akıl fikir.. çözemedim.

Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
merak ettiğim konu şöyle...
mesale burda olsun face de olsun resimler paylaşıyoruz..yedekleme ihtiyacıda duymuyorum..nasıl bir sistemdirki..milyarlarca fotograf üzerinde kalabiliyor nasılbir depolama. olayı var.veya yıllar sonra resimler kaybolabilirmi..sorum böyle merakım gideriseniz sevinirim..akıl erdiremiyorum..:)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
İnternet üzerindeki resimler kaybolabilir ne olur ne olmaz yedekleyin hem facebook sizin 5-10 megapiksel resimlerinizi en fazla 2 MP'e düşürüyor, bikaç sene önce face'e yüklediğiniz resimler varsa da 800x600 piksel falandır baya büyük bi kayıp söz konusu, bilgisayarınızdaki orjinal kopyaların yerini tutmaz.
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
İnternet sitelerine "host" diye tabir edilen internet sitelerinin verilerini saklayan ve bunları sağlayan kurumlar var.Küçük ve orta ölçekli internet siteleri bu kurumlara aylık yada yıllık ücretler ödüyor.Bu kurumların temelde bizim evde kullandığımız bilgisayara benzeyen ama çok daha gelişmiş çok daha hızlı ve çok daha fazla veri depolayabilen (Petabyte ve Exabyte bazında veri yani terabaytın bin ve milyon katı veriler) server diye tabir edilen bilgisayarları var.Bu firmalar yedeklerini her zaman ikinci bir server da saklarlar.Serverlar hiç bir zaman kapanmaz,her zaman sağlam kesintisiz güç kaynaklarına bağlıdır.Serverların bağlatıları evde ki mevcut bağlantılarımızdan binlerce kat hızlıdır.Kısacası teknik olarak girdğimiz bu internet sitelerinin verileri başka bir bilgisayardan alıyoruz.Facebook,Google gibi büyük ölçekli firmaların büyük ihtimalle kendi serverları var bu konuda kesin bir bilgim yok.Bu arada internete yüklediğimiz resimlerin videolar asla yok olmaz kaybolmaz diye kimse garanti veremez bir server yedekleri ile beraber çökerse,serverların bulunduğu binada yangın çıkarsa ve başka yerde yedeği yoksa herşey yok olur.Bazı ücretsiz resim paylaşım siteleri de belli zaman sonra serverlarında yer açmak için belli bir zaman aralıklarıyla eski yüklemeleri siler.Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Server (Sunucu) için ayrıntılı bilgi ;
http://tr.wikipedia.org/wiki/Sunucu_%28bili%C5%9Fim%29
Hosting (Barındırma hizmeti) için ayrıntılı bilgi ;
http://tr.wikipedia.org/wiki/Bar%C4%B1nd%C4%B1rma_hizmeti
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
İnternet sitelerine "host" diye tabir edilen internet sitelerinin verilerini saklayan ve bunları sağlayan kurumlar var.Küçük ve orta ölçekli internet siteleri bu kurumlara aylık yada yıllık ücretler ödüyor.Bu kurumların temelde bizim evde kullandığımız bilgisayara benzeyen ama çok daha gelişmiş çok daha hızlı ve çok daha fazla veri depolayabilen (Petabyte ve Exabyte bazında veri yani terabaytın bin ve milyon katı veriler) server diye tabir edilen bilgisayarları var.Bu firmalar yedeklerini her zaman ikinci bir server da saklarlar.Serverlar hiç bir zaman kapanmaz,her zaman sağlam kesintisiz güç kaynaklarına bağlıdır.Serverların bağlatıları evde ki mevcut bağlantılarımızdan binlerce kat hızlıdır.Kısacası teknik olarak girdğimiz bu internet sitelerinin verileri başka bir bilgisayardan alıyoruz.Facebook,Google gibi büyük ölçekli firmaların büyük ihtimalle kendi serverları var bu konuda kesin bir bilgim yok.Bu arada internete yüklediğimiz resimlerin videolar asla yok olmaz kaybolmaz diye kimse garanti veremez bir server yedekleri ile beraber çökerse,serverların bulunduğu binada yangın çıkarsa ve başka yerde yedeği yoksa herşey yok olur.Bazı ücretsiz resim paylaşım siteleri de belli zaman sonra serverlarında yer açmak için belli bir zaman aralıklarıyla eski yüklemeleri siler.Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Server (Sunucu) için ayrıntılı bilgi ;
http://tr.wikipedia.org/wiki/Sunucu_%28bili%C5%9Fim%29
Hosting (Barındırma hizmeti) için ayrıntılı bilgi ;
http://tr.wikipedia.org/wiki/Bar%C4%B1nd%C4%B1rma_hizmeti

nokta atışı yaptınız cevabını duymak istediğim soruların yanıtını aldım çok teşekkürler....ellerinize sağlık..
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
sen de bu yaşa kadar onca yemek yedin
biz soruyor muyuz bunlar nerede depolanıyor deyu?
(mete kayıp, senlen idare edecez)
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
sen de bu yaşa kadar onca yemek yedin
biz soruyor muyuz bunlar nerede depolanıyor deyu?
(mete kayıp, senlen idare edecez)
facden görüşüyoz giydirmeye devam..:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

baktım mengü yav bi ara sen fenomenmi oldun ne hekes seni soruyodu..:mrgreen:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
sen genede sakla resimlerini pamığım güven olurmu la internete :)
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Böyle yerlerde depolanıyorlar. :)

server-room-douglas-county-georgia.jpg


dalles-oregon-data-center-server-room.jpg


server-rack-mayes-county-oklahoma-google-data-center.jpg



Eskiden...

server_room.jpeg
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Senin yükleyeceğin bir kaç yüz fotoğraf için illa ki bir yer bulunur da bu soruyu asıl sorması gereken bir arkadaşım var. Şu da Facbook fotoğraf sayfasının ekran görüntüsü. :)

 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
İşte bu nedendendir ki , lütfen bilinmeyen yükleme sitelerine fotograf yükleyip mt'de paylaşmayalım.
Sonra o fotograflar bize uygunsuz içerik olarak geri dönebiliyor. :p

Face gibi sitelerin belleğinin silinmesi , kaybolması vs durumu imkansız değil olabilir.
Ama bilgisayarınızdaki verilerin silinmesi, kaybolması , yanlışlıkla silme , bilgisayar çökmesi vs gibi durumlar ile çok daha büyük bir ihtimal.

Önemli fotograflar , belgeler skydrive gibi ücretsiz bir cloud serverine de yüklenebilir. 25gb alan yeterli oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst