sorun çıkarırmı..

Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
s.a 125lik 600 km de scooterm var ve normalde hiçbi sorunu yok ama uzun bayırları ve dik bayırları çıkıyorum cıktıktan sonra motor dinlensin kendini toparlasın diye duruyorum ve hemen stop ediyor ama normalde bişey yok rolantide hızlı bunu yapması normalmi ??
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Normal değil, 600 km'deki bir motorun yapması hiç normal değil. Ayrıca yokuş çıktıktan sonra da durmana gerek yok.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Neden dinlendirme ihtiyacı hissediyorsun?
Yokuş çıktıktan sonra güç kaybı, baygın gaz yeme gibi durum oluyor mu?
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
olmuyor sadece stop ediyor ama stop etmeden ben bizar gazlıyorum aragaz felan ardında düzeliyor
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Motorun Çinli ise, hemen hemen tüm markalar rodaj döneminde bunu yapar. Özellikle rodaj döneminde diğerlerinden çok daha fazla sınırlar ve durduğunda stop etme durumu ortaya çıkar.
Gene de hava ve sübab ayarlarından olma ihtimali var. Servise bir gösterirsin.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
Motorun Çinli ise, hemen hemen tüm markalar rodaj döneminde bunu yapar. Özellikle rodaj döneminde diğerlerinden çok daha fazla sınırlar ve durduğunda stop etme durumu ortaya çıkar.
Gene de hava ve sübab ayarlarından olma ihtimali var. Servise bir gösterirsin.

evet motor çinli hava ayarını kendim yaptım bide benim depo aşağıda benzin çekememe gibi bi sorun yaparmı
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Çinli dedin teşhisi koydum :)
Motorlar eski teknoloji. Malzeme kalitesi vasat. Genleşme / büzülme oranı fazladır. Eski teknoloji olduğundan rodaj döneminde silindir pistonu biraz fazla sıkar.
İyi bir rodajdan sonra motorun ısınmasını takib eden stop etme sorunun ortadan kalkacaktır. Diğer ayarlarının düzgün olması koşuluyla tabii.
Depondan benzin gider merak etme :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
sevgili arkadaşım gerekenleri diğer yorum yazan arkadaşlar zaten söylemişler her ne kadar mesaj yolu ile ısmarlama derdini anlatmaya çalışsanda motouna bakmadan etmeden bir yorumda bulunmak boşuna olur stop etme durumu bir ayarsızlığa başlanacak bir şey değildir çin malı yada japon malı diye ayırt etmek yine doğru olmaz ,belki karbürötörün ayarsızdır hava alıyordur,vs.vs. fakat şunu söyleyebilirim kullandığın scooter rampada çıksan uzun yolada gitsen dinlendirmene gerek yoktur,haaaaa kötümüdür elbette hayır ,sanırım mobilete fazla bindin bu alışkanlık genelde mobiletlerden kalmadır :) yaz günleri biraz fazla yüklendiğinde motor sağırlaşır ve gitmez olur sende ara ara dinlendirmek zorunda kalırsın ,ama senin motorunda fan sistemi olduğu için verdiğin gaz kadar motora hava üfler onun için sorun olmaz olanıda görmedim fakat yinede bu işin ustası değilim bilgim buraya kadar umarım yardımcı olmuştur bu cevap saygılar....
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
sevgili arkadaşım gerekenleri diğer yorum yazan arkadaşlar zaten söylemişler her ne kadar mesaj yolu ile ısmarlama derdini anlatmaya çalışsanda motouna bakmadan etmeden bir yorumda bulunmak boşuna olur stop etme durumu bir ayarsızlığa başlanacak bir şey değildir çin malı yada japon malı diye ayırt etmek yine doğru olmaz ,belki karbürötörün ayarsızdır hava alıyordur,vs.vs. fakat şunu söyleyebilirim kullandığın scooter rampada çıksan uzun yolada gitsen dinlendirmene gerek yoktur,haaaaa kötümüdür elbette hayır ,sanırım mobilete fazla bindin bu alışkanlık genelde mobiletlerden kalmadır :) yaz günleri biraz fazla yüklendiğinde motor sağırlaşır ve gitmez olur sende ara ara dinlendirmek zorunda kalırsın ,ama senin motorunda fan sistemi olduğu için verdiğin gaz kadar motora hava üfler onun için sorun olmaz olanıda görmedim fakat yinede bu işin ustası değilim bilgim buraya kadar umarım yardımcı olmuştur bu cevap saygılar....

aynen kardeş mobilete çok bindim alışkanlık ta oradan geliyor zaten :) hatta bayırlarda bayılmasın diye alttan baya bi kaptırıyorum :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:25 ----------

Çinli dedin teşhisi koydum :)
Motorlar eski teknoloji. Malzeme kalitesi vasat. Genleşme / büzülme oranı fazladır. Eski teknoloji olduğundan rodaj döneminde silindir pistonu biraz fazla sıkar.
İyi bir rodajdan sonra motorun ısınmasını takib eden stop etme sorunun ortadan kalkacaktır. Diğer ayarlarının düzgün olması koşuluyla tabii.
Depondan benzin gider merak etme :mrgreen:

usta ben mmotoru aldım alalı 5 6 defa gazı sonuna kadar açtım ama öğle uzun gitmedim en fazla 100 metre falan onuda ilk başlarda yaptım şimdi gazı yarıdan fazla açmıyorum bu rodaj düzgün olurmu
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
ahh dostum sende bir çinli sahibisin yazmadan mesajlarını okurken anlamıştım,birçok motorsiklet tutkunu gibi aynı kadere sahibiz.bende de var bitane kanser:cherry: uğraşıpduruyorum 125 kt 2007 model 90000 km,bu lafimi ciddi ciddi yazıyorum, artık insan bunlarla uğraşa uğraşa belli bir zaman sonra profesörü oluyor birazda elin yakınsa artık çinli üstüne doktora yapıyorsun.neyse sorununa gelirsek görmeden birşey demek tam teşhisi koymak zor olucak ama anlatışına bakılırsa sorunun tamamen sübap ayarları ve bunu takip eden hava ayarından kaynaklanıyor elin yatkınsa bu işlere yap sübap ayarlarını düzeelicektır.rampa yukarı çıktıktan sonra motorunu normalde dinlendirmene gerek yok şayet çok yüklü ve çok dik ve uzun bşr rampa çıkmıyorsan,şimdilik söyleceklerım bunlar baktır bakalım motora yazarsın olan bitenleri..:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst