Birçok firma Motosiklete LPG takıyor

Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
o değilde, ben honda dylan motora lpg sistem taktıran kurye gördüm, yaşlı bir amca. baktım arka çantaya bir tane piknik tüp koymuş, konşuk motorda görmüştüm.
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
yamyamaha seni yakalamışken soralım.Lpg ne kadar tasarruf sağlar? Otomobillerde litre bazında %20 fazla yakmasına göre hesaplandığını öğrendim motosiklettede böyle mi?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ben lpg'nin güvenli olduğunu düşünmüyorum ayrıca egzoz dumanı çok kötü kokuyor lpg'li araçların :cherry:
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
ayarsız olunca benzinlidede koku yapıyor.
evet mantiken benzinliden yüzde yirmi daha fazla yakıyor ( litre başına ) ama ama lpgde avantaj ayar imkanı çok daha esnek olması. yani benzinde yakıtı kısmak istediğinizde meme küçültme iğne düşürme gibi ustalık isteyen yöntemler kullanılıyorken. lpgde vidayı saat yönünün tersine bir kaç bıyık bükümü çevirmek yeterli oluyor. ama ayar istenilenden farklı olunca koku yapıyor. ama kabaca yarı yarıya yaklaşmasada yarıya yakın bir tasaruf yapıla biliyor. çünkü bugün 2.42 liradan satış yapan yerler var. benzinde rekabet b ukadar avantajlı sunulmuyor tüketiçiye.
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Lpg mi benzin mi dersiniz gaz derim cünkü bende arac kullanıyorum ve ...

Litresİ 4.70 olan benzin yerine litresi 2.40 olan gazı alıyorum ..

Gazda benzinde pis kokuyor ama benzin daha iyi yanıcılıgı daha fazla oldugundan arac daha fazla güç üretiyor..

Arabalarda benzine göre gazda vites oranlarında düşmeler görülücektir..

100 Lük cup motor benzinde 80 görürken gazda 60 görmeye baslıcaktır..

Zaten motorlarda 50-60 ile giderken gayet az yakıyor bide 550 tl vermek yerine 550 tl benzin alın.. daha saglıklı olucaktır..


Benim Fikrim budur
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
Bende bir lpg li motosiklet kullanıcısı olarak söylemeliyimki LPG candır. Bırakın tahlikeli olayını. Takan işi bilince benzinden daha güvenli. Çoğu kişinin aklında kaza yapınca... sorusu kalıyor. 10km bile gidince motorun sıcaklığı tavan yapıyor. Okadar sıcak motorun hemen üzerinde litrelerce benzin taşınıyor ve hangimizin depo kapağı yan yatan motordaki benzinin dökülmesini engelliyor. Olayın lpg boyutuna bir bakalım. Sağlam monte edilmiş bir lpg tankını motordan ayırmanız için epey bir uğraş vermeli. Olaki motordan ayrıldı. Üzerinde aşırı akış valfi var, bu sayede gaz akışı hemen kesilecektir. İkincisi açık ortamda gaz kaçağından patlama yaratmak imkansız. Birde motosikletteki motora verilen gaz basıncı araçtaki ile aynı değil. Açık ortamda bunun kokusunu bile duyamazsınız. Kapalı garajda tutacaksanızda durum değişmez. Bilinçli kullanımda lpg güvenlidir. Onu güvensiz kılan yine.... Gelelim işin motor önrüne. LPG racing motorlara uygulanmaz. Bunun dışında kalan motorlarda 10000 devrin üzerine çıkamaz. Kaldıki patlama seviyesi benzinden daha düşük olan lpg de 10000 devrin üzeride 250 cc altı çıkamaz. Benim motorum 200 cc 8500 devirde lpg li çıkıyor. Bu devirdede 135 km/h a ulaşıyor. Daha ne bekliyeyim lpg den. Benzinde kullanımda olacak olan hararetle(ısınma ile) lpg de olan arasında ısınma arasında motor ömrünü neden çalar. Bunun açıklamasını yapabilecek yada ıspatlayacak varmı aramızda. Çoğu kişi benzin sıvı yağlı yakıt lpg kuru yakıt, bu yüzden diyecek şimdi. Piston üzerine gelen benzin anında patlıyor, bunun hepsi yağ olsa ne ne olur. Aşınmayımı engelleyecek sıvı olması. Ona bakarsanız gaz soğuk bir yakıt. Piston üzerine soğuk bir yakıt giriyor. Bakımını adam gibi yaptımmı motor ömrüde kısalmaz cebinizide korur. Birde olayın hız boyutu var. Benim motorum benzinde normal seyir yapacagı hızı 130. Lpgde ise sıkıştırmadan 120 ile gidebiliyorum. İllaki düşme olacak hızda. Benzinde sıkıştırınca 160 gören motorun lpgd aynı durumu 135 tir. Fakat asıl amacı tasarruf için takılan LPG nin, komomi boyutu oldu seviniren. Enson benzinde ortalama 100 km de 4- 4,5 lt yakan motor, şuan parasal değerde 2,68 ritre fiyatı olan lpg de km de 8 kr yakıyor. Aradaki ekonomiyi siz hesaplayın.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
adam gibi bir firma bulursam yaptıracağım. Elazığ'daki bi usta var getir takarız demişti. bakalım...
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
Her motorda performansta düşme olacak diye birşey yok ford escort lar lpgde benzinden daha iyi performans veriyordu.
İlerde ben de düşünebilirim bu gaz olayını.
Zaten bence gelecek 5 sene içerisinde motosiklete lpg daha yaygınlaşır.
O zamanlar uygulatabilirim ancak şimdi fazla yaygın değil.
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
gazı savunurken benzine giydirmeseymişsiniz daha iyi olurmuş.

çok film seyredenler var aramızda. benzin depoları filmdekiler gibi patlar falan sanıyorsunuz galiba. ayrıca motor ömrü/performans konusunda lpg sınıfta kalıyor. ekonomi düşünenler için, iş için çok yol yapanlar için eğer onaylanmış bir standartı varsa geçilebilir.

benzin pahalı/çevreyi kirletiyor.
lpg ucuz motor ömründen yiyor/performansı düşürüyor. kapalı park alanlarına girişinin de yasak olması cabası.
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
gazı savunurken benzine giydirmeseymişsiniz daha iyi olurmuş.

çok film seyredenler var aramızda. benzin depoları filmdekiler gibi patlar falan sanıyorsunuz galiba. ayrıca motor ömrü/performans konusunda lpg sınıfta kalıyor. ekonomi düşünenler için, iş için çok yol yapanlar için eğer onaylanmış bir standartı varsa geçilebilir.

benzin pahalı/çevreyi kirletiyor.
lpg ucuz motor ömründen yiyor/performansı düşürüyor. kapalı park alanlarına girişinin de yasak olması cabası.

Filmi bence sen çok seyretmişsin. Doğruları bilimsel ve deneysel dayanaklara göre yazdım. Lpgde 50000 km yapan araç ile benzinde 50000 km yapan aracın motor kısmındaki aşınma arasında fark yokken, aksine lpg li aracın silindir kısmında hiç kurum bulunmadı. Ayrıca lpg nin güvensiz olduğunu savunan karşı çıkanlar... Otomobil firmaları araçlara fabrikalarında takıyorlar. Bayiler garanti kapsamanı bozmadan takıyorlar, benzinli araç nüfuzunun %70 i araçlarını lpgli kullanıyor. BMW marka motosikletlere LPG takıyorlar ALmanya'da. Performansta sıralı sistemlerde düşmüyor. Karbüratörlülerde bu durum söz konusu. Buraya yazacaksanız belgeye dayalı yazın, kulaktan dolma bilgileri yazıpta milleti yanıltmayın. Bundan önce açılan lpg konularında bunlar detaylı yazıldı. Araştırmacı olun biraz.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Filmi bence sen çok seyretmişsin. Doğruları bilimsel ve deneysel dayanaklara göre yazdım. Lpgde 50000 km yapan araç ile benzinde 50000 km yapan aracın motor kısmındaki aşınma arasında fark yokken, aksine lpg li aracın silindir kısmında hiç kurum bulunmadı. Ayrıca lpg nin güvensiz olduğunu savunan karşı çıkanlar... Otomobil firmaları araçlara fabrikalarında takıyorlar. Bayiler garanti kapsamanı bozmadan takıyorlar, benzinli araç nüfuzunun %70 i araçlarını lpgli kullanıyor. BMW marka motosikletlere LPG takıyorlar ALmanya'da. Performansta sıralı sistemlerde düşmüyor. Karbüratörlülerde bu durum söz konusu. Buraya yazacaksanız belgeye dayalı yazın, kulaktan dolma bilgileri yazıpta milleti yanıltmayın. Bundan önce açılan lpg konularında bunlar detaylı yazıldı. Araştırmacı olun biraz.
Siz de henüz tr'de yasal olmayan bir şeyi tartışıyosunuz. Önce gidiniz Tüv'den lpg sisteminize bir onay alınız ruhsata işletiniz :cherry: Gerek yok diyorsanız bir trafik polisine gidip abi ben bu motora lpg taktım ruhsata da işletmedim ne düşünüyosun diyip bir fikrini alınız :mrgreen:
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
Siz de henüz tr'de yasal olmayan bir şeyi tartışıyosunuz. Önce gidiniz Tüv'den lpg sisteminize bir onay alınız ruhsata işletiniz :cherry: Gerek yok diyorsanız bir trafik polisine gidip abi ben bu motora lpg taktım ruhsata da işletmedim ne düşünüyosun diyip bir fikrini alınız :mrgreen:
Cem yılmaz 2. Bende diyordum nerde kaldı bu stendapçı.
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
İşlem besbelli motorun sıvılaştırılmış petrol gazı ile çalıştırılması.

Bu işlem ben motor nedir, nasıl çalışır diye öğrenmeden öncede vardı.

Sonucunda "kendimi keserim yine de takmam diyenlerin" araçları da bugün lpg ile çalışıyor.

2011 istatistiklerine bakarsak araçtan kaynaklanan kaza sayısı;

[url]http://d1209.hizliresim.com/11/3/clum8.jpg[/url]

Görüldüğü üzere ambulans bile kusurlu araçlardan çok kazaya karışmış :silent:

135.384 ölümlü-yaralanmalı kazanın 373 ü araçtan kaynaklanıyor peki bu araçların kaçı lpg li :silent:

Lpg den kaynaklanan içlerinde varsa, bence parmak ile sayılır,

Peki mahalledeki mavi mutfak tüpünü ters çevirip, kamyonet kullanan dayılarmı bizi bu istatistikte ilgilendiren :silent:

Petrol büyük bi sektör ve hemen hemen tüm medya organlarını kullanabiliyor, kaza yaptı diye yaralanmayıp ölmeyen kaçkişi,

kaza yaptı hiçbişey olmadı fakat aracı lpg liydi bu yüzden öldü diye duydunuz??? Emin olun istisnasız herbiri haber olurdu.

Ben böyle bir durumu güvenlik sertifikaları tam olup, gerekli kalite kontrolden geçerek uygulanmış bir araç ile,

lpg için konulmuş trafik ve kullanım kurallarına uyulduğu sürece yaşayan, inanın hayatımda hiç görmedim, duymadım, okumadım !

_____________________________________________________________________________________________

Gelelim işin diğer boyutuna,

Dünyada en yüksek miktar ve vergilendirmeye maruz kalan akaryakıtı kullanıyoruz, doğal olarak daha ekonomik çözümler arıyoruz bu doğru.

Fakat 1. sınıf ülkelerde bu iş ekonomik olsun diye değil çevreye verilen zararı minimuma indirmek için yapılıyor.

Bir Alman vatandaşı 2000 Euro ya bu sistemi torununa daha yaşanabilir bir çevre bırakmak için uygulatıyor aracına,

Alman hükümetide sırf bu yüzden halkının güvenliğini hiçe mi sayar diyorsunuz? Benim şahsi cevabım, İMKANSIZ.

[url]http://f1209.hizliresim.com/11/3/clw54.jpg[/url]

[url]http://b1209.hizliresim.com/11/3/clwm3.jpg[/url]

Alman hükümeti takmasına izin verir tabi. Adamlarda bilinçli, imkanları şartları bize göre daha uygun. Onlar LPG kullanımına teşvik veriyor. Bizde vatandaş mecburen, ekonomi için takıyor. Buna rağmen bizde takınca bomba taşımak oluyor, onlarda kullanılınca avrupalı yakıştırması hemen yapılıveriyor. Onun için bizde karşı çıkan zihniyet kafayı yenilemezse dahada bize izin çıkmaz zaten.

---------- Post added at 22:11 ---------- Previous post was at 22:03 ----------

Senin gibi millete hakaret etmediğim için stendapçı oldum dimi stepne ?
Sizin zihnine aklına ters düşen konuda yazılan doğruları gerçekleri neden sen sadece hakaret olarak algılıyorsun. Bir çok konuda aynı tavrı sergilediğini görüyorum.
Ayrıca şu yazında ''Siz de henüz tr'de yasal olmayan bir şeyi tartışıyosunuz. Önce gidiniz Tüv'den lpg sisteminize bir onay alınız ruhsata işletiniz Gerek yok diyorsanız bir trafik polisine gidip abi ben bu motora lpg taktım ruhsata da işletmedim ne düşünüyosun diyip bir fikrini alınız kimin hakaret, alay ettiği bariz belli.
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
Filmi bence sen çok seyretmişsin. Doğruları bilimsel ve deneysel dayanaklara göre yazdım. Lpgde 50000 km yapan araç ile benzinde 50000 km yapan aracın motor kısmındaki aşınma arasında fark yokken, aksine lpg li aracın silindir kısmında hiç kurum bulunmadı. Ayrıca lpg nin güvensiz olduğunu savunan karşı çıkanlar... Otomobil firmaları araçlara fabrikalarında takıyorlar. Bayiler garanti kapsamanı bozmadan takıyorlar, benzinli araç nüfuzunun %70 i araçlarını lpgli kullanıyor. BMW marka motosikletlere LPG takıyorlar ALmanya'da. Performansta sıralı sistemlerde düşmüyor. Karbüratörlülerde bu durum söz konusu. Buraya yazacaksanız belgeye dayalı yazın, kulaktan dolma bilgileri yazıpta milleti yanıltmayın. Bundan önce açılan lpg konularında bunlar detaylı yazıldı. Araştırmacı olun biraz.

performans düşmüyor diye birşey yok gayet belirgin şekilde düşüyor düzde pek anlamasanda yokuşta bariz belli ediyor yok ayarıydı yok kaçak var mı yok acaba petrolde hava mı bastılar bir sürü tantana zaten 10 bg motora biniyoruz birde gücü dahada düşecek birde yazın sürekli güneş altında kalacak buda sıkıntı olabilir en iyisi orjinal hali kaç kuruş yakıyor ki zaten
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Sizin zihnine aklına ters düşen konuda yazılan doğruları gerçekleri neden sen sadece hakaret olarak algılıyorsun. Bir çok konuda aynı tavrı sergilediğini görüyorum.
Ayrıca şu yazında ''Siz de henüz tr'de yasal olmayan bir şeyi tartışıyosunuz. Önce gidiniz Tüv'den lpg sisteminize bir onay alınız ruhsata işletiniz Gerek yok diyorsanız bir trafik polisine gidip abi ben bu motora lpg taktım ruhsata da işletmedim ne düşünüyosun diyip bir fikrini alınız kimin hakaret, alay ettiği bariz belli.
Onu siz yapıyosunuz lpg'ye karşı herkese emir kipli cümleler yazarak. Güvenli değil diyoruz güvenlidir diyosun yasak diyoruz değildir diyosun o zaman ispat et yasak olmadığını diye yazdım onu.
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
performans düşmüyor diye birşey yok gayet belirgin şekilde düşüyor düzde pek anlamasanda yokuşta bariz belli ediyor yok ayarıydı yok kaçak var mı yok acaba petrolde hava mı bastılar bir sürü tantana zaten 10 bg motora biniyoruz birde gücü dahada düşecek birde yazın sürekli güneş altında kalacak buda sıkıntı olabilir en iyisi orjinal hali kaç kuruş yakıyor ki zaten
Performans düşüyor. Aksini idda etmek yalan olur. Orjinal hali tabiki iyidir. Bu iş ekonomi boyutu. Oda tercihe kalır...
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
bi dönem bende taktıracak oldum hatta erros 88 ile birlikte fs otogaz la konuştuk 550 lira fiyat üzerinden bir kuruş dahi indirim yapmadılar 2 motor yaptırcaz keş para dedik genede nuh dedi peygamber demedi.. bide ellerinde 6 litrelik tank varmış..
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
Onu siz yapıyosunuz lpg'ye karşı herkese emir kipli cümleler yazarak. Güvenli değil diyoruz güvenlidir diyosun yasak diyoruz değildir diyosun o zaman ispat et yasak olmadığını diye yazdım onu.
Yazılarımın hanginde yasak değil ibaresini yazdım bi bulsana. Birde halen at gözlüğü ile baktığının farkında değilsin. LPG nin sana veya senin gibi güvensiz olduğunu düşünenlere neden milyonlar azınlıkta bunu kullanıyor sorusunu sorarım. Önceki sayfalarda arkadaşın biri kaza istatistiklerini vermiş. Lpg yüzünden olan kaza oranı kaç. Birde kimseye takın uleyn diye emirde vermedim. Bİlmeyen araştırmayanlara, ben araştırayım dedim arkadaşlara bilgi vereyim dedim ve bunu senden başkası emir kipiylede görmedi. Anlayışın yanlış.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst