Elcik montajı?

Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
494
ya aslında yan sanayileri var sahibinden.com da eski motorumada takmıştım 15-20 liraya alırsın muadillerini başka markalardan boşu boşuna bu kadar para vermenin anlamı yok bu arada takılması cidden zor
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-elcik-rcn-85723923/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...ri-sifir-her-motosiklete-uygun-84102139/detay
bunlar gibi bir sürü var daha çok bulursun bunlardan sırf adı rizoma diye neredeyse aynı mala o kadar para vermeye ihtiyaç yok
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
Fiyat sorun değil; motoru kaza bela olmazsa 4-5 sene en azından kullanmayı düşünüyorum. Olmuşken de bir kere takayım ama kaliteli olsun diyorum. Montajla ilgili bişeyler söyleyebilecek varsa benim için yeterli.
 
Katılım
7 Ara 2010
Mesajlar
494
Fiyat sorun değil; motoru kaza bela olmazsa 4-5 sene en azından kullanmayı düşünüyorum. Olmuşken de bir kere takayım ama kaliteli olsun diyorum. Montajla ilgili bişeyler söyleyebilecek varsa benim için yeterli.
montaj hakkında kendin takabilirsin bence biraz uğraştırıyor 15-20 dakka falan ama çok zor değil
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Eski elcik çıkmıyorsa bi miktar rakı veya votka ve enjektör (iğne) ile çıkarabilirsin tabi silikonsa. iğneyle alkolü elciğin içine verip kolayca çıkmasını sağlayabilirsin :)
Takarken de aynı şekilde alkol sür gidona.
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
ısıtmalı elcık montajı yapacaktım kısa hazırlık olsn dıye ama denge topuzlarını sokemedım pes edıp eve cıktım bu konuyu gordum cuk oturdu valla
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
Eski elcik çıkmıyorsa bi miktar rakı veya votka ve enjektör (iğne) ile çıkarabilirsin tabi silikonsa. iğneyle alkolü elciğin içine verip kolayca çıkmasını sağlayabilirsin :)
Takarken de aynı şekilde alkol sür gidona.

En ucuzundan kaçak rakı bulayım madem. :p Çıkartırken yanlardaki topuzları çıkarıp elciği çekiştirmek gerekiyor değil mi? Ön hazırlık olsun.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
938
elcikleri çıkartmak kolay KESEREK ,takmakda kolay bir miktar bulaşık deterjanı elciğin içine ve monte edeceğin kolun üzerine sürersin CUK diye oturur
 
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
1,639
rizoma iyidir ama sadece elcik almakla bitmez, elcik topuzlarınıda alman gerekebilir...
anes motor'dan alırken montajınıda yaptırabilirsin, bence kendin yapma, gaz elcik tarafı tehlikeli olabilir...
 
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
137
bazen internetten sipars verildiği zaman ebatları uyusmayabiliyor ama normalde standart.. gidona taktığında elcik boşlukta oluyor öyle bir durumda gidona teflon bandını bir kaç tur sarıp elciği yerleştirebilirsin
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
ısıtmalı elcık montajı yapacaktım kısa hazırlık olsn dıye ama denge topuzlarını sokemedım pes edıp eve cıktım bu konuyu gordum cuk oturdu valla

Benzer bir pes edişte bende oldu, elcik koruma montajı yapacaktım gidon topuzlarını sökemedim, anahtarla tutuyorum dişlerinden (dönmesin diye), yıldız tornavida ile bi saatten fazla uğraştım tık demedi,

eve çıktım matkabı aldım, vidalama ucu, uzatma kabloları falan... arkadaşı çağırdım anahtarı tuttu matkaplada denedim açılmadı :pr:

Bu işin bi sırrı var mı arkadaşlar ??? :pale:
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
L şeklinde anahtarlar var tam o gidon topuzuna uyan ben onunla gayet rahat söktüm. L'nin ucunu penseyle tutup çeviriyorsun o kadar da zor bişey değilmiş, o L şeklinde uyan zımbırtıdan alıp sokarsan rahat açılır bence. Ya da tamircide 10 liraya hallediyorlar. :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bi vidayıda tamirciye söktürtüp taktırtmaya utanıyorum :mrgreen:

Elcigi hafif araladığımda topuzu tutmak için anahtar dişleri var tam uyumlu anahtarımda var ve sabit tutuyorum, fakat vidayı çevirmek imkansız, 600W matkabım var acaba yetersizmi, tık edip kalıyor :silent:

Nası yani L, normal yıldız başlı bi vida var orda :silent:

 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Ters diş olabilir mi? Belki de sökücem diye sıkıyorsundur?
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
vıdalar zamanla su aldıgından pas yapıp yapışmıştır,
normal civata onlar,
ters değil,
dediğim gibi sıkı oldugundan zorluyordur senı,,
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Pek pas tutabilecek biyerde değil ama acaba mı diye şüphelenip WD-40 sıktım eve çıkarken, birazdan inip bidaha deniycem ama pek ümidim yok açıkçası :pale:
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
Benim elciğin topuzları farklı, beşgenli; ondan öyle dedim. Açılmaması enteresan bişey hadi sıkışmıştır desen ikisi birden mi sıkıştı.
 
Katılım
22 Kas 2011
Mesajlar
93
belki vida dondurucu vardır abi anahtarı koyup çekiçle vur bi kaç defa ondan sonra dene abi bide
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst