Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
43
Umarim siteden birine veya tanidigi birine gider gercekten temiz makine. Tabii kimse yogurdum eksi demez ama yuzumu kara cikartmayacagini dusunuyorum. Aslında gecmisini epey detayli yazmistim fakat sahibinden ilani o sekilde onaylamadi bende kısalttim. ilgilnen olur ise iletebilirim.

Bu arada ozelden bi uyari geldi verdigim link hata veriyormus, bende tekrar hem linki hem de ilan numarasini vermek isterim.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...z-sorunsuz-2006-15500-km-er-5-64884168/detay/

Sahibinden İlan No 64884168

saygılar

evren
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
813
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sevgili arkadaslar 2 adet motorum var birisi 250 cc kirmizi kymco grand dink 2005 model 11300 km.de birisi gri renk 28 binde 2004 model yine grand dink var 150 lik takasa girmek isteyen arkadaslar varsa 250 lik olan ile basabas 150 lik olan ile üste 2 bin lira nakit verebilirim.
 
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
203
Sonunda artık benimde bir ER5 im oldu..İlk trafik deneyiminden şunu söyleyebilirim ki..çokkeyifli bir makine...çok..performansı da beni de tatmin etti gerçekten..600F3 den sonra...hepinize kazasız belasız sürüşler arkadaşlar...
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
sevgili arkadaslar 2 adet motorum var birisi 250 cc kirmizi kymco grand dink 2005 model 11300 km.de birisi gri renk 28 binde 2004 model yine grand dink var 150 lik takasa girmek isteyen arkadaslar varsa 250 lik olan ile basabas 150 lik olan ile üste 2 bin lira nakit verebilirim.
cbf 500 topiğinde görüşme üzere dostum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:46 ----------

Sonunda artık benimde bir ER5 im oldu..İlk trafik deneyiminden şunu söyleyebilirim ki..çokkeyifli bir makine...çok..performansı da beni de tatmin etti gerçekten..600F3 den sonra...hepinize kazasız belasız sürüşler arkadaşlar...
Hayırlı olsun nice mutlu sürüşler..
 
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
203
Bugün ruhsatımı aldım emniyetten..Bi kaldı muayene..ama ruhsatın diğer sayfasında muayene kaşeleyecek yer kalmamış.değişmesi gerek.sanırım ek1 belgesi doldurarak muayeneye gitmem gerekiyor..bir kaç gün kavuşamayacağım tamamlanmış ruhsata..can atıyorum er5 le yola çıkmaya :))
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
motor satanlara hayırlı satışlar-yeni motor alan arkadaşlara'da hayırlı olsun kazasız belasız kullanımlar dilerim..
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Bu kış yeni ER5 kullanıcıları var baya.Konu hareketlenecek gibi görünüyor.
Bu arada :) Bir konu var...

2004 Mavi olan ER5 i sattık.Kuzenimin olan.Alan arkadaşımız gaz telini yumuşatmak için depoyu falan sökmüş.İşlerini halledip kapatmışlar.Benzini de PRI de bırakmışlar :)
Aradılar ki heryerden benzin akıyor nedir bu diye :) Musluğu ON'a alın dedim hallettiler.Bende dayanamadım gittim.İyiki gitmişim...
Motora 500km önce koyduğumuz Motul yağın anası ağlamış.Makinadan 5 litre sıvı çıktı.Yağ ve benzin karışımı.Eğer boşversem gitmesem motoru alacaklar ellerine...
 
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
203
yeni bir er5 kullanıcı olarak..bu PRİ sorununu önceki sayfalardada okudum..Böyle bir sorun nasıl olabilirki bu makinede anlamıyorum..yaık yani..İnsanlık hali..musluk orada bırakılırsa benzin motora doluyor..peki nedir bunun varoluş sebebi..neden PRI var muslukta..bunun önüne geçilemez mi? umarım hiçkimsenin başına gelmez bu ama..oluyor işte..
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
Pri diye bir kill buton var açık bırakıp 1000 km gezenin motoru sarar ilkan 'ın dediğine göre:)))sonra Z moto da 5000 hesap çıkarır....aman
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Ben PRI konumunun ne anlama geldiğini izah ettim.Bir önceki sayfada falan olması gerekiyor.İnanch bu arada Z-Moto gene hesap çıkarır ödersin parçaları alırsın.SuzukiTR'den fren balatası istesen 3 hafta diyor adamlar :D :))
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
350
That sort of tap has no 'Off' position, it's called a vacuum tap and the diaphragm is sucked open by a vacuum via a thin black pipe from one of the carbs. The Prime position by-passes the diaphragm and allows fuel to flow under gravity for times when the carbs have been emptied - strip-down, run out of gas etc.

It's possible for the vacuum pipe to perish and split or become dislodged, or the diaphragm to stop working. In these cases the petrol would not therefore reach the carbs.

I'd suggest you try running it on Prime for a short while - warm-up, ride round the block for example - to see if that cures it. If it does then we know where to start looking.

It should be noted that leaving the tap on Prime may, given a combination of faults, cause the engine to flood and fill with gas. Obviously this is very bad, so if setting it to Prime does work, turn the tap back to 'On' when you park it as you'll effectively be turning it Off.

---------- Post added at 02:17 ---------- Previous post was at 02:05 ----------

Yani diyor ki: "The Prime position by-passes the diaphragm and allows fuel to flow under gravity for times when the carbs have been emptied - strip-down, run out of gas etc. "

"Pri" de iken, benzin yer çekimi sayesinde doğrudan iner, bu karbüratörlerin boşaldığı, benzinsiz kaldığı, söküldüğü, vs zamanlarda kullanılır.

"It should be noted that leaving the tap on Prime may, given a combination of faults, cause the engine to flood and fill with gas. Obviously this is very bad, so if setting it to Prime does work, turn the tap back to 'On' when you park it as you'll effectively be turning it Off."

Diyor ki: Görevini yapmayan, by-pass borusu, diyaframı bozuk setlerde "PRI" ayarı benzini doğrudan motora indirir, ki bu beter bir şeydir, O SEBEPLE SORUN OLDUĞUNDA "PRI" yi KISA BİR SÜRE İÇİN DENE, ÇALIŞMAZ İSE ORADA BIRAKMA, "ON" KONUMUNA GEÇ (çalışırsa zaten "PRI" de bırakma). Park halindeyken de "ON" da bırak "OFF" a almış gibi olursun.

Yani aslında bu bilinmeyen bir şey değil, bizim bilgisizliğimizden gelen bir şey. Ben sorduğumda: "Abi o ayar, depon bitince rezerv tankından emmez, sen de benzinin bittiğini anlarsın, "ON" a geçirip devam edersin!" demişlerdi ki hiç alakası yok.

"PRI" ne zaman sorun çıkarmaz, karbüratördeki by-pass borusu sağlıklı çalışıyorsa, kauçuk diyafram işini yapıyorsa. Yine de zaten "PRI" normalde kullanılacak bir şey değil. Kawasaki'nin bir suçu yok kısacası :)
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
. Benim suzukide de var pri ve kullanmıyorum .Pri tek sorun değil yalnız, ex 500 kodlu motorlarda. Priyi hiç kullanmadığım halde hem er5 te hem kle de bezin salma durumu yaşadım. Bu da benzin vanasının içindeki diyaframın çürümesinden kaynaklanıyormuş.Bu sefer on da reservede de aynı tepkiyi vermeye başlıyor.Bu da olabilecek bir ihtimal... Bu yaşananlar ne ilk idid ne de son olacak :)))
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
. Benim suzukide de var pri ve kullanmıyorum .Pri tek sorun değil yalnız, ex 500 kodlu motorlarda. Priyi hiç kullanmadığım halde hem er5 te hem kle de bezin salma durumu yaşadım. Bu da benzin vanasının içindeki diyaframın çürümesinden kaynaklanıyormuş.Bu sefer on da reservede de aynı tepkiyi vermeye başlıyor.Bu da olabilecek bir ihtimal... Bu yaşananlar ne ilk idid ne de son olacak :)))

Benim GS de yaşadığım sorun buydu işte.Bulabilmeleri için devamlı gitgel 2 bin km ve harcanan parada cabası olmasına rağmen bulamayan bir sürü usta.
Ayrıca sorunu ben buldum.Ne diyelim buna ? Sağlık olsun diycez :D
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
PRİ konumu üst sayfalarda güzelce açıklanmıştı ,ama ne olursa olsun bence çok saçma bir durum yazık günah kardeşim 3 lt yağ yağ filtresi boşuna heba oluyor.O anki sinir durumunu zaten saymıyorum.Normalde PRİ konumu yatan motosikleti ilk çalıştırmada kolay çalışsın diye karbüratörü geçici olarak benzinle doldurmak için yani kısa süreligine kullanılacak konum...
ben PRİ konumunda bırakmadım ama motor yokuş aşagı iken sağ karbüratör'e pislik gelmiş ve şamandra benzini kesmemiş ve piston kafasından yağa almış 500 ml benzini,hava filtresi haznesindende 1 bardak benzin çıktı,sebebi hava filtresinin tahliye hortumunun ucu kapalıydı-şimdi ucuna delikli tıpa taktım ne olur ne olmaz benzin dolarsa dışarı atsın diye birde musluk çıkışına oto benzin filtresi taktım karbüratörü tıkamasın diye.er 5'e binipta bu olay başına gelmeyen kalmayacak gibi görünüyor.
musluk vakumu yüzünden arkadaşın er 5'i 3 sefer yaga benzin karıştırdı en sonunda kızdı sattı kawa'yı.
çin motorunda bile butar arıza çıkmazken böyle kaliteli bir motosiklet'te ufacık bir pislikten yüzlerce liralık masraf çıkarması şahsen beni kızdırıyor.bu Japan'ların kafası halbuki çalışır diyorum ama bir boşluk anlarına gelmiş demekki.
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
PRİ konumu üst sayfalarda güzelce açıklanmıştı ,ama ne olursa olsun bence çok saçma bir durum yazık günah kardeşim 3 lt yağ yağ filtresi boşuna heba oluyor.O anki sinir durumunu zaten saymıyorum.Normalde PRİ konumu yatan motosikleti ilk çalıştırmada kolay çalışsın diye karbüratörü geçici olarak benzinle doldurmak için yani kısa süreligine kullanılacak konum...
ben PRİ konumunda bırakmadım ama motor yokuş aşagı iken sağ karbüratör'e pislik gelmiş ve şamandra benzini kesmemiş ve piston kafasından yağa almış 500 ml benzini,hava filtresi haznesindende 1 bardak benzin çıktı,sebebi hava filtresinin tahliye hortumunun ucu kapalıydı-şimdi ucuna delikli tıpa taktım ne olur ne olmaz benzin dolarsa dışarı atsın diye birde musluk çıkışına oto benzin filtresi taktım karbüratörü tıkamasın diye.er 5'e binipta bu olay başına gelmeyen kalmayacak gibi görünüyor.
musluk vakumu yüzünden arkadaşın er 5'i 3 sefer yaga benzin karıştırdı en sonunda kızdı sattı kawa'yı.
çin motorunda bile butar arıza çıkmazken böyle kaliteli bir motosiklet'te ufacık bir pislikten yüzlerce liralık masraf çıkarması şahsen beni kızdırıyor.bu Japan'ların kafası halbuki çalışır diyorum ama bir boşluk anlarına gelmiş demekki.

arjantinli marka fanatikliği değil ben kle 500 ün yürüyenine hastayım uygun düşük km de düşse, bu sorunla karşılaşmayı gözem alıp yine alırım kle Transalpin tek alternatifi. ve ekonomik. er5 teki naked motor bu kasaya fena uyuyor. Kısaca hastasıyız :))))
 
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
203
Dün muayenesini yaptırdım.sorunsuz geçti.Ama sanırım bana ön cam lazım.doksandan yüzden sonra rüzgar çok vurmaya başlıyor. fatih kılıçta varmıdır bileninizi varmı acaba?
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
Vardır ,Paraya kıyıp marka bişey alırsan daha sağlııklı olur, kesme plexi ile arasındaki fiyat farkına göre al veya alma diyeceğim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst