Yamaha Yamaha WR 125 R/X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 May 2011
Mesajlar
30








TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
Tipi Sıvı-soğutmalı, 4 zamanlı, öne eğimli
tek silindirli, 4 supaplı, SOHC
Hacim 124.7 cm3
Çap x strok 52.0 x 58.6 mm
Sıkıştırma oranı 11.2:1
Azami Güç 9,000 dev/dk. 11 kW (15 BG)
Azami Tork 8.000 dev/dk. 12.2 Nm (1.24 kg-m)
Yağlama sistemi Yağ banyolu karter
Yakıt besleme sistemi Yakıt Enjeksiyonu
Debriyaj tipi Yağlı, çok diskli helezon yay
Ateşleme sistemi TCI (dijital)
Marş sistemi Elektrikli
Şanzıman sistemi 6 vites
Diferansiyel sistemi Zincir
ŞASİ
Şasi Çelik çift beşikli
Ön süspansiyon Teleskopik çatal
Ön çatal esneme mesafesi 240 mm
Arka süspansiyon Salıncak (bağlantılı süspansiyon)
Arka çatal esneme mesafesi 230 mm
Ön fren Tek disk, Ø 240 mm
Arka fren Tek disk, Ø 220 mm
Ön lastik 80/90-21 M/C 48P (BORU TİPİ)
Arka lastik 110/80-18 M/C 58P (BORU TİPİ)
BOYUTLAR
Toplam uzunluk 2,180 mm
Toplam genişlik 835 mm
Toplam yükseklik 1,220 mm
Sele yüksekliği 930 mm
Tekerlekler arası mesafe 1,430 mm
Minimum yerden yükseklik 265 mm
Ağırlık (yağ ve dolu yakıt deposu dahil) 133 Kg
Yakıt kapasitesi 8.5 litre
Yağ kapasitesi 1.15 litre

Uzun süre 600cc üzeri her türden motosiklete bindikten sonra, yaklaşık üç yıllık bir süre için düşük kapasiteli bir motor almaya karar verdim. Tercihim her zaman ihtiyacımı fazlasıyla karşılayan (Majesty, 660, R6, R1 sonrası) Yamaha'dan yana oldu. Boyum 1.90 ve kilom 80 olduğu için bu yüksek motorda karar kıldım, boyu 1.80'in altında olanlara kesinlikle tavsiye etmiyorum. Cuma günü marşa bastım ve 400 km yol yaptım ve yukarıdaki fotoğrafları çektim. Büyük bir zevkle kullanıyorum. İlk depo yaklaşık 250 km götürdü ama rodaj süresinden sonra yakıt tüketiminin azalacağını düşünüyorum. Frenleri çok etkili, hiçbir sıkıntı yaşatmadı henüz. Ayrıca 6 vitesli olması uzun yolda da motoru çok rahatlatıyor. Bu kadar para 125cc'lik motora verilir mi diye düşünmeyin, kullanın ve kararınızı siz verin diyorum. Motor hakkındaki sorularınızı elimden geldiğinde cevaplarım. Herkese kazasız sürüşler dilerim, saygılar.
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
216
Motorun hayirli olsun hocam bende wr125r kullanıcısı olarak dediklerine aynen katılıyorum ayriyetten bu rengi seçmen güzel olmuS mavi renk hoşuma gitmedi benim, yakıt konusun da şüpem vardı ben de 240 km filan yaptım dolu depoyla ama ayniymis hemen hemen. Bugün kismetse performans egzozum tekrar elden geçip susturucu takılacak ve motora taktiracam inşallah hayırlısı olur. Burdan da resim ve video lari paylaşacağım.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
30
Egzoz takılınca performansta değişim oldu mu? Bu arada video olsa iyi olurdu :)
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
38
Bendede wr125x modeli mevcut yakıt olarak sizler gibi yakıyor.Motorun rodajı tam bitince 8lt ile 300km gidiyormuş.Bu arada motorun en kötü kısmı kuyruğu bence onu çıkarttım sanayide kuyruk yaptırıcaktım ama çok pahalıya geliyor aranızda kuyruk stop lambası tavsiyesinde bulunucak varmı acaba internette araştırdığım kadarıyla evotech tail tidy diye bi ürün var wr125 için güzel fakat fiyatı pahalı baya birde tr ye gelmiyor anladığım kadarıyla ne yapabiliriz bu konuda yardım lütfen :)
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
30
Bendede wr125x modeli mevcut yakıt olarak sizler gibi yakıyor.Motorun rodajı tam bitince 8lt ile 300km gidiyormuş.Bu arada motorun en kötü kısmı kuyruğu bence onu çıkarttım sanayide kuyruk yaptırıcaktım ama çok pahalıya geliyor aranızda kuyruk stop lambası tavsiyesinde bulunucak varmı acaba internette araştırdığım kadarıyla evotech tail tidy diye bi ürün var wr125 için güzel fakat fiyatı pahalı baya birde tr ye gelmiyor anladığım kadarıyla ne yapabiliriz bu konuda yardım lütfen :)

Şahsen orijinal halini bozmamaktan yana olduğum için hiç araştırmadım böyle şeyleri. Bulabilirsem komple arrow egzoz alacağım sadece :)
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
216
Kac gündür egzoz işi ile uğraşiyorum her kafadan bir ses çikiyor usta sıkıntısı var burda adam akıllı kimse anlamiyor toplasan 2-3 usta var egzoz işiyle uğraşan resmen çıldırdım. 500 tl ye egzoz aldım FMF ama malesef bi ayar yapamadilar egsoza. Taktirdim egsozu mükemmel bir performans verdi motora ama çok yüksek bi ses verince çevremdeki insanlari rahatsiz edecek şekilde hemen gittim geri söktürdüm, şimdi ağzina susturucu yaptirdim taktırdığım ustaya geri gittim bunu takmayalım yine çok ses verir dedi takmadi susturucu yu yapan ustaya gittim öle şeymi olur taksin çok ses gelirse ben üstünde ayarlarım diyor başka egsozcu ya gittim bunu takarız ama elimde bilmem bişey mazemesi yok yani film gibi gülermisin ağlarmisin şaşırdim şimdi beklemedeyim yada internete koyup satcam geri eggsozu.
Bu arada buda benim canavar..

img1332up.jpg

img1321sd.jpg

img1322b.jpg

img1324zo.jpg

img1323f.jpg


---------- Post added at 12:24 ---------- Previous post was at 12:12 ----------

Bendede wr125x modeli mevcut yakıt olarak sizler gibi yakıyor.Motorun rodajı tam bitince 8lt ile 300km gidiyormuş.Bu arada motorun en kötü kısmı kuyruğu bence onu çıkarttım sanayide kuyruk yaptırıcaktım ama çok pahalıya geliyor aranızda kuyruk stop lambası tavsiyesinde bulunucak varmı acaba internette araştırdığım kadarıyla evotech tail tidy diye bi ürün var wr125 için güzel fakat fiyatı pahalı baya birde tr ye gelmiyor anladığım kadarıyla ne yapabiliriz bu konuda yardım lütfen :)

O olayi bende düşündüm ama burda doğru düzgün usta olmadiği için, yağışlı ve ıslak zeminde arkamıza çamur sıçratır diye düşünerekten gerek duymadım. Yapılırsa da güzel duracağından eminim.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
109
Arkadaşlar, ben de alalı 2 ay olmak üzere ve yaptığım yol 2000 km'ye yaklaştı. Nasıl oldu derseniz; Kapuzbaşı, Aladağlar, Kapadokya ve Belemedik olmak üzere toplam 4 ayrı geziye gittim. Dolayısıyla hem düz yolda hem de arazide motorun tüm özelliklerini tanıma fırsatım oldu denebilir. Sözkonusu gezilerde göze çarpan ilk özelliği aynı anda hem performans hem de yakıt tasarrufu sunması oldu. (sıradan bir 125'e göre tabi ki daha fazla yakacaktır ama sundugu performansı düşünecek olursak az yaktığını rahatlıkla söyleyebiliriz) Tek dezavantajı ise kısa mesafelerde sorun olmayan fakat bu gibi uzun yolculuklarda sürekli ayağa kalkıp kalçanızı dinlendirmek zorunda bırakan sert seleydi. Başka arkadaşların da forumda konuyla ilgili şikayetini duymuştum. Neyse airhawk siparişini verdim, bu sorun da böylelikle hallolmuş olacak :)

Bir diğer güzel özelliği de hafifliği. Bütün bu geziler esnasında aklınıza gelebilecek her türlü yol koşuluyla karşılaştık ve bu hafiflik sayesinde sözkonusu rotaların en zorlu etaplarından gerçekten de hatırı sayılır bir kalaylıkla geçtim. Çünkü aynı yerlerden bundan önceki motorumla(650 cc) geçerken ne çektiğimi ben bilirim. Motorun gücü ve kıvraklığı da cabası. 125 oluşu ilk başta biraz caydırıcı olabilir ama motorun ihtiyaç duyulan herşeyi karşıladığı zamanla görülecektir...
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
38
Canasil07 merhaba kuyruktaki örümceği çok beğendim nerden ve kaça aldın acaba bir de motorun fmf takılmış haliyle fotosunu çektinmi acaba?
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
216
Canasil07 merhaba kuyruktaki örümceği çok beğendim nerden ve kaça aldın acaba bir de motorun fmf takılmış haliyle fotosunu çektinmi acaba?

Örümcek ve diğer yazıları internetten aldım gittigidiyor dan. Link vereyim bak istersen. http://arama.gittigidiyor.com/?aramasatici=aumitgun
Valla eve kadar gelseydim motorla video da resim de cekecektim egzosun ama sinirden yari yoldan geri dondüm sokturdum egsozu inşallah iyi bı usta bulursam taktiracam tekrardan ozaman hemen resim ve video ya alacam. Performans felaket artmıştı motorda sole soleyeyim 105 zorla yaparken Cok rahat 115 km hıza çıktım belki 120-125 de olabilirdi daha fazla basamadım, Simdi üstünde orjinal egsoz var motor 105 km de kalıyor üstüne çıkamıyorum. Sizler en son kaç gördünüz motorlariniz da.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
109
Ben yokuş aşagı 126'yı gördüm en son. Düzde de 117'yi ama belki rüzgar benim gittiğim istikamette estiği için olabilir. normal şartlarda bence max hızı 107 km
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
216
Bir kaç gün önce 1000 km yani ilk bakımı yaptırdım ve artık biraz zorlayayım dedim motoru çıktım düz asfalta verdim gazı 105 üstü yok ben zorladım motor inat etti 106 yi göstermedi bana :) birde arkadaslar sizce lastikler nasıl ne zaman virajlarda fazla yatsam on lastik kayıyor Allah'tan toparlıyorum hemen bunun sebebi ne olabilir lastikler ısınmış soğuk deil hava basıncın dan ola bilirmi yoksa başka sebebleri varmı.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
30
Ben düz yolda iki kişi 105'i gördüm bir kere, daha fazla da zorlamak istemedim. Bir de lastiklerini çok beğeniyorum hiç sorun yaşamadım virajlarda, acaba asfalt yüzünden mi sorun yaşadınız? Malum, ülkemizde çevre koşulları fena durumda. Hala Arrow egzoz arıyorum bu arada... :)
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
216
Evet arkadaşlar bugün çok şükür egsoz işini hallettim ve takıldi egsozum eskisi kadar olmasa da yine sesi biraz var oda olcak okadar artik diyip buna şükür. Dediğim gibi performans güzel oldu motor rahatladi inşallah bi sorun çıkarmaz ilerleyen zamanlar da, resimleri de çektim görüşleriniz nasıl bildirir seniz sevinirim.
img1401i.jpg

img1400t.jpg

Buda video.
http://www.youtube.com/watch?v=xwtUCDONTuM
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
30
Egzoz çok tatlı durmuş, sesini de beğendim. Tam olarak ne yaptırdınız sesi azaltmak için? Bu arada sanırım sadece tüp almışsınız, yoksa boğazdan mı?
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
216
Egzoz çok tatlı durmuş, sesini de beğendim. Tam olarak ne yaptırdınız sesi azaltmak için? Bu arada sanırım sadece tüp almışsınız, yoksa boğazdan mı?

Evet sadece tüp aldım Boğaz'dan kesildi 6-7 cm parça eklenip kaynak yapıldı. Gercekten hoş duruyor motorun üstünde bide kaynak yerlerini boyadimmi daha tatlı olcak. Gelelim ses olayına egsozun ağzına susturucu yaptırdım yapan arkadas eger ses yüksek olursa getir sesi ayarlarım egsozu sökmeden dedi. Suan icin sonuc iyi tabi trafik durdurup bı şey dermi onu bilmiyorum. :)
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
30
Evet sadece tüp aldım Boğaz'dan kesildi 6-7 cm parça eklenip kaynak yapıldı. Gercekten hoş duruyor motorun üstünde bide kaynak yerlerini boyadimmi daha tatlı olcak. Gelelim ses olayına egsozun ağzına susturucu yaptırdım yapan arkadas eger ses yüksek olursa getir sesi ayarlarım egsozu sökmeden dedi. Suan icin sonuc iyi tabi trafik durdurup bı şey dermi onu bilmiyorum. :)

Hayırlı olsun tekrardan, ben kesip biçme işleriyle uğraşmayı sevmediğimden komple Arrow set bulana kadar bekleyeceğim sanırım :) Elcik ve karter korumanız eksik kalmış bir tek :)
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
216
Hayırlı olsun tekrardan, ben kesip biçme işleriyle uğraşmayı sevmediğimden komple Arrow set bulana kadar bekleyeceğim sanırım :) Elcik ve karter korumanız eksik kalmış bir tek :)

Âmin inşallah daha iyisi sizlerin olur, tabi komple takım olarak bula bilirseniz daha iyi olur. Dün 3 arkadas toroslar da geziye çıktık 120 km yakın yol yaptık aksam eve geldiğim de haşatim çıkmıştı, güzel zevkli bir motor banamisin demiyor dag bayır demiyor ama uzun yol makinası değilim diyor tabi en önemlisi eşim ile birlikte uzak mesafeli yerlere gezmeye gidemiyoruz gittiğimiz zaman onada banada zor oluyor bu sebepten aklımda f6 Fazer yada suziki v-strom 650 var, rahat ve uzun yol icin elverişli olması benim icin daha ideal diye düşünüyorum.
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
fmf egzozlardan bende düşünüyordum ama 125cc de takıpta kullananlara denk gelmemiştim, arkadaşlar son sürat, alt devir canlılığı, genel ses performansı, yakıt ekonomisi açısından yorumlarsanız çok makbule geçecek:) ben ebay den getirmeyi düşünüyorum, bunların bir sürü modeli var, sizdekiler nedir? bazılarının orjinalden söküp takılabilen susturucuları (silencer) var ...
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
216
fmf egzozlardan bende düşünüyordum ama 125cc de takıpta kullananlara denk gelmemiştim, arkadaşlar son sürat, alt devir canlılığı, genel ses performansı, yakıt ekonomisi açısından yorumlarsanız çok makbule geçecek:) ben ebay den getirmeyi düşünüyorum, bunların bir sürü modeli var, sizdekiler nedir? bazılarının orjinalden söküp takılabilen susturucuları (silencer) var ...


Valla arkadasım ben yine bu motora FMF egsoz taktım bizim burda cocuk twoday e arrow eksoz takmış motor boyunda yani şaşırmamak lazım :) Buda şu demek oluyor modifiyede sINIR yok Can'ın neyi istiyorsa yapacaksın amac iyide olsa kötüde olsa tecrübe edinmek. Motoru kullandikca egsozun artı ve eksisini burdan paylasacagim. :)
 
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
38
Güzel olmuş canasil sesde iyi olmuş umarım kaynak yaparken granaja zarar vermemiştir usta.Bu fmflerin bi kaç tipi var anladığım kadarıyla bi 4.0 birde 4.1'i birisi sesli öteki değilmiş.Ben hala plakalık kuyrukla uğraşıyorum çıkartınca çok güzel oldu kuyruk biran önce ceza yemeden halletmem lazım bu işi evotech tail tidy'yi yaptırmaya çalışıyorum ama hala iyi bi usta bulamadım yapınca foto koyarım bende
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst