Suzuki Suzuki GS500 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
motor 2 ay önce sattığım motorum :)))

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------

motor 2 ay önce sattığım motorum :)))
 
Katılım
8 Mar 2012
Mesajlar
7
hollandadan dayım bulmus 1998 molelin karburatörünü. dün bulamamıstı ondan sormustum bugun baska bi yerde bulmus 50 euro ya onu getirecek artık. teşekkür ederim cvp için
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
21
s.a arkadaşlar ben gs500 sahibiyim motorum 2004 model olup 34 bin kmdedir ve tüm bakımları suzuki servisinde yapılmıstır motoru satıyomusun demeyin satmıyorum :)) sadece bir bilgi almam gerekiyor diger gs500 kullanıcalarından bu motorlar genel olarak seslimi çalışıyor yani ses derken motor aksamından bahsediyorum sibob sesleri olsun eksantrik sesleridir vs vs..Motorumda sorun olmadıgından adım gibi eminim ama kafama takıldı işte yinede videoları falan izledim hepsinde aynı ses var genel olarak çift silindir motorlar böyle çalısıyormuş sizin bilgileriniz ve bu motor hakkındaki bilgileriniz nedir.ses konusunda bu arada gs500 kac yapar kac litre yakar sorularını cvplıyım ben kendi motorumda cok rahat 200 gördüm ve hatta gecirdim gaz acarsanız motor 100 kmde 5.5 ltre yakıyor gaz acmadan sabit hız kullanırsanız 4.6 normal kullanımda 3.8 ltre civarı yakıyor. er5 bundan cok daha fazla yakmakta kullandım biliyorum ve ben hayatımda bukadar nalet bir motora raslamadım er5in her yeri ofsayt arka süspansıyondan kasasına kadar motor hantal gs500 kadar seri deil farklarıda şudur

Gs500:Silindir: 487,00 ccm (29,72 kübik inç)
Motor tipi: çift silindirli, dört zamanlı
Güç: 52.00 HP (38.0 kW)) @ 9200 RPM
Sıkıştırma: 9.0:1
Yakıt sistemi: Karbüratör. Mikuni BST33 çift
Yakıt kontrolü: DOHC
Yağlama sistemi: Islak Karter
Soğutma sistemi: Hava
Şanzıman: 6 vitesli
Iletim tipi,
final drive: Zincir
Debriyaj: Islak multiplate
Şasi, süspansiyon, fren ve tekerlekler
Ön lastik ölçüleri: 110/70-17
Arka lastik ölçüleri: 130/70-R17
Ön frenler: Tek disk
Arka frenler: Tek disk
Fiziksel tedbirler ve kapasiteleri
Kuru ağırlık: 169,0 kg (£ 372,6)
Güç / ağırlık oranı: 0,3077 / kg HP
Yakıt kapasitesi: 17.00 litre (4.49 galon)
Yedek yakıt kapasitesi: 3.50 litre (0.92 galon)
Diğer özellikler
Marş: Elektrik ve tekme

Er5:>SİLİNDİR HACMİ : 498 cc
>SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 74 x 58 mm
>SIKIŞTIRMA ORANI : 9.8:1
>SÜBAP SİSTEMİ : DOHC,8 Sübap
>MAKSİMUM GÜÇ : 50.3 PS/9.000 rpm
>MAKSİMUM TORK : 45 N.m (4.6 Kgf.m)/7.200 rpm
>KARBURATÖR : Keihin CVK 34 x 2
>ATEŞLEME : Dijital TCBI
>MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
>ŞANZIMAN : 6 - vites
>ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
>KASTER / TRAIL : 27' / 102 mm
>SÜSPANSİYON ÖN : 37 mm Teleskopik çatal
>SÜSPANSİYON ARKA : Ön yükleme ayarlı çift
>LASTİK ÖN / ARKA : 110/70-17 / 130/70-17
>FREN ÖN : Tek Disk 280 mm,Çift piston kaliper
>FREN ARKA : Tambur 160 mm
>TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 125 / 114 mm
>BOYUTLAR UxGxY : 2070 x 730 x 1070 mm
>AKS AÇIKLIĞI : 1430 mm
>SELE YÜKSEKLİĞİ : 800 mm
>YAKIT KAPASİTESİ : 17 Lt
>KURU AĞIRLIK : 179 Kg
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
hayır aksine en sessiz gs 500 çalışır motorunuzun egzantrik gergisi ve zincirinin değişme vakti gelmiş olabilir. bu malzemelerin 0 ları elimde mevcut . sesini video olarak buraya atarsan ilkan ile kesin birşey yazabilirm...
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
var kardeşim ses ama daha idare eder. çok köötü değil. yanibaşına bir iş açmaz, ilkan da dinlesin kesin karar verelim ex+hafif şim sesi de var gibi . değim gibi hala ortalama bir er5 ten sessiz çalışıyor.sübap ayarı olmadığından bu modelde şimler değişir. efekanın yorumunu bekliyorum kendisi şuan ankaraya xt 600 almaya gitti :))) yağ olarak ne kullanıyorsun yağın değişme vakti gelmiş olabilir mi
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Bu motor istanbul'da yaklaşık bir yıl satılmayı bekledi en son tekirdağ tarafında birisi aldı uygun bir fiyata aldı diye hatırlıyorum.Makina komple boyalı ve ellenmedik pek bir tarafı yoktu.Ayrıca km saati de orjinal değil eski model gs500lere aittir.Önceki km saati aşağı yukarı 55bin civarlarındaydı.Makinanın sorunu egzantrik ve sübap sesi değil daha çok malesef alt taraftan katırtılar geliyor.Krank olma ihtimali yüksek.Üzülerek söylüyorum ki masraflı ve ciddi anlamda orjinalliği bozulmuş bir motor almışsın.Eğer satma şansın varsa sat.Satmayacağım yaptıracağım diyorsan da ciddi paralar harcamak zorunda kalabilirsin malesef.Allah yardımcın olsun.

Dip not : Kawasaki ER5 in seriliği ile GS500'ün seriliği malesef kıyaslanamaz.Nasıl bir ER5'e bindin bilmiyorum ama sağlıklı er5 ve gs500 ü yanyana kaldırsan ciddi anlamda farklar olduğunu görürsün.Bu konu tartışmaya açık bile değil :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
21
Bu motor istanbul'da yaklaşık bir yıl satılmayı bekledi en son tekirdağ tarafında birisi aldı uygun bir fiyata aldı diye hatırlıyorum.Makina komple boyalı ve ellenmedik pek bir tarafı yoktu.Ayrıca km saati de orjinal değil eski model gs500lere aittir.Önceki km saati aşağı yukarı 55bin civarlarındaydı.Makinanın sorunu egzantrik ve sübap sesi değil daha çok malesef alt taraftan katırtılar geliyor.Krank olma ihtimali yüksek.Üzülerek söylüyorum ki masraflı ve ciddi anlamda orjinalliği bozulmuş bir motor almışsın.Eğer satma şansın varsa sat.Satmayacağım yaptıracağım diyorsan da ciddi paralar harcamak zorunda kalabilirsin malesef.Allah yardımcın olsun.

Dip not : Kawasaki ER5 in seriliği ile GS500'ün seriliği malesef kıyaslanamaz.Nasıl bir ER5'e bindin bilmiyorum ama sağlıklı er5 ve gs500 ü yanyana kaldırsan ciddi anlamda farklar olduğunu görürsün.Bu konu tartışmaya açık bile değil :)
Hocam muhteşemsin valla bi videodan motorun herşeyini çözdn :D suzuki servisine götürdüm motoru krankta falan ses yok dedi biraz eksantrik ten ses geliyor dedi oda normal bişey olmaz diyor motorumun gayet saglıklı oludugnu ve bu motorda hiçbir şekilde oynanmadıgnı söyledi sonrada boyası kazasını sordum hiçbir şekilde kaza yapmamış ama sadece deponun üstünde hafif bir boya atılmış dedi....
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
:) Hayırlısı olsun tanıdığım makina olduğu için konuştum maksadım çok bilmişlik değil.Malın hayrını görün.
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
ben özelden görüştüm. deponun boyalı olduğunu belirtmiştim haklı çıktım sanırım :))))
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
21
içimi karartınız be :D yeter bukadar makinada hiçbir sorun yok herşyini çözdük baktık sadece bi eksantrik zinciri deişicek bide gergi ama oda daha cok var deişmesine ;)
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
slm

Alırken dikkat etmen gerekn şeyler. Orjinal bir mototr alman lazım kesinlikle boyanmamış orjinal sitıkırları üstünde olsun,mümkünse lastik fren balataları zincir dişli fren debriyaj kollraı düzgün olsun,küçümseme zamanla yaparım diye de kendinni kandırma 1000 liraya yakın tutuyor.ön amaortisör keçesi alayının patlak oluyor. Ona bişey demiyorum. Benzin deposu özellikle eski kasaların çürümüş oluyor yan ayağa yatırdığın zaman yatık duran depoun köşe kısmını kontrol et bazı akıllılar deponun altına belli belirsiz sunfix sürer.hesapta kandıracak.
Rölantide motoru dinletiki tiki diye bir ses geliyorsa. Egzantrik zinciri ölü değişecek demek parça 100 euro ama. Işçiliği deli para.çıt çıt diye bir ses duyuyorsan düzenli sübap sesidir.bu motorlara sübap ayarı yapılmaz şim denen bir sistem mevcut şimleri değiştirmek icap eder. Daha abartlı sesler duyuyorsan ordan kaç. Sahibini almadan en az yarım saat zorla sorguya çek.
Unutmamk lazım motoru satarken değil, alırken kar etmek lazım, ben bu zihniyetle düşünüyorum.tok satıcılardan uzak dur. Acele etme. Yukarda tecrübeleri bol kazık yiyerek öğrendim. En önemlisi sağlam bir usatn olsun ondan da teyit al.kawasaki er5 suzuki gs 500 yamaha xt 600 tt 600 üstüne ihtisas yaptım marmaristen bu mootorlardan almaya gelecek varsa yarıdmda bulunabilirim kolay gelsin herkese
Son zamanlarda cok dıkkatımı cekmeye basladı gs500 alıp uzunce bı sure bınmeyı dusunuyorum, makınenın seslı calıstıgı soylenıyor, kısmet olursa yarın alanyada Gs 500 ıncelemeye gıdecem.
Benım ıcın +ları 2 sılındır,yakıt 500cc, konyadakı drag yarıslarını gordukten sonra SUZUKI nın motosıkletlerıne hayran kaldım
Forumda cogu sayfayı okudum,Gs500 ınanc,chopperrider,yurekçe,ilkantek, kullancıların vermıs oldugu bılgılerden oturu tesekur ederım.
Perıyodık bakım cetvelı varmı? Gs500 hangı modelını onerırsınız
http://img110.imageshack.us/img110/8402/periyodikbakmveonarm15qj.gif
Konyada kendı cekmıs oldugum (Gs500e fotografları,stıkırları farklı olabılır, 4 sılındır)
img2647i.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
img2648g.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
Yardımlarınız beklıyorum
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
Dostum modeli farketmez dış orjinalliği önemli bişey, bu motorlar 50 binden sonra (orj km ile) egzantrik zinciri ve gergisi değişimi isteyebilir (350 tl civarında idi geçensene ilkan alıp bana gönderdiydi) ve debriyaj balatası 100 euro civarında bunlar genel masraflar. Ağır bakıma ihtiyaç duyan motorlardan uzak dur fiyat olarak 5 ila 7 bin tl arası orjinalliğine göre değişen bir piyasa var Kesene göre uygun olanı alabilirsin.Sahibinden beğiendiğin motor varsa linki buraya atelimizden geldiğince yardımcı olalım.
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Alacağınız motor orjinal olsun 1000 lira fazla verin ama orjinal olsun.En azından sökülmemiş bazı vidaları kalmış olsun....
Herşeyi değişmiş bilinçsiz kişilerin eline geçmiş motosikletleri almayınız.
Motor almadan önce motorun orjina sıfır fotoğraflarını detaylı şekilde inceleyip karşılaştırınız.
Böylece motorun size açacağı masraf minimize edilmiş olacaktır...
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Alacağınız motor orjinal olsun 1000 lira fazla verin ama orjinal olsun.En azından sökülmemiş bazı vidaları kalmış olsun....
Herşeyi değişmiş bilinçsiz kişilerin eline geçmiş motosikletleri almayınız.
Motor almadan önce motorun orjina sıfır fotoğraflarını detaylı şekilde inceleyip karşılaştırınız.
Böylece motorun size açacağı masraf minimize edilmiş olacaktır...
Haklısınız alanyadakı gs 5000 ınceledım 2004 model 50000 kmde gayet temız duruyordu,gelelım calısma sesıne okadar abartılı degıl.
Ak-unıversal alanyadakı suzukı kawasakı yetkılı servıse gıttım, bır ustanın selamı var dedım, adamlar sagolsun ılgılendıler
Suzukının motosıkletlerı, honda ve yamahadan bıraz daha seslı calısır, Abdullah akalın'nın Gs 500 ıcın soyledıklerı, avrupada gecıs motosıkletı olarak kullanıldıgı, dusuk yakıt sarfıyatı,kolay kullanım,yedek parcada 30 gunde elınde olacagını soyledı.
kotu yanı ıse ıkıncı elı olmaması,uzun surelı bınersen ıdaela al sata gelmez dedı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst