Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
Bugrahan55, aynen şöyle düşün:

Sen nasıl Türkçe'nin içine ederek yazıyor ve zamanla daha da sefil hale geliyorsan, motorun da zamanla muadillerine göre sefil kalacak. İki tane MC yan yana giderken seninki daha yavaş gidecek, düzgün rodaj yapanların motoru 60-70.000 km sorunsuz giderken seninki 20-30.000 km'de harap olacak.

abi Türkçe konusunda haklısın bundan sonra daha dikkatli yazacam..:cat::cat:

bugün servise uğradım 450 km deyim usta yeter bu kadar artık yavaştan gazla dedi bende inceden yaslıyorum düzde az dokunsam 7000 devire geldiğinde 110 felan oluyo daha tam basmadım ama ilk yağ değişiminden sonra diplemeye başlıcam:cherry:
 
Katılım
7 Ocak 2011
Mesajlar
149
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
abi Türkçe konusunda haklısın bundan sonra daha dikkatli yazacam..:cat::cat:

bugün servise uğradım 450 km deyim usta yeter bu kadar artık yavaştan gazla dedi bende inceden yaslıyorum düzde az dokunsam 7000 devire geldiğinde 110 felan oluyo daha tam basmadım ama ilk yağ değişiminden sonra diplemeye başlıcam:cherry:

Saygıdır bunun adı :cat: Helal olsun arkadaşım. Belki başkası olsa on satır geri söyleyecekti. :rendeer:
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
bugun 500 bakımına gitim 800 km olmustu iştendolayı gidemiyordum adam 100 de gel dedi 1000 km ye 50 km kaldı yarın kapalı ve hafta ici ortalama 500 km yol yapabilirim cunki kuryelik yapıyorum isten vakit kalmyor sizce sıkıntı olurmu
 
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
500 km de yagını degiştirmeyi unutma


abi şuan 520 oldu yarın ilk işim yağı değiştirmek..

hangi yağı önerirsiniz ben castrol 10-40 koymayı düşünüyorum şuana kadarki bütün motorlarımda kullandım çok memnundum servis mondialin orjinal 15-50 yağını koycaktı koydurmadım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:43 ----------

Saygıdır bunun adı :cat: Helal olsun arkadaşım. Belki başkası olsa on satır geri söyleyecekti. :rendeer:

Abicim yaşım 17 büyüklerim beni uyarıyorsa vardır elbet bi bildikleri banada dediklerine saygı duymak düşer :)
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
bana kalsa castrol 15 40 koy derim ben bu yagı kullandım en son degişimde

bugun 500 bakımına gitim 800 km olmustu iştendolayı gidemiyordum adam 100 de gel dedi 1000 km ye 50 km kaldı yarın kapalı ve hafta ici ortalama 500 km yol yapabilirim cunki kuryelik yapıyorum isten vakit kalmyor sizce sıkıntı olurmu

bi sıkıntı olmaz ama yinede arada vakit ayırsan iyi olur
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
selam . bikaç gün önce motorumu ustaya götürdüm motorum 1000 km ye geldi. subab ayarlattım . sonra aldı eline anahtarları bütün vidaları sıkmaya başladı . ama işin garip yanı bütün vidalar , blok amaortisör ayaklık gidon ne varsa hepsi gevşek çıktı . mutlaka bütün vidaları sıktırın motorun dengesi dahi düzeldi. ayrıca sabahları motorum çalısıp çalısıp stop ediyordu subab ayarlandı fakat farklı bir düşmanı daha farkettik. ilginçtir buji kapağı metal kaplama ve 2 pistona 1 bloğa çakıyordu. ustam sağolsun farketti söküp ngk plastik kafa ile değiştirdi. motorum kuzu gibi oldu titreme abuk subuk egzoz patlamaları artık yok . aldığımdan beri ısınamamıstım meğer montaj hatalarındanmış suan gerçek anlamda memnun olduğumu soleyebilirim. ayrıca far lambasını phılıps 12v 35w35w ile değiştirdim aynı ayar olmasına rağmen aydınlatma en az 60% daha kuvvetli oldu..
motorum çin ama yolum hep aydınlık. :cat:
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
selam . bikaç gün önce motorumu ustaya götürdüm motorum 1000 km ye geldi. subab ayarlattım . sonra aldı eline anahtarları bütün vidaları sıkmaya başladı . ama işin garip yanı bütün vidalar , blok amaortisör ayaklık gidon ne varsa hepsi gevşek çıktı . mutlaka bütün vidaları sıktırın motorun dengesi dahi düzeldi. ayrıca sabahları motorum çalısıp çalısıp stop ediyordu subab ayarlandı fakat farklı bir düşmanı daha farkettik. ilginçtir buji kapağı metal kaplama ve 2 pistona 1 bloğa çakıyordu. ustam sağolsun farketti söküp ngk plastik kafa ile değiştirdi. motorum kuzu gibi oldu titreme abuk subuk egzoz patlamaları artık yok . aldığımdan beri ısınamamıstım meğer montaj hatalarındanmış suan gerçek anlamda memnun olduğumu soleyebilirim. ayrıca far lambasını phılıps 12v 35w35w ile değiştirdim aynı ayar olmasına rağmen aydınlatma en az 60% daha kuvvetli oldu..
motorum çin ama yolum hep aydınlık. :cat:

slm kardeş dedigin bir şey dikkatimi çekti (buji kapağı metal kaplama ve 2 pistona 1 bloğa çakıyordu. ustam sağolsun farketti söküp ngk plastik kafa ile değiştirdi ) buraya bir açıklık getirirmisin
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
ateşleme hatalıymış buji ateşmesi yerine kaçak varmış tabiki çig benzinde
 
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
164
a]


arkdaslar 150 kn nin kafa grenajina sizin mc nin kafa grenajini takabilirmiyim uyarmi acaba bilgisi olan varmidir

topriğim ne yaptın sen motor alamadınmı hala.:silent:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Tarih böyle yüklü 150MC görmedi...

p141902200511.jpg


Merhaba arkadaslar, 20.05. - 22.05.2011 tarihleri arasinda Aliaga'da gerceklestirilecek olan Aliaga Evergreen Rock Festivaline katilmak üzere yola koyduldum. Gidecegim yol 160km x2(dönüs). 1 Gece konaklama yapamak üzere hazirligimi yaptim. Hemde tam tesekküllü. Artcim ile beraber gidecegim icin haliyele iki kisiye göre malzeme almak durumundaydik. Hal böyle olunca. iki adet uyku tulumu ve iki kisiye yetecek kiyafet..vs. Yukaridaki fotoda motorun durumu gayet acik. Ama allahima sükür 150MC rüstünü resmen ispatladi. Rüzgarli bir yolda yüklü bir sekilde iki kisi olarak yol aldim. Hiz olarak 80-90km/h ortalama ile gittim. Zaman zaman sollamalarda 100-110km/h yaptim. iki kisi olunca sele üzerinde pek kipirdama imkaniniz olmuyor bu yüzden popolar 50km sonra uyusmaya basliyor. Kirmizi isiklardan kalkis yaparken eger dikkatli olunmazsa motorun önü sahlanma yapiyordu. Bir kac kez istem disi teker yaptim :) Festivalde 1 gün kalmama ragmen cok eglenceli gecti. EMOK baskani Serdar Baki abimizle cok güzel vakit gecirdim. Dönüs yoluna sabah nispeten erken ciktik cünkü niyetimizde Bergama kalintilarini gezmek vardi. Yolu bilen varmi bilmiyorum ama ilk köy girisinde müthis dik bir yokus tirmandim. Motoru sahlandirmamak icin resmen öne dogru egildim. Ama 150MC gücünü gösterdi ve o kadar yükle iki kisi olarak sorunsuz cikti. Tüketim olarak ise yine harikalar yaratti ve 3,9lt ortalama benzin yaktim 100km'de. ilk defa kollarimin bu kadar uyustugunu hissettim. Ya kendimi rüzgardan ve iki kisi olmaktan dolayi cok kastim yada titresim yedim. Bakalim ilerleyen günler neyi gösterecek. kilometre sayacim 5100küsür km yi gösteriyor artik.

festivalin ve Bergama antik sehrinin tüm ayrintili resimleri linkte dir.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.223367904342605.67725.203180856361310&saved
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
p141902200511.jpg


Merhaba arkadaslar, 20.05. - 22.05.2011 tarihleri arasinda Aliaga'da gerceklestirilecek olan Aliaga Evergreen Rock Festivaline katilmak üzere yola koyduldum. Gidecegim yol 160km x2(dönüs). 1 Gece konaklama yapamak üzere hazirligimi yaptim. Hemde tam tesekküllü. Artcim ile beraber gidecegim icin haliyele iki kisiye göre malzeme almak durumundaydik. Hal böyle olunca. iki adet uyku tulumu ve iki kisiye yetecek kiyafet..vs. Yukaridaki fotoda motorun durumu gayet acik. Ama allahima sükür 150MC rüstünü resmen ispatladi. Rüzgarli bir yolda yüklü bir sekilde iki kisi olarak yol aldim. Hiz olarak 80-90km/h ortalama ile gittim. Zaman zaman sollamalarda 100-110km/h yaptim. iki kisi olunca sele üzerinde pek kipirdama imkaniniz olmuyor bu yüzden popolar 50km sonra uyusmaya basliyor. Kirmizi isiklardan kalkis yaparken eger dikkatli olunmazsa motorun önü sahlanma yapiyordu. Bir kac kez istem disi teker yaptim :) Festivalde 1 gün kalmama ragmen cok eglenceli gecti. EMOK baskani Serdar Baki abimizle cok güzel vakit gecirdim. Dönüs yoluna sabah nispeten erken ciktik cünkü niyetimizde Bergama kalintilarini gezmek vardi. Yolu bilen varmi bilmiyorum ama ilk köy girisinde müthis dik bir yokus tirmandim. Motoru sahlandirmamak icin resmen öne dogru egildim. Ama 150MC gücünü gösterdi ve o kadar yükle iki kisi olarak sorunsuz cikti. Tüketim olarak ise yine harikalar yaratti ve 3,9lt ortalama benzin yaktim 100km'de. ilk defa kollarimin bu kadar uyustugunu hissettim. Ya kendimi rüzgardan ve iki kisi olmaktan dolayi cok kastim yada titresim yedim. Bakalim ilerleyen günler neyi gösterecek. kilometre sayacim 5100küsür km yi gösteriyor artik.

festivalin ve Bergama antik sehrinin tüm ayrintili resimleri linkte dir.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.223367904342605.67725.203180856361310&saved
Bu ne işkencedir MC ye kardeşim:silent::p:p
Mondial yetkilileri görs,zam yapacaklar motora.:queen:
Haa bu arada sayın Serdar Baki EMOK başkanı değil,EMKB (Ege Motosiklet Kulüpleri Birliği) adlı internet üzerinde sanal bir kulübün başkanlığını yapmaktadır.EMOK(Enduro Motosiklet Kulübü)ise İstanbul merkezli gerçek bir motosiklet kulübüdür.:bounce:
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
arkadaşlar motorumu çocugumun istegi üzerine otobot yaptım o artık optimusprime'ın motoru inşallah şimdide bu motoru robot yap demez :):):)

 
Katılım
13 Kas 2008
Mesajlar
191
aldım abi orjinal diplerini sakladım bnde gayet memnunum hiç pişman değilkim bide bnmki motosiklet xenonu olduğu için ayrıyetten roleleri voltaj yükselticiler sigortalar felan bi sürü şey çıktı zor sığdırdık ama balastı çok kçük o hoşuma gitti tigerde ki böle değildi 12000 k taktım gece harika aydınlatıyo tawsiye ederim fotolarını atarım yakında:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:41 ----------

Ben bişe sorcam..şımdı bu rodajı yapan war yapmyn var..bazıları dırek tam gaz gttıklrını we mtrn ck gzl gttgnı soyluyo bazılarıda rodajın dzgn yaplncı mtrn daha guzl gdcegnı soyluyo..ben suan 430 km deyim ılk 150 km de 4500 dewırı daha snrada 5500-6000 dewırı gcmdm...sımdı ben ıyımı yapyrm ktu mu yapyrm karar weremdm.. Yrumlrnızı bklıyrm..

genç bir delikanlı olduğun kadar efendiliğinle hemen beğeni toplamışsın :) inzell de sana espirili bir cevap yazmış... sen yolda da sabrı ve efendiliği hiç bir zaman elden bırakma...kitapçıkta yazdığı gibi 800km e kadar 6000 1600km e kadar 7000 i geçmemeye çalış...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:14 ----------

selam . bikaç gün önce motorumu ustaya götürdüm motorum 1000 km ye geldi. subab ayarlattım . sonra aldı eline anahtarları bütün vidaları sıkmaya başladı . ama işin garip yanı bütün vidalar , blok amaortisör ayaklık gidon ne varsa hepsi gevşek çıktı . mutlaka bütün vidaları sıktırın motorun dengesi dahi düzeldi. ayrıca sabahları motorum çalısıp çalısıp stop ediyordu subab ayarlandı fakat farklı bir düşmanı daha farkettik. ilginçtir buji kapağı metal kaplama ve 2 pistona 1 bloğa çakıyordu. ustam sağolsun farketti söküp ngk plastik kafa ile değiştirdi. motorum kuzu gibi oldu titreme abuk subuk egzoz patlamaları artık yok . aldığımdan beri ısınamamıstım meğer montaj hatalarındanmış suan gerçek anlamda memnun olduğumu soleyebilirim. ayrıca far lambasını phılıps 12v 35w35w ile değiştirdim aynı ayar olmasına rağmen aydınlatma en az 60% daha kuvvetli oldu..
motorum çin ama yolum hep aydınlık. :cat:

ben sibab ayarı için daha SİB- dediğimde "ustalar" 5000 km den bahsediyorlardı, sen ciddi bir fark hissettinmi motor sesinde sibab ayarından sonra ?
buji kapağı metal kaplama ve 2 pistona 1 bloğa çakıyordu. ustam sağolsun farketti söküp ngk plastik kafa ile değiştirdi...ben hiç anlamıyorumda bu işten bunuda ben aynen ustama ileticem bakalım UMARIM DEDİĞİMİ ANLARLAR ...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:19 ----------

[ımg]http://img860.imageshack.us/img860/9900/p141902200511.jpg[/ımg]

merhaba arkadaslar, 20.05. - 22.05.2011 tarihleri arasinda aliaga'da gerceklestirilecek olan aliaga evergreen rock festivaline katilmak üzere yola koyduldum. Gidecegim yol 160km x2(dönüs). 1 gece konaklama yapamak üzere hazirligimi yaptim. Hemde tam tesekküllü. Artcim ile beraber gidecegim icin haliyele iki kisiye göre malzeme almak durumundaydik. Hal böyle olunca. Iki adet uyku tulumu ve iki kisiye yetecek kiyafet..vs. Yukaridaki fotoda motorun durumu gayet acik. Ama allahima sükür 150mc rüstünü resmen ispatladi. Rüzgarli bir yolda yüklü bir sekilde iki kisi olarak yol aldim. Hiz olarak 80-90km/h ortalama ile gittim. Zaman zaman sollamalarda 100-110km/h yaptim. Iki kisi olunca sele üzerinde pek kipirdama imkaniniz olmuyor bu yüzden popolar 50km sonra uyusmaya basliyor. Kirmizi isiklardan kalkis yaparken eger dikkatli olunmazsa motorun önü sahlanma yapiyordu. Bir kac kez istem disi teker yaptim :) festivalde 1 gün kalmama ragmen cok eglenceli gecti. Emok baskani serdar baki abimizle cok güzel vakit gecirdim. Dönüs yoluna sabah nispeten erken ciktik cünkü niyetimizde bergama kalintilarini gezmek vardi. Yolu bilen varmi bilmiyorum ama ilk köy girisinde müthis dik bir yokus tirmandim. Motoru sahlandirmamak icin resmen öne dogru egildim. Ama 150mc gücünü gösterdi ve o kadar yükle iki kisi olarak sorunsuz cikti. Tüketim olarak ise yine harikalar yaratti ve 3,9lt ortalama benzin yaktim 100km'de. Ilk defa kollarimin bu kadar uyustugunu hissettim. Ya kendimi rüzgardan ve iki kisi olmaktan dolayi cok kastim yada titresim yedim. Bakalim ilerleyen günler neyi gösterecek. Kilometre sayacim 5100küsür km yi gösteriyor artik.

Festivalin ve bergama antik sehrinin tüm ayrintili resimleri linkte dir.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.223367904342605.67725.203180856361310&saved

atilla sana ÜÇ (3) şey demek istiyorum : .........
Vayyyy....... Vaaayyyyy..... Vaayyy... :)
 
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,105
Arkadaşlar ne iştir anlamadım lastikleri taktım takalı üçtür patlamaktan kurtuluyorum
ilki bomboş yolda karşımdan minibüs geliyordu onu sollamaya bi tane mitsubishi başladı ama çok mesafe var bende saga yanaştım tak bir anda mitsubishi sola döndü tabi ben fren korna takıldım peşine yakaladım baktım kadın agzımı bozmadan verdim veriştirdim
ikincisi basmahanede bi tane ford transit sıkıştırdı gaza asıldım tak önümdeki araç durdu frenlere asıldım durdum lastiklerin freni harika kilitlenme yok iyi test oldu
dünde girne caddesinde ne akla hismet salak salak yaptıkları demir plakalar var onların ustunde gidiyorum oldum olası tırsarım o plakalardan minibusun biri önümebir kırdı ben tabi fren demir plakalarda lastik tutmuyor tabi kayıyor adamı yine yakaladım usta sen ne yapıyorsun dedim adam binbir özür bana birde şu motorlara binmeyin diyor dedim dayı saçmalama sen dogu dürüst araç kullan şimdi yazlık mont ile pantolon bakmaya başladım sart oldu bayagı tırstım çünkü
 
Katılım
16 Nis 2011
Mesajlar
63
Xenon 12000k fotolarını atıyım buyrun gece yolda uzun-kısa çekim yapar yüklerim gene:)



4 ledli park ampülü bembeyaz yanıyo oda:)



farkı görmek açısından:)



servisteki usta keşke direk bassaydın dedi kafamı karıştırdı biraz ama olsun km 500 ü geçti motor yatıyo 2gündür evde yağmurdan dolayı ilk işim yağını değiştirmek artık gazlıyorum :)



Havza'ya gittim hem yol yapıyım hem servise bi uğrayım tanışıyım diye cumartesi günü ama çok kötü yağmura yakalandım kask ve motor montu olduğu için belden üstüm ıslanmadı ama belden altı komple en içime kadar su doluydu yaklaşık 35 dk yağmurda geldiim hem gazladım güzel oldu fakat motor çok pis oldu dayanamadım yıkadım gelince :))

pis hali:)



bide az atsa şu çamuru:)



ve 1 saatlik bi uğraştan sonraki hali :)




Yağ Konusunda hepinizin fikirlerini bekliyorum ben castrol 10-40 taraftarıyım kullanan varsa bilgilendirirseniz çok sevinirim tekrardan hepizine kazasız günler:):)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
@bugrahan55, kardes, bende Castrol 10-40 Power1 Motosiklet yağı kullanıyorum. Motosiklet yağı diye özellikle belirtiyorum çünkü bu yağın 4 çeşidi var.


@Necatik35, Abi haklisin karışıklık olmuş. Düzeltme için teşekkür ederim. Ama Serdar abi çok neşeli bir insan gülmekten kırdı geçirdi beni :)

Necatik35 abi, Bursaya gidecek misin bu ayın sonundaki etinliğe?
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
ınş bugun bende 150 mc sahibi olacam motoru gormeden kapora yatırdım az sonrada seydışehıre ılceye gıdıyorum bayı fatura ışlerını halledıyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst