- Katılım
- 9 Kas 2010
- Mesajlar
- 938
- Konu Yazar
- #1
Değerli motosiklet.net ailesi , sizlerle Mondial Xtreme Supermoto ile yapmış olduğum 1500km sonrası şahsi görüşlerimi ve bilgileri paylaşmak istiyorum. Öncelikle Xtreme modelleri hakkında kısa bilgi vereyim ; Enduro , supermoto ve Cross olarak 3 modeli mevcut Cross modeli trafiğe çıkamıyor.
Lastikler KENDA marka üretici (Kenda Rubber Industrial Company 1962) tayvan menşeidir, üretim tesisleri hem tayvan hemde çinde var üzerindeki lastikler çin üretimi
Arka lastik 140-70-17 boyutlarında
Ön lastik 110-70-17 boyutlarında
http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2012/249/0/d/untitled_by_mehmetmumtaz-d5drzha.jpg
Lastikler ne iyi ne kötü , fren esnasında ön lastik (ön amörtisötlerle) kayma yok , arka lastik ne yazık ki sağa sola kayma yapıyor motosikletin ağırlık merkezinin yukarıda olması nedeniyle virajlarda yatırmada problem yok.
Jantlar telli ve Siyah rengi genel görüntü açısından çok uyumlu , gayet sağlam ve güven veriyor.
Amortisöler
ön amortisörümüz sanırım emsallerinin en kalın çaplı modeli ve Sertlik ve yükseklik ayarlı , yüksekliği çok olması engelleri görmezden gelmenizi sağlıyor ve gayet iyi bir sürüş sağlıyor
arka amortisörümüz ön ile aynı marka FASTACE yükseklik , sertlik ve geri tepkime ayarlı , bana biraz sert geldi fakat selenin rahatsızlığı buna etmen olabilir.
frenlerimiz ön arka disk olup , fren hortumları çelik , buda güven verici
ön diskimiz 28cm çaplı ve çift pistonlu ve diskimize korucu plastik bir parçada mevcut.
arka diskimiz 22cm çapında tek pistonlu ve onunda küçükde olsa plastik koruma parçası mevcut.
Göstergemiz Dijital ve sade tasarıma sahip videoyu seyrederseniz daha detaylı görünüyor.
göstergemizde hız km veya mil olarak gösterebiliyor tripmetreside var sinyal göstergesi ve boşta ışığı var , negatif olarak vites , yakıt ve devir göstergesi yok. gece turuncu aydıntması ile gözleri yormayan bir tasarıma sahip
egzoz son derece basit bir şekli olan ama ürkütücü sese sahip , kullanılan malzeme iyi gibi yanlız ön kısmında aşırı sıcaklık ayaklardan hissediliyor.
Radyatörlerimiz sağda ve solda iki adet ve fan ile desteklenmekte (görünen kablolar benim eserim) şehir içinde çalışıyor ve gayet hızlı soğutuyor.
Aydınlatma Ön farımız küçük ve basit bir tasarıma sahip aydınlatma görevini gayet iyi yapıyor
Kafa grenajı basit bir şekilde açılabiliyor ve pratik
sinyaller tamamı Led ve güçlü ışık veriyorlar
arka fren lambamız led ve çok iyi ışık veriyor.
Arka dişlimiz büyük kaç diş olduğunu saymadım tahmini 48-52 arası
korucu demirler motor blogun hemen altında ve üzerinde geliyor görevini iyi yapıyor neden mi? kaza yaptım koruyor
Karbüratörümüz
Korna , güçlü bir ses veriyor
Depomuz plastik ve kapağında kilit yok :cyclopsan
Grenajları güzel görüntüsü ama kalite olarak harika değil fakat fiyatları uygun ön çamurluk 55TL mesela
Selenin çok sert ve kullanışsız olduğunu söyleyebilirim.
gelelim beğendiğim özelliklerine
Tork ve hızlanma : daha önce kullandığım 200cc(zonghsen cross) ile muakayese edilemeyecek kadar güçlü ve hızlanması çok iyi , gaz koluna verdiği tepki harika yani :mrgreen:
sürüş pozisyonu : 1.90 cm boyunda bir kullanıcının altın hemen hmen bütün motosikletler ufak kalırken Xtreme gayet iyi duruyor.
Yakıt tüketimi : daha kullandığım 200cc motosiklet kadar yakıyor ortalama 3.3 -3.5 LT 100kmde
Dış görüntü : şehirde durduğumda meraklı bakışlar ve "abiieee süper motorun var" , "yarışlara katılıyormusun?" gibi sorular duyuyorsunuz en çok sorulan " kaçlık abi bu ?"
Beğenemdiğim yönleri
ilk kalkışta arada debriyajdan gıcık bir ses gelmesi (kalitesiz debriyaj balatasından şüpheleniyorum)
üzerindeki yapıştırmaların çabuk çıkması
aynalar çok dandik
sele aşırı sert
egzoz sesi yüksek ( kimilerine göre güzel olabilir)
bu kadar laftan sonra "arkadaş o kadar uzun uzun yazdın eder mi? o kadar para ? verilir mi çinliye? diye soranlar olacaktır.
Eğer süpermoto merakın varsa piyasa seçeneğin az 2.el japon almak bir risk , çin malı japonun yerini tutar mı? yok tutamaz Ama !
bu çinliler kaliteyi biraz biraz yükseltiyorlar, önceki kullandığım çinli ile arasında çok fark var, bazı aksesuarlar düşünüyor onlarıda yapabilirsem daha da iyi olacak, mesela El koruması , xenon far ve kaliteli aynalar düşünüyorum ilk etapda sizlerinde gözlerine sağlık hepsini okuduğunuz için teşekkür ederim.
şimdide bir kaç video atalım ve resim
ilk aldığım hafta
[YT]2NqSlO_6Kos[/YT]
Çakar Led uygulaması (sonradan yerlerini değiştirdim)
[YT]jCjYJ7PoaFQ[/YT]
son hali
[YT]jk2O46hakWM[/YT]
fotoğraflar
bonus olarak da yapmış olduğum tişört çalışmalarından bir kaç örnek
resimdeki ben
resimdeki Tunç arkadaşımız
Lastikler KENDA marka üretici (Kenda Rubber Industrial Company 1962) tayvan menşeidir, üretim tesisleri hem tayvan hemde çinde var üzerindeki lastikler çin üretimi
Arka lastik 140-70-17 boyutlarında
Ön lastik 110-70-17 boyutlarında
http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2012/249/0/d/untitled_by_mehmetmumtaz-d5drzha.jpg
Lastikler ne iyi ne kötü , fren esnasında ön lastik (ön amörtisötlerle) kayma yok , arka lastik ne yazık ki sağa sola kayma yapıyor motosikletin ağırlık merkezinin yukarıda olması nedeniyle virajlarda yatırmada problem yok.
Jantlar telli ve Siyah rengi genel görüntü açısından çok uyumlu , gayet sağlam ve güven veriyor.
Amortisöler
ön amortisörümüz sanırım emsallerinin en kalın çaplı modeli ve Sertlik ve yükseklik ayarlı , yüksekliği çok olması engelleri görmezden gelmenizi sağlıyor ve gayet iyi bir sürüş sağlıyor
arka amortisörümüz ön ile aynı marka FASTACE yükseklik , sertlik ve geri tepkime ayarlı , bana biraz sert geldi fakat selenin rahatsızlığı buna etmen olabilir.
frenlerimiz ön arka disk olup , fren hortumları çelik , buda güven verici
ön diskimiz 28cm çaplı ve çift pistonlu ve diskimize korucu plastik bir parçada mevcut.
arka diskimiz 22cm çapında tek pistonlu ve onunda küçükde olsa plastik koruma parçası mevcut.
Göstergemiz Dijital ve sade tasarıma sahip videoyu seyrederseniz daha detaylı görünüyor.
göstergemizde hız km veya mil olarak gösterebiliyor tripmetreside var sinyal göstergesi ve boşta ışığı var , negatif olarak vites , yakıt ve devir göstergesi yok. gece turuncu aydıntması ile gözleri yormayan bir tasarıma sahip
egzoz son derece basit bir şekli olan ama ürkütücü sese sahip , kullanılan malzeme iyi gibi yanlız ön kısmında aşırı sıcaklık ayaklardan hissediliyor.
Radyatörlerimiz sağda ve solda iki adet ve fan ile desteklenmekte (görünen kablolar benim eserim) şehir içinde çalışıyor ve gayet hızlı soğutuyor.
Aydınlatma Ön farımız küçük ve basit bir tasarıma sahip aydınlatma görevini gayet iyi yapıyor
Kafa grenajı basit bir şekilde açılabiliyor ve pratik
sinyaller tamamı Led ve güçlü ışık veriyorlar
arka fren lambamız led ve çok iyi ışık veriyor.
Arka dişlimiz büyük kaç diş olduğunu saymadım tahmini 48-52 arası
korucu demirler motor blogun hemen altında ve üzerinde geliyor görevini iyi yapıyor neden mi? kaza yaptım koruyor
Karbüratörümüz
Korna , güçlü bir ses veriyor
Depomuz plastik ve kapağında kilit yok :cyclopsan
Grenajları güzel görüntüsü ama kalite olarak harika değil fakat fiyatları uygun ön çamurluk 55TL mesela
Selenin çok sert ve kullanışsız olduğunu söyleyebilirim.
gelelim beğendiğim özelliklerine
Tork ve hızlanma : daha önce kullandığım 200cc(zonghsen cross) ile muakayese edilemeyecek kadar güçlü ve hızlanması çok iyi , gaz koluna verdiği tepki harika yani :mrgreen:
sürüş pozisyonu : 1.90 cm boyunda bir kullanıcının altın hemen hmen bütün motosikletler ufak kalırken Xtreme gayet iyi duruyor.
Yakıt tüketimi : daha kullandığım 200cc motosiklet kadar yakıyor ortalama 3.3 -3.5 LT 100kmde
Dış görüntü : şehirde durduğumda meraklı bakışlar ve "abiieee süper motorun var" , "yarışlara katılıyormusun?" gibi sorular duyuyorsunuz en çok sorulan " kaçlık abi bu ?"
Beğenemdiğim yönleri
ilk kalkışta arada debriyajdan gıcık bir ses gelmesi (kalitesiz debriyaj balatasından şüpheleniyorum)
üzerindeki yapıştırmaların çabuk çıkması
aynalar çok dandik
sele aşırı sert
egzoz sesi yüksek ( kimilerine göre güzel olabilir)
bu kadar laftan sonra "arkadaş o kadar uzun uzun yazdın eder mi? o kadar para ? verilir mi çinliye? diye soranlar olacaktır.
Eğer süpermoto merakın varsa piyasa seçeneğin az 2.el japon almak bir risk , çin malı japonun yerini tutar mı? yok tutamaz Ama !
bu çinliler kaliteyi biraz biraz yükseltiyorlar, önceki kullandığım çinli ile arasında çok fark var, bazı aksesuarlar düşünüyor onlarıda yapabilirsem daha da iyi olacak, mesela El koruması , xenon far ve kaliteli aynalar düşünüyorum ilk etapda sizlerinde gözlerine sağlık hepsini okuduğunuz için teşekkür ederim.
şimdide bir kaç video atalım ve resim
ilk aldığım hafta
[YT]2NqSlO_6Kos[/YT]
Çakar Led uygulaması (sonradan yerlerini değiştirdim)
[YT]jCjYJ7PoaFQ[/YT]
son hali
[YT]jk2O46hakWM[/YT]
fotoğraflar
bonus olarak da yapmış olduğum tişört çalışmalarından bir kaç örnek
resimdeki ben
resimdeki Tunç arkadaşımız