Ön Yargı !..

Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Arkadaşlar şöyle bir yazı buldum ve benim çok hoşuma gitti . Bu güzel ve anlamlı yazıyı siz Değerli Dostlarımla paylaşmak istedim :):)


Hani o sürekli gördüğün kendini beğenmiş güzel kız, aslında çok komik biri ve çok da utangaç.

O herkese bağırıp duran çocuk var ya asabi diye yanına yaklaşmak istemediğin, hah işte onun engelli bir kardeşi var ve o doğduğundan beri ikinci plana atılmış hatta kardeşiyle ilgilenmekten kendisine vakit bile ayıramıyor.

Sürekli yeni birileriyle çıkan o kaşar kız iki sene önce babasını kaybetti ve hayatına giren her erkekte babasını arıyor.

O sessiz sakin biraz da sıkıcı bulduğun köşesinden ayrılmayan tip, şeker hastası ve her gün insülin iğnesi olmak zorunda.

Kro deyip de yanına yaklaşmadığın çocuk, işte onun müzik zevki seninkisiyle hemen hemen aynı ve haftada iki kitap bitiriyor.

O inek var ya her sınavda yüksek not alan gözlüklü hafif topluca, kendinden nefret ediyor,insanlara yaklaşamıyor çünkü terslenmekten korkuyor. Bu yüzden de kendini ders çalışmaya vermiş bir tek o alanda iyi olduğuna inanıyor çünkü.

Çağırdığınız hiçbir yere gelmediği için her fırsatta iğnelediğiniz, soluk benizli bir diğer kızın da annesi kanser hastası bu yüzden arta kalan her zamanını ona ayırmak istiyor.

O paçoz, kezban ne biçim giyiniyor dediğin kızın evde bir sürü kardeşi var ve ailesine yardım etmek için okulu bırakma düşüncesinden kurtulamıyor.

Sinir olduğun, beğenmediğin, kıskandığın, yargıladığın onlarca insanı düşün. Hepsinin görüntüsününün arkasında yaşayan bambaşka insanlar, isimlerinin arkasına saklanmış başka başka sıfatlar var. Hayatı yeterince zor olan insanlarıa cahil ve bencilce oluşturulmuş yüzeysel fikirleriniz hiç yardımcı olmayacak. O halde susun.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
1,146
Toplum olarak çoğumuz önyargılıyız malesef , " elbiseye karşı özellikle , takım elbiseli , kravatlı ,düzgün traşlı ve kiralıkta olsa model arabalı birini görünce ne dese hemen inanıveriyoruz ,o elbisenin içinde, boş ve donanımsız insanlar olsa bile !!.
 
Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Güzel bir paylaşım ::coool:: Amma velakin Kırolar hakkında hala 'düşüncem demeyim de bakış açım diyeyim' değişmedi.Zira 'Faydalı' kültürel eylem içerisinde bulunan kırolar bana denk gelmedi . ::wacko:: Krolar,apaçiler bomboş insanlar... :farao:
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
Çokta içe kapanık yaşamasınlar, adama kilit vururlar. Derdini paylaşmayan derman bulamaz.
 
Katılım
23 Ocak 2012
Mesajlar
157
Çokta içe kapanık yaşamasınlar, adama kilit vururlar. Derdini paylaşmayan derman bulamaz.

Bu yazdıklarım sadece senin şahsına değildir.

Genel olarak yazıyorum lütfen üstünüze alınmayın.

İçe kapanık olma durumu insanların çeşitli sorunlarından dolayı ortaya çıkan bir durum.

Herkesin yaşayamayacağı hatta yaşamasını istemediğim durumlar olabilir.

Kimisi hayatı boyunca aile sevgisi görmemiştir içine kapanıktır.

Kimisi üvey anne dayakları ve korkutmaları yüzünden çocuk yaşta ezilmiştir kendine hayatı boyunca gelemez.

Kimisi başında ana baba olmayınca orda burda kalmaya başlar ve aile sevgisini göremeyince yalnız kalır.

Yalnızlık nedir bilir misiniz?

İnsanları içten içe kemiren.

Hayatı boyunca peşini bırakmayan lanet bir duygu.

Eğer biliyorsan ve üstteki duyguların hepsini veya herhangi 1 tanesini yaşadıysan ne demek istediğimi anlarsın.

Çağırırlar gitmek istersin.Ama o ortama uyum sağlayamayacağını düşünürsün ve vazgeçersin.

Bütün hayat böyle gitmez elbet bir gün değişebilir herşey.

Fakat o gün gelene kadar çektiğin acı senin peşini bırakmaz ve her seferinde daha da artmaya devam eder.

Derdini anlatmayan çare bulamaz sana bu durumda katılıyorum.

Fakat her derdin çaresi ne yazık ki yok.

Herkese hayırlı akşamlar
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
527
Ah şu sözler ! Ne kadar da varsayıma dayanıyorlar. . .

-Okudum ve güldüm dereyi görmeden paçayı sıvamak . . . Aslında bakarsanız şuan benim yazımda, önyargı görülebiliyor.Konuyu açan arkadaşın yazmış olduklarından farksız bir şekilde
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Ah şu sözler ! Ne kadar da varsayıma dayanıyorlar. . .

-Okudum ve güldüm dereyi görmeden paçayı sıvamak . . . Aslında bakarsanız şuan benim yazımda, önyargı görülebiliyor.Konuyu açan arkadaşın yazmış olduklarından farksız bir şekilde

Yazıda ön yargının kötü bir şey olduğu ve insanların bilemediğimiz bir durumunun olabileceğinden bahsediyor. İnsanları tanımadan ön yargıda bulunmayın diyor.

Neden bu yazıya güldünüz anlamadım doğrusu ??
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
527
Yazıda ön yargının kötü bir şey olduğu ve insanların bilemediğimiz bir durumunun olabileceğinden bahsediyor. İnsanları tanımadan ön yargıda bulunmayın diyor.

Neden bu yazıya güldünüz anlamadım doğrusu ??

Neden mi güldüm ! Bide soruyorsun :) Bak işte o bilemediğin durumun ne oldugunu bilmiyorsun buda bir önyargıdır.Önyargı her zaman olumsuz şekilde olusacak değil

Örneğin : Aaaa Ece çok kötü / Önyargı oluyorda Aaaaaa Ece çok iyi / Önyargı olmuyor mu ? :)
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
iş yeri arkadaşlarım, dostlarım kime sorarsan sor. Çok dost canlısı ve komiktir der.
Ancak eve gidince eve kapanır. Herkes den uzak nefes aldığımı hissederim. tek başına ve yanlız olmak bana huzur verir.
Benimkine de çare yok galiba, kıyamet kopsada dünyada tek başıma salına salına gezsem diye pis bir düşüncem var :p
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
iş yeri arkadaşlarım, dostlarım kime sorarsan sor. Çok dost canlısı ve komiktir der.
Ancak eve gidince eve kapanır. Herkes den uzak nefes aldığımı hissederim. tek başına ve yanlız olmak bana huzur verir.
Benimkine de çare yok galiba, kıyamet kopsada dünyada tek başıma salına salına gezsem diye pis bir düşüncem var :p

İşte burada biz motosiklete kişilik ve duygu yüklüyoruz.Örneğin nasıl köpekler insanların sadık dostlarıysa, sağlam bir motosiklet ile de o bağı yakalıyorsun.

Ondan sonrası malum, hep yol hayali, rota çizimleri, benzin hesaplamaları, yol canavarlığı, ve tüm endişelerden uzak iki teker huzuru.O rüzgar yüzüne çarparken kimin nerede, kimin ne olduğu o kadarda önemli değil.Bu yüzden motor tutkunlarına karşı hep biraz daha az ön yargım, hep daha çabuk güvenirim aynı duyguları paylaştığım bu insanlara.
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Neden mi güldüm ! Bide soruyorsun :) Bak işte o bilemediğin durumun ne oldugunu bilmiyorsun buda bir önyargıdır.Önyargı her zaman olumsuz şekilde olusacak değil

Örneğin : Aaaa Ece çok kötü / Önyargı oluyorda Aaaaaa Ece çok iyi / Önyargı olmuyor mu ? :)

Sadece merak ettim , neden güldüğünüzü :) Ön yargıda bulunmadım ki :)
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Ah şu sözler ! Ne kadar da varsayıma dayanıyorlar. . .

-Okudum ve güldüm dereyi görmeden paçayı sıvamak . . . Aslında bakarsanız şuan benim yazımda, önyargı görülebiliyor.Konuyu açan arkadaşın yazmış olduklarından farksız bir şekilde

Önyargının sözlük anlamına bakarsan söylediğin doğru.
Yani konuyu açan arkadaşta önyargıda bulunarak bu yazıyı yazmış oluyor.
Fakat halk arasındaki kalıplaşmış halini düşündüğümüzde önyargı; kişinin veya kurumun, bir başka kişi yada kurum hakkında detaylı bilgiye sahip olmadan, onun hakkında kötü/olumsuz düşüncelerini sarfediyor olması durumudur.
Bundan dolayı bana göre, konu sahibi arkadaşın yapmış olduğu alıntı gayet güzel.
Tamamen kendi düşüncem. Kimseyi yargılamıyorum. O yüzden önyargılı yaklaşmayın :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst