8810 liraya motorunu, şimdi açmış ilanı mesela 9000 liradan...
İlanda soruyorum 2011 model için; sahibi "sıfırı 10300 lira ben tertemiz motoru 9000-9500'e veriyorum" diyor...
Bana 8810 liraya aldığı motoru 9000-9500'e satması abes geliyor.
İlan sahibine göre de sıfırı 10300 olan motoru 7500'e vermek abes geliyor.
..
Sizce olması gereken nedir?

NOT: Herkes malına istediği fiyatı koyar vs demeyin lütfen... Elbette herkes istediği fiyatı koyar ancak bunun bir doğrusu olmalı...

bunun yanlış olduğuna nasıl karar verdin? :)
olması gereken şudur,malı piyasaya arz edersin,alıcı talep eder,mal çoksa alıcı azsa fiyat düşer,alıcı çoksa mal azsa fiyat yükselir.Sonuçta fiyatı arz-talep dengesi belirler,etik ya da romantik yaklaşımlar değil..
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
Şu çin mallarıda böyle olsada ticaret tavan yapsa,,,
sıfırını alırsın beşe ikinci elini satartın 2ye3 onuda satabilirsen
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
1,052
evet savaskayan'ın dediği doğru arz-talep diyoruz buna.. burda konu etik olması değil bencede.. ticari malın değer kazanması ya da kaybetmesi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst