Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
ferdinandd,koruma demirleri güzelmiş nerden buldun bunları:)

bizim koruma demirlerini bi üst vidadan takan var birde benim taktığım gibi en alttaki vidadan takan...alttan takınca vites pedalının hizasına geliyor onuda korur heralde:)

en beğendiğim koruma demiri en sondaki kırmızı cbde olan koruma demiri ondan bulsam ondan takmak isterdim:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------

yağ konusuda süper olmuş sağolasın:rendeer:bakalım ne cevap gelicek...bu arada telefon ilemi aradın...
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
ferdinandd,koruma demirleri güzelmiş nerden buldun bunları:)

bizim koruma demirlerini bi üst vidadan takan var birde benim taktığım gibi en alttaki vidadan takan...alttan takınca vites pedalının hizasına geliyor onuda korur heralde:)

en beğendiğim koruma demiri en sondaki kırmızı cbde olan koruma demiri ondan bulsam ondan takmak isterdim:)

yağ konusuda süper olmuş sağolasın:rendeer:bakalım ne cevap gelicek...bu arada telefon ilemi aradın...

Kırmızı olan CB deki bizim başlıktan bi arkadaşımızın motosikleti sanırım, bizim başlıtakilerin motosikletlerinin dosyasında buldum :)Araya kaynatmışsam kaydederken başka yerden bilemiyorum :)

Benimde en beğendiğim o tabi de bütün sayfaları tek tek tekrar gezip, özel mesaj atmamız lazım ki arkadaş foruma girecek, görecek, cevap verecek... derken hep erteliyorum,

nede olsa şimdilik korunuyoruz diye :queen:

Evet telefon ile aradım, önce mesaj yazdım yetkili servis seçiniz diyordu yani bişey değişmeyecekti :jocolor: Servis seçeceksem servisi ararım neden Honda Tr ye gireyim ki ne mantıksa artık :silent:

İnşallah kısa zamanda net bi cevap gelir.

Bu arada büyük geçmiş olsun abi, yaz günü hastalıkta kolay değil bu sıcakta mikropta ölmüyor en ufak şey haftalarca sürüyor. Allah acil şifa versin.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Doğru o olayı kaynattık :pr:

Yarın yada en geç pazartesi ben bi yüzyüze gidip sorayım, kılavuzuda alıp "dayı bak burda 0.8 diyor, ne iş ?" diyeyim yoksa çözemiycez.

Geçen mevzu geçince başlıkta tekrar aradım hepsini yok yanlışınız var 1 lt dediler, öyle kaldı muallakta :jocolor:

Hepsi bir ağızdan konuşunca 200 ml eksik yağ koydurtma riski de yemiyor açıkçası, ben böyle ikilemde kalmazdım, ezberci zihniyet benide bozdu :queen:

aynen kaynadı gitti =) yahu şimdi düşündüm de 150 cc motorun servis manueli 0.8 litre diyor,125 cc motor nasıl 1 litre alıyor ki bizim motorlarda yağ filtresi yok yahu. bence bizim motorlarda 0.8 litre alıyor, fazla yağ koymanın bi faydası olmayacağını düşünüyorum çünkü eğer öyle olsaydı Honda mühendisleri önerirdi ve klavuza 0.8 litre yazmazlardı =/
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bugün çıkamadım yağmurdan dolayı Serk21, sevise gidecektim durumu sormak için. Sonra dank etti Honda Türkiye yi aradım, şöyle bi konuşma geçti aramızda bi önceki sayfada yazmıştım,

" Yağ miktarı konusunda Honda Türkiye den de yardım istedim arkadaşlar, bi nevi hepimiz adına da konuşmuş gibi oldum affınıza sığınarak;

ferdinandd : Merhabalar, Honda CB 125 E Kullanım kılavuzunuza sadık kalmak için inat etmek zorunda kalan biriyim.
Kullanım kılavuzunuzda motosikletimizin motorunun "0.8" yağ alacağı yazılı fakat birimi belirtilmemiş.
Yetkili servisleri aradığımda 1 lt yağ kullanılacağı söyleniyor. Ki yetkili servisim ilk bakımımda 1 lt yağ kullanıldı.
Durumdan rahatsız olup araştırdım, bu durumda yetkili servislerimiz eğer 200 ml fazla yağ kullanıyorsa, orta ve uzun vadede ciddi sorunlar oluşabileceği ile karşılaştım.
CB 125 E adına açılmış bir başlıkta yüzlerce arkadaşız ve bu durumun muallakta kalmasından inanın çok rahatsız oluyoruz.
İşin aslının (0.8 birimi ne ise mi ?/ 1 lt mi ?) ne olduğunu en doğru şekilde ilk ağızdan öğrenebilmek için, sizlerden kendim ve tüm arkadaşlarım adına bu konuda yardım talep ediyorum.

Honda Türkiye : Ürünlerimize göstermiş olduğunuz bu bilinçli yaklaşımdan dolayı teşekkür ederiz.
Bu konuda hangi servisimiz ile iletişime geçtiniz acaba.

ferdinand: İstanbul dahilinde hemen hepsi ile görüştüm.

Honda Türkiye: En doğru bilgilendirme en kısa sürede telefon ve mail yolu ile size ulaşılarak yapılacaktır ferdinandd bey.
Şuan bilgi almak istediğiniz konu, yardım departmanımıza iletilmiş bulunuyor. Yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı acaba ?

ferdinandd: Hayır yok. İlgi ve alakanız için çok teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

Neden en başta onlara sormadıysam artık :) Neyse cevap bekliyoruz, daha doğru bilgi de nerden gelebilir ki :) "
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
çok merak ediyorum honda ne cevap verecek =) ben bu ara boş vakit buldugum anda yağı değiştiricem ve 0.8 litre koyucam,daha sonra yağ çubuğuyla ölçücem,bakalım ne çıkacak
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bende merak ediyorum da haftasonu falan derken P.tesi yi bulur heralde iki cümle yazmaları :)

O da çok mantıklıymış :) sonuçta çubukta belli olacak ak koyun - kara koyun :) :)
 
Katılım
15 Haz 2012
Mesajlar
32
ben bugün 1000 bakımını yaptırdım bıraktım geldim ne koydular ne yaptılar bilmiyorum 20 tl aldılar yag parası dedim herkes bir seyler söylüyor bu yag konusunda benimde kafam karıstı usta dedim oda dediki arkadasım herkes kendine göre usta olmus siz bize güvenin yeter ne yaptıgımızı biliyoruz saga sola kulak asmayın dedi bende tamam dedim ayrıldım:cat:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
ben bugün 1000 bakımını yaptırdım bıraktım geldim ne koydular ne yaptılar bilmiyorum 20 tl aldılar yag parası dedim herkes bir seyler söylüyor bu yag konusunda benimde kafam karıstı usta dedim oda dediki arkadasım herkes kendine göre usta olmus siz bize güvenin yeter ne yaptıgımızı biliyoruz saga sola kulak asmayın dedi bende tamam dedim ayrıldım:cat:
Yağ yağdır sonuçta bu bir tek silindirli 4 zamanlı hava soğutmalı 125cc bir motor. Motorun bilimsel adı ne kadar sıradan, bu nedenle anormal bir performans göstermediği de açık. Yani 10 liralık yağ da koysan, 50 liralık yağ da koysan sonuç değişmez. 50 liralık yağ koysan bile yaz günü sürekli tam gaz 100km yol yaparsan subabları eritirsin, mesele motorun sesini iyi dinlemek yoluna göre gazlamak yoluna göre dinlendirmek.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Yağ yağdır sonuçta bu bir tek silindirli 4 zamanlı hava soğutmalı 125cc bir motor. Motorun bilimsel adı ne kadar sıradan, bu nedenle anormal bir performans göstermediği de açık. Yani 10 liralık yağ da koysan, 50 liralık yağ da koysan sonuç değişmez. 50 liralık yağ koysan bile yaz günü sürekli tam gaz 100km yol yaparsan subabları eritirsin, mesele motorun sesini iyi dinlemek yoluna göre gazlamak yoluna göre dinlendirmek.
Şimdi bu 2 yağda aynı öyle mi ? :)

productimage-picture-motor-yagi-4t-10w40-bonate94756.jpg


r4000rs1lt.jpg
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
Yağ yağdır sonuçta bu bir tek silindirli 4 zamanlı hava soğutmalı 125cc bir motor. Motorun bilimsel adı ne kadar sıradan, bu nedenle anormal bir performans göstermediği de açık. Yani 10 liralık yağ da koysan, 50 liralık yağ da koysan sonuç değişmez. 50 liralık yağ koysan bile yaz günü sürekli tam gaz 100km yol yaparsan subabları eritirsin, mesele motorun sesini iyi dinlemek yoluna göre gazlamak yoluna göre dinlendirmek.
hocam bence cok yanlıs söyledin performans olamasa bile motorun ömrnü etkiler, sadece sübabları örnek göstererek iyi yağ ile kötü yağ arısında fark yok diyemezsin.
 
Katılım
12 Ağu 2011
Mesajlar
47
Bugün çıkamadım yağmurdan dolayı Serk21, sevise gidecektim durumu sormak için. Sonra dank etti Honda Türkiye yi aradım, şöyle bi konuşma geçti aramızda bi önceki sayfada yazmıştım,

" Yağ miktarı konusunda Honda Türkiye den de yardım istedim arkadaşlar, bi nevi hepimiz adına da konuşmuş gibi oldum affınıza sığınarak;

ferdinandd : Merhabalar, Honda CB 125 E Kullanım kılavuzunuza sadık kalmak için inat etmek zorunda kalan biriyim.
Kullanım kılavuzunuzda motosikletimizin motorunun "0.8" yağ alacağı yazılı fakat birimi belirtilmemiş.
Yetkili servisleri aradığımda 1 lt yağ kullanılacağı söyleniyor. Ki yetkili servisim ilk bakımımda 1 lt yağ kullanıldı.
Durumdan rahatsız olup araştırdım, bu durumda yetkili servislerimiz eğer 200 ml fazla yağ kullanıyorsa, orta ve uzun vadede ciddi sorunlar oluşabileceği ile karşılaştım.
CB 125 E adına açılmış bir başlıkta yüzlerce arkadaşız ve bu durumun muallakta kalmasından inanın çok rahatsız oluyoruz.
İşin aslının (0.8 birimi ne ise mi ?/ 1 lt mi ?) ne olduğunu en doğru şekilde ilk ağızdan öğrenebilmek için, sizlerden kendim ve tüm arkadaşlarım adına bu konuda yardım talep ediyorum.

Honda Türkiye : Ürünlerimize göstermiş olduğunuz bu bilinçli yaklaşımdan dolayı teşekkür ederiz.
Bu konuda hangi servisimiz ile iletişime geçtiniz acaba.

ferdinand: İstanbul dahilinde hemen hepsi ile görüştüm.

Honda Türkiye: En doğru bilgilendirme en kısa sürede telefon ve mail yolu ile size ulaşılarak yapılacaktır ferdinandd bey.
Şuan bilgi almak istediğiniz konu, yardım departmanımıza iletilmiş bulunuyor. Yardımcı olabileceğim farklı bir konu var mı acaba ?

ferdinandd: Hayır yok. İlgi ve alakanız için çok teşekkür ederim. İyi çalışmalar.

Neden en başta onlara sormadıysam artık :) Neyse cevap bekliyoruz, daha doğru bilgi de nerden gelebilir ki :) "

İyi yapmışsın ferdinant sağolasın bizide bilgilendirirsin sonuçla alakalı.0.8 olacaksa Bizde yazalım birdaha değiştirtelim yağı onlarda böyle böyle akıllanırlar. Birde benim motordaki 15-50 yağı gidip değiştirttim mail atmıştım çağırmışlardı 10-40 ile değiştirdiler yağımı herhangi bir ücret te almadılar 1 lt koyuyosunuz 0.8 olması gerekiyor kılavuzda öyle yazıyor dedim yine 1 lt koydu birşeyler söyledi usta mantığıyla scooter lara koyuyoruz okadar bunlara 1 lt koyuyoruz falan filan iyi dedim bende. Fakat motora 10-40 koyunca sesi biraz daha düzeldi 15-50 de kendini parcalıyomuş gibi bir ses yapıyordu bunda daha rahat calışıyormuş gibi cıkıyor sesi zorlandığında.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:43 ----------

Bende merak ediyorum da haftasonu falan derken P.tesi yi bulur heralde iki cümle yazmaları :)

O da çok mantıklıymış :) sonuçta çubukta belli olacak ak koyun - kara koyun :) :)

Ben yağı koydurduğumda cocuk 1 lt koydu 0.8 olması gerek deyince cubukla ölçüp gösterdi normalmiş gibi ama üst cizginin biraz üzerindeydi yağ 0.8 koyarsak tam iki çizginin arasında cıkar sanıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------

Zincirde würth kuru yağlayıcı kullanan arkadaşlara bi sorum olacak ben de onu kullanıyorum zincirde bir şırıltı var normalmi acaba bu yağı kullanan arkadaşlardada böyle bir ses varmı cevapverirlerse sevinirim.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Rodaj yağı değiştirilirken ölçmek lazım ne kadar çıkıyor diye.

bakımda ustaya yağ eksiltme varmı ölçermisin demiştim yok dedi,belki sallamıştır diye inanmadım tabi...Şimdi 2.000 bakımında kendim değiştircem yağını ozaman ölçüm yapıcam şuan çubukta eksiltme yok sesi gidişi normal ilerliyen zmanlarda resimli atarız foruma herkes bilgilenir...
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
İyi yapmışsın ferdinant sağolasın bizide bilgilendirirsin sonuçla alakalı.0.8 olacaksa Bizde yazalım birdaha değiştirtelim yağı onlarda böyle böyle akıllanırlar. Birde benim motordaki 15-50 yağı gidip değiştirttim mail atmıştım çağırmışlardı 10-40 ile değiştirdiler yağımı herhangi bir ücret te almadılar 1 lt koyuyosunuz 0.8 olması gerekiyor kılavuzda öyle yazıyor dedim yine 1 lt koydu birşeyler söyledi usta mantığıyla scooter lara koyuyoruz okadar bunlara 1 lt koyuyoruz falan filan iyi dedim bende. Fakat motora 10-40 koyunca sesi biraz daha düzeldi 15-50 de kendini parcalıyomuş gibi bir ses yapıyordu bunda daha rahat calışıyormuş gibi cıkıyor sesi zorlandığında.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:43 ----------



Ben yağı koydurduğumda cocuk 1 lt koydu 0.8 olması gerek deyince cubukla ölçüp gösterdi normalmiş gibi ama üst cizginin biraz üzerindeydi yağ 0.8 koyarsak tam iki çizginin arasında cıkar sanıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------

Zincirde würth kuru yağlayıcı kullanan arkadaşlara bi sorum olacak ben de onu kullanıyorum zincirde bir şırıltı var normalmi acaba bu yağı kullanan arkadaşlardada böyle bir ses varmı cevapverirlerse sevinirim.

Banada 15-50 yağ koymuşlardı, 2 hafta falan önce hondaya yazı attım, dönen olmayınca ikinci bir yazı attım ona rağmen dönen olmadı.
Ama motorda bahsettiğin kendini parçalıyormuş gibi durum bende de var. Yağ değişiminden önce yoktu. Geçen gün servise gittim motorun sesi normal değil diye, usta baktı sesini dinledi, bu motorlarda titreşim var onun için normal dedi, ben yağ değişiminden önce böyle değildi dedim ama o normal olduğu konusunda ısrar etti. Bu arada D&B motordan bahsediyorum. Servis şefi Kasım beye kullanma kılavuzunda 15-50 yağ yazmadığını, Hondaya 15-50 yağla ilgili yazan kişileri değişim için servise çağırdıklarını söyledim. Evet çağırdık ama yağın yanlış olduğu için değil müşteri memmuniyeti için çağırdık, yoksa yağda problem yok dedi. Ayrıca konuyla ilgili yeterli bilgisi olmadan bir kaç kişinin forumlarda yazıp ortalığı bulandırdığnı söyledi. Şimdi bende yağı değiştirtsem motorun zorlanıyormuş gibi hali gidermi diyorsun.

Ayrıca bende hafta içi Würth zincir yağı alıp kullandım fakat zincirde hiç bir ses yok.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst