Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
çok teşekkürederim cevap için. daha önce 600 lük bir motorun üzerine oturmadım hiç sadece bakmakla yetindim ama motoru almadan önce GSE serilerini tamamladıktan sora denemeyi düşünüyorum. Trafikte otomobil kullanmıştım kullanıyorumda bu trafikte motor kullanmama fayda sağlarmı acaba?

eğer arabada da GSE eğitimi almışsan trafik anlamında katkısı olabiliyor. arabada yaptığın klasik hatalar aynalara çok bakmamak ( özellikle sağ ayna en az bakılan olmuştur ) trafiği ileriye doğru izlemek değilde anlık önündeki araçları izlemek gibi şeylerdir. motosiklette trafikte sürekli olarak ayna kontrolü yapman gerekir ve önündeki değil onun en az 3 önündeki aracı aynı anda takip etmen daha güvenli bir sürüş sağlar. ben araç için GSE eğitimi almıştım dönemsel bir işe kabul görmem sonucunda. bir sertifika vermemişlerdi ama mantık olarak trafik kurallarını bize hatırlatıyorlar.
özellikle aynaların belirli aralıklarla kontrol edilmeleri öndeki araç ile arada bırakılan sürüş mesafesi ( mesela durduğunuzda kullandığınız aracın kaputu ön aracın lastiklerini görmeyi engellemeyeceği konumda olmanı belirtilir. bu sayede öndeki araçta bir arıza meydana geldiğinde tek hamlede şerit değiştirebilirsiniz... ) ve sadece önünüzdeki değil onun önündeki araçları ve çevrenizdekileri arkanızdakileri izlemenizi sağlar. fren tekniği olarakta panik fren yerine motordaki gibi gücü giderek arttırdığınız sürekli baskı uygulanır. gerçi şimdiki araçların tümünde abs ve panik fren sistemi gibi destekleri olduğundan pek sıkıntı yaratmıyor ve bize olumsuz yanlarını göstermiyorlar. gel görki motosikletlerde durum bu şekilde olmuyor abs'li olmayan bir model kullanıyorsan :cat:

tabi teknik olarak araba ve motosikletin kullanım şekilleri bir olmadığından arabada edindiğin bilgi motosiklette pek işini görmeyecektir. gerek sürüş gerekse çalışma prensipleri olarak farklılıklar gösteriyorlar sonuçta.

ek olarak hondanın GSE dışında BMW Rider Academy ile Vespa, Harley Davidson'unda Honda gibi eğitimleri bulunmakta. bunlarıda incelemeni öneririm. şahsen hiç birini detaylı inceleme fırsatım olmadı. sadece hondanın eğitimlerini web sitesinde yazdıklarından biliyorum. fakat Honda GSE'yi bir ara baştan sona tamamlayıp Rider Academy'ide yanına eklemeyi düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2010
Mesajlar
81
merhabalar bir sorum olucaktı siz degerli abilerime kardeşlerime,, çok merak ediyorum bu yarış motorlarının neden tek farı yanıyor,, bu bir özellikmi?? özellikse gece yol görüsünü olumlumu olumsuzmu etkiliyor?
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
merhaba

600f imi yeni aldım. Herşeyini çözdüm bi şu fileyi takamadım :) artçı koltuğunun altında 2 tane file çengeli var, onlar tamam. Filenin 2 ucunu oraya geçirdim ancak diğer 2 ucunu nereye sabitleyeceğimi bulamadım. Artı basamaklarının üzerindeki halka gibi yere bağlamaya çalıştım ama o zaman da çok gergin oldu. 2. kaskı altına sığdırabilecek kadar gemişletemedim fileyi. Ya başka bi yer olması lazım takalabileceğim ya da benim aldığım file küçük. Gerçi farklı boylarda olanlarını da göremedim. Nasıl olduğu hakkında bilgisi olan var mı?
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
merhaba

600f imi yeni aldım. Herşeyini çözdüm bi şu fileyi takamadım :) artçı koltuğunun altında 2 tane file çengeli var, onlar tamam. Filenin 2 ucunu oraya geçirdim ancak diğer 2 ucunu nereye sabitleyeceğimi bulamadım. Artı basamaklarının üzerindeki halka gibi yere bağlamaya çalıştım ama o zaman da çok gergin oldu. 2. kaskı altına sığdırabilecek kadar gemişletemedim fileyi. Ya başka bi yer olması lazım takalabileceğim ya da benim aldığım file küçük. Gerçi farklı boylarda olanlarını da göremedim. Nasıl olduğu hakkında bilgisi olan var mı?

o ahtapot fileye 2 kask sığdırman mucize olur zaten :mrgreen:
tek kaskı koy diğerini kafanda tutacaksın zaten nden arkaya koyuyorsun ki ?
 
Katılım
8 Haz 2010
Mesajlar
245
o ahtapot fileye 2 kask sığdırman mucize olur zaten :mrgreen:
tek kaskı koy diğerini kafanda tutacaksın zaten nden arkaya koyuyorsun ki ?

2. kask derken zaten ekstra olandan bahsediyodum :) kendi kaskımı takıyorum, kız arkadaşımı da eve bıraktıktan sonra onun kaskı bende kalıyo normalde. Onu filede taşımak istiyorum ama file o kadar gergin oluyo ki kask altına girmiyo. Eski motorumda filenin bağlanabileceği bir sürü yer vardı, 600f de ya ben bişeyi yanlış yapıyorum ya da file küçük boy sanırım.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
2. kask derken zaten ekstra olandan bahsediyodum :) kendi kaskımı takıyorum, kız arkadaşımı da eve bıraktıktan sonra onun kaskı bende kalıyo normalde. Onu filede taşımak istiyorum ama file o kadar gergin oluyo ki kask altına girmiyo. Eski motorumda filenin bağlanabileceği bir sürü yer vardı, 600f de ya ben bişeyi yanlış yapıyorum ya da file küçük boy sanırım.

2 tane çengel takabileceğin yer olması gerekiyor normalde

bunlardan ilki artçı pegindeki yer diğeride kuyrukta plakalık üzerindeki sinyallerin hemen ardında bulunan kancalarben genel olarak ahtapot filede öne gelen kancaları artçı pegine ortada kalanları bu bahsettiğim yere takıyorum. arkada boşta kalanları ise bu arkadaki kancadan dolayıp ahtapot fileye takıyorum yine :cat:

16042011094.jpg

By ilkyy at 2011-04-15

önceki sayfada eklediğim fotoğraf sinyallerin arka kısmında görürsün kancayı takabileceğim yeri
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
@Onyx250 ;

Kardeşim iki cengeli plakanın oraya; diğer ikisini de arka basamakların kancasına takacaksın :)

 
Katılım
15 Ağu 2010
Mesajlar
34
bütün cbr 600f kullanıcılarına selamlar. ben Okan foruma yeni katıldım. 5 senedir motosiklet alma hayalleri kuruyodum. özellikle cbr 600 kısmet bu zamanaymış. Ancak aklımda bazı sorula var sizin tecrübelerinizden yararlanmak isterim. forumda okuduğum kadarıyla 600 lük motorla başlanılması tavsiye edilmiyor ancak ben almışken 600 lük alıp yavaş yavaş tecrübe kazanmak istiyorum ilk başta 250 lik bi motora 5-6 bin lira para verşp sora onu satmaya uğrasıp yükseltmek biraz zor geliyor ve herzman istediğim motor 600 lük bir motor olmuştur. tabikide 600 lük motoru alıp ilk günden gazı köklemicem. öncelikle hondanın güvenli sürüş teknikleri diye eğitim programı var ona katılmayı düşünüyorum daha sonra da motorumu alıp kendimi birazdaha geliştirdikten sonra trafiğe çıkmayı düşünüyorum. bu arada ehilyetim var ama aldığım kursta scoter kullanmıştım vitesli motor kullanmadım daha önce. bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim. Birde boyum 170 kilom 65 bu sıkıntı yaratırmı?

herkese iyi günler dilerim...

merhaba Okan foruma hoşgeldin.

Ben de 3 senelik motorsiklet kullanıcısıyım. 3 sene önce benzer düşünceler içerisindeydim fakat tecrübeli arkadaşlarımın uyarısına kulak vererek 125 cclik racing ile başladım. sonrasında Honda'nın GS1 ve GS2 eğitimlerine katıldım. toplamda 1500 km yapıp geçen yaz 600 F aldım.

Kendi tecrübemden yola çıkarak sana söyleyebileceğim, 600 cc'lik bir racing ile başlama. Şu an binsen motoru kaldırır yürütürsün yolda da güzel güzel gidersin ama asıl konu acemilikle yapacağın hatalar olacaktır. düşük cc bir makinede hatanı ucuz atlatabilirken 600 cc bir makinede aynı hata dramatik hale gelebilir. 125 cc ile ufak bir çukura girdiğimde sarsıntıyla gaz kolunu istemdışı çevirip duvara yapışmıştım mesela :) aynı hatayı 600 cc ile yapsam çok daha hızlı çarpıp bir yerimi kırabilirdim.

Ben derim ki önce düşük cc ile bir başla, kas hafızan yerleşsin. Ya da GS1 ve GS2 eğitimlerini bir tamamla ondan sonra kafanda daha iyi netleşir.

sevgiler.
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
cakalaz motosıkletı yenı aldın sayılır, sımdıde satıyorsun, alanada satanada hayırlı olsun
Şu ana kadar Motorumu benden baska kimsenin kullanmasına müsaade etmedim .Ben de Sürekli motor gezilerinde kullanıyorum. "motosiklet.net" Sitesinden "cakalaz" adı altında arastırabilirsiniz.
 
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
3
merhaba Okan foruma hoşgeldin.

Ben de 3 senelik motorsiklet kullanıcısıyım. 3 sene önce benzer düşünceler içerisindeydim fakat tecrübeli arkadaşlarımın uyarısına kulak vererek 125 cclik racing ile başladım. sonrasında Honda'nın GS1 ve GS2 eğitimlerine katıldım. toplamda 1500 km yapıp geçen yaz 600 F aldım.

Kendi tecrübemden yola çıkarak sana söyleyebileceğim, 600 cc'lik bir racing ile başlama. Şu an binsen motoru kaldırır yürütürsün yolda da güzel güzel gidersin ama asıl konu acemilikle yapacağın hatalar olacaktır. düşük cc bir makinede hatanı ucuz atlatabilirken 600 cc bir makinede aynı hata dramatik hale gelebilir. 125 cc ile ufak bir çukura girdiğimde sarsıntıyla gaz kolunu istemdışı çevirip duvara yapışmıştım mesela :) aynı hatayı 600 cc ile yapsam çok daha hızlı çarpıp bir yerimi kırabilirdim.

Ben derim ki önce düşük cc ile bir başla, kas hafızan yerleşsin. Ya da GS1 ve GS2 eğitimlerini bir tamamla ondan sonra kafanda daha iyi netleşir.

sevgiler.

hoşbulduk. forumdaki yazıları paylaşılan bilgileri okuyorum gerçekten motosiklet hakkın çok yararlı bilgiler buluyorum burdaki kullanıcılarda aralarından gerçekten çok güzel bir paylaşım ortamı arkadaşlık ortamı oluşturmuşlar buda çok hoşuma gidiyor gerçekten çok güzel bir site öncelikle bunu belirtmek istedim umarım yakın zamanda bende motorumla aranıza katılabilirim.
verdiğiniz bilgiler içinde çok teşekkürederim.
bende ilk başta 250 lik motorla başlamayı düşünüyodum hatta honda yeni bi model çıkarttı cbr 250r özellikle gördüğüm zaman ilgimi çok çekti ancak yorumları okuyunca biraz soğudum sonra hyosunglara baktım 250 lik birazdaha kaslı duruyor hondaya göre ve ikinci ellerinde fiyat bakımından daha uygun ama sonra bi arkadaşım aklımı çeldi okadar para vermişken 600 lük al yavaş yavaş öğrenirsin diye motoru al kullan sat sora diğerini al sıkıntılı iş gibisinden bişeyler söyledi bunun üzerine bende herzaman hayalimde olan hondalara bakmaya başladım :) tabi almadan önce burdaki motosiklet tecrübesi olan insanlara sormak istedim kararımı vermeden önce buradaki tecrübeli insanlardan bilgi almak istedim önerileriniz benim için çok önemli olacak çünkü benim çok fazla bir bilgim yok forumdan okuduklarımla öğrendiklerimle karar vermeye çalışıyorum sizin gibi tecrübeli motosikletciler yardımcı olursa bukonuda bana benim için çok daha iyi olacak. önerilerinizi bekliyorum.
Herkese selamla...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:13 ----------

eğer arabada da GSE eğitimi almışsan trafik anlamında katkısı olabiliyor. arabada yaptığın klasik hatalar aynalara çok bakmamak ( özellikle sağ ayna en az bakılan olmuştur ) trafiği ileriye doğru izlemek değilde anlık önündeki araçları izlemek gibi şeylerdir. motosiklette trafikte sürekli olarak ayna kontrolü yapman gerekir ve önündeki değil onun en az 3 önündeki aracı aynı anda takip etmen daha güvenli bir sürüş sağlar. ben araç için GSE eğitimi almıştım dönemsel bir işe kabul görmem sonucunda. bir sertifika vermemişlerdi ama mantık olarak trafik kurallarını bize hatırlatıyorlar.
özellikle aynaların belirli aralıklarla kontrol edilmeleri öndeki araç ile arada bırakılan sürüş mesafesi ( mesela durduğunuzda kullandığınız aracın kaputu ön aracın lastiklerini görmeyi engellemeyeceği konumda olmanı belirtilir. bu sayede öndeki araçta bir arıza meydana geldiğinde tek hamlede şerit değiştirebilirsiniz... ) ve sadece önünüzdeki değil onun önündeki araçları ve çevrenizdekileri arkanızdakileri izlemenizi sağlar. fren tekniği olarakta panik fren yerine motordaki gibi gücü giderek arttırdığınız sürekli baskı uygulanır. gerçi şimdiki araçların tümünde abs ve panik fren sistemi gibi destekleri olduğundan pek sıkıntı yaratmıyor ve bize olumsuz yanlarını göstermiyorlar. gel görki motosikletlerde durum bu şekilde olmuyor abs'li olmayan bir model kullanıyorsan :cat:

tabi teknik olarak araba ve motosikletin kullanım şekilleri bir olmadığından arabada edindiğin bilgi motosiklette pek işini görmeyecektir. gerek sürüş gerekse çalışma prensipleri olarak farklılıklar gösteriyorlar sonuçta.

ek olarak hondanın GSE dışında BMW Rider Academy ile Vespa, Harley Davidson'unda Honda gibi eğitimleri bulunmakta. bunlarıda incelemeni öneririm. şahsen hiç birini detaylı inceleme fırsatım olmadı. sadece hondanın eğitimlerini web sitesinde yazdıklarından biliyorum. fakat Honda GSE'yi bir ara baştan sona tamamlayıp Rider Academy'ide yanına eklemeyi düşünüyorum.

teşekkürederim bilgiler için bmw rider academy iyi gibi duruyo tabi fiyatı hondaya göre 2 kat ancak sertifika veriyolar sertifika pek işeyararmı bilmiyorum. Bu konuda bilgisi olanlar varsa yorumları çok iyi olur hondanın derslerimi yoksa bmw nin derslerimi daha yararlı olur benim için?
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Şahsi tavsiyem, ne kadar eğitim alsan da önce düşük cc'li bir motosikletle başlaman yönünde olacak.

Çünkü tecrübe kazanırken yapacağın hataların telafisinin daha hafif olması ve tecrübeyi kazanma süren; altındaki motosikleti ne kadar kolay kullanıp, ona ne kadar rahat hakim olabilirsen, gelişimin de aynı ölçüde hızlı olacaktır. Sonuçta trafikte kazanacağın tecrübe eğitime göre bambaşkadır.

Hadi 600'lüğü geçtim, bir de 110 HP gücündeki Supersport bir motosiklet olan CBR600F ile başlamaktan bahsediyorsun. Örnekleri var mı var ama, bana bu biraz bilinçsizce; yürümeden koşmaya çalışmak gibi geliyor.

Bence 2. el temiz bir GT250R, hem cüssesi, hem dizginlenebilir gücü, hem de uygun fiyatlı ve hareketli 2. el piyasasıyla başlangıç için ideal bir seçim olur.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
cakalaz motosıkletı yenı aldın sayılır, sımdıde satıyorsun, alanada satanada hayırlı olsun
Şu ana kadar Motorumu benden baska kimsenin kullanmasına müsaade etmedim .Ben de Sürekli motor gezilerinde kullanıyorum. "motosiklet.net" Sitesinden "cakalaz" adı altında arastırabilirsiniz.

Evet şöyle bir aylığına bir ilan koydum; özellikle takas düşünüyorum. Aksi halde kullanmaya devam edeceğim.Değiştirmek istediğim için de fiyatını uygun tutuyorum. Bu forumdan 1-2 arkadas ile görüşüyoruz bakalım hayırlısı olsun...
Karadeniz'e gitmiyor bu motor; sonunda anladım; Bandit 650S düşünüyorum.
Bu arada ; Doğrudur; Bendeki süre zarfında motorumu benden baska kimse kullanmadı; (ELİNT iyi biliyor :) ) Gezi yazılarımızdan sürekli uzun uzun gezilerde kullandığımızı görebilirsiniz :) tabi temizlik vs. hariç :bounce:
 
Son düzenleme:

eyz

Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
197
Dun 90km yaptım bu gun her tarfım agrıyor boynum belim bu agrılar ne kadar surecek alısma evredi ne kafardır
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
arkadaşlar motosikletin lastiklerini değiştirmeyi düşünüyorum. Üzerinde Bridgestone BT 002 ler var. İyi bir lastik ama pahalı biraz 1000 tl yi buluyor o yüzden seçeneklerim: eski motorumda kullandığım ve memnun kaldığım Michelin Pilot Road 2, Michelin Power Pure ve belki Metzeler M5. Kullanıp da tavsiye edeceğiniz başka lastik varmıdır.
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
pirelli diablo serisinden memnunum. m5 kullanan arkadaşlarım da çok memnunlar ancak ben kullanmadım metzeller.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
arkadaşlar motosikletin lastiklerini değiştirmeyi düşünüyorum. Üzerinde Bridgestone BT 002 ler var. İyi bir lastik ama pahalı biraz 1000 tl yi buluyor o yüzden seçeneklerim: eski motorumda kullandığım ve memnun kaldığım Michelin Pilot Road 2, Michelin Power Pure ve belki Metzeler M5. Kullanıp da tavsiye edeceğiniz başka lastik varmıdır.

Pilot road 2 dedigin 2ct serisimi? Bende pilot power 2ct dusunuyorumsu arka lastikci metzellere gore daha oval geliyor viraj icin daha iyi ama duz yolda standart lastikci kadar stabilize olmadigini okumustum
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst