Hyosung S&T Kanuni Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
öncelikle cevapladığın için teşekkür ederim.. Lakin motor çalışırken kontrol et derken? :) motor çalışmıyorki.. bekleyince ilk marşta gıv gıv ediyor.. sonraki marşlarda akünün arka kısmındaki sigorta kutularından yada oralardan bir yerden tak tak tak diye ses geliyor :) nasıl anlattım ama :)

motoru calıstıramıyorum bir türlü yani..
arabadan takviye ilede çalışmıyorsa arıza akude degildir marş motorundadır bakmak lazım
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Abi motor basıma bela oldu.. Masraf üzerine masraf.. öyle böyle değil.. Lastik alacaktım hatırlarsın lakin bütün parayı gömdük arızaya.. Birde ev değiştirdik falan maddi açıdan çöktüm!!! İnşallah marş motorundadır.. Yarın söküp kömürlerini falan kontrol edeceğim..

Bu arada yakup un numarasını hala istiyormusun abi?
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
kürşat, o motordan bu kadar şikayetçiysen neden hala satmıyorsun?
mazoşistmisin üstad?
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
:pl::pl:

Aga tek kelime ile cevap vereyim.. ADAM EDECEĞİM ONU!!! :) şaka bir yana satarsam daha iyi birşey alamam şu anda.. Maddi durumlardan dolayı... Hatta satarsam direncimi kırıp motor alamam uzun bir süre.. Bundan dolayı satmıyorum.. Ama en önemli faktör MOTORUMU SEVİYORUM.. Onunda beni sevmesini istiyorum :p
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
:pl::pl:

Aga tek kelime ile cevap vereyim.. ADAM EDECEĞİM ONU!!! :) şaka bir yana satarsam daha iyi birşey alamam şu anda.. Maddi durumlardan dolayı... Hatta satarsam direncimi kırıp motor alamam uzun bir süre.. Bundan dolayı satmıyorum.. Ama en önemli faktör MOTORUMU SEVİYORUM.. Onunda beni sevmesini istiyorum :p

iyi de, nasıl sevgi bu, bir türlü sevişemiyorsunuz!
hatta sevişirken, genelde hep o seni....
nasıl desem..
ehhe vurmayın tamam :p
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Evet aku sarj ettim.. Tik dedi calisti.. Korktugumda buydu zaten.. Jikleyi actim calisirken sarji olcum diye ama yok sarj olmuyor alet.. Simdi sikinti su.. Alternatormu sorunlu yoksa konjektor mu?
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Evet aku sarj ettim.. Tik dedi calisti.. Korktugumda buydu zaten.. Jikleyi actim calisirken sarji olcum diye ama yok sarj olmuyor alet.. Simdi sikinti su.. Alternatormu sorunlu yoksa konjektor mu?

40 katır mı 40 satır mı misali.....

senin yerinde olmak istemezdim...
kesin karar verdim, sen mazoşistsin :p
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Valla hocam motoru satim satmasina da.. Burdaki herkes bu sorunlari yasamis daha once.. O yuzden cok koymuyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

:) shibumi nin (bu arada en sevdigim trevanian kitabidir) tavsiyesi uzerine alternatoru olcmek icin guc bela yan kapagi actim.. Alternator soketlerinde sikinti yoktu lakin!!!

Soketinnkarsiligi olan 3 kablodan birinin kopuk oldugunu farkettim.. Konjektore giren karsiligini bulup guzelce birlestirdim.. Ve sonuc ; sarj edilen bir aku ve saglikli calisan bir motor :)

Motorumu seviyorum, sizi seviyorum hatta yurekce seni bile seviyorum :) hadi ben gazlamaya gidiyorum.. Gorusuruz..
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Valla hocam motoru satim satmasina da.. Burdaki herkes bu sorunlari yasamis daha once.. O yuzden cok koymuyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

:) shibumi nin (bu arada en sevdigim trevanian kitabidir) tavsiyesi uzerine alternatoru olcmek icin guc bela yan kapagi actim.. Alternator soketlerinde sikinti yoktu lakin!!!

Soketinnkarsiligi olan 3 kablodan birinin kopuk oldugunu farkettim.. Konjektore giren karsiligini bulup guzelce birlestirdim.. Ve sonuc ; sarj edilen bir aku ve saglikli calisan bir motor :)

Motorumu seviyorum, sizi seviyorum hatta yurekce seni bile seviyorum :) hadi ben gazlamaya gidiyorum.. Gorusuruz..


geçmiş olsun. böyle durumlarda önce bir tesisatı gözden geçirmekte fayda var tabi :) demiştim gerçi soketleri filan kontrol et diye :p Benim tavsiyem sen yine de yeni bir stator ve konjektör'e hazır ol :).

Eğer başına konjektör ve stator'den dolayı sıkıntı çıkarsa, daha önce dediğim gibi ikisini birden değiştirmek, gereksiz ikilemler ve aynı arızaların tekrar etmesini önler. Hem de bir daha sorun olmayacağı garanti olur.

Shibumi'nin tavsiye ettiği mosfet konjektörler en iyi çözüm yeni statorle. eğer şarj sorunun hortlarsa :)
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Valla kadir motoru bugün çalıştırmadım hiç.. Çok istesemde binmedim bakalım bir iki gün yatsın sonra tekrar ölçeceğim akünün durumunu.. Bununla birlikte yeni bir statör ve konjektör için kolları sıvadım :)

Aslında kafamda motordan bir ay kadar ayrı kalıp kritik parçaları komple yenisi ile değiştirmeyi düşünüyorum.. Ama motorun esas ihtiyacı olan yeni bir elektrik sistemi sanki.. Yeni kablolar, yeni ateşleme sistemi..vb :) bakalım zamanla halledeceğim umarım :)
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Valla kadir motoru bugün çalıştırmadım hiç.. Çok istesemde binmedim bakalım bir iki gün yatsın sonra tekrar ölçeceğim akünün durumunu.. Bununla birlikte yeni bir statör ve konjektör için kolları sıvadım :)

Aslında kafamda motordan bir ay kadar ayrı kalıp kritik parçaları komple yenisi ile değiştirmeyi düşünüyorum.. Ama motorun esas ihtiyacı olan yeni bir elektrik sistemi sanki.. Yeni kablolar, yeni ateşleme sistemi..vb :) bakalım zamanla halledeceğim umarım :)

Ateşleme filan iyi. onlarda sıkıntı yok. hele karbüratöre gerekmedikçe hiç dokunma. Elektrik aksamının elden geçmesinde fayda var. ben izmirdeyken bütün kablo tesisatını açıp tek tek kabloları kontrol edip gerekli yerlere müdahalede bulunmuştum. Ama yani yapılcak iş değil :D kablo ağını bi dağıtıyosun örümcek ağı gibi :D bu motorda bu kadar kompleks ne var diyosun :)

Eğer uğraşırım dersen kablo tesisatını komple söküp elden geçirmen epey güzel olur derim. güzel bi konjektör ve statör iyi fikir kesinlikle. bi kere iyisinden halledip o dertten sonsuza kadar kurtulabilirsin. Hem far modifikasyonu konusunda da endişen kalmamış olur.

Bir de arka fren pompasına bak. benimki korozyondan dolayı kilitlendiği için arka kaliper gitmişti. :) ufak bi öneri :)


Bi de abi bunlar normal aslında. neden dersen, 2005 modeldi senin motor yanlış hatırlamıyorsam, 8 yaşında mı oluyor? Şimdi servis kitapçığında belli zamanlarda kontrol edilmesi ve gerekirse müdahale ve değişiklik yapılması gereken bir çok parça var. bakımlarda bunların hiç biri sallanmıyo.

senin konjektöre gelen kablonun kopuk olması da bu bakımların yeterli yapılmadığı anlamına geliyor aslen. He, piyasadaki ustalar genelde işinin ehli. ama malum bişey olmaz kafası, bir arıza çıkmadıkça bi çok şeyi kontrol etmiyolar :)
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Valla 8 yasında 18 yasına kadar benimle olsun sonra emekliliğini isteyelim diyorum bakalım :) Bunun sayesinde motorcu oldum ben :) söküp takmaktan ayrı bir zevk alıyorum.. Hiç acelem yok valla.. Şu an uzun yolda yapacak değilim.. Temmuza kadar bütün sıkıntılarını halledip bir bodrum yapmak istiyorum.. Bakalım nasip kısmet..
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Bence daha önce önerdiğim MOSFET konjektör olayına gir. Daha sonra konjektörün (+) çıkışından akünün (+) ucuna direk bir hat çek. Araya 30A bir sigorta koymatı unutma.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Motoru aldığımdan beri iyi masraf yaptım.

Yağ + 2 takım balata 185tl
Lastik Takımı + rotbalans 720tl
jant göbeği rulmanları değiştirildi
Konjektör orj ile değişim 165tl
karbüratör bakımı senkron ayarı 100tl (birşeyi yokmuş ama a- z ye elden geçti. Tertemiz)
Boştayken bir ses yapıyordu debriyaja sıkınca düzeliyordu. Bir vida var debriyaj balatasının altında o sıkıldı düzeldi
Ön amortisör yağları değişti (Kaç yıllık motor değiştirmek lazım)
Ön amortisörde 3mm yamukluk vardı Tornada düzeltildi. Eski sahibinin küçük bir kaza yaptığını biliyordum fakat amortisörün yamulmasını tahmin edememiştim. Bu motordaki herşey çok yumuşak maddeden yapılmış
Fren hidrolikleri değiştirildi. (Kaç yıllık motor değiştirmek lazım).

Şimdiye kadar 1500e yakın masraf yaptım. Tabiki burada en büyük kalemi lastikler oluşturuyor. Diğerlerinin de çoğunu başka kullanıcılar yapmazdı ama ben satmayı düşünmüyorum o sebeple sıfır motosiklet gibi olsun istedim.

Yapılabilecekler
Deponun içi leş gibi pas. İçini temizletip kaplatmak lazım istanbulda bir yer lazım bunu yapabilecek bilen varsa söylesin :)
Zincir pas içindeydi gaz yağı ile pırıl pırıl yaptım. iyice yağladım kızak yağı ve gresle çok güzel açıldı ama yine de ileriki duruma göre değişebilir.
Sonradan takılma kafa yerine orj farı yerine takabilirim.
Motoru beyaza yada siyaha boyatabilirim kararsızım =/

Karbüratör temizlenirken vida 2 turdan 2.5 tura getirildi. Biraz yakıt arttı tabi. Yeniden 2 tura mı çeksem sizin kendi motorunuzdaki durumu biliyor musunuz ? Tavsiyesi olan var mı? Geçen gün aşırı derece şehir içi + ana yolda 130 140 arası seyahatte 4.9 yaktı 4.5 olsa çok memnun olurdum :)
 
Katılım
3 Haz 2012
Mesajlar
337
selam arkadaşlar..
hyosung gt gtr 650 motor parçaları (2. el ) bulabılecegım bı yer varmı acaba?
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Nette parça fiyatına satılan motorlar var onlardan sadece parçayı iste belki satarlar.
Birde çıkmacılar var ki ben tavsiye etmiyorum bir gün motorunuz gizemli bir şekilde sırra kadem basar sonra çıkmacılarda dalağını böbreğini bulursunuz ki etme bulma dünyası olur mu olur.
Size neler lazım?

Motosikletim şuan bence güzel oldu. Şuan için tek şikayetim yakıtından birde veletlerden.
İşyerimde kapının önünde park halindeyken veletler sağ kütükteki marş butonunu koparmış. Şimdi işin yoksa sağ kütük al.
Şuanlık çok damarlı bir teli sokuyorum oraya çalışıyor :)
ama olmadık yerde stop ettirirsem çok kötü olur. :)
Motosikletle genel olarak 4.6-4.9 arası yakıyorum tabi bunda benim şehir içinde bazen agresif olsada uygun hızda gitmem ve biraz trafikli ana yollarda 140 bandında gitmem de etkili. Yine de karbüratörü 2 tura indirme isteğim var az yaksın diye:D

Birde millet az yazın şuraya be :D
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Hocam ne yazim bilemedim :)

Konjektör sorunsalı devam ediyor.. Yerim dar kıpırdayamıyorum bir yere.. Yurt dışındaki bir iki arkadasa haber saldım konjektörü yurt dışından getirteceğim.. Sonra şu karbüratör için gene açmak gerekecek zira çiğ benzin kokusunu hala alıyorum.. Sanırsam şamandıra siparişi vermem lazım değiştirsem iyi olacak..

Önümüzdeki ay Avon Storm Grip II ön arka lastik alıyorum. :) motoru mat fümeye kaplatacaktım lakin şimdilik vazgeçtim tokurun rengi hoşuma gitmeye başladı :)
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Hocam ne yazim bilemedim :)

Konjektör sorunsalı devam ediyor.. Yerim dar kıpırdayamıyorum bir yere.. Yurt dışındaki bir iki arkadasa haber saldım konjektörü yurt dışından getirteceğim.. Sonra şu karbüratör için gene açmak gerekecek zira çiğ benzin kokusunu hala alıyorum.. Sanırsam şamandıra siparişi vermem lazım değiştirsem iyi olacak..

Önümüzdeki ay Avon Storm Grip II ön arka lastik alıyorum. :) motoru mat fümeye kaplatacaktım lakin şimdilik vazgeçtim tokurun rengi hoşuma gitmeye başladı :)

aldığın lastiklerin fiyatı nedir bilmiyorum ama ekonomik ve fiyatına göre performansı olan sava lastiğini önerebilirim.



sava
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst