turkıye dişina yapılacak bi gezi nasıl olur?

Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
s.a arkadaslar onumuzdeki yaz için bir planım var bir arkadasımla birlikte yurt dısına dogru bi gezi yapmayı dusunuyoruz en azından 1 ay boyunda ortadan kaybolacagım bi gezi :) yol olsun mesafe olsun benim için onemli degil hedefimizde doğuya dogru gitmek var azarbeycan kazakistan kırgızstan genelde bu cevredeki yerklere gitmeyi planlıyoruz ama daha kesin bi karar vermedik bize maliyeti ne olur ulkeler arası gecislerde sıkıntı cıkarmı yani pişman olurmuyuz nasıl olur sizlere sormak istedim
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
ben cıkmaya cesaret etmem motorla ha güzel olur değişik bi gezi olur ama başına bi iş gelse ülkeler arası sıkıntı çok olur kazası var belası var ben olsam ülke içi 1 aylık gezi yapardım
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
ülke içi 1 aylık gezi fazla gelir ama yurtdışına harika olabilir masraf cokmu cıkar azmı bell olmaz ama yabancılar nerelerden geliyor adamlar dunyayı geziyor biz niye yapamayalım
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
ülke içi 1 aylık gezi fazla gelir ama yurtdışına harika olabilir masraf cokmu cıkar azmı bell olmaz ama yabancılar nerelerden geliyor adamlar dunyayı geziyor biz niye yapamayalım

ne iş yaptığınızı merak ettim basit bi hesapla günde 3 öğün yemek,benzin,kişisel gider bunları hesaplamak lazım 3 aşşa 5 yukarı bi hesap çıkar
 
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
1,283
Benimde böyle bir gezi yapmak , hayatımda istediğim ilk 10 içinde yalnız , güzergahınız sıkıntılı yerler diye biliyorum.Buraların Türkleri pek sevmediklerini ve asayiş sıkıntısı olduğunu duymuştum.Bu coğrafyayı bilen arkadaşlar bu konuda daha doğru bir bilgi verebilir , yanlışım varsa düzeltirlerse sevinirim. Güzergahınızı değiştirirseniz neden olmasın. Çok zevkli bir gezi olacağını düşünüyorum. Tekeriniz düz bassın:rendeer:
 
Katılım
1 Mar 2011
Mesajlar
415
yamaha xjr 1200 dünyanın öbür ucuna gidebilirsiniz ve gezi yazılarını okursanız googlede arayarak çok güzel ve faydalı gezi yazıları bulabilirsiniz. Güzel bir balkan turu harika olur ilk baharda. :king:
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
yamaha xjr 1200 dünyanın öbür ucuna gidebilirsiniz ve gezi yazılarını okursanız googlede arayarak çok güzel ve faydalı gezi yazıları bulabilirsiniz. Güzel bir balkan turu harika olur ilk baharda. :king:

asılnda niyetım bu kafa dınlemek yeni yerler gorup gezmek gercekten sahane olabilir motorun sıkıntı cıkartacagını sanmıyorum ama yollar tehlikelimi konusna gelince genelde hep turk devletlerıne yolculuk etmeyi sectim haberlerden izledigim kadarıyla buralarda cok sevılıyoruz diye biliyorum yanlişsam duzeltin ..
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
s.a arkadaslar onumuzdeki yaz için bir planım var bir arkadasımla birlikte yurt dısına dogru bi gezi yapmayı dusunuyoruz en azından 1 ay boyunda ortadan kaybolacagım bi gezi :) yol olsun mesafe olsun benim için onemli degil hedefimizde doğuya dogru gitmek var azarbeycan kazakistan kırgızstan genelde bu cevredeki yerklere gitmeyi planlıyoruz ama daha kesin bi karar vermedik bize maliyeti ne olur ulkeler arası gecislerde sıkıntı cıkarmı yani pişman olurmuyuz nasıl olur sizlere sormak istedim

dostum haddime değil ama ben hayatta azerbaycan-kazakistan-kırgızıitan rotasına gitmem
1- azerbaycan dünyanın en güvensiz ve insanları en sıkıntılı ülkesi aşırı pahalı türkiyede bile daha ucuza gezersin
kazakistan ve kırgızistanda benim ilgimi çekecek ve gidip görmeye deyecek bir yer ne duydum ne de okudum
2 doğu düşünüyor ve 1 ayın var ise iran pakistan hindistan düşünebilirsin
veya tek başına iran sana fazlasıyla yeter diye düşünüyorum
yalnız gitmeden önce mutlaka iran bilgisi olan bir rehberle gitmenizi öneririm çünkü gittiğin yeri biri anlatmadı mı hiç bir zevk almıyorsun geziden
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
ilk yurtdışı deneyimi bence avrupa hatta balkanlar olmalı...balkanlarda bile her rota güvenli değil...yani 10-15 günlük bie demo olmalıki başına gelebilecekleri ya da çözüm yollarıın biraz olsun görebilesin...sonra zaten kendi kendine vazgeçersin bahsettiğin rotadan:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

2 doğu düşünüyor ve 1 ayın var ise iran pakistan hindistan düşünebilirsin
veya tek başına iran sana fazlasıyla yeter diye düşünüyorum
yalnız gitmeden önce mutlaka iran bilgisi olan bir rehberle gitmenizi öneririm çünkü gittiğin yeri biri anlatmadı mı hiç bir zevk almıyorsun geziden

senin bahsettiğin rota bu işin ustalık eserlerinin bir tanesi bana göre...gitmeden önce de gidilen yerlerin, geçilen yerlerin yaşanmışlıklarını bilmek faydalı ama eşilk edecek rehber bulman imkansız...onun için gitmeden önce bol bol okumak lazım...bu iş bile başlı başına bi çalışma gerektiriyo...
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
ilk yurtdışı deneyimi bence avrupa hatta balkanlar olmalı...balkanlarda bile her rota güvenli değil...yani 10-15 günlük bie demo olmalıki başına gelebilecekleri ya da çözüm yollarıın biraz olsun görebilesin...sonra zaten kendi kendine vazgeçersin bahsettiğin rotadan:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------



senin bahsettiğin rota bu işin ustalık eserlerinin bir tanesi bana göre...gitmeden önce de gidilen yerlerin, geçilen yerlerin yaşanmışlıklarını bilmek faydalı ama eşilk edecek rehber bulman imkansız...onun için gitmeden önce bol bol okumak lazım...bu iş bile başlı başına bi çalışma gerektiriyo...

kesinlikle çok fazla araştırmak lazım gidip te bön bön bakmak la resmine internetten bakmak arasında bir fark kalmıyor yoksa
bakarken birisi anlatacak veya az buçuk bileceksin "aaa bak buymuş meğer" diyebilmeli adam
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
çok cesur, korkusuz, maceraperest olmak lazım, pisliğe, mikroplara karşı dayanıklılık, uyumda gerekiyor :) yok benim canım tatlı, adı sanı duyulmamış yerlerde postu deldirmem, canımı sokakta bulmadım, arkamda bekleyenlerim var diyorsanız batıya doğru istediğiniz kadar gidiniz:) zira dediğiniz yerlere giderseniz, gezi de hoşunuza giderse bir sonraki adım İran, Hindistan, Tayland, Afganistan olur gibime geliyor:) bu rotaları yapanlar var, nette yazıları var ... benim hayalim batı, portekizden yukarı kuzeyin sonuna kadar :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

bu site kıtalararası gezi raporları için süper ...

http://advrider.com/forums/
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
çok cesur, korkusuz, maceraperest olmak lazım, pisliğe, mikroplara karşı dayanıklılık, uyumda gerekiyor :) yok benim canım tatlı, adı sanı duyulmamış yerlerde postu deldirmem, canımı sokakta bulmadım, arkamda bekleyenlerim var diyorsanız batıya doğru istediğiniz kadar gidiniz:) zira dediğiniz yerlere giderseniz, gezi de hoşunuza giderse bir sonraki adım İran, Hindistan, Tayland, Afganistan olur gibime geliyor:) bu rotaları yapanlar var, nette yazıları var ... benim hayalim batı, portekizden yukarı kuzeyin sonuna kadar :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------

bu site kıtalararası gezi raporları için süper ...

http://advrider.com/forums/

aslında benim kafamda planladığımız gezide bu önce bi deneyim amaçlı gezi yapmak sonrada daha ileri gitmek doğuya gitmek istememin sebebi batıya çok alıştık genelde çoğu yerleri tv internet gibi yayınların çoğunda görüyoruz ama batı bence keşfedilmeyi bekliyor özellikle kazakistan falan buralarda doğal guzelliklerin çok olduğunu duydum yeşillik doğal hayat bakımından çok zenginmis tehlikeli olduğunu sanmıyorum ama sınır ülkelerinde geçiş yaparken sıkıntı cikabileceyi konusunda arkadaslara katılıyorum ama oralarda fazla konaklamadan uzun süre kalmadan gecsek nasıl olur diğer ülkelerde olucagini sanmıyorum

---------- Post added at 22:25 ---------- Previous post was at 22:18 ----------

dostum haddime değil ama ben hayatta azerbaycan-kazakistan-kırgızıitan rotasına gitmem
1- azerbaycan dünyanın en güvensiz ve insanları en sıkıntılı ülkesi aşırı pahalı türkiyede bile daha ucuza gezersin
kazakistan ve kırgızistanda benim ilgimi çekecek ve gidip görmeye deyecek bir yer ne duydum ne de okudum
2 doğu düşünüyor ve 1 ayın var ise iran pakistan hindistan düşünebilirsin
veya tek başına iran sana fazlasıyla yeter diye düşünüyorum
yalnız gitmeden önce mutlaka iran bilgisi olan bir rehberle gitmenizi öneririm çünkü gittiğin yeri biri anlatmadı mı hiç bir zevk almıyorsun geziden

bu konuda sana katılıyorum dostum fakat azarbycani sadece geciz guzargahi üzerine koydum orada konaklamak iyi olmaz dediğin gibi aslında önerdiğini yerlerde çok iyi fikir neden olmasın fakat kafamda kazakistan falan türk uyrklu bölgeler var bu bolgelerdede sıkıntı yasayabilirmiyim
 
Katılım
26 May 2011
Mesajlar
186
Kulaktan dolma bilgiler için bu başlığı açtığınızı düşünmüyorum.Aksine , sizde istediğiniz taktirde kulaktan dolma bilgilerle donatılabileceğiniz için terübesi ve bilgisi olan kişilerin yazması daha faydalı olacaktır.Lakin henüz ya görmediler ,ya da yazmadılar.Azerbaycana sürekli iş amaçlı giden tanıdıklarım var bilgi edinebilirim.Ama rota üzerinde sadece bir geçiş güzergahı olacaksa problem edilmemeli.Sınır geçişleri ve prosedürler açısından bilgiye ihtiyaç duyuyorsanız forum da bununla ilgili bir kaynağa denk gelmiştim ama henüz bulamadım.Bence siz de bir araştırın.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
s.a arkadaslar onumuzdeki yaz için bir planım var bir arkadasımla birlikte yurt dısına dogru bi gezi yapmayı dusunuyoruz en azından 1 ay boyunda ortadan kaybolacagım bi gezi :) yol olsun mesafe olsun benim için onemli degil hedefimizde doğuya dogru gitmek var azarbeycan kazakistan kırgızstan genelde bu cevredeki yerklere gitmeyi planlıyoruz ama daha kesin bi karar vermedik bize maliyeti ne olur ulkeler arası gecislerde sıkıntı cıkarmı yani pişman olurmuyuz nasıl olur sizlere sormak istedim
Kuba leopar 100'ü ne yaptınız, duruyo mu sattınız mı ? o motordan xjr 1200'e geçmek nasıl bir his biraz bilgilendirirmisiniz :)
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
Bence cok pahali bir seyehat olmayacaktir.

Gurcistan... Su an pasaporta bile gerek olmadan kimlikle girilebilen bir ulke karadeniz kiyilari yazlari oldukca eglenceli bizim ege kiyilari gibi .Ancak gurcistan cikisinda turkiyeye donmeyeceksen pasaportla giris yapman sart. ulke turkiyeye kiyaslanirsa oldukca ucuz . benzin fiyatlari komik denecek kadar ucuz . hic konaklama yapmadim bu yuzden konaklama fiyatlari hakkinda cok bilgi sahibi degilim . ancak seyehat yaz aylarinda oldugu icin camping tarzi gecelemede yuksek bir maliyet cikmayacagi dusuncesindeyim. yeme icme turkiyeye kiyasla daha ucuz . Eskiye oranla rusvet nerde ise tamamen kalkmis durumda .. yolda polis dur deyip rusvet istemiyor artik :)

Azerbaycan... Su an bakudeyim ' yakit oldukca ucuz 1 azn = 2.2 tl hesabi ile litresi 50 qapik yani 0.5 azn oda demek oluyorki litresi 1lira 10 kurus hazar denizi kiyisinda kamp yapilabilecek yerler illaki vardir ama ben henuz bunu bilmiyorum :)

yeme icme turkiye ile nerede ise ayni gurcistanla kiyaslarsaniz azerbaycan daha pahali .. ancak dil hemen hemen ayni oldugu icin anlasmak daha kolay. ayrica bakuden deniz yolu ile rusya' turkmenistan ve kazakistanada ulasabiliyorsun .. zaten bir cok gezgin bu rotada denizyolunu tercih ediyor. diger turlu kazakistana gidebilmek icin once rusyaya gitmek lazim ..

kazakistan ve turkmenistan fikir veremiyecegim ulkeler .. benim bilgi ve birikim ancak bu kadarina yetiyo kusura bakma ..

nacizane yanina bir rusca sozluk almani genel terimleri rusca ogrenmeni tavsiye ederim .. zira bu rota ustundeki tum ulkelerde rusca 2. dil olarak hemen hemen nufusun tamami tarafindan konusuluyor..

yola istanbuldan cikacagini varsayarak sarp sinir kapisina kadar gelmek icin harcayacagin benzin ve donuste sarp sinir kapisi-istanbul arasi yakacagin benzin inan bana gezinin geri kalaninda yakacagin benzinden daha pahaliya mal olacak .. aci ama gercek :) ben ayni geziyi yapiyor olsam bakuye kadar karadan gelir bakuden ferry boat yardimi ile kazakistana oradan karadan turkmenistana oradan irana gecer irandan en son birde nahcivan yapip turkiyeye nahcivandan girerdim ..

saydigim ulkelerde motosiklet bilinci henuz yok motorlu sayisi parmakla sayilacak kadar az . bu yuzden tamir taklavat konusundada mahir ustalar olmayacagi kanaatindeyim . bu yuzden bu yola dayanabilecek bir motosiklet ile ve motordan biraz anlayan biri ile bu yola cikmani siddetle tavsiye ederim ..


her ne kadar ingilizcede olsa bu linke bir goz at faydasi olacaktir..

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=536558
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst