Asya Motor Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Tem 2011
Mesajlar
67
Sayfa 121'e bakınız.
Bir arkadaş jantları değiştirmişti ve cross lastik takmıştı.

Teşekkürler Soykan67.
Evet tek çare, bu. Fakat bu da motorun dizaynına,performansına hiç uygun değil gibi. Düşünün, sürerken ne denge kalır ne efor. Arkadaşlara artık realist önerim: Tay 200'ü asla dişli lastikle düşünmeyelim! Çünkü hiçbir lastik üreticisi firmada 15 jant dişli lastik yok.
Biz de çamurda toprakta yavaş ve dikkatli gideriz,olur biter.
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
ben zaten yiba çarşısı na gitmek için çıkmıştım..

yakın diye asya bayisinede uğradım..

sanki yasaklı bölge.. gittik diye demediğniz kalmadı.. kafan iyi galiba..

şimdik öncelikle senin mesajlarından ortaya karışık bi alıntı yapıyoruz gördüğümüz üzere,
yukarıdaki alıntıdan evvela aşşağıdaki alıntıya değineceğimbuyrun hep beraber okuyalım,

Beyler bugün ankara ulus çankırı caddesi üzerindeki asya satış,servis ve yedek parça olan tayfun mototr bayisisne gittim..

hımmm, burdan okunduğunda hiçde yiba çarşısına çıkılıpda ardından tayfun motora gidilmiş gibi gelmiyor, işin garibi öyle bir olay olduğunu anımsatmıyor bile! veyahut ben mi yanlış okuyorum yoksa sen mi yanlış yazdın veyahut senin mi kafan iyiydi şimdi ona karar vermeye çalışıyorum ama malesef ki bi tutar kısım bulamadım topikdeki arkadaşlarda bir okusun bakalım benim çıkamadığım işin içinden umarım onlardan da birisi çıkar da ne bileyim tükürdüğünü yalamak zorunda kalmazsın :) ha şu olabilir artık ne içtin bilmiyorum ama arada gelirken bize de getir de bizde sebeplenelim olm :queen: ha yasaklı bölge falan da değil ayrıca orası merak etme bende gittim o dediğin arkadaşın dükkanına ve burda da yazmıştım netice gene aynı yere dönüyor yani "okuyup, araştırmak" :wiinkk: ..
 
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
133
sana güzel bi cvp verirdim ama seni bildiğim için böyle uzar gider bu konu..

as 200 gy topiğini boş msjlarla kirletme ayrıca.. madem çok biliyosun işe yarar bi şeyler yaz..

hadi canım..
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
sana güzel bi cvp verirdim ama seni bildiğim için böyle uzar gider bu konu..

as 200 gy topiğini boş msjlarla kirletme ayrıca.. madem çok biliyosun işe yarar bi şeyler yaz..

hadi canım..

hmm biz buna halk arasında tırıs gitmek diyoruz ayrıca yaklaşık 5 mesajdır yazdığım şeyleri tekrarlıyorum ama ne yapalım bazıları için anlaşılması o kadar zor ki anlamamak için ısrar ediyorlar resmen! "Okumak, okumak ve okumak!" işin özü o kadar ha unutmadan çok bildiğimi iddaa etmedim hiçbir zaman ama kendince laf söylemeye çalışmaktan okumaya fırsat bulamadığın veya işin kolayına kaçıp yeni motora başlamış 14-15 yaşındaki çocuklar gibi direk soru sormandan olsa gerek işe yarar bilgiler de yazdığımı görememişsin normal karşılıyorum.

Güzel cevaplarını bekliyorum no problem bu mevzunun uzayıp gitmesinin sebebide ben değil malesef ki sensin..
 
Katılım
4 Eyl 2011
Mesajlar
69
arkadaşlar 2 gündür giremiyodum nete ama son sayfaya baktımda asya ile ilgili bişey göremedim :) neyse konuyuda değiştirmiş olmak amaçlı geçen gün ebay sitesinde gezinirken bizim asyanın kardeşi zongshen varya onun için geliştirilmiş bir jet kit gördüm paket içerisinde özel bir karburator-filtre kit ve çeşitli parçalar mevcut hemen bir sipariş geçtim sanırım 15 gün içerisinde elime ulaşıcak bakalım ne olucak çok merak ediyorum paket elime ulaştığı zaman izlenimleri sizinle paylaşacağım heycanla bekliyorum ne gelecek uyum göstericekmi diye eğer uyum gösterirse %30-40 performans artışından bahsediyolar motorun ömrünüde bi hayli uzatıyormuş

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:13 ----------

agarta benimde fikrim bizim bu asyayı kesinlikle arazi şartlarında kullanmamak bu motor cross değil supermoto tarzında kullanılmak üzere üretildiğini düşünüyorum ve bence harika bir asfalt makinası ben ona asfalt crossu diyorum :D dolayısıyla arazi şartlarında bu sevimli makinaları üzmeyelim diyorum.teşekkürler paylaşım için
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
jet kitin linkini alabilirmyiz bizde? dediğin gibi karburatör de var ise bu kitin içerisinde 10 numara olur zira asyanın karburatörünü türkiyede 400 küsür t den satıyorlar bilginize..
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
ersay burda karburatörün kendinden bahsedilmemiş anladığım kadarıyla sadece içerisindeki parçalardan bahsedilmiş ji jet kit deyince aklıma sadece karburatörün içerisindeki iğne diyafram lastiği ve alt şamandıra kısmı geldi. gerçi içindekiler kısmında diyaframıda göremedim o olsaydı on numara olurdu 200gylerin başlıca sorunlarından biriside diyafram laastiği tark hocamla aramadığımız yer kalmadı fakat bi sonuca ulaşamamıştık galiba tarık hocam bi çözüm bulduysa bilgim yok. o yüzden kimi arkadaşlar da direk karburatör değişimine gitmişlerdi yanılmıyorsam.
 
Katılım
21 Şub 2010
Mesajlar
779
ersay burda karburatörün kendinden bahsedilmemiş anladığım kadarıyla sadece içerisindeki parçalardan bahsedilmiş ji jet kit deyince aklıma sadece karburatörün içerisindeki iğne diyafram lastiği ve alt şamandıra kısmı geldi. gerçi içindekiler kısmında diyaframıda göremedim o olsaydı on numara olurdu 200gylerin başlıca sorunlarından biriside diyafram laastiği tark hocamla aramadığımız yer kalmadı fakat bi sonuca ulaşamamıştık galiba tarık hocam bi çözüm bulduysa bilgim yok. o yüzden kimi arkadaşlar da direk karburatör değişimine gitmişlerdi yanılmıyorsam.

Senden sonrada aramadığım yer kalmadı, hala da öyle kullanıyorum yunus:) 400tl nie komplesine para vereyim ki. yurt dışında varsa sadece iğne ve diyafram hemen sipariş geçeyim:)
 
Katılım
4 Eyl 2011
Mesajlar
69
benim motor bilgim sizler kadar iyi değil fakat faydası olabiliceğini düşündüm bi sipariş geçtim bakalım ne olacak:) diğer söylediğiniz iğne diyafram gibi parçalarıda araştıracağım mutlaka bir yabancı siteden gerek çin gerekse ebay tarzı sitelerin hrhangi birinden bi araştırırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------

arkadaşlar bahsettiğiniz iğne ve diyafram lastiği ne işe yarar acaba bende bilgi sahibi olurum ve araştırmam kolay olur. teşekkürler
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
önceki sayfalarda asyaların karburatörünün tam olarak sökülmüş halini resimleri ile detaylı bi şekilde paylaşmıştım biraz geriye dönüp aramkta fayda var ersay. bu senin kitte muhtemelen jet kit biraz daha büyük galiba daha fazla benzin çekişi yapıyordur motora ve hava ayarıda ona göre ayarlanmalıdır serdah hoca daha iyi bilir yalnız sana gelecek olan malzemeyi fotoraflayıp buraya koyman lazım evvela :) neyse gelsinde hayırlısıyla.
 
Katılım
22 Şub 2011
Mesajlar
143
naptınız hacılar. gaccal nördün bende dişli lastik alacm virajlarda drift yapmaktan bıktım dostlar millet bilerek yapıyorum sanıyo ama benden ter akıyo tabi o anlarda :D kontrollü yapmak lazım yoksa ne zaman kayacağı belli olmuyor... öne uygun lastik var ama arka chopper olduğu için dişli lastik bulamıyoruz o yüzden arka jant çemberinin enini biraz daraltıp çapını genişletecez tahminimce çekişten biraz düşecek ama son hızı artacak. ama ön dişliyi de değiştirirsem o zaman daha güzel bişeyler olacak gibi geliyor bana :D 100TL ye lastiklerle birlikte kapatırız dedi ama hayırlısı bakalım

soykan motor güzel durmuş abi stikırlarla biraz süsle bence.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
kadirim irc nin lastıklerıne baktınmı hiç bende irc var arkada çok şükür beklediğimden ( çinlilerden ) iyi çıktı.
 
Katılım
4 Eyl 2011
Mesajlar
69
bendede irc var memnunum yol tutuş iyi ,bu bitince duro alıp kullanıcam kullanan arkadaşlar memnunmuş durodan
 
Katılım
28 Ocak 2006
Mesajlar
524
Herkese merhabalar,

Başlığın son 15-20 sayfasını okudum, güzel tavsiyeler deneyimleri attım hafızaya, beyin bedava :) :)

Daha önce kanuni scooter kullanıp, bi daha çançinçon almam demiştim ama bütçe kısıtlı olunca ister istemez asya kanuni vs satın alıyoruz...

İskenderun-hatay'da yaşıyorum ve sahibinden.com'da şöyle bir ilan gördüm :

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-asya-200-luk-cross-daha-7000-km-de-44441064/detay/

fiyat pazarlığını henüz yapmadım ama şehir içinde 1-2 km kadar kullandım. Gidişinde pek bi sıkıntı yok gibi. ?Marş kömürü? bittiğinden dolayı start tuşundan çalışmıyor fakat ayakla çok kolay bi şekilde çalışıyor. (sahibi 5-10 TL'ye ben hallettiririm diyor)
motorun grenajında ufak çatlak ve çizikler, gidon eksoz vs bilimum parçada ufak tefek paslanmalar var.

bu saydıklarım önemli sorunlar gibi gözükmüyor, grenajları boyamaktan ve carbon kaplatmatan bahsetmişsiniz, motorun tipini bu tip operasyonlarla düzeltirim diye düşünüyorum.

Kontrol ettirmek için Tanıdığım bir motorcu yok. Başka nelere dikkat etmemeliyim sizce.

Yardımcı olursanız çok sevinirim.

İyigünler.....
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Herkese merhabalar,

Başlığın son 15-20 sayfasını okudum, güzel tavsiyeler deneyimleri attım hafızaya, beyin bedava :) :)

Daha önce kanuni scooter kullanıp, bi daha çançinçon almam demiştim ama bütçe kısıtlı olunca ister istemez asya kanuni vs satın alıyoruz...

İskenderun-hatay'da yaşıyorum ve sahibinden.com'da şöyle bir ilan gördüm :

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-asya-200-luk-cross-daha-7000-km-de-44441064/detay/

fiyat pazarlığını henüz yapmadım ama şehir içinde 1-2 km kadar kullandım. Gidişinde pek bi sıkıntı yok gibi. ?Marş kömürü? bittiğinden dolayı start tuşundan çalışmıyor fakat ayakla çok kolay bi şekilde çalışıyor. (sahibi 5-10 TL'ye ben hallettiririm diyor)
motorun grenajında ufak çatlak ve çizikler, gidon eksoz vs bilimum parçada ufak tefek paslanmalar var.

bu saydıklarım önemli sorunlar gibi gözükmüyor, grenajları boyamaktan ve carbon kaplatmatan bahsetmişsiniz, motorun tipini bu tip operasyonlarla düzeltirim diye düşünüyorum.

Kontrol ettirmek için Tanıdığım bir motorcu yok. Başka nelere dikkat etmemeliyim sizce.

Yardımcı olursanız çok sevinirim.

İyigünler.....

motorun şasesini kontrol et bu çok önemli çok bakımsız gördündü gözüme fotoraflarda adam heralde rutubet dünyasında bekletmiş ki bu derece vidalarına kadar paslanmış motor motor kısmı ise iyiyse ki bunu nasıl anlarsın bilemicem artık :) gerisine bakmadan alabilirsin fiyat uygun ama pazarlıkla biraz daha indirebilirsen tadından yenmez ;)

naptınız hacılar. gaccal nördün bende dişli lastik alacm virajlarda drift yapmaktan bıktım dostlar millet bilerek yapıyorum sanıyo ama benden ter akıyo tabi o anlarda :D kontrollü yapmak lazım yoksa ne zaman kayacağı belli olmuyor... öne uygun lastik var ama arka chopper olduğu için dişli lastik bulamıyoruz o yüzden arka jant çemberinin enini biraz daraltıp çapını genişletecez tahminimce çekişten biraz düşecek ama son hızı artacak. ama ön dişliyi de değiştirirsem o zaman daha güzel bişeyler olacak gibi geliyor bana :D 100TL ye lastiklerle birlikte kapatırız dedi ama hayırlısı bakalım

soykan motor güzel durmuş abi stikırlarla biraz süsle bence.

kadirim dişli lastikle şehir içinde kullanacaksan şuanki lastiklerinden daha farklı bir performans bekleme bence zira yapısı dişli olduğu için onlarda kayacaklar şimdikinden gene iyi olur ama ekstradan jant teli ve çemberini değiştirmen gerekecek kaldıki dişli değişimide yapıcam diyorsun baya bi masraf ediceksin anlaşılan sırf kaymasın diye bunları yapacaksan hiç bunlarla uğraşma git irc veya duronun lastıklerinden birini tak mevcut lastiklerden kat kat iyidir. bu arada 1-2 saat içinde konyaya teker döndürüyorum yıllık izine çıkıcam numaran bende vardı galiba ama sen yinede bana özel mesaj ile yolla görüşelim buluşalım oturalım çay çorba içelim :)
 
Katılım
4 Eyl 2011
Mesajlar
69
hayırlısı olsun fiyatı tabi tekrar görüşün siz dış görüntü berbat durumda toparlanması kolay tabiki fakat yinede zaman alıcak ve masraflı olucaktır sizin için en başta bir ustaya göstermenizi tavsiye ederek , motor uzun süre yattığına göre yada bakımsız kaldığına göre lastikleride kontrol edin nerden baksanız ön arka lastik 200TL.yi buluyor motoru tecrübe etmişsiniz ara hızlanmalara gaz tepkilerine dikkat edin (gaz yemesi hızlanma istikrarı gibi)ve yüksek süratlere çıkın bakın 5. viteste 80-100 km arası tekleme boğulma tarzında hareketler yapıyormu(karburatör durumu) bunlara dikkat edin marşıda iyce kontrol ettirin belkide daha masraflı bir iş cıkabilir daha tecrubeli ve bilgili arkadaşlarımız var onlarda paylaşım yapıcaktır sizinle hayırlısı olsun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst