RKS RKS Titanic 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
güzel :)

ben düz yolda 130 a çıktım. kesiciye girdi, eğimli yolda 136 yapmıştım.

5000 km lere geldiğinde en fazla 140 + görebiliriz gibime geliyor.

bu hız motoru değil zaten, çok bi beklentim yok. şehir içinde aklıma esene nanik yapmak istediğimde uzayıp gidebiliyorum. bana yetiyor :)

şehir içinde kullanmaya ideal bu motor bence :) gönül isterdiki 110 - 120 gibi hızlarda bağırmadan gidebilsin. fakat bunun için bu hacim yetmez.

ama ben memnunum motordan. 150 cc sınıfından çok farkları var.

şehir içinde kullanmak için en fazla bundan sonra SYM Wolf 250 düşünürüm.

tek silindir, 6 vites, su soğutma felan filan güzel şeyler. neyse fazla uzadı :)
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
aynen dediğin gibi gayet yeterli bir performans. ihtiyacımı görüyor benimde.
ben rahatlığını çok sevdim selesi çok güzel.
vites 1 den 2 ye geçerken sık sık takılma yapıyor zor geçiyor. yağını değiştiricem belki düzelir bakalım.
yağı tam 1 litre dimi? bana az geldi de. 125 cc motorlarda bile 1.2 litre varda..
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
geçen yağ 1.2 koyduk daha da yer vardı. ama doldurmadım.

sanırım 1.4 litre bizimki. tam yağ seviyesini ölçemedim. sende 1.2 litre koyabilirsin ;)

vites benim ilk başta çok zorlanıyordu. ama şimdi yumuşadı iyice
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
601
geçen yağ 1.2 koyduk daha da yer vardı. ama doldurmadım.

sanırım 1.4 litre bizimki. tam yağ seviyesini ölçemedim. sende 1.2 litre koyabilirsin ;)

vites benim ilk başta çok zorlanıyordu. ama şimdi yumuşadı iyice
öncelikle merhabalar,
makseli sizin motorun ön farını benim comete takmayı düşünüyorum ama aklımda bikaç soru var.
farın çerçevesi ile devir saati ayrımı yoksa birbirine yapışık mı, yapışıksa benim motora uymaz, uyarsada farın olduğu kafayı komple almak lazım oda çok maliyetli olur, ikinci sorumda rks'nin yedek parçasını bayağı aradım ama bulamadım, varmıdır ucuz orjinal far ve far çerçevesi bulabileceğim bir yer?
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
merhaba @reis007

http://rkstitanic200.blogspot.com/ adresinde detaylı fotolar diye bir başlık açmıştım. oraya bakabilirsiniz foto için.

gördüğüm kadarıyla far ve gösterge birleşik. yedek parça için servislerden bilgi alınabiliyor.

başka nerelere bakılabilir bilmiyorum...
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
yetkili servis dışında yedek parça bulamazsınız. yetkili servislerde web sitesinde mevcut.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eveet iyisiyle kötüsüyle 3500 km ye geldik :)

1000 km ye yakın geziler, buluşmalar felan yani uzun yol yapmışımdır. geri kalan şehir içindeydi.

rodajdan sonra paso agresif kullandım. bi şöyle adam akıllı rahat rahat kullanıyım diyemiyorum olmuyor

1000 Km den sonraki izlenimlerim ve yaşadıklarım kısmına devam edecek olursam;

iyi taraflar

1) Yakıt : şehir içi ve agresif kullanımla beraber 100 km de 3.5 litre yakıt. rodaj döneminde 3.1 yakmıştım. sakin kullanmıştım. her seferinde sakin kullanayım diyorum ama yapmıyorum yapamaıyorum :)

2) Frenleme : Ön ve Arka disk frenler gayet iyi iş çıkartıyorlar. Lastikler ısındıktan sonra daha süper oluyor.

3) Görünüm : evet görüntü güzel. dikkat çekiyor, trafikte soru soranlar, bu kaç basıyo abi - yarış motorumu diyen çocuklar :) olsun güzel şeyler

4) Güç : Hala önceki motorum 150 MR ye göre daha güçlü olduğunu hatırlıtıyor

5) Aydınlatma : Kısa far normal şartlarda yeterli oluyor. Uzun far da baya baya uzağı aydınlatıyor. Hele kısa far açıkken sarı olan uzun far butonuna basarsanız daha bi aydınlanma söz konusu :)

6) Sele : selesi rahat. Alışma evresi geçti ve önceki motorma göre alt takım daha rahat etmekte :)



iyi olmayan yönleri:

1) Fabrika işçiliği ve kontrol etmemeizlikten kaynaklı olarak; Egzos koruma demirinin 2 vidası düştü.

2) Makinenin motor kısmı çift ( çatal veya artık ne derseniz ) gelmesinden ötürü koruma demiri bulunmaması

3) Yüksek devirlerde Aynaların titremesi ve zırıltı sesi ( beni deli etmekte, değiştireceğim, katlanır - kaliteli birşey bulursam )

4) üstünde gelen Lastiklerin heyecan verici olması :)

5) Stop etme sorunu. Yağ fazlalığı, 10 - 40 ince yağ ( castrol ) kullanımı veya hava filtresi kontrollerinden sonra tekrar deneme yapacağım.


Sırada yaptıklarım ve yapacaklarım bölümü.


yaptıklarım
2000 km bakımında subap ayarı yapıldı. Uzun yolda titreşim kalmadı. sonra
Hava filtresinin 3 vidalı olan koruma ve bilmemne denilen kapağını çıkarttık ( servisle ).
Sonuç : Ses değişti, motor gücü arttı ama son hızda tık yok. Birde uzun yolda titreşim hissettirmeye başladı. geri takacağımdır.

Kornayı daha fazla ses çıkaran birşeyle değiştirdim.

Dörtlü flaşör butonu sipariş etmiştim, onu taktım.


yapacaklarım

1) farkedilmek için aydınlatma işlemleri : Xenon ve beyaz patpat ışıklandırmaları monte edeceğim

2) Hava filtresi kapağını çıkarmıştım. Geri takacağım ama biraz ucundan yontup takacağım.

3) La bana bi koruma demiri bulun ( bu aşamaya geldim yani :) )

4) Yağmurlar başladığında IRC marka lastik takmak.


sorularınız varsa alabilirim.

ha bu arada motor bi sağa bi sola yattı. gidon topuzlarında hafif zedelenme oldu ama sağ sinyal camı vida yerinden şeyoldu. daha önemlisi fren ve debriyaj tutacakları eğildi :(
tekrarlıyorum bana koruma demiri bulun, litven

bu arada reklamını yapıyo diyen arkadaşlar sevgilerimi gönderiyorum. hepiniz rks titanic 200 alın :D


.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
IRC lastik kullandım mondial 150 MR motorumda. 10 000 km kadar. yağmur yağışta hiç sıkıntı çekmedim. o yüzden.

Irc lastik, orta ( çinlilerden üst ) kalitededir bence.


Koruma demiri için olmadı sanayiye gideceğim. ama daha önce yaptırmadığımdan bilemiyorum
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motosikletin stop etmesini bir tarif etsene nasıl durumlarda yapıyor ?


doğru orayı atlamışım.

motor ilk çalıştırıldığında ve tekrar soğuma durumunda sorun yok.

motor yol yapıp iyice ısındığında ışıklarda felan rolantinin düşük olmasıyla beraber stop emesi.

yani motor iyice ısındıktan sonra durduğumda stop ediyor. ama motoru sakin ( devirsiz - normal devirle ) kullanırsam biraz tekrar düzeliyor. ( uzun yolda farkettim bunu )
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
problem jikleden bence , otomatik jikle mi ? manuel mi jikle kaç kademeli 3 kademli olabilir. bizim motosikletde jikle 3 kademeli birinci kademe jikle kapalı 2 kademede motosiklet kolayca çalışıyor ama ısınınca senin problem gibi stop ediyor 3 kademe çok soğuk havalarda çalıştırmak için sanırım 3 kademede motor boğulmuş gibi oluyor. jikleni bir kontrol et
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
problem jikleden bence , otomatik jikle mi ? manuel mi jikle kaç kademeli 3 kademli olabilir. bizim motosikletde jikle 3 kademeli birinci kademe jikle kapalı 2 kademede motosiklet kolayca çalışıyor ama ısınınca senin problem gibi stop ediyor 3 kademe çok soğuk havalarda çalıştırmak için sanırım 3 kademede motor boğulmuş gibi oluyor. jikleni bir kontrol et

hmm. olabilir.
gidonda, sol elciğinde orada debriyaj var, onun hemen yanında.

geçen polat @syanur görmüştü.

şuanki konumu en üstte idi. kademe şeklinde değil, aşağı yukarı hareket edecek şekilde. hyosung gt 250 lerde de görmüştüm aynısından.

ama en alt konumda olursa 1.2 olan rolanti 3.0 a çıkmıştı. motor çalışıyor iken hareket ettirirsem jikleyi motor stop ediyordu.

konumu ortaya alıp bir deneyeyim bakalım. teşekkür ederim abi
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
...
2000 km bakımında subap ayarı yapıldı. Uzun yolda titreşim kalmadı..

:sunny: 2000. km de subap ayarı mı yaptırdın ? Yani servis mi yaptı? Bu bana epey garip geldi. Normalde fabrika çıkışı sırasında subaplar ayarlanır ve sıkılır. 2000 km sonra subap ayarı olması saçma. Yani servisin mantığına göre fabrikadan çıkan motora 2000 kmde subap ayarı yapıyorlarsa 4000 de de yapmları gerek 6000 de de. Hadi ilerleyen kmlerde 2000 değil de 3000 km olsun. Bence oldukça düşük bir km subap ayarı için.

2. si hava filtresi, filtre kutusu, filtre ayarı, havadaki oksijen miktarı :) gibi şeylerle oynamamanı şiddetle tavsiye ederim. O işin sonu dönüp dolaşıp orjinalinde bitiyor.

3. Senin motorun istop etme olayı da saçma. :) Eski motorda rolanti sürekli düşüyordu, ayarı bozuluyordu. Rolanti düşük olduğu için ilk kmlerde ve soğukta pat küt habire stop ediyordu motor. Ancak ısındıktan sonra düzeliyordu. Ki bu durum normal. Çünkü motor ısındıkça rölanti biraz daha yükselir. Ancak seninki soğukken sorunsuz çalışıyor ısınınca stop ediyor. Demekki rolantiden değil. Jikleden diycem ama senin motoru gördüğümde jiklede de bir sorun yoktu, olması gerektiği gibiydi. Zaten eğer jiklenin açık kalma durumu gibi birşey söz konusu olsa devir arttıkça motorda tekleme ve kesilmeler ve egzozda garip patlamalar duyman gerekirdi. O da yok sende. Senin motor niye stop ediyor ki... :silent:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
IRC lastik kullandım mondial 150 MR motorumda. 10 000 km kadar. yağmur yağışta hiç sıkıntı çekmedim. o yüzden.

Irc lastik, orta ( çinlilerden üst ) kalitededir bence.


Koruma demiri için olmadı sanayiye gideceğim. ama daha önce yaptırmadığımdan bilemiyorum
Bence Unilli tak, CBR250'de orjinal IRC lastikler var hiç memnun değiller, senin de motoruna takacağın lastik CBR250'ninkilere benzer bişey olacak IRC takarsan çünkü ölçüleri çok yakın. Unilli tayvan malı ve ben çok mennunum, IRC'den pek de pahalı değil.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hacı ilk aldığımda motorda bi ses vardı.

servis " biraz bin, parçalar alışsın sonra bakalım" dedi.

2000 km de aynı ses devam edince orasına burasına baktı sonunda subap ayarını yapalım dedi. o ince plakalar neyse adı aklıma gelmedi.

baktı onunla ayarsızlık var dedi. motor çalışırken ufaktan bi şıkırdama veya vuruntu sesi geliyordu.

Subab ayarını yapınca düzeldi. yani o ses gitti. titreşim azaldı.

buda demek oluyoki fabrika da benim motora iyi bakmamışlar.


hava filtresini tekrar takacayim zaten.

stop etme olayına anlam veremiyorum. o yazdıklarımdan hiç biri kâr etmezse gidip bi tane galiteli karburatör alacayim. ya herro ya merro

---------- Post added at 16:19 ---------- Previous post was at 16:11 ----------

Bence Unilli tak, CBR250'de orjinal IRC lastikler var hiç memnun değiller, senin de motoruna takacağın lastik CBR250'ninkilere benzer bişey olacak IRC takarsan çünkü ölçüleri çok yakın. Unilli tayvan malı ve ben çok mennunum, IRC'den pek de pahalı değil.

Olmadı birde Unilli denerim. Irc denedim zaten
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Ha, desene sübap ayarını zorunlu kaldıkları için yaptılar :)

Bir de yeni bir karbüratör almak başına ciddi bir bela açabilir. O aldığın karbüratörün birkaç tane "jet" parçası var. VE onların ayarını iyi yapabilecek birisi çıkmazsa ömründen ömür gider, benden sana söylemesi....

Nasıl felaket tellalıyım dimi :queen:
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ha, desene sübap ayarını zorunlu kaldıkları için yaptılar :)

Bir de yeni bir karbüratör almak başına ciddi bir bela açabilir. O aldığın karbüratörün birkaç tane "jet" parçası var. VE onların ayarını iyi yapabilecek birisi çıkmazsa ömründen ömür gider, benden sana söylemesi....

Nasıl felaket tellalıyım dimi :queen:

hayat enerjimi aldın olm. ne biçim gerildim sen nediyon ahada burdaki gibin oldum sanki

[YT]veXc3e18RDc[/YT]
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
-Yakıt konusunda haklısın, bende 100km de 3,4 litre yakıyorum.

-Frende daha önce bahsettiğim ön frenimdeki sorun devam ediyor gidip gösteremedim fırsat olmadı.

-Aydınlatmadan ben çok memnunum. 5 motorum oldu şimdiye kadar, en iyilerinden biri bu aydınlatma konusunda. Xenon falan düşünmüyorum ben, hem elektrik tesisatı ellenmesin istiyorum hemde karşıdakinin gözünü mahvediyor merceksiz xenon olursa. Onun yerine power ledli sis farlarım var, onları taktırıcam. Arka tarafa da 16 ledli çakarlı fren ışığı sipariş verdim geliyor onu taktırıcam. video dan bakabilirsiniz nasıl çalışıyor;

[YT]ToLOPXyrAHQ[/YT]

-Egzos koruma demirinin vidaları için ben önceden önlem alıp loctite yaptım sorun yok.

-Koruma demiri için henüz gidip bakamadım. Ama özel yaptırmaya kalkarsak çok pahalı olacağını biliyorum. Hazır koruma demirleri 20-30 lira. Elle yapılırsa 100 liradan aşağı olmaz..

-Bazı devirlerde benim aynada da titreme var ama deviri değiştiriyorum çok sorun olmuyor. Aynayı değiştirsen de düzeleceğini sanmam diğeri de titrer, gidondan geliyor çünkü.
Ama ön konsolda, göstergenin oralardan bi yerden bi zırıltı geliyor bende deli oluyorum ama bilmiyorum neyden geliyor. Bi ihtimal direksiyon kilidinin pimi ses yapıyor olabilir, benim eski kymco da da o parça ses yapıyordu.

-üstünde gelen Lastikler bugün sabah inanılmaz heyecan verdi banada :)
sabah işe giderken yerler biraz ıslaktı, gece yağmur yağmış. bizim evin bayırı da biraz dik. bayır aşağı inmeye başladım hep arka frenle inerim orayı kontrollü bir şekilde. Arka bir kaymaya başladı, freni bırakıyorum bu sefer motor hızlanıyor,
frene dokununca arka kitliyor kayıyor yine hızlanıyorum :) çok hafif hafif ön frenle destek yapmaya başladım ama dua ediyorum önde kaysa yapışıcam yere. motoru mümkün değil tutamıyorum durduramıyorum bayır aşağı, yolun bitimi de caddeye bağlanıyor allahtan boştu yol bodozlama çıktım yola, bi araba gelse yapışmıştım.. hiç bir motorumda bu yokuşta böyle kaymamıştım. lastikleri imkanım olunca hemen değiştirmeyi düşünüyorum ama öyle IRC - unilli falan alacağıma 100 lira daha veririm michelin falan alırım diye düşünüyorum.

-Stop etme sorununu bende yaşıyorum geçen sayfada anlatmıştım. Bu sorundan bahsedince sübap ve kalbüratör hava ayarı yeniden yapıldı benimde. Önceden çok sık olan stop etme şimdi azaldı ama bitmedi. rolanti 1500 e ayarlı bende ama sabit bir rolanti vermiyor motor. 1000 e kadar düşüyor. özellikle motor iyice ısındığında rolanti bozuluyor. jikle ile ilgili bir problem değil bu. jikle normal çalışıyor zaten bu havalarda daha hiç kullanmaya gerek kalmadı. bende acaba kaliteli bir kalbüratör alsam değiştirsem mi diye düşündüm mesela hondanın yamahanın uyarmı merak ediyorum.

-Yağ fazlalığı demişsin burda ne demek istedin anlamadım. Ben daha yağ değişimi yapmadım aldığımdan beri, yakında yapıcam. Kitapçıkta 1 litre yağ yazıyor ama sen 1.2 litre dedin burda da bir gariplik var.

-Hava filtresi ile uynamanı bende hiç tavsiye etmem.

-Bende internetten dörtlü flaşör butonu ve marine çakmak adaptörü sipariş ettim gelince taktırıcam.
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
Arkadaşlar merhaba. Konuyu ara ara takip ediyorum. Stop etme olayına çözüm bulamamışsınız heralde. Benim motordada vardı aynı olay. Hatta motor tam devrini bile veremiyordu. Bende gittim keıhın karbüratör aldım. Sorun kökten halloldu. Tekleme, stop etme kalmadı, yakıtta 100 km de neredyse bir litre fark etti. Benimki normalde 4 litre yakıyordu. Sonradan 3.1 e düştü. Buda kesmedi yeni LPG bağlattım. Şimdi kmde 8kr yakıyor. Bukadar farkedeceğini bilseydim başta taktırırdım. Herneyse, biriniz karbüratörü değiştirip denesin. Sonuç olumlu olur umarım. Kolay gelsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst