Mondial MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?

  • 151 RS

    Oy: 445 61.0%
  • 151 RSİ

    Oy: 57 7.8%
  • ASYA 150T

    Oy: 58 8.0%
  • SUKIDA

    Oy: 10 1.4%
  • WUXY

    Oy: 12 1.6%
  • DİĞER

    Oy: 147 20.2%

  • Kullanılan toplam oy
    729
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
o değil de 1 yıl sürdüm bende bu motoru.nedense 8bin devirden fazlasını göremedim.
ne takıyosunuz arkadaşlar nos falan mı :p
 
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
524
bakalım burc alayım ıcı dolu olanlardan birde hava filtre borsunu degıstırdım boruya kucuk bır ınce boru gırıyor yenı taktıgımız boruda delık yok ınce boruyu motorcu hava fitresının yanındakı delıklere soktu ilk defa boyle bırsey gordum :D yoksa ona gore boru yoktuda benımı kekledı hava fıltresının kapagın altındakı delıge soktu :D
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
o değil de 1 yıl sürdüm bende bu motoru.nedense 8bin devirden fazlasını göremedim.
ne takıyosunuz arkadaşlar nos falan mı :p

ilker abi, benim motoru sifir aldigimda 7200rpm'e cikiyordu, motoru sadece iki ay kullanilip yatiyordu geri, motor git gide iyice hantallasmaya baslamisti, nerdeyse 100cc cup'lari gecemeyecek seviyeye dusmustu, bende yenilgiyi kabul etmeyi sevmeyen birisiyim, 12g'lik agirliklar, 30mm'lik karburatör, el yapimi aluminum egsoz, sinirsiz cdi, bando atesleme, birde acik hava filtresi göturdum burdan gecen yaz. Herseyi taktiktan sonra motor eskisine bakarak bam baska birsey oldu. Herkeze tavsiye ederim, ben Ebay'dan aldim butun kiti, hersey icinde, isvece gönderimle beraber 200 dolar ödemistim:queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:04 ----------

Yazi getirdik, 6 ayin 11'de insallah Turkiye'ye geliyorum, ilk is garajda yatan canavari hayata döndurmek olacak, asfaltlar cok uzun sure bos kaldi... :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:08 ----------

bakalım burc alayım ıcı dolu olanlardan birde hava filtre borsunu degıstırdım boruya kucuk bır ınce boru gırıyor yenı taktıgımız boruda delık yok ınce boruyu motorcu hava fitresının yanındakı delıklere soktu ilk defa boyle bırsey gordum :D yoksa ona gore boru yoktuda benımı kekledı hava fıltresının kapagın altındakı delıge soktu :D

O ince boru dedigin, motorun silindir kapaginin ustunden cikiyor sanirim ve hava filtresine baglaniyor, ince borunun görevi motorun icindeki fazla basinci hafifletmek ve yag fazla basincli olursa yagin kacabilecek bir yeri olmasi icin takilmis. Bazi motorlarda yagi okadar guclu puskurtuyor ki hava filtresi diye birsey birakmiyor:queen:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
maşallah numan kardeşim, maşallah.ben böyle modifikasyon olayına girmeden satmıştım.aslında bakıyorum da, eğlenceli olabilirdi .. :mrgreen:
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
maşallah numan kardeşim, maşallah.ben böyle modifikasyon olayına girmeden satmıştım.aslında bakıyorum da, eğlenceli olabilirdi .. :mrgreen:

Sagol ilker abi:) daha bizim bu yaptiklarimiz modifiyenin m'si olmaz. Amerikada yada daha beteri, Puerto Rico'da öyle GY6 modifiyeleri varki kafayi felan bozarsin:queen: TR'ye varinca resimlerini yuklerim motorun, dis aksamda egsozdan baska hic bir sekilde fark edemezsin okadar esya oldugnu ustunde, YBR'cinin biri fark edemedi... :)
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
merakla bekliyoruz kardeşim :) bizimkilere taş çıkaran avrupalılar nasılmış bakalım :mrgreen:
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
ya scooter nazik motor işte neyi övüyorsunuz bende de var bunlara neyse onu takacaksın yok hızlı gitsin yok çok ceksin bos işler yapanları da gördüm bütün motorlar temizz benim ki 34500 km yi geçti halada zehir gibi allha şükür :)
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
ya scooter nazik motor işte neyi övüyorsunuz bende de var bunlara neyse onu takacaksın yok hızlı gitsin yok çok ceksin bos işler yapanları da gördüm bütün motorlar temizz benim ki 34500 km yi geçti halada zehir gibi allha şükür :)

Scooter olmasi gerekcesiyle modifiye yapmayacakmiyiz yani bizim motorlara:) Benim bu yaptiklarim Mondial'in fabrikadan cikarken böyle olmasi gerekiyordu, orjinal karburatörun en ust kapagini acarsaniz icinde kucuk bir vida gibi birsey görursunuz, onu söktunmu motor tam gaz aliyor vs vs. Ben bu engelleri kaldirdim sadece:rendeer: Biraz fazla performans hic birzaman kötu olmaz demi :)
 
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
524
mrb arkadaslar 151rs scooterımı rektefe yaptıracam servise ne kadar tutar sizce acaba kutahyada yaptıracam .
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
slm herkese.rs benim ilk göz agrım di bi arkadasimin vardi 1 ay kadar bende kaldi ve kullandim.motr gayet güzeldi ve rahatti.suan zc kullaniyorum rs zc ye göre daha rahat amörtisör bakimindan.aslinda zc almadan önce rs düsünüyodum çok yere baktim sordum sorusturdum ama bulamadim sıfır km de..ikinci elide düsünmedim ne olur ne olmaz..zc dende memnunum bi ariza çikarmadi bana ama aklim hala rs de.
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
aman uzak durun rs den ben her hafta tamircideyim.

Ne zaman aldın? nasıl bir durumdayken aldın? Hemen uzak durma kanaatini nasıl veriyorsun?:silent: 5 yıldır kullanıyorum rs'i ufak tefek bakım masrafları dışında bana zor günler yaşatmadı:rendeer:
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
slm herkese.rs benim ilk göz agrım di bi arkadasimin vardi 1 ay kadar bende kaldi ve kullandim.motr gayet güzeldi ve rahatti.suan zc kullaniyorum rs zc ye göre daha rahat amörtisör bakimindan.aslinda zc almadan önce rs düsünüyodum çok yere baktim sordum sorusturdum ama bulamadim sıfır km de..ikinci elide düsünmedim ne olur ne olmaz..zc dende memnunum bi ariza çikarmadi bana ama aklim hala rs de.

2008 yilinda, fabrika cikisi, 0 km RS almistim, zaten 2008'den sonra yapimi kalkti RS'lerin, gecen yaz oglanin biri 1400TL teklif etti satmam icin ama...:bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:04 ----------

aman uzak durun rs den ben her hafta tamircideyim.

3 senedir kullanirim, yazdan yaza, 2 ay her sene, hic bir sorun cikartmadi, motor ömrunun cogunu yatarak gecti ama hic yatmis motor oldugu belli olmuyor. Hic bir sekilde pas veya boya solma görmedim motordan. Eee, ne demisler, ona bak ki oda sana baksin:rendeer:
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
Merhaba arkadaslar

Size bir sorum olacakti buji hakkinda. Bizim motorlarin ustunde, belki hepsi degil ama, benimkinin ustune NGK marka CR7HSA tipi buji takiliydi. Ben bunu CR7HIX, yani iridium tipi ile denistirmek istiyorum ve bu bujinin Turkiye'de bulabilirmiyim?:rendeer:
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
CR7HSA nın yerine kullanılacak iridyum buji CR7HIX tir. Ben NGK bujiden sordum gelen cevap böyleydi.
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
CR7HSA nın yerine kullanılacak iridyum buji CR7HIX tir. Ben NGK bujiden sordum gelen cevap böyleydi.

Sagol Ahmet Orhan abi ama benim yazida belki cok belli olmuyor ama aklimdan gecen buji zaten CR7HIX-modelidi. Benim tek sorum, bunu nerden temin edebilirim, NGK bayisi olmadigi icin benim yakinimda, belki Mondial servisinde bulabilirim?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
Varyatörun icindeki agirliklar biraz hafif olabilir. Benim motorun ustunde orjinal 14g'lik agirliklarla o vuvuvu ve motor sallantisi sadece 11-12 bin d/d da oluyordu. Agirliklari 12g'a dusurdukten sonra daha az agirlik oldugu icin kranka karsi, motor daha kolay devirleniyor ve daha yuksek devirlere cikiyor:rendeer: dikkat et motorun duz asfaltta 8500rpm'i gececek kadar devirlenmesin, uzun bir sure 8500rpm'den yuksek surersen nette yazdiklarina göre motor fazla sicakliktan asiniyormus, sadece kisa, rampa assagi yolda bu deviri gecebilsin motor.


kardeş senin bilgilerin baya iyi banada yardımcı olmuştun bir mesajda ama burası biraz sallamasyon olmuş. motor fabrika çıkışlı max 8000 rpm çeviren bir motora sahip 151 rs. ve sen bunda 11 12 bin d/d den söz ediyorsun. eğer gerçekten bunu yapabiliyorsan bence o motora kanat takıp havalanabilirsin sen ciddiyim
 
Katılım
10 Mar 2011
Mesajlar
27
egzos

herkese merhaba arkadaşlar burada bir müddet ewel egzos hakkında bilgi vermiştiniz bana ancak hala uygulayamadım,daha pratik olarak acaba egzos çapının 1/3 ü boyunda(susturucunun ortasındaki boşluğu tıkamamak için,uzun vida kullanırsam boydan boya geçerken,boşluğu tıkayabilir) vidaları uygun olan yaerlerden( içeride zıplayan malzemeyi tespit etmek için)sıksam işe yararmı?,ayrıca ben bujımı değiştirdim ama tırnak aralığı kontrolu yapmadım aldığım gibi taktım,yanlışmı yaptım,bu arada benim motorum 19000km de kayışı da daha hiç değiştirmedim ,değiştirmem gerekiyorsa tavsiye edebileceğiniz bir marka varmı?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
kayışın durumuna göre bleki yarın kopar belkide 10000 km daha idare edecektir. ilk başlarda motor kalkarken titremeye başlar daha sonra şanzıman bölümünden tık tık diye ses gelir. işte o ses kayışın "ben en fazla 15 km daha dayanırım" deyişidir. o sesi duyana kadar kayışı elleme bence duyduğundada en yakın tamirciye motoru hiç zorlamadan gitmeye bak. egzoz konusunda tek önerim arkadaşım elleme. ellediğinde çok masraf açacaksın başına. en başta % 25 yakıt artar. bende abart egzoz vardı motoru aldığımda 23km/lt gidiyordum şu an 30~35km/lt gidiyor. gerisini sen hesapla
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst