- Katılım
- 14 May 2011
- Mesajlar
- 30
- Konu Yazar
- #1






TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
Tipi Sıvı-soğutmalı, 4 zamanlı, öne eğimli
tek silindirli, 4 supaplı, SOHC
Hacim 124.7 cm3
Çap x strok 52.0 x 58.6 mm
Sıkıştırma oranı 11.2:1
Azami Güç 9,000 dev/dk. 11 kW (15 BG)
Azami Tork 8.000 dev/dk. 12.2 Nm (1.24 kg-m)
Yağlama sistemi Yağ banyolu karter
Yakıt besleme sistemi Yakıt Enjeksiyonu
Debriyaj tipi Yağlı, çok diskli helezon yay
Ateşleme sistemi TCI (dijital)
Marş sistemi Elektrikli
Şanzıman sistemi 6 vites
Diferansiyel sistemi Zincir
ŞASİ
Şasi Çelik çift beşikli
Ön süspansiyon Teleskopik çatal
Ön çatal esneme mesafesi 240 mm
Arka süspansiyon Salıncak (bağlantılı süspansiyon)
Arka çatal esneme mesafesi 230 mm
Ön fren Tek disk, Ø 240 mm
Arka fren Tek disk, Ø 220 mm
Ön lastik 80/90-21 M/C 48P (BORU TİPİ)
Arka lastik 110/80-18 M/C 58P (BORU TİPİ)
BOYUTLAR
Toplam uzunluk 2,180 mm
Toplam genişlik 835 mm
Toplam yükseklik 1,220 mm
Sele yüksekliği 930 mm
Tekerlekler arası mesafe 1,430 mm
Minimum yerden yükseklik 265 mm
Ağırlık (yağ ve dolu yakıt deposu dahil) 133 Kg
Yakıt kapasitesi 8.5 litre
Yağ kapasitesi 1.15 litre
Uzun süre 600cc üzeri her türden motosiklete bindikten sonra, yaklaşık üç yıllık bir süre için düşük kapasiteli bir motor almaya karar verdim. Tercihim her zaman ihtiyacımı fazlasıyla karşılayan (Majesty, 660, R6, R1 sonrası) Yamaha'dan yana oldu. Boyum 1.90 ve kilom 80 olduğu için bu yüksek motorda karar kıldım, boyu 1.80'in altında olanlara kesinlikle tavsiye etmiyorum. Cuma günü marşa bastım ve 400 km yol yaptım ve yukarıdaki fotoğrafları çektim. Büyük bir zevkle kullanıyorum. İlk depo yaklaşık 250 km götürdü ama rodaj süresinden sonra yakıt tüketiminin azalacağını düşünüyorum. Frenleri çok etkili, hiçbir sıkıntı yaşatmadı henüz. Ayrıca 6 vitesli olması uzun yolda da motoru çok rahatlatıyor. Bu kadar para 125cc'lik motora verilir mi diye düşünmeyin, kullanın ve kararınızı siz verin diyorum. Motor hakkındaki sorularınızı elimden geldiğinde cevaplarım. Herkese kazasız sürüşler dilerim, saygılar.