yeni silindir taktım motor gaz yemiyor boğuluyor

Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
13
meraba arkadaşlar sayfanın yeni üyesiyim bende cup 110 cc motor var yeni silindir taktım(set olarak) şuan 600 km yol yapabildim benim motorumdada benzer bir sorun var 1 ve 2 vites güzel ama 3 ve 4 kötü önceden motorun kendi ibresiyle 100 görürken şimdi 3 te bağıra bağıra 800 diyor 4 e attığım zaman sürat düşmeye başlıyor aynı zamanda 3 ve 4 te gaza birden yüklenince 1 2 sn yığılıyor sonradan gaz yemeye başlıyor karbüratör ayarları iğne en allta hava ayarı 2.5 te ve açık hava filtresi var çok ısınıncada bayır aşşa boşa attığım zaman bi süre sonra stop ediyor galiba şişiyor sizce bu sorunumu nasıl çözerim bilgili tecrübeli arkadaşlarımdan yanıt bekliorm teşekkürler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
meraba arkadaşlar sayfanın yeni üyesiyim bende cup 110 cc motor var yeni silindir taktım(set olarak) şuan 600 km yol yapabildim benim motorumdada benzer bir sorun var 1 ve 2 vites güzel ama 3 ve 4 kötü önceden motorun kendi ibresiyle 100 görürken şimdi 3 te bağıra bağıra 800 diyor 4 e attığım zaman sürat düşmeye başlıyor aynı zamanda 3 ve 4 te gaza birden yüklenince 1 2 sn yığılıyor sonradan gaz yemeye başlıyor karbüratör ayarları iğne en allta hava ayarı 2.5 te ve açık hava filtresi var çok ısınıncada bayır aşşa boşa attığım zaman bi süre sonra stop ediyor galiba şişiyor sizce bu sorunumu nasıl çözerim bilgili tecrübeli arkadaşlarımdan yanıt bekliorm teşekkürler.

hava filtresini tamamen çıkartıp tekrar dene yaparsa yazarsın buraya

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------

sübap ayarın doqru yapıldıysa yeni silindir ve açık hava filtresine qöre hava ayarını yeniden yapman qerekir orijinal ayar 2.5 ama senin motor orijinal halde deqil..
 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
13
hava ayarını yaptım boşta güzel gaz yemio diye iğneyi en aşşağıya aldık hava ayarınıda 2.5 e aldım boşta dip gaz yapınca gaz yedi öle bıraktık bizde galiba hata yaptık yarın iğneyi alttan 3 e alıcam hava ayarınıda tekrar yapıcam inş düzelir bu arada söylemeyi unuttum üst kapağıda 1.25 taşlattım
 
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
789
Set olarak silindir değiştiren karbüratör temizliği yapmıştır heralde???
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
hava filtresini tamamen çıkartıp tekrar dene yaparsa yazarsın buraya

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------

sübap ayarın doqru yapıldıysa yeni silindir ve açık hava filtresine qöre hava ayarını yeniden yapman qerekir orijinal ayar 2.5 ama senin motor orijinal halde deqil..
hava filtresını tamamen cıkartmak karburatore dogrudan toz pisliğin girmesine sebep olmaz mı?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ara 2011
Mesajlar
1,782
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hava filtresını tamamen cıkartmak karburatore dogrudan toz pisliğin girmesine sebep olmaz mı?

test amaçlı yapılacak birsey bu uzun süreli kullanım deqil..hem öyle olsa bile ben yüksek tork ve surat istediqim zamanlarda scootermdaki açık hava filtresini söküyorum deli danalar qibi qidiyor..ama benim motordan ya da masraf çıkarmasndan korkum yok
 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
13
temizledim karbüratörü sibop ayarı yapıldı bugün giderken bide jikle yapayım dedim 70 le gidiyordum son gaz daha fazla gitmiyodu motor hafif jikle yaptım motor birden hızlanmaya başladı motorcum kapağı taşladığımız için memenin yetmediğini az benzin verdiğini söyledi yarın büyük bir meme takıcaz bakalım ozaman ne olucak sizce başka yapabiliceğim birşey varmı?
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
hava filtresini takıp, supap ayarlarını doğru yapıp bir de karbüratöre doğru ayar çekmek gerek... bu arada bujiyi de çin malı değil ngk kullan.
jikleyi açınca motor hızlanıyorsa (gaz kolu belli açıklıktayken ve sabit olucak) fakir karışımla çalışıyor demektir. hava ayarını kısmayı dene
 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
13
buji bosh marka sibop ayarı yeni yapıldı karbüratörede her türlü ayarı çektik ama olmuyo açık hava filtresi var üstünde eskidende o vardı bu sorun yoktu benzin yetmediğini anladık iğneyi en yukarı yani zengin karışım moduna aldık ama yinede yetmiyor şimdi kabahati memede buluyoruz yarın büyük meme takıcaz bakalım inş olur motordan soğumaya başladım :S hava ayarını kıstım yinede yetmiyor gaz kolu tam açıkken 70 gidiyor en son jikleyi açınca hızlanıyo .
 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
13
buji bosh marka sibop ayarı yeni yapıldı karbüratörede her türlü ayarı çektik ama olmuyo açık hava filtresi var üstünde eskidende o vardı bu sorun yoktu benzin yetmediğini anladık iğneyi en yukarı yani zengin karışım moduna aldık ama yinede yetmiyor şimdi kabahati memede buluyoruz yarın büyük meme takıcaz bakalım inş olur motordan soğumaya başladım :S hava ayarını kıstım yinede yetmiyor gaz kolu tam açıkken 70 gidiyor en son jikleyi açınca hızlanıyo .
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
1.25 çok fazla bir rakam.İkincisi ''memeyi yukarı aşağı'' derken memedeki segman dan bahsediyorsanız yani : segman ı en alt çentiğe taktığınızda iğne yukarı çıkar ve fazla benzin,segman üst çentiğe takılınca iğne aşağı düşer ve az benzin.Bunda yanlışlık yapılmadığını varsayıyorum.İki tavsiyem var.Birincisi:çift silindir contası kullanın.İkincisi:yüksek oktanlı benzin deneyin yada az miktar ,katkı ile yüksek oktanlı benzin hazırlayın ve kullanın.Sıkıştırma oranını yükseltmek tek başına işe yaramaz.Daha güçlü patlamayı ,yani daha hızlı pistonla aynı stork da krank ile daha fazla güç alamazsınız.Daha kısa sürede dönebilecek daha kısa storklu krank a ihtiyacınız ve bu hızda emiş ve boşaltım yapacak sübop ve portlara,bu hızlı zamanda töleransları,avansları sağlayacak zamanlayıcıya yani yeni kam miline ihtiyacınız ve ateşleme ayarlarına ihtiyacınız olacak.Umarım alacağınız zevk çekeceğiniz çileden fazla olur.Stillerine göre motorları inceleyecek olursanız güç istenen motorlarda sıkıştırma oranı yükselirken stork düşer sübop sayısı artaar,tork istenen motorlarda stork artar sıkıştırma sonu basınçı düşer ve genelde fazla sübop a ihtiyaç yoktur..
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
13
problemi çözdüm meme ufak geliyormuş ondanmış 70 lik meme vardı üstünde onu 90 lık yaptım düzeldi motor şimdi maşallah çekişide süratide çok güzel oldu 150 metrede 90 gördüm ve daha gidicekti ama yol bitti hepinize yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst