Benim bile kafam karisti...

Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Yahu benim bile kafam karisti.. :silent:
Söyle bir durum düsünün..



---------- Post added at 02:42 ---------- Previous post was at 02:36 ----------

Olmadi sormak istedigim...
Lütfen bu konuyu silin..
Yarin aksam yine denerim...

Konu aslinda cok kolay..
Yurdumda cok gecerli olmasada burada soldan önce sag herzaman gecerlidir...
Simdi burada mavi arac geri geri geliyor..
Ve yol hakki kimindir????
Mavi aracin girdigi yolu cikmaz yol olarak düsünün...
Dönme imkani olmadigi icin mecburen geri geri geliyor..

YOL HAKKI KIMIN?
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Konuyu okumadım ama önce şunu yazayım.
Sonunda doğru düzgün bir konu gördüm.
Ne iyi oldu da yine böyle bir konu açtın.

-------

Ama sonra olmadı bu silin demişsin.
Vallahi birşey anlamadım. :silent:
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kural olarak yol hakkı kimin bilmiyorum ama kırmızı aracı kullanıyor olsam mavi araca yol verirdim. Çünkü,
1) Sağa döneceksem, mavi araç geri geri geldiği için dönemem.
2) Sola döneceksem, gelen trafiği mavi araç yüzünden göremediğim için yine dönemem.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
sağı solu boş verin adamın görüşü kısıtlı olduğundan zaten yola çıkmaya kalkarsan dünya masraf çıkar. :) ama arkadaşın sorusunu trafik kuralları içinde cevaplamaya kalkarsam afalladığımı fark ettim sanırım kara kaplı kitabı açıp göz atmak gerekecek.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Sağ taraf çıkmaz sokaksa manevra yapacak alan yoksa yol hakkı aramak pek doğru olmayabilir. Mavi araç sıkışmış geri manevra yapıyor kırmızı araç olsam yol vermeyi uygun bulurdum.

Mavi aracın sürücüsü yolun boşalmasını beklese dahi sokaktan başka bir aracın gelip gelmediğini görecek durumda değil. inip kontrol etmesi gerek ama başka bir araç yine gelebilir. Hele birde yaşlı yada çocuklarıyla yola cıkmış bir bayan sürücüyse oldukca zor bir durumda kalmış demektir.
 
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
543
Mavi aracın girdiği yol çıkmaz yol ise o zaman ana yol olmuyor... o zaman ana yolda hangi arac varsa yol hakkı onundur , ancak arkadaşlarında dediği gibi kaza olmaması sıkıntı yaşanmaması adına mavi araca yol verilmelidir bencede...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Mavi araç koşulların kendisi için uygun olduğu zamanı beklemek zorunda. Yani o noktadaki tüm araçların gelip geçmesini ve sıranın kendisine gelmesini bekleyecek.
Ayrıca, geri vites manevra içindir, trafikte seyir halinde olunmaması gerekir. Sadece bu durum bile kendisine bir hak vermiyor olsa gerek.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
yol gidiş gelişe müsaitse mavı aracın kural ihlali olduğu kesin. karşı şeride geçip düz gitmesi lazım. olsası kazada mavi araç suçludur yani. öncelik olarak der isek, önceliklik bir durum yok bence, kırmızı araç löp diye yola çıkıp mavi aracı bekletir paşa paşa, o yol sola doğru değil, sağa doğru çünkü.
ha yol tek yön ise mavi aracın geçiş üstünlüğü olması lazım. ister düz gitsin ister yan.

bence böyle yani:D
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Mavi araç dolamış, kendini şaşırmış hocam :) Kırmızının manevrasına izin verip sonrasın da manevrasını yapması gerekmektedir diye düşünüyorum..
 
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
443
ben başlığa takıldım ''benim bile'' bu nasıl bi enaniyet ki böyle? karışık bi durum herkes afallıyabilir senin ne özelliğin var yol tesisatçısı mısın kaldırım mühendisi mi nedir yani :)
 
Katılım
28 Eki 2010
Mesajlar
1,767
mavi aracın sürücüsü bayansa kırmızı geriye takıp tam gaz kaçmalı tek kural bu :p neyse konuyu pertlemeyelim,

trafikte hantal olan atik olana yol verir bu bir kural, mantık yürütüyorum geri gelen araba düz giden arabadan hantal kalır yol hakkı kırmızı aracın olmalı... mavi zaten yanlış yere girmiş, istisnai bir durum söz konusu trafiği bekleyip müsait olduğunda manevrasını yapmalı, kural olarak girdiği sokakta ilerleyip ilerden dönmesi gerekli ama çıkmaz sokak yazmışsınız sokak içinde manevra yapabilecekse dönüp kavşağa düz yaklaşmasıdır asıl doğru olan...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Simdi kafa karisikligi olacak, o yüzden önce buranin kurallarini biraz açmak gerekiyor.
Türkiye'de sagdan gelene yol verme âdeti yok ama bu her yerde geçerli bir durum degil.
Avrupanin bir çok yerinde,
eger aksine bir isaret yoksa yol hakki sagdan gelenindir.
Siz ister ana yolda olun, ister tali yolda bu degismez.
Remzi'nin astigi resimde baska bir isaret olmadigindan yol hakki mavi aracindir.
Bir de yanlis seritte oldugunu düsünen arkadaslar için de bir kural hatirlatmasi yapayim.
Geri geri giderken serit degistirilmez.
Yani hangi seritteyseniz, o seritte kalmak zorundasiniz.
Fakat bir baska kural daha var.
Ana arterlerde, park etmek disinda geri geri gitmek yasaktir.
Yani mavi araç ana yola geri geri çikamaz.
Bu kural digerlerini geçersiz kiliyor.
Sözün kisasi,
Mavi araç durup, kirmiziya yol vermek zorunda.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Tek yönlü yolda geri geri gitmek kurallara aykiri.
Eger orasi cikmaz sokak ise cift yönlu olmak zorunda.
 
Katılım
19 Ocak 2013
Mesajlar
209
tek yön ise mavı arac hatalı. lakın cıkmaz sokak ıse cıkmaz sokaklar arkadasların dedıgı gıbı cıft yon olarak planlanır ve burası turkıye dıyen arkadasın dedıgıne gore mavı aracın sagı ve solundakı kaldırımlar park etmıs aracla dolu olacagı ıcın arac sahıpleri insin yazı tura atsınn :)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Remzi dostum kalp krizi geçirmis.
Benimde bugûn haberim oldu.Durumu iyi merak etmeyin.
Bugün görüstuk ise bile baslamis.
Ulemn dünya bir gün,
o da bugün.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst