Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
isak kardeş LPG ruhsata işlimi :cherry::cherry::cherry:
şaka bi yana gaz deposu scooter da sele aldında olduğundan şase ile BELKİ korunabilir ama arka çanta içinde bir piknik tüpü ... aman allah korusun .. intihar komandoları gibi gezmeyelim ortalıkta...ya zaten 15 krş yakıyo araçlarımız ...motosiklet & LPG kulağa bile hiç hoş gelmiyo... illede daha ekonimik olucaksa elektriklilerin biraz daha geliştirilmesini beklemek zorundayız.. bu acizane benim fikrim tabi..
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
merhaba arkadaşlar.
yaklaşık 11.5 lt ile 400 km yi geçtim.
5.vites, 5bin 6bin devir arasında bu motor kendini buluyor diyebilirim.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu gün servise gidip 8000 bin bakımını yaptırdım.sadece yağını değiştirdim. 30 tl aldılar. 1 lt yağ.
işyeri sahibine sordum ''su anda size gelen mc lerden en fazla kaç km yapan var ve durumu nedir'' diye. iki kişi söyledi, 35binlerdeymişler. sadece normal bakımlarını yaptırıyorlarmış. biri kurye gibi iş yapıyormuş, diğerinide unuttum
 
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
motor giderek açılıyo devir çevirmesi rahatladı ama fazla devirli kullandığım için titreşim bşladı yavaştan..
tek sıkıntı şu stop etme sorunu yoksa mc den memnunum burdaki servis anlamadı neyden olduğunu napcam bilmiyorum off off:pr:
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu gün iki kişi 145 kg olmak üzere, 88 km de 2.66 lt yakıt sarf ettim.
 
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
146
merhaba arkadaş.mondial'in yeni modellerini devamlı takip ediyorum.
büyük ihtimalle rolenti ayarını yükseltmeyi denemişsindir.bundan sonra iki şık kalıyor.-ya karbüratör hava ayarı tam olmayabilir yada subaplar braz sıkıdır .yeni motorda olmaz deme insan yapımı olur.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:00 ----------

benim başıma kt'de başıma çok gelen problemlerdendi.bende deneme yanılmayla bazı problemlerin yanıtlarını bukdum.
 
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
99
benim motorun ön tarafından çok hafif bir zırıltı geliyor.nereden geldiğini bir türlü bulamadım.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
isak kardeş LPG ruhsata işlimi :cherry::cherry::cherry:
şaka bi yana gaz deposu scooter da sele aldında olduğundan şase ile BELKİ korunabilir ama arka çanta içinde bir piknik tüpü ... aman allah korusun .. intihar komandoları gibi gezmeyelim ortalıkta...ya zaten 15 krş yakıyo araçlarımız ...motosiklet & LPG kulağa bile hiç hoş gelmiyo... illede daha ekonimik olucaksa elektriklilerin biraz daha geliştirilmesini beklemek zorundayız.. bu acizane benim fikrim tabi..

elektrikli motoiskletler 5 senedir piyasada ama çinde. burada yok.

bir planım var ve 2 milyara direk yere verebileceğin 11 beygirle 100-150 kilometreyi teoride 15 kuruşa gitme imkanı var. gümrükte sorun yaşıyorum yoksa direk uygulayacağım.
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
U - s - t - a

motor giderek açılıyo devir çevirmesi rahatladı ama fazla devirli kullandığım için titreşim bşladı yavaştan..
tek sıkıntı şu stop etme sorunu yoksa mc den memnunum burdaki servis anlamadı neyden olduğunu napcam bilmiyorum off off:pr:

olur olmaz yerlerde benimkide bazen stop ediyo... ustaya sordum : .... şöyle cevap verdi......: BENİMKİDE STOP EDİYO :) ya yok böyle camia ... allah ıslah etsin hepsini... ayrıca bende ıslık sesi hadi onu geçtim 4.vites yarım gaz giderken hafif ileri gerli sallanma var onada haftaya bakıcak "bu hafta çok yoğunmuş "...sen diceksinki başka ustamı yok git ama benim bildiğim anlayan o.... bizim oralarda ki "yetkili servise" gittim motora bindi anlamadı bile tesbit dahi edemedi yani ... yada hiç bulaşmak istemedi...diğer serviste 2 kez bu hafta kafam karışık dedi... o hale geldim ki usta motoru yap paraya boğucam seni dicem... :silent:
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
olur olmaz yerlerde benimkide bazen stop ediyo... ustaya sordum : .... şöyle cevap verdi......: BENİMKİDE STOP EDİYO :) ya yok böyle camia ... allah ıslah etsin hepsini... ayrıca bende ıslık sesi hadi onu geçtim 4.vites yarım gaz giderken hafif ileri gerli sallanma var onada haftaya bakıcak "bu hafta çok yoğunmuş "...sen diceksinki başka ustamı yok git ama benim bildiğim anlayan o.... bizim oralarda ki "yetkili servise" gittim motora bindi anlamadı bile tesbit dahi edemedi yani ... yada hiç bulaşmak istemedi...diğer serviste 2 kez bu hafta kafam karışık dedi... o hale geldim ki usta motoru yap paraya boğucam seni dicem... :silent:

1. sübap ayarına baktır.
2. az yakıtla kullanma ( pislik karbüratöre dolunca dediğin problemler oluşuyor. tecrübe ile sabittir)
3.karbüratör hava ayarını kontrol ettir, bu da ileri geri sallanmanın sebebi olabilir.
4. yakıt aldığın istasyonu değiştirmeyi dene
5. yağı ne zaman değiştirdin?
 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
1. sübap ayarına baktır.
2. az yakıtla kullanma ( pislik karbüratöre dolunca dediğin problemler oluşuyor. tecrübe ile sabittir)
3.karbüratör hava ayarını kontrol ettir, bu da ileri geri sallanmanın sebebi olabilir.
4. yakıt aldığın istasyonu değiştirmeyi dene
5. yağı ne zaman değiştirdin?

yağ 800 de değiştim motor 1200 de şimdi ... yakıtı 2 farklı yerden de aldığım oldu değişim olmadı ... ilk bakımda karbüratör e bakılmıştı, depomu 200 km de bir fullerim zaten ... ustam zaten sibablara bi bakacağını söylemişti.. motoru aldığımdan beri var bu durum ilgine tşk...
 
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
1
arkadaşlar aranıza yeni katıldım öncelikle merhaba ben oktay forum çok güzel bir hafta oldu 150 mc alalı sizlere bir sorum olacak motora iki kişi bindiğim zaman (yaklaşık 150-160 kg) arka amortisörler çok sert vuruyo acaba havası mı eksik yoksa helezon yayını sıkmak mı gerekiyo
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
yapiressami DOSTUM DEDİGİN BİR ANLAMDA DUGRU mantıklıca düşünürsek motora binmekte bir intihar ben çoook resim gördüm adam arabanın ön camına yapışmış yanmış o motordadamı lpg vardı biz hadi lpg yi saymayalım o zaman motorun benzin deposuna suu dolduralım pirde pedal araba altında kalmazsak 0 risk ben bir video izledim tır motora hafiften yandan çarpıyor ve motorcu yerdüşüyor motor 2.3 metre kaydıktan sonra duruyor ama adam tırın altında resmen kagıt olıyor
 
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
99
arkadaşlar rolanti devri kaç olmalı. servisteki usta 900 devire ayarladı rolantiyi.kullanım kılavuzu ben yanlış anlamıyorsam 1400-1600 arası olmalı yazıyor.
 
Katılım
16 Şub 2006
Mesajlar
575
!

arkadaşlar aranıza yeni katıldım öncelikle merhaba ben oktay forum çok güzel bir hafta oldu 150 mc alalı sizlere bir sorum olacak motora iki kişi bindiğim zaman (yaklaşık 150-160 kg) arka amortisörler çok sert vuruyo acaba havası mı eksik yoksa helezon yayını sıkmak mı gerekiyo
Ayarı yükseltin. Yarım ay anahtarla bu işi halledebilirsiniz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:26 ----------

1. sübap ayarına baktır.
2. az yakıtla kullanma ( pislik karbüratöre dolunca dediğin problemler oluşuyor. tecrübe ile sabittir)
3.karbüratör hava ayarını kontrol ettir, bu da ileri geri sallanmanın sebebi olabilir.
4. yakıt aldığın istasyonu değiştirmeyi dene
5. yağı ne zaman değiştirdin?

6. Karbüratör bir yerden ekstra hava alıyordur.(Contalar, yüzeyi tam düz olmayan manifolt, sıkılı olmayan karbüratör kapağı vb.)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
motor giderek açılıyo devir çevirmesi rahatladı ama fazla devirli kullandığım için titreşim bşladı yavaştan..
tek sıkıntı şu stop etme sorunu yoksa mc den memnunum burdaki servis anlamadı neyden olduğunu napcam bilmiyorum off off:pr:

Hoca subaplari ayarlattir diyoz ama dinlemiyon. Titresimide o yüzden yapiyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:03 ----------

arkadaşlar rolanti devri kaç olmalı. servisteki usta 900 devire ayarladı rolantiyi.kullanım kılavuzu ben yanlış anlamıyorsam 1400-1600 arası olmalı yazıyor.

Rölantiyi kesinlikle yükseltin. 1300-1400 arasi normaldir. Servis kitabinda da senin dedigin gibi yaziyor zaten. Eger rölantiyi düsük ayarlarsaniz motorun subaplari saglikli yaglama yapmasina engel olmus olursunuz.Cünkü sicratma yada püskürtme teknigi diyebilecegimiz sekilde yagi yukari kadar sicratiyor. Rölanti düsük olursa bu sicratmaya yeterince yapamiyor. Rölanti kesinlikle 1300devir ve üstü olmalidir.
 
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
99
Hoca subaplari ayarlattir diyoz ama dinlemiyon. Titresimide o yüzden yapiyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:03 ----------



Rölantiyi kesinlikle yükseltin. 1300-1400 arasi normaldir. Servis kitabinda da senin dedigin gibi yaziyor zaten. Eger rölantiyi düsük ayarlarsaniz motorun subaplari saglikli yaglama yapmasina engel olmus olursunuz.Cünkü sicratma yada püskürtme teknigi diyebilecegimiz sekilde yagi yukari kadar sicratiyor. Rölanti düsük olursa bu sicratmaya yeterince yapamiyor. Rölanti kesinlikle 1300devir ve üstü olmalidir.

atilla sağol rolantinin yerini bulursam yükselteceğim :)
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
arkadaşlar ben bugün duyduklarım dan sonra mc den iyice sogudum tvs apaçi 12 lt benzinle ortalama 80 .90 la 540 km bu kadar az yaka biliyor ben o hızlarda en fazla 3 lt düşebiliyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst