Arkadaşlar şu benzin musluğunun ordan benzin sızdırmasına ne diyorsunuz neden yapar?
kardeşim benzin musluğunu ustan söksün onun dibine sıvı conta sürüp geri taksın sıkıntı çözülür... bu olay bütün driftler de vardır...Arkadaşlar şu benzin musluğunun ordan benzin sızdırmasına ne diyorsunuz neden yapar?
Tav oluyorum ya tam motoru temizliyorum bi bakıyorum motora damlamış gene ya da pantalonuma damlıyor bir de bir şey sorucam size motoru ekim sonu kasım başı gibi kaldırdım depoya soğuk diye hava binmiyorum arada gidip çalıştırıyorum olduğu yerde 5-10 dk çıkarınca motoru yağının değişmesi gerekir mi ya da içindeki benzinin boşaltılması falan ? Ha birde motoru yıkayayım mı ya sorun olur mu çin falan diye...
sağolasın mesut kardeşim hamd'olsun iyiyiz maşallaheray kardeş nerelerdesin uzun zamandır görünmüyordun
nasl gidiyor destroyla hayat
Evet arkadaşlar. Daha önceden yazdığım üzere geçen günlerde 10 TL lik benzin almıştım ve bugün bitirmeyi başardım10 TL lik benzin 2,06 Litre aldı. 72 km'de iken teklemeye başladı. 75 km hafiften tekleye tekleye yolumuza devam ettik. Daha sonra trafik yoğunlaşmaya başladı motor stop etmesin diye yedek depoya geçtim. Hesaplama yatığımda motorun yaklaşık olarak 100 km'de 2,7 litre benzin tükettiğini hesapladım. İyi bir değer gibi göründü gözüme.
ben bu değerleri görünce hayret ediyorum. benim motorum 30 tl benzinle 183 km gidip bitiyor. yani km de 165 kr civarı yakıyor. Ama ben yüksek devir kullanmayı seviyorum siz nasıl kullanıyorsunuz, vitesleri kaç devirde atıyorsunuz. Bana çok az geldi yaktığı
2-3-4 viteslerde 3000-4000-5000 devirlerde değiştiriyorum vitesleri. 4. vitesten 5. vitese atarken ise 5000-6000 i buluyor genelde. 5. viteste ise 70-80 km hızla ilerliyorum. Bazen 90 a çıktığımda oluyor.
Bu arada dün akşam motor kaç görücek diye bir deneyim dedim bayağıda bir rüzgar vardı 100-110 km'yi gördü ama bana az gibi geldi. Rüzgar ne kadar etkiliyor bilmiyorum. 1100 km civarlarında motor. Yağını 600 km de değiştirmiştim. Bosh marka yağ koydular pek içime sindiremedim. Castrol marka yağ alıp koyucam. Koyduktan sonra tekrar deneme yapıcam. Motoru kullanım kitapçığındaki gibi ilk bin km 5000-6000 deviri geçmeden kullandık ama bu seferde motor sağır mı açıldı neNeyse bize hız gerekmiyor motorumuz uzun ömürlü olsun yeter. Yağı değiştirkten sonra tekrar bir denerim. Artık yavaş yavaş açmaya başlarım motoru. 8000-9000 devirlere çıkarırım Belki
Herşey bir yanada 6. vites olaydı iyiydi :bounce:
yaaa ben bazen sürekli redline a yakın kullandım çok da güzel açıldı. 145 km hızı da gördüm. ama ilk günden beri castrol power 1 10-40 kullandım NGK buji kullandım. motorunuz sağır kalmaz. ilk 500 km 5000 deviri geçmedikten sonra sıkıntı yok. ondan sonra 1. vites hariç redline a kadar çıkartın motoru ve her viteste kompresyon uygulayın. motorunuz 130-135 kmlere rahat çıkacaktır.
ama tavsiyem serin havada yapın bunu...
sağolasın mesut kardeşim hamd'olsun iyiyiz maşallahbenim keçi de iyi maşallah 14000 olduk işte sallan yovarlan devam ediyoruz
artık MT ye pek girmiyorum laftan anlamayan bişey anlattığın zaman hemen kendi bildiğini doğru zanneden çok kişi var artık sinir sistemim kaldırmıyo
bizim facebook üzerinden bi grubumuz var içinde hayabusadan 125 lik motora kadar geniş yelpazeli bi grup ordan devam ediyoruz ümitle beraber
burayı sadece izliyorum müdahale etmiyorum artık çünkü apaçi çok... orda az kişiyiz ama gelin şuraya gidiyoruz deyince en azında 4-5 kişi geliyo
mesela bu ayın 16 sında çanakkaleye şehitlerimizi anma ziyereti var ona gidecekler ama ben gidemicem ne yazık ki. sürekli böyle uzun gezilerimiz oluyo, hafta içleri çay buluşması yapıyoruz![]()
Eray nerede gördün 145' i !?. 145 km hızı da gördüm.
sistemli olarak...
1. vites hariç redline a kadar getir ama redline a sokma sonra bırak kompresyonla dursun. 1. vites hariç her viteste yap. hava filtreni sürekli temiz tut. bakımlarını aksatma. ben 19000 de sattım köpek gibi gidiyodu...
yokuş aşağı...Eray nerede gördün 145' i !?
Hava filtresini kendimizde temizleyebilir miyiz? Birde yağını değiştir demişsin abi de benzin bir şey olur mu içindekini boşaltayım mı yoksa direkt üstüne doldurayım mı ha yağ daha yeni bu arada 1000 km de değiştirdim daha 300 km oldu değişeli...
Hala da köpek gibi senin motor galiba eray üstad. Ümit usta anlatiyordu ara sıra en son satacaklardi vazgeçmişler sanırım. Güzel bir bakım yapıp devam edecekler![]()