Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Bugün sabah motosikletim ile eve geldiğimde kilometrem herhalde yaklaşık 820 idi.İlk aldığım günden bu kilometreye kadar belirgin bir fark görememiştim.Fakat öğlen tekrar motosikletimi çalıştırıp(jiklesiz tek seferde aldı), birkaç kilometre yol aldıktan sonra tepkilerinin olumlu yönde çok farklı olduğunu gördüm :)
Gaz kolu daha hassaslaşmıştı. Vites arttırırken meydana gelen bayılma(güçten düşme) yarı yarıya azalmıştı ve vites atarken kullandığımız el ve ayak debriyajı belirgin biçimde rahatlamıştı.
Tamam rodaj dönemi sona erdikçe böyle belirtiler normaldir fakat sabah indiğim motosikletimin öğlen tekrar bindiğimde sanki 180 derece değişmesi beni çok şaşırtmıştı :p
Bu değişimden cesaret alarak gaz kolunu bugün bir miktar daha hoyrat kullandım, gayet iyi bir gidişi var keratanın(125cc için). Boğaz köprüsünü geçerek Kadıköy' e giderken gazı yedirerek açtım, sonra tamamen açıtım ve 100km/s' i gördüm.Daha yukarısına çıkmadı motosiklet, bir süre öylece tuttum çünki.
Ayrıca 1000km' yi bugün devirip Ali ustaya ilk bakımını yaptırmayı düşünüyordum ancak 890-900km' ye gelebildim :cherry:
Yarın büyük olasılıkla ilk bakımını yaptırır, motosikletteki değişimi size aktarırım kendi gözümden.

Arkadaşlar yukarıda iki kez sormama rağmen ilk bakımda kullanılacak yağ markası ve özelliği hakkında bir cevap alamadım :silent:
Esasen ustaya güvenerek gitsem sorun olmaz, herkes Ali ustaya gözü kapalı motosikletini götürüyor.
Birde ilk bakımın maliyeti ne kadar tutuyor, yaptıran arkadaşlardan kaç para verdiklerini öğrenmek istiyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
lanet olsn ıst trafıgıne 8km yol otobusle 1 saatte geldım buguna aradım servısı ellerınde tel yokmus sok oldm nası olmaz dıye bırde bahane yenı motor olmasıymıs ne zmn gelır dedım honda turkıyede varmıs yarın oglen dedı bır gun daha suruncem otobuste markaya saydırcaktımda aynı markada calısıyorum olmazdı:D ama otomobıl onlara gore cok profosyonel bence... Fıyatıda 16.5 mus garantı dedım gelınce bakcaz dedı. Bıde dalga gectı yernden cıkmıs olmasın dedı hanfendı dedım elımdekı tel ıkı parca sızce cıkmıs olabılır mı:) sustu...
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Bugün sabah motosikletim ile eve geldiğimde kilometrem herhalde yaklaşık 820 idi.İlk aldığım günden bu kilometreye kadar belirgin bir fark görememiştim.Fakat öğlen tekrar motosikletimi çalıştırıp(jiklesiz tek seferde aldı), birkaç kilometre yol aldıktan sonra tepkilerinin olumlu yönde çok farklı olduğunu gördüm :)
Gaz kolu daha hassaslaşmıştı. Vites arttırırken meydana gelen bayılma(güçten düşme) yarı yarıya azalmıştı ve vites atarken kullandığımız el ve ayak debriyajı belirgin biçimde rahatlamıştı.
Tamam rodaj dönemi sona erdikçe böyle belirtiler normaldir fakat sabah indiğim motosikletimin öğlen tekrar bindiğimde sanki 180 derece değişmesi beni çok şaşırtmıştı :p
Bu değişimden cesaret alarak gaz kolunu bugün bir miktar daha hoyrat kullandım, gayet iyi bir gidişi var keratanın(125cc için). Boğaz köprüsünü geçerek Kadıköy' e giderken gazı yedirerek açtım, sonra tamamen açıtım ve 100km/s' i gördüm.Daha yukarısına çıkmadı motosiklet, bir süre öylece tuttum çünki.
Ayrıca 1000km' yi bugün devirip Ali ustaya ilk bakımını yaptırmayı düşünüyordum ancak 890-900km' ye gelebildim :cherry:
Yarın büyük olasılıkla ilk bakımını yaptırır, motosikletteki değişimi size aktarırım kendi gözümden.

Arkadaşlar yukarıda iki kez sormama rağmen ilk bakımda kullanılacak yağ markası ve özelliği hakkında bir cevap alamadım :silent:
Esasen ustaya güvenerek gitsem sorun olmaz, herkes Ali ustaya gözü kapalı motosikletini götürüyor.
Birde ilk bakımın maliyeti ne kadar tutuyor, yaptıran arkadaşlardan kaç para verdiklerini öğrenmek istiyorum.

Yağ konusunda markadan çok motosiklet yağı olmasına dikkat etmek gerekiyor.. Çünkü Shell Advance, Castrol Power serileri, Motul, Motorex vs hepsi çok çok iyi yağlar aralarında çok belirgin farklar oldugunu düşünmüyorum..
En önemlisi "motosiklet yağı" konulması kısmıdır.. Kesinlikle 10 liralık değil 30 liralık yağ koymaktan kaçınmayın.. unutmayın Yağ benzinden çoook daha ucuz.. neden? çünkü 30 liralık benzinle 300 km gidiyosun ama 30 liralık yağ ile 3000 km gidiyosun..

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------

lanet olsn ıst trafıgıne 8km yol otobusle 1 saatte geldım buguna aradım servısı ellerınde tel yokmus sok oldm nası olmaz dıye bırde bahane yenı motor olmasıymıs ne zmn gelır dedım honda turkıyede varmıs yarın oglen dedı bır gun daha suruncem otobuste markaya saydırcaktımda aynı markada calısıyorum olmazdı:D ama otomobıl onlara gore cok profosyonel bence... Fıyatıda 16.5 mus garantı dedım gelınce bakcaz dedı. Bıde dalga gectı yernden cıkmıs olmasın dedı hanfendı dedım elımdekı tel ıkı parca sızce cıkmıs olabılır mı:) sustu...

Motor evde mi serviste mi acaba?
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
evde abı duruyor sımdılık yarın goturtucem bende calıstıgımdan ılgılenemıcem ama bır an once yapmam lazım altunızade de calısıyorum goya yakın ama ulasım bıtmıs artık...
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
evde abı duruyor sımdılık yarın goturtucem bende calıstıgımdan ılgılenemıcem ama bır an once yapmam lazım altunızade de calısıyorum goya yakın ama ulasım bıtmıs artık...

Birazdan cıkıp eve gececeğim uğrayıp görmek istiyorum şu aleti merak ettim gercekten.. Uygunsan özelden numaranı gönder..

Hem benimki ile bi karşılaştırmış olursun
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Uzun bir yolculuğa çıktım CB ile. Şu an Çeşme'deyim, epey bi gitmeyi planlıyorum. 3000 km'yi devirdik aldığımdan beri, her şey yolunda bakalım. :) Ortalama tüketim 2.2 litre hız 70 km/s.
Seleye halen alışamadım yalnız.
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Yağ konusunda markadan çok motosiklet yağı olmasına dikkat etmek gerekiyor.. Çünkü Shell Advance, Castrol Power serileri, Motul, Motorex vs hepsi çok çok iyi yağlar aralarında çok belirgin farklar oldugunu düşünmüyorum..
En önemlisi "motosiklet yağı" konulması kısmıdır.. Kesinlikle 10 liralık değil 30 liralık yağ koymaktan kaçınmayın.. unutmayın Yağ benzinden çoook daha ucuz.. neden? çünkü 30 liralık benzinle 300 km gidiyosun ama 30 liralık yağ ile 3000 km gidiyosun..


Eyvallah abi, bunu servisteki ustaya mutlaka soracak, gerekirse dışarıdan alıp eklettireceğim motor yağını.

Uzun bir yolculuğa çıktım CB ile. Şu an Çeşme'deyim, epey bi gitmeyi planlıyorum. 3000 km'yi devirdik aldığımdan beri, her şey yolunda bakalım. :) Ortalama tüketim 2.2 litre hız 70 km/s.
Seleye halen alışamadım yalnız.

3000km iyi bir mesafe, herhalde motosikletin tepesinden inmiyorsun :)
Sana 2 sorum olacak İnzell.

1) İlk bakım yani 1000 bakımında yapılan işlemler ve toplam servis ücreti nedir ?
2) Motoaikletin 1000. kilometresi ile şuan yani 3000. kilometresi arasında, herhangi bir farklılık oluştu mu(motosikletin ataklığı, sesi, titreşimi vb.) ?
 
Katılım
30 Haz 2004
Mesajlar
24
motorun 1000 km bakımlarını pazarbaşında yaptırdk oradaki ustalara alın bir turlayın dedik ustalardan biri aldı turladı kendi ifadesiyle bu motor ne biçim gidiyor 2. viteste 73 yapıyor oldu yani bu motor 2. viteste saydığım modifiyelerle 73 yapıyor bu arada motorun karısım oaranları ılede oynandı katalizatör cıkarılınca üst devirlerde saçmalıyordu buji iridyum bunuda ekliyeyim.
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Bu arada yağ konusu ile ilgili sorular var
bu konuda yıllar önce (2003 olması lazım) yazdıgım bir postu arşivden bulup aşağıya kopyalıyorum.. ----------------------------------------------------------------------------------

Arkadaşlar internetten yaptıgım geniş araştırma sonucunda, (bundan yaklaşık 1 yıl evvel) motosikletlerde araba motor yağlarının kullanılmaması öneriliyor.. Bir çok sayfada araba yagı kullnıldıgında debriyajın kaydırdıgını yazıyor.. Hatta Kawasaki nin, otomobil yagı kullanıldıgında garantisinin devre dışı kaldığına dair yazı okumuştum. Bir marka motosiklet yağının sitesinde de "garantinizi etkilemez" diye ibare vardı özelliklerinin içinde..

Şimdi gelelim sınıf olayına. Hiç bir motosiklet el kitabında veya servis manuelinde, API-SG sınıfından daha üst seviyede bir yag kullanılmasını önermiyorlar.. Şu anda revaçta olan yağ sınıfı API-SL. API sınıfları SE-SF-SH-SG-SJ-SL olarak gitmekte.

Peki nedir bu API? API American Petroleum Instıtute un kısaltılmışıdır. Burası yeni teknolojili motorlar çıktıkça yağ koruma seviye değerlerini 2-3 yılda bir değiştirerek daha kaliteli dah korumaya yönelik yağ üretimi için üreticilere yeni sınıflar belirler.

SG sınıfndan sonraki yağların SH -SJ- ve SL kaydırma özellikleri daha fazladır. İçinde birtakım katkı maddeleri konularak yağlama özelliği eklenmiştir.

O nedenle zaten yagın içinde çalışan debriyaj sistemi kaymamak için kendini zor tutarken birde kaygan yağ işiniçine girdi mi agır yük altında pes edip kaçırmaya başlar. Bu araştırmayı bir yıla yakın bir zaman önce yaptıgım için linklerim yok.. Ama müsait bir zamanda o linkleri bulup yazacagım.

Yağ katkı maddelerinin üzerinde "do not use with wet clutch" diye bi ibare yazar. Bu demektir ki yağ içinde çalışna debriyajı olan araçlarda kullanmayın. Yani yagın kayganlaştırma özelliği artınca debriyaj da tutunma özelliğinden ödün veriyor.

Şu anda piyasadaki otomobil yaglarının hemen hepsi API SL sertifikasına sahipler. Oysa bu yağların zaten içinde az önce bahsettiğim kaydırıcılardan mevcut. Doğal olarak debriyajın kaydırması kaçınılmaz.

Motosiklet motorlarının ayrıca şanzımanı da motor yağıyla yağlanıyor. Bu nedenle araca konan yağın sadece motoru yağlama görevi değil şanzımanı da yağlama görevi var. Motosiklet yağlarında bu da mevcut. Yani araba yagı sadece motor (piston segman, yataklar gibi sürtünme yüzeyi olan) parçaları

yağlamak için geliştirlmiş, dişli sistemi yaglamak için geliştirilmemiştir.

Motul yagın kutusunda, "daha iyi vites değişimi sağlar" gibi bir ibare var idi..

Araba yagları motoru 14.000 devirde yeterli koruyamayabilir. Mikron kalınlığındaki yağ filmi kopar ve motor ciddi hasar görür. Çünkü araba yağı 10.000+ devirlerde motoru korumak için üretilmiş bir yag değildir. Bu sebeple motosikletinizin sağlığı için az biraz fazla para verip motosiklet yagı kullanın.

Avrupada 300.000- 400.000 lerde TA lar AT ler mevcut.. Çünkü adamlar bilinçli kullanıyorlar motorlarını. El kitabına uyarak kullanıyorlar.

Herşeyden önce üreticiler SG sınıfı yagdan daha üstün yağ kullanmayın diyor. Yani bizim kullandığımız makineyi üreten binlerce mühendisten daha mı iyi biliyoruz? Artık SL sınıflı motosiklet yagları da mevcut. Ama SL sınıfı olacaksa illa motosiklet yagı olmasına dikkat edin.

El kitabınız ne diyorsa onu yapın..

Ama şunu unutmayın ki, pahalı yağ her zaman iyidir. Yag farkına vereceginiz 20 milyon farkı 5.000 km boyunca kullanacaksınız. Oysa 20 milyonluk benzin sadece 150 Km gitmekte.. Bu sebeple canımız kadar sevdiğimiz makinelerimize adam gibi yag koyalım ki daha uzun ömürlü daha sağlıklı olsunlar.

Magnatec ise motosiklet için ÇOK YANLIŞ bir seçim..

Internette araba yagı kullanarak motosiklet kullanan bir kaç sitede yazı gördüm.. Ama hiçbirini kaale almıyorum. Çünkü bu makineyi üreten üreticiden daha mı iyi biliyor o kullanıcılar??

Not: Bu söylediklerim BOXER BMW ler için geçerli değil. Onlar kışın 15W/50 yazın 20W/50 olmak şartıyla kafalarına göre takılabilriler

Eralp TEREM (yağ konusuna dikkat eden rider)
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
motorun 1000 km bakımlarını pazarbaşında yaptırdk oradaki ustalara alın bir turlayın dedik ustalardan biri aldı turladı kendi ifadesiyle bu motor ne biçim gidiyor 2. viteste 73 yapıyor oldu yani bu motor 2. viteste saydığım modifiyelerle 73 yapıyor bu arada motorun karısım oaranları ılede oynandı katalizatör cıkarılınca üst devirlerde saçmalıyordu buji iridyum bunuda ekliyeyim.
pek bi modifiye yapamamışsınız tekerlekle oynadığınız için gösterge yanlış gösteriyo olmasın
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
motorun 1000 km bakımlarını pazarbaşında yaptırdk oradaki ustalara alın bir turlayın dedik ustalardan biri aldı turladı kendi ifadesiyle bu motor ne biçim gidiyor 2. viteste 73 yapıyor oldu yani bu motor 2. viteste saydığım modifiyelerle 73 yapıyor bu arada motorun karısım oaranları ılede oynandı katalizatör cıkarılınca üst devirlerde saçmalıyordu buji iridyum bunuda ekliyeyim.

Herkesin kendi zevki tabi birşey diyemem, sadece uyarı olarak yazıyorum, motorun hızla satış ilanlarında görülen ahı gitmiş vahı kalmış bir motor olma yolunda ilerliyor. Satmak istediğinde alacak kimseyi bulamayacaksın.

Ayrıca, 125 cc bir motorun dişlilerle ciddi şekilde oynamadan 2. viteste 73 km yapması mümkün değildir. Bunu bir otomobille yanyana gidersen sen de göreceksin. Ve bu denemeleri yapmaya devam edersen motorun bitmesi yakındır. Benden söylemesi, sen istediğin gibi kullan, kendi motorun.
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
Herkesin kendi zevki tabi birşey diyemem, sadece uyarı olarak yazıyorum, motorun hızla satış ilanlarında görülen ahı gitmiş vahı kalmış bir motor olma yolunda ilerliyor. Satmak istediğinde alacak kimseyi bulamayacaksın.

Ayrıca, 125 cc bir motorun dişlilerle ciddi şekilde oynamadan 2. viteste 73 km yapması mümkün değildir. Bunu bir otomobille yanyana gidersen sen de göreceksin. Ve bu denemeleri yapmaya devam edersen motorun bitmesi yakındır. Benden söylemesi, sen istediğin gibi kullan, kendi motorun.

yazıktır günahdır ya...Motorun bi sıkımlık canı var onuda modifiye ile alıyorsunuz...




İşe git gel toplamda 17 km ee böyle olunca fazlada sağa sola gidemeyince km sayacım daha 160 km de :p
Şimdilik motorumdan memnunum 25 tl lik benzin almıştım hala aynı benzinle devam ediyorum daha yedeğe almadım bile rodajda bile baya ekonomik görünüyor... rodaj bittikten sonra git gel 200 300 km lik kısa gezilere çıkıp ölçüm yapıcam ancak bu gidişle benim rodaj 1 ayda ancak bitecek :queen:
Rodajtan dolayı daha 5. vitese atamadım motoru en fazla yaptığım hızda 60 km...

Yalnız şunu belirtmek isterim lastikler harbiden dandik iki sefer arka tekeri kaydırdım...Dünde şu döşeme taşlı yolda(bornova ptt civarında) ön freni çok hafif tıklamamla ön tekerin kayması bir oldu...Allaha şükür yeri öpmedim...Siz siz olun lastikleri değiştirin bence...
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
60 ile giderken 5'e atabilmen lazım neden atmadın ki ? Arada bir 5. vitesi de kullan.
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Rodajtan dolayı daha 5. vitese atamadım motoru en fazla yaptığım hızda 60 km...

Yalnız şunu belirtmek isterim lastikler harbiden dandik iki sefer arka tekeri kaydırdım...Dünde şu döşeme taşlı yolda(bornova ptt civarında) ön freni çok hafif tıklamamla ön tekerin kayması bir oldu...Allaha şükür yeri öpmedim...Siz siz olun lastikleri değiştirin bence...

Motosikletin 160km de madem, 4. vites ile 60km hızlara varmamaya çalış.Mümkünse 45-50km hızda iken 5. vitese at ve 70km' yi geçmemeye çalış.
Yanısra benimde 2 kez lastik kilitlendi ancak her ikiside benlik bir durumdu.

İlkini motosikleti alalı 1-2 gün olmuştu ve yokuş çıkarken 2. viteste gaza biraz basıp 3. vitese atmak için debriyaja basmıştım ve yanlışlıkla yukarıya çekeceğime ayak debriyajını aşağı çekip 1. vitese almıştım ve teker kilitledi.
İkinci kilitlenmeyi dün bağdat caddesinde yaşadım.Trafiğin akış hızına göre hızım yüksekti.Aralara girip çıkıyordum. Frenleri oldukça güçlü yapıyordum.Bir ara ani yavaşlamam gerekti.Ön-arka freni sağlam şekilde sıktım, yetmedi hep alışkanlık haline getirdiğim vites küçülterek yavaşlama işlemini 4. vitesten 3. vitese atarak gerçekleştirmemle zaten lastik için yeterince güç uygulanmış yavaşlatma işleminde bu küçültme tuzu biberi oldu frenlemenin :cherry:
Neyseki direksiyon çok kırık değil, dolayısıyla viraj içerisinde motosikleti yatırmış halde değildim o sırada(zaten öyle bir durumda neredeyse hiç fren yapmam, yaparsam da çok çok hafif dokunurum).

Sonuç olarak lastikleri mutlaka mükemmel değil ancak şimdilik benim 2 kez zorlamam dışında hiç bir sıkıntı yaratmadılar.
125cc lik bir motosikletten ve 80-90 ölçülerindeki her yola gelmesi amacıyla üretilmiş lastiklerden çok şey beklememek lazım :wiinkk:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Lastiklerin de rodajı var bi 400-500km kullanın sonra görün, yeni lastik kaygan olur. En azından kuru havalarda hiç sıkıntı vermemeli bu lastikler. Birde arka lastik sert fren yapınca hep kızaklar çünkü motorun arkası çok hafifliyor o durumda.
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
60 ile giderken 5'e atabilmen lazım neden atmadın ki ? Arada bir 5. vitesi de kullan.

60 ile giderken 5 e atmakta motor devrinin çok düşmesine neden olmazmı acaba...Buda motora zarar verir diye düşünüyorum...

Devir saati yok ancak motorun sesinden ve hız göstergesinde yazan vites aralıklarına bakarak viteslerimi değiştiriyorum...4.viteste 60 ile giderken motor zaten sessiz 5 e atmamı istemiyor gibi bende o yüzden 5. vitesi henüz kullanamadım.Ama bugün eve dönüşte 5 e atmayı deneyeyim...

Zincir bakımını 500 km de birmi yapıyorsunuz arkadaşlar...Birde motoru yıkadıktan sonra zincirleri yağlamam gerekirmi...(haftasonu yıkamayı düşünüyorumda leş gibi oldu motor binmeye utanıcam yakında :p )
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
lanet olsn ıst trafıgıne 8km yol otobusle 1 saatte geldım buguna aradım servısı ellerınde tel yokmus sok oldm nası olmaz dıye bırde bahane yenı motor olmasıymıs ne zmn gelır dedım honda turkıyede varmıs yarın oglen dedı bır gun daha suruncem otobuste markaya saydırcaktımda aynı markada calısıyorum olmazdı:D ama otomobıl onlara gore cok profosyonel bence... Fıyatıda 16.5 mus garantı dedım gelınce bakcaz dedı. Bıde dalga gectı yernden cıkmıs olmasın dedı hanfendı dedım elımdekı tel ıkı parca sızce cıkmıs olabılır mı:) sustu...

biraz pahalı değil mi debriyaj teli sanki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------

hatta yuh diyorum yuh yani honda yazıklar olsun sana 16.5 ne demek yahu 7buçuk lira olması gerekir hadi taş çatlasa 10 lira olsun..6buçuk ne orda çingenelik yapıyorlar resmen..
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
60 ile giderken 5 e atmakta motor devrinin çok düşmesine neden olmazmı acaba...Buda motora zarar verir diye düşünüyorum...

Devir saati yok ancak motorun sesinden ve hız göstergesinde yazan vites aralıklarına bakarak viteslerimi değiştiriyorum...4.viteste 60 ile giderken motor zaten sessiz 5 e atmamı istemiyor gibi bende o yüzden 5. vitesi henüz kullanamadım.Ama bugün eve dönüşte 5 e atmayı deneyeyim...

Zincir bakımını 500 km de birmi yapıyorsunuz arkadaşlar...Birde motoru yıkadıktan sonra zincirleri yağlamam gerekirmi...(haftasonu yıkamayı düşünüyorumda leş gibi oldu motor binmeye utanıcam yakında :p )
tabiki olmaz motorun son hızı ortalama 110 5000 devir civarı 60 yapar bu motorlar rodajdada bu devri fazla aşmaman gerekir en azından ilk 500 km
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Arkadaşlar ilk 1000 bakımı yaptırıp, kaç para ödediğini söyleyecek bir üye yok mu sitede :silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst