Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
393
ikamet

Arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar,
Aranıza katılmak adına can atıyorum. Tasarım okudum ve yıllar önce Yamaha' nın MT 03 modeline görsel olarak vuruldum, acilen ehliyet aldım ve fiyatından dolayı 2. el tercih etmek zorundaydım, fakat petrol yeşilinin 2. ele düşmemesi,
motosiklet kullanan arkadaşlarımın ilk motor için bana fazla olduğunu sürekli vurgulaması, askerlik... derken aradan yıllar geçti :D Motosikletin bir kültüre sahip olması (binlerce yıldır atalarımızın at üstünde yetişmesindenmidir bilinmez) ve
trafikteki diğer taşıtlara oranla daha kaliteli bir kullacı kitlesine sahip olması beni de bu aileye katılmak adına çok heyecanlandırıyor.

Öncelikle süratten hiç hoşlanmam, çok ciddi bir işim olmadığı sürece keyif sürücüsüyümdür (işim çok acil ise taksi, metro, tramvay... :) ), 1997 -159 000 km honda civic sahibiyim ve otomobil ile 130 km/h görmemişimdir.
Bunun sonucunda, 3 yıl önce akü ve geçen yıl lastik değiştirdim bir kez bile yolda kalmadım. Yapıma uygun olduğunu düşündügüm CB 125 E motosikleti henüz test etmedim zaten çokta bir beklentim yok anlayacağınız üzere :)
Birkaç gün içerisinde bir Honda bayiine gidip seleye oturduğumda ayagımın yer ile ilişkisi tek kriterim ( boy 1.68 ). Malum sadece ehliyet alırken 100 mt kadar ybr kullandım :D ve yüksek gelmişti.

Yakıt ekonomisi günümüzde çok önemsediğim konulardan biri mecburen. Cb 125 e beni üzerinde geçirdiğim her kilometrede maddi olarak daha da yaklaştıracak. Bu durumu birkaç bin kilomoetrede kendini amorti etmesi ile esprili bir dille,
gayet açık aydınlatmış arkadaşlara teşekkürler. Bir sonraki hedefim nasip olursa Brammo Empulse R ( tr gelirse ) / Yamaha MT 03. Tarz olarak bir sınıf seçmek doğru gelmiyor henüz fakat motosikletimin karşısına geçip
bir sigara yakasım gelmeli ki birbirimizi daha çok sevmeliyiz. Başlangıç sınıfında görsel olarak beni tek çeken makine KTM 125 Duke fakat ne olur ne olmaz sadece iki tekerlekli olarak bisiklet kullanmış biri için fiyatını yüksek buluyorum.
Diğerlerinin hepsi zaten çirkin bunu kabul etmekte fayda var :D (şahsi fikrim)

Unutmadan ufak bir sorum olacak ruhsat ve plaka işlemlerinde "ikamet ettiğiniz ilçe emniyeti" diye geçmiş bilgiler, benim ikametim Bursa da görünmekte fakat kendim Beyoğlu / Istanbul da oturmaktayım. Ikametimi Istanbul a aldırmadan Beyoğlu emniyetinde işlemlerimi tamamlayabilirmiyim, yoksa illa ki ikametimi aldırmam mı gerekiyor ?

Şimdiden cevaplayan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Hepinize kazasız belasız kullanmalar nasip olsun. Her kelimeyi tüm içtenliğimle yazdım, umarım yanlış anlaşılacak birşey yazmadım :)


yakın ilçe emniyete yaptırcan.ikametini aldır öle olmaz.trafikte sorun cıkar
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
şu zırıltı bendede peydah oldu daha 120 kmdeyim yaw gazı aniden bırakınca hırlama gibi oluyor uyuz oldum durdurdum gaz verdim falan ses yok sadece seyir halinde gaz açıp kapattığım zaman oluyor

Arkadaşım yanlış anlamadıysam senin bahsettiğin şeye motor kompresyonu deniliyor. Gazı kesince o sesle birlikte motor yavaşlamaya da çalışıyor dikkat edersen.
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
421
aynayı değiştireceğim arkadaşlar nikelajlı bir ayna olacak hangisi uygun olur sizce.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Nikelajlı aynalar araba çarpınca kırılıyor, motosiklete tek şeritli her yol ters yön olduğu için insanların gözünde, tek şeritli bir yolda karşıdan gelen bir araç sizi sıkıştırıp aynanıza çarpıp kaçınca yeni bir takım ayna almak zorunda kalırsınız. Mafsalı laçka ayna iyidir darbe alsa bile kırılmaz.
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Bende bunu anlamıyorum... EralpT denen kişi titreşim var ama Apache gibi böbrek taşı düşürmez diyor... Bu arkadaşta Apache'den farkı yok diyor... keşke bu arkadaşla buluşup aynı CB125 ve aynı apache'ye binsede ortak bir yorum yapsalar... Zira ikiside doğru söylüyordur ama bindikleri motorlardandır heralde fark modelden değil .... Niye yalan söylesinlerki...

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

................

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------

..................

arkadaşlar öncelikle yuvacık gezinde motoru dıştan inceleme fırsatı bulduk.. 6 kişi idik arkadaş hariç... hepimiz motoru inceledik.. vibrasyon konusunda 6 kişi ortak konuma vardık.. en az apache kadar vibrasyon mevcut.. elimde 2012 model apache ve 2008 ybr mevcut... bunun aksini idaa eden buyrur gelir çayımızı çorbamızı içeriz çıkarırız motorlarımı test eder.... evet vibrasyon apache den aşşağıya kalmaz... ama eski model için demiyorum rtr 150 ile aynı derece de vibrasyon vardır... ben test ettiğim zamana kadar dıştan baktığım için acaba demiştim ama test ettiktemn sonra yani yuvacık gezisinden 4 gün sonra anladıkki motorda vibrastyon apaçheden fazlası var eksiği yok....
ben ve benim gibi başka ve farklı 6 motor kullanıcısı daaha aynı görüşte... ayaklık direk şaseye kaynaklı.... motor kulak demirleri çok ince ve zamanla emin olun kırılacaktır.... ön korumalık zamanla kırılacaktır.... ben cbf i sevmezdim ama cbf bunden iyi ilk bakışta... eğer motoru yağ yakmaz ise ki o gün test motorunun eğzostu kurum dolu idi ...
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
Ben bu motosikletle böyleysem,desene kısmet olup büyüttünce yerçekimine meydan okuyup uçaçığım ...
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
arkadaşlar ara yağ değişimi yapacak olan varsa yağını alsın gelsin ara değişim yapalım.. bakalım eksilen yağ varmı... gelen olursa şimdiden söyleyeyim sonçları buraya koyacağım.... pendik kavakpınardayım..
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
393
şu zırıltı bendede peydah oldu daha 120 kmdeyim yaw gazı aniden bırakınca hırlama gibi oluyor uyuz oldum durdurdum gaz verdim falan ses yok sadece seyir halinde gaz açıp kapattığım zaman oluyor

aniden bırakınca debriyajada bas.sesi keser.motor devirine göre vites ister aniden bırakmakla birlikte vites de kücültmen lazm.nasıl hızlanırken yapıorsan yavaslıorkende yapmalısın.
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
arkadaşlar ara yağ değişimi yapacak olan varsa yağını alsın gelsin ara değişim yapalım.. bakalım eksilen yağ varmı... gelen olursa şimdiden söyleyeyim sonçları buraya koyacağım.... pendik kavakpınardayım..

Buradan YAĞ Eksiltme potansiyeli var, DİKKAT SİNYALİ geldi:cat::cat:... kontrol edeyim bari...:)

Pendik Kavaklıpınarla Ankara arası biraz uzakmış yaw.. başka zaman İnşallah :):):)
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
Buradan YAĞ Eksiltme potansiyeli var, DİKKAT SİNYALİ geldi:cat::cat:... kontrol edeyim bari...:)

Pendik Kavaklıpınarla Ankara arası biraz uzakmış yaw.. başka zaman İnşallah :):):)

böyle bişey duymadım görmedim.. sadece merak ediyorum acaba bundada böyle bir sıkıntı varmı diye... irfanda almış cbf de olduğu gibi onun cb sindede test ederiz...
 
Katılım
7 Ağu 2011
Mesajlar
634
Tecrübeli kullanıcı olup benim motoru kullananlar manevra kabiliyeti ve torkunun iyi olduğunu söylüyorlar CB125'in... Sizin yorum nedir?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Yağ değişim testi yapıldı 6.000'de. Eksilme yok daha önceden de belirttim.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Cok tesekkur ederim, bugün bir Honda bayii ne gideyim diyordum beğenirsem direk alır dönerdim. Şuan heyecanım kırıldı :) anlaşılan birde Bursa ya gidip ikametgah kagıdı vs alıp gel buraya işlet ... ... en az bir hafta daha attı desenize. Ikametgah kagıdı herhangi biryerde sorulmayacaksa ? Bir şansımı denerim :) Sonra motosikletimle hallederim o işi keyif ve rodaj gezisi olur. Yaşadıgım Ilçe emniyetinde, bu ilçeye bağlı olduguma dair ikametgah kagıdı isteniyor mu ki ?
 
Katılım
21 May 2012
Mesajlar
114
Cok tesekkur ederim, bugün bir Honda bayii ne gideyim diyordum beğenirsem direk alır dönerdim. Şuan heyecanım kırıldı :) anlaşılan birde Bursa ya gidip ikametgah kagıdı vs alıp gel buraya işlet ... ... en az bir hafta daha attı desenize. Ikametgah kagıdı herhangi biryerde sorulmayacaksa ? Bir şansımı denerim :) Sonra motosikletimle hallederim o işi keyif ve rodaj gezisi olur. Yaşadıgım Ilçe emniyetinde, bu ilçeye bağlı olduguma dair ikametgah kagıdı isteniyor mu ki ?

benimde istanbulda degildi ikametgah istanbula aldirdim. sislide nufus dairesine gittim 5 dakikalik is. sira falanda yoktu oyle uzun sure sarkmasina gerek yok bence. ama tabi kendine ait adrsini gosteren bir fatura ya da benzeri birseyle gitmen lazim degisiklik icin

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------

Cok tesekkur ederim, bugün bir Honda bayii ne gideyim diyordum beğenirsem direk alır dönerdim. Şuan heyecanım kırıldı :) anlaşılan birde Bursa ya gidip ikametgah kagıdı vs alıp gel buraya işlet ... ... en az bir hafta daha attı desenize. Ikametgah kagıdı herhangi biryerde sorulmayacaksa ? Bir şansımı denerim :) Sonra motosikletimle hallederim o işi keyif ve rodaj gezisi olur. Yaşadıgım Ilçe emniyetinde, bu ilçeye bağlı olduguma dair ikametgah kagıdı isteniyor mu ki ?

benimde istanbulda degildi ikametgah istanbula aldirdim. sislide nufus dairesine gittim 5 dakikalik is. sira falanda yoktu oyle uzun sure sarkmasina gerek yok bence. ama tabi kendine ait adrsini gosteren bir fatura ya da benzeri birseyle gitmen lazim degisiklik icin
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
benimde istanbulda degildi ikametgah istanbula aldirdim. sislide nufus dairesine gittim 5 dakikalik is. sira falanda yoktu oyle uzun sure sarkmasina gerek yok bence. ama tabi kendine ait adrsini gosteren bir fatura ya da benzeri birseyle gitmen lazim degisiklik icin

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------



benimde istanbulda degildi ikametgah istanbula aldirdim. sislide nufus dairesine gittim 5 dakikalik is. sira falanda yoktu oyle uzun sure sarkmasina gerek yok bence. ama tabi kendine ait adrsini gosteren bir fatura ya da benzeri birseyle gitmen lazim degisiklik icin

Eyvallah cok saol, bir arkadaşım Bursadan aldırmadıgı ikametten di sanırım fakat Istanbul' a kayıtlıydı, Bursa ikametini iptal etmiyormuymuş eğer ordan halletmezsen,
bu tür sebeplerden 350 TL ye yakın bir ceza ödemişti bu yuzden sağ salim halletme isteği vardı içimde. Eğer gerekmiyecekse aceleye getirip sıkıştırmak istememiştim o durumu.
Malum devletimizin prosedürlerine akıl ermiyo :D Neyse ben motosikletimi alayımda gerekirse bikaçgün yatar yada dediğin gibi 5 dk da sorusnsuzca hallolur.
Saol verdiğin bilgiler için
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
şu zırıltı bendede peydah oldu daha 120 kmdeyim yaw gazı aniden bırakınca hırlama gibi oluyor uyuz oldum durdurdum gaz verdim falan ses yok sadece seyir halinde gaz açıp kapattığım zaman oluyor
sorun benzin depo kapağının üzerindeki anahtar girişini kapatan parçada ses yapınca üzerine bastırdım sesi kesti ee şimdi ne olacak :pale:
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
sevgili cb125 kullanıcıları,aranızda bayrampaşa veya başakşehir civarında oturan varmı şu cb'nin titreşimini merak ediyorum çok hemde yolda gördüğüm motorlara dur bi bakayım da diyemiyorum,varsa hem tanışmış oluruz.şimdi eğer titreşim aşırı ise kuba 100 kee diye cup motor alıcam,ama eğer cbdeki titreşim çok değilse cb almayı düşünüyorum...cbfi düşünmüyorum bile hem tipinden sıkıldım hemde çok pahallı:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst