Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Arkadaşlar şu benzin musluğunun ordan benzin sızdırmasına ne diyorsunuz neden yapar?
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
Arkadaşlar şu benzin musluğunun ordan benzin sızdırmasına ne diyorsunuz neden yapar?
kardeşim benzin musluğunu ustan söksün onun dibine sıvı conta sürüp geri taksın sıkıntı çözülür... bu olay bütün driftler de vardır...
topici daha önce okusaydınız orda da bi kaç defa yazılmıştı...
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Tav oluyorum ya tam motoru temizliyorum bi bakıyorum motora damlamış gene ya da pantalonuma damlıyor bir de bir şey sorucam size motoru ekim sonu kasım başı gibi kaldırdım depoya soğuk diye hava binmiyorum arada gidip çalıştırıyorum olduğu yerde 5-10 dk çıkarınca motoru yağının değişmesi gerekir mi ya da içindeki benzinin boşaltılması falan ? Ha birde motoru yıkayayım mı ya sorun olur mu çin falan diye...
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
Tav oluyorum ya tam motoru temizliyorum bi bakıyorum motora damlamış gene ya da pantalonuma damlıyor bir de bir şey sorucam size motoru ekim sonu kasım başı gibi kaldırdım depoya soğuk diye hava binmiyorum arada gidip çalıştırıyorum olduğu yerde 5-10 dk çıkarınca motoru yağının değişmesi gerekir mi ya da içindeki benzinin boşaltılması falan ? Ha birde motoru yıkayayım mı ya sorun olur mu çin falan diye...

ya abicim bu çin malları gözünüzü ne kadar korkutmuş sizin. Yıka be kardeşim benim motorum her hafta sonu tanzikli su ile yıkanır. Korkmayın bu kadar japonunda arıza çıkmıyormu sanki senin altındaki motorunda japondan kalır yanı yok emin ol.
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
sezona yani binmeye başlayacağınız zaman değiştirin yağı 1 kilo yaa bişey tutmaz.
motoru yıkayın ama tazyikli su kullanacaksanız çok yaklaştırmayın suyu maluk kartonu bile kesiyo basıncı ;)
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
eray kardeş nerelerdesin uzun zamandır görünmüyordun
nasl gidiyor destroyla hayat
sağolasın mesut kardeşim hamd'olsun iyiyiz maşallah :) benim keçi de iyi maşallah 14000 olduk işte sallan yovarlan devam ediyoruz :)
artık MT ye pek girmiyorum laftan anlamayan bişey anlattığın zaman hemen kendi bildiğini doğru zanneden çok kişi var artık sinir sistemim kaldırmıyo :)
bizim facebook üzerinden bi grubumuz var içinde hayabusadan 125 lik motora kadar geniş yelpazeli bi grup ordan devam ediyoruz ümitle beraber :)
burayı sadece izliyorum müdahale etmiyorum artık çünkü apaçi çok... orda az kişiyiz ama gelin şuraya gidiyoruz deyince en azında 4-5 kişi geliyo :)
mesela bu ayın 16 sında çanakkaleye şehitlerimizi anma ziyereti var ona gidecekler ama ben gidemicem ne yazık ki. sürekli böyle uzun gezilerimiz oluyo, hafta içleri çay buluşması yapıyoruz :)
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Evet arkadaşlar. Daha önceden yazdığım üzere geçen günlerde 10 TL lik benzin almıştım ve bugün bitirmeyi başardım :) 10 TL lik benzin 2,06 Litre aldı. 72 km'de iken teklemeye başladı. 75 km hafiften tekleye tekleye yolumuza devam ettik. Daha sonra trafik yoğunlaşmaya başladı motor stop etmesin diye yedek depoya geçtim. Hesaplama yatığımda motorun yaklaşık olarak 100 km'de 2,7 litre benzin tükettiğini hesapladım. İyi bir değer gibi göründü gözüme.
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
Evet arkadaşlar. Daha önceden yazdığım üzere geçen günlerde 10 TL lik benzin almıştım ve bugün bitirmeyi başardım :) 10 TL lik benzin 2,06 Litre aldı. 72 km'de iken teklemeye başladı. 75 km hafiften tekleye tekleye yolumuza devam ettik. Daha sonra trafik yoğunlaşmaya başladı motor stop etmesin diye yedek depoya geçtim. Hesaplama yatığımda motorun yaklaşık olarak 100 km'de 2,7 litre benzin tükettiğini hesapladım. İyi bir değer gibi göründü gözüme.

ben bu değerleri görünce hayret ediyorum. benim motorum 30 tl benzinle 183 km gidip bitiyor. yani km de 165 kr civarı yakıyor. Ama ben yüksek devir kullanmayı seviyorum siz nasıl kullanıyorsunuz, vitesleri kaç devirde atıyorsunuz. Bana çok az geldi yaktığı
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
ben bu değerleri görünce hayret ediyorum. benim motorum 30 tl benzinle 183 km gidip bitiyor. yani km de 165 kr civarı yakıyor. Ama ben yüksek devir kullanmayı seviyorum siz nasıl kullanıyorsunuz, vitesleri kaç devirde atıyorsunuz. Bana çok az geldi yaktığı

2-3-4 viteslerde 3000-4000-5000 devirlerde değiştiriyorum vitesleri. 4. vitesten 5. vitese atarken ise 5000-6000 i buluyor genelde. 5. viteste ise 70-80 km hızla ilerliyorum. Bazen 90 a çıktığımda oluyor.

Bu arada dün akşam motor kaç görücek diye bir deneyim dedim bayağıda bir rüzgar vardı 100-110 km'yi gördü ama bana az gibi geldi. Rüzgar ne kadar etkiliyor bilmiyorum. 1100 km civarlarında motor. Yağını 600 km de değiştirmiştim. Bosh marka yağ koydular pek içime sindiremedim. Castrol marka yağ alıp koyucam. Koyduktan sonra tekrar deneme yapıcam. Motoru kullanım kitapçığındaki gibi ilk bin km 5000-6000 deviri geçmeden kullandık ama bu seferde motor sağır mı açıldı ne :) Neyse bize hız gerekmiyor motorumuz uzun ömürlü olsun yeter. Yağı değiştirkten sonra tekrar bir denerim. Artık yavaş yavaş açmaya başlarım motoru. 8000-9000 devirlere çıkarırım Belki :)

Herşey bir yanada 6. vites olaydı iyiydi :bounce:
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
2-3-4 viteslerde 3000-4000-5000 devirlerde değiştiriyorum vitesleri. 4. vitesten 5. vitese atarken ise 5000-6000 i buluyor genelde. 5. viteste ise 70-80 km hızla ilerliyorum. Bazen 90 a çıktığımda oluyor.

Bu arada dün akşam motor kaç görücek diye bir deneyim dedim bayağıda bir rüzgar vardı 100-110 km'yi gördü ama bana az gibi geldi. Rüzgar ne kadar etkiliyor bilmiyorum. 1100 km civarlarında motor. Yağını 600 km de değiştirmiştim. Bosh marka yağ koydular pek içime sindiremedim. Castrol marka yağ alıp koyucam. Koyduktan sonra tekrar deneme yapıcam. Motoru kullanım kitapçığındaki gibi ilk bin km 5000-6000 deviri geçmeden kullandık ama bu seferde motor sağır mı açıldı ne :) Neyse bize hız gerekmiyor motorumuz uzun ömürlü olsun yeter. Yağı değiştirkten sonra tekrar bir denerim. Artık yavaş yavaş açmaya başlarım motoru. 8000-9000 devirlere çıkarırım Belki :)

Herşey bir yanada 6. vites olaydı iyiydi :bounce:

hımmm ben biraz sert kullanıyorum anlaşılan:sunny:
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
yaaa ben bazen sürekli redline a yakın kullandım çok da güzel açıldı. 145 km hızı da gördüm. ama ilk günden beri castrol power 1 10-40 kullandım NGK buji kullandım. motorunuz sağır kalmaz. ilk 500 km 5000 deviri geçmedikten sonra sıkıntı yok. ondan sonra 1. vites hariç redline a kadar çıkartın motoru ve her viteste kompresyon uygulayın. motorunuz 130-135 kmlere rahat çıkacaktır.
ama tavsiyem serin havada yapın bunu...
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
yaaa ben bazen sürekli redline a yakın kullandım çok da güzel açıldı. 145 km hızı da gördüm. ama ilk günden beri castrol power 1 10-40 kullandım NGK buji kullandım. motorunuz sağır kalmaz. ilk 500 km 5000 deviri geçmedikten sonra sıkıntı yok. ondan sonra 1. vites hariç redline a kadar çıkartın motoru ve her viteste kompresyon uygulayın. motorunuz 130-135 kmlere rahat çıkacaktır.
ama tavsiyem serin havada yapın bunu...

Yapıştır diyorsun yani
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
sistemli olarak...
1. vites hariç redline a kadar getir ama redline a sokma sonra bırak kompresyonla dursun. 1. vites hariç her viteste yap. hava filtreni sürekli temiz tut. bakımlarını aksatma. ben 19000 de sattım köpek gibi gidiyodu...
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Hava filtresini kendimizde temizleyebilir miyiz? Birde yağını değiştir demişsin abi de benzin bir şey olur mu içindekini boşaltayım mı yoksa direkt üstüne doldurayım mı ha yağ daha yeni bu arada 1000 km de değiştirdim daha 300 km oldu değişeli...
 
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
969
sağolasın mesut kardeşim hamd'olsun iyiyiz maşallah :) benim keçi de iyi maşallah 14000 olduk işte sallan yovarlan devam ediyoruz :)
artık MT ye pek girmiyorum laftan anlamayan bişey anlattığın zaman hemen kendi bildiğini doğru zanneden çok kişi var artık sinir sistemim kaldırmıyo :)
bizim facebook üzerinden bi grubumuz var içinde hayabusadan 125 lik motora kadar geniş yelpazeli bi grup ordan devam ediyoruz ümitle beraber :)
burayı sadece izliyorum müdahale etmiyorum artık çünkü apaçi çok... orda az kişiyiz ama gelin şuraya gidiyoruz deyince en azında 4-5 kişi geliyo :)
mesela bu ayın 16 sında çanakkaleye şehitlerimizi anma ziyereti var ona gidecekler ama ben gidemicem ne yazık ki. sürekli böyle uzun gezilerimiz oluyo, hafta içleri çay buluşması yapıyoruz :)

aynen dediklerine katılıyorum kardeşim
siz gittikten sonra ne foto paylaşan var ne bilgi
belli bi seviyede gırgır samata bilgi alışverişi ilerliyordu
şimdi durumlar değişiyor yavaştan neyse bakalım
kendine ii bak kardeşim özelden grubun ismini yollarsan arada ziyaret ederim
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
sistemli olarak...
1. vites hariç redline a kadar getir ama redline a sokma sonra bırak kompresyonla dursun. 1. vites hariç her viteste yap. hava filtreni sürekli temiz tut. bakımlarını aksatma. ben 19000 de sattım köpek gibi gidiyodu...

Hala da köpek gibi senin motor galiba eray üstad. Ümit usta anlatiyordu ara sıra en son satacaklardi vazgeçmişler sanırım. Güzel bir bakım yapıp devam edecekler :)
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
Eray nerede gördün 145' i !?
yokuş aşağı...

---------- Post added at 10:19 ---------- Previous post was at 10:15 ----------

Hava filtresini kendimizde temizleyebilir miyiz? Birde yağını değiştir demişsin abi de benzin bir şey olur mu içindekini boşaltayım mı yoksa direkt üstüne doldurayım mı ha yağ daha yeni bu arada 1000 km de değiştirdim daha 300 km oldu değişeli...

yağı değiştir derken bakım aralığını uzatmayın ve kaliteli yağ kullanın demek istedim. ben ilk aldığım günden beri castrol power 1 10-40 yağı kullandım. motul için de herkes çok iyi diyo. imkan olsa da mobil1 kullansak ama onun da litresi 50-60 liraymış galiba...
hava filtresi sünger olduğu için akşam sökün motordan evde sabunlu su ile yıkayın iyice sıkıp (parçalamadan) sabaha kadar iyice kurutun. sonra motora takın. aman haa sakın iyice kurutmadan takmayın...

---------- Post added at 10:22 ---------- Previous post was at 10:19 ----------

Hala da köpek gibi senin motor galiba eray üstad. Ümit usta anlatiyordu ara sıra en son satacaklardi vazgeçmişler sanırım. Güzel bir bakım yapıp devam edecekler :)

valla nebri ne yalan söyliyim ilk göz ağrımdı. satarken içim burkulmadı değil. çok düştüm üzerine morali bozulsa servise gittim ne yapabiliriz diye :) hatta serviste adım kıl müşteriye çıktı :)
sattığım arkadaşın şanslı olduğunu düşünüyorum açıkçası. ki keza ümit de benle aynı düşüncede :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst