Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
scooterımı 15 dk önce yeni sahibine teslim ettim ve hemen samsundaki honda bayisini aradım. şu an dağıtımda olan cbflerden 4 tane gelecekmiş onlar da sahipliymiş :pr: honda merkezi arayıp fazla varsa bir tane daha isteyecekmiş . müyük ihtimal yoktur değil mi? :salut:
bir de ben amasyadayım ve burada honda yetkili servisi yok. bakım kmlerinde en yakın 125 km uzaklıktaki samsuna mı götüreyim yoksa garantisinin iptal olması pahasına burada güvendiğim bir servise mi götüreyim :silent: bu arada aslında havanın iyi olduğu zamanlarda küçük bir şehirdışı kaçamağı fena olmaz:wiinkk: ama çalıştığım için her zaman müsait olamıyorum. sizce garantisiz kullansam çok bi kaybım olur mu ?
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
arkadaşlar, size bi sorum olacak.
1 kişi bile ciddiye alıp cevaplarsa bana faydası olur.
forumda bi başlıkda cbf150 ve ybr125 arasında seçim yapamayan bir arkadaş,

cbf150 için 20/30 bin km de motorun, yenilenmesini gerektirecek duruma geldiğinden bahsetmiş.

kurye arkadaşların büyük çoğunluğu bu motoru kullanıyor, demekki uzun km ler dayana bilen bi motor diye düşünüyordum. acaba yanılıyor muyum?

ve kurye arkadaşların altında hep yeni modeller görünce dikkatimi çekiyordu aslında.
bunun sebebi acaba gerçekten motor belli bi km den sonra , mesela 30/40 bin km gibi, ciddi masraflar mı getiriyor. yenisini almayı gerektirecek kadar?

kullanıcı arkadaşların tecrübelerine ihtiyacm var çünkü 4,500 tl gibi bir miktarla kumar oynayacak durumda değilim. bu yüzden bütün tecrübeler altın değerinde benim için.
zaman ayırıp cevap yazan bütün arkadaşlara teşekkürler.

kendı agzınızla soylemısınız butun kuryeler cbf150 kullanıyorlar dıye sence hayatlarını bu sekılde surduren ınsanlar kotu bır motor alırlarmı sorunları olan motor alırlarmı hadı 1i 2si aldı hepsimi alır 20-30binde motorun omrumu bıter ınsan gıbı kullanırsan:)
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
arkadaşlar, size bi sorum olacak.
1 kişi bile ciddiye alıp cevaplarsa bana faydası olur.
forumda bi başlıkda cbf150 ve ybr125 arasında seçim yapamayan bir arkadaş,

cbf150 için 20/30 bin km de motorun, yenilenmesini gerektirecek duruma geldiğinden bahsetmiş.

kurye arkadaşların büyük çoğunluğu bu motoru kullanıyor, demekki uzun km ler dayana bilen bi motor diye düşünüyordum. acaba yanılıyor muyum?

ve kurye arkadaşların altında hep yeni modeller görünce dikkatimi çekiyordu aslında.
bunun sebebi acaba gerçekten motor belli bi km den sonra , mesela 30/40 bin km gibi, ciddi masraflar mı getiriyor. yenisini almayı gerektirecek kadar?

kullanıcı arkadaşların tecrübelerine ihtiyacm var çünkü 4,500 tl gibi bir miktarla kumar oynayacak durumda değilim. bu yüzden bütün tecrübeler altın değerinde benim için.
zaman ayırıp cevap yazan bütün arkadaşlara teşekkürler.

Motosikletin motor kısmı tamamen 500 tl civarı bir şeydi. e sen 3800tl ye motosikleti alıp 30000-40000 zorlayarak kullanırsan illaki o km lerde problemler çıkar. Ben istanbulda 100.000 üstünde motoru açılmamış cbf gördüm benimki 23000 km civarı ben de de hiç problem yok. Bir yandan parçaları ucuz ve kolay bulunuyor, konforlu ve motosikletin yağ yakması ile yağ eksiltmesi arasında fark var sanırım. Yeni modellerde fazla sıkıştırılmayacağı için (devir saati olduğu için) yağ eksiltme ya da yağ yakmadan uzun bir süre kullanabilirsin.

Forumun son 40-50 sayfasında senin gibi yeni alacak olup kararsız olan arkadaşlar muhtemelen aynı soruları sormuşlardır. ( hatta senin aklına gelmeyen soruları bile)

O arkadaşa fazla takılmamanı tavsiye edebilirim :)
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Mar 2004
Mesajlar
213
scooterımı 15 dk önce yeni sahibine teslim ettim ve hemen samsundaki honda bayisini aradım. şu an dağıtımda olan cbflerden 4 tane gelecekmiş onlar da sahipliymiş :pr: honda merkezi arayıp fazla varsa bir tane daha isteyecekmiş . müyük ihtimal yoktur değil mi? :salut:
bir de ben amasyadayım ve burada honda yetkili servisi yok. bakım kmlerinde en yakın 125 km uzaklıktaki samsuna mı götüreyim yoksa garantisinin iptal olması pahasına burada güvendiğim bir servise mi götüreyim :silent: bu arada aslında havanın iyi olduğu zamanlarda küçük bir şehirdışı kaçamağı fena olmaz:wiinkk: ama çalıştığım için her zaman müsait olamıyorum. sizce garantisiz kullansam çok bi kaybım olur mu ?

Ben geçen ay Nisan ayı için sipariş verebildim :queen: İnşallah Nisan'da bulunurda bineriz :farao:
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
cbf kullanıcılarından bir yazı
yağ değişimlerini 4000 de bir olmak üzere Elf Campione 10-60 ile yapınca
cbf 150 max 200 gram yağ eksiltiyor 2007-2009 ve 2010 model cbf de denedik
ama castrol 10-40 ile aynı kullanım koşullarında 4000 km de 400 grama yakın eksiltme gözlemledik

kullanılan yag,yağ değişim km si,kullanım tarzı,hava ve yol şartları bunları olumlu yada olumsuz değiştirir.

yağ yakmayan cbf 150 olduğuna inanmıyorum yağ yakanlar içiniz rahat olsun yağ yakması kullanıcının kontrolunde olduğu sürece hiç bir sıkıntı yaratmaz zira motosiklet randımanlı çalışıp yoluna gidiyor eksoz dumanında yağ yaktıgına dair bir belirti vermiyorsa sıkıntı yok

cbf 150 bilgi paylaşım bölümünü vakit ayırıp okumanı tavsiye etmem yoksa benim gibi motor falan alamazsın gözünü kapayıp alacaksın yağ yakarsa eklersin ama konrol edip durmalısın. motor kısa ömürlü ama parçası ucuzmuş herkes yaptırıyor. biniyor. sorun yok için alıyorsa al
ben tercih yapamadım. ama ybr city alcağım bulursam temiz

cbf 150 2000km de bir yağ değişimi yapılmıyor muydu :silent: Ben mi yanlış hatırlıyorum.
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
bende cbf 150 yok kaç km bir yağ degişir bilmem ama bu motor sizin yorumlarınız kadarıyla pek 3800 edecek bir motor degil sırf honda amblemi var diye yoklukta satılıyor.
koyunun olmadığı yerde keçi apturman çalar. misali
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
bende cbf 150 yok kaç km bir yağ degişir bilmem ama bu motor sizin yorumlarınız kadarıyla pek 3800 edecek bir motor degil sırf honda amblemi var diye yoklukta satılıyor.
koyunun olmadığı yerde keçi apturman çalar. misali

Bence de etmez 1500 verirdim ben normalde. Aslında cbf1000 de 23000tl etmez ama ne yaparsın işte ekonomi gelir vs vs ile ilgili durumlar. Aslında hiçbir motosiklet ederinde değil ki sizin dediğinize göre :p
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
şehir içi için honda cg 125 çıksın 5 bin veririm. 100 bin km motor sorun olmaz hatta yağı boşalt yagsız bin motor kitlesin sonra motora yağ koy tekrar çalışır. örnegi başımıza geldi. işte böyle motora honda derim.
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
599
şehir içi için honda cg 125 çıksın 5 bin veririm. 100 bin km motor sorun olmaz hatta yağı boşalt yagsız bin motor kitlesin sonra motora yağ koy tekrar çalışır. örnegi başımıza geldi. işte böyle motora honda derim.

bence insan azda olsa vakit ayırmalı motoruna, bakımlarını zevkle yapmalı. bi yağını kontrol etmek bile zor geliyorsa, bu nasıl motor sevdasıdır anlamadım.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bence de etmez 1500 verirdim ben normalde. Aslında cbf1000 de 23000tl etmez ama ne yaparsın işte ekonomi gelir vs vs ile ilgili durumlar. Aslında hiçbir motosiklet ederinde değil ki sizin dediğinize göre :p

Adam o kadar .ok attı Honda'ya gitti yine de CBF aldı :) Ne kadar ironik bir durum :)

@acun0
Daha önce defalarca tüm durumu anlattık, ama görüyorum ki hala aynı telden çalmaya devam ediyorsun. Ya yazdıklarımızı okumuyorsun, ya da tamamen kasıtlı olarak yapıyorsun bu yorumları.

1-2 kişi 20-30 binde motor yeniledi diye, "Tüm cbf'ler 20 binde motor bitiriyormuş" gibi saçma ve yanlış bir söylemde bulunmuşsun.

Bende şu anda 30 bine yaklaşıyorum. Neden bir problem yaşamadım?
Bu topikteki birçok kullanıcı da benim durumumda.

Burada beni bilen bilir, asla marka fanatikliği gibi saçma ve çocukca bir davranışta bulunmadım, bulunmamda. Hiçbir marka babamızın oğlu değil sonuçta. Ederi konusunda da haklı olsanda bu Türkiye'deki tüm motosikletler için geçerli. ABD fiyatları ile TR fiyatlarını kıyaslarsan zaten her şey ortada.

Tamam anladık, önceki aldığın Honda'larda sorun yaşamışsın.
Ama niye Honda ile alakalı her başlıkta gelip nefretini kusuyorsun?

Senin bu gereksiz ve kasıtlı olduğunu düşündüğüm yanlış yönlendirici yorumlarından sıkıldım artık. :farao:
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
bak dostum ironi falan değil ben para verip alıyorum. ister honda isterse başka bir marka kaliteli motor olmasına dikkat ederim. ki
cbf 150 yağ yakıyormu?
motoru 20 binde 30 binde bitirenler var mı? senin dediğin gibi tek kişide degil
neden ybr yada tvs apaçhede 20 binde 30 binde motor bitti diyen yok. ybr yada apaçhe kullanan bir sürü insan var hepside 90 km hızı aşmadan mı kullanıyor. tabiki hayır.
sizin motorların silindirleri neden ucuz bir honda cg nin silindiri sadece silindir500 tl iken sizin neden 100 tl adi olduğundan içindeki metal karışımlarının farklı oldugundan
bu cbf 150 2006 yılının son ayında çıktı. ve ozamanlar cg 125 de vardı.
cg 125 3900 e satılırken cbf 150 3100 den piyasaya girdi. ybr ile cg125 sırf piyasada rekabet edemedi. diye ucuz cbf 150 çıkardılar. ama kalite düşüktü. 20 km motor patlatan cbf ler yokmu forumda bahtsız bedevi ben oldum diyen.
benim hondayla sorunum yok
kalitede ödün veren malları ile eksik yönlerini bağıra bagıra söylerim.
senin motorda sorun yok dedin ama sen şanslısın aman olmasın nazarda degmesin.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
bak dostum ironi falan değil ben para verip alıyorum. ister honda isterse başka bir marka kaliteli motor olmasına dikkat ederim. ki
cbf 150 yağ yakıyormu?
motoru 20 binde 30 binde bitirenler var mı? senin dediğin gibi tek kişide degil
neden ybr yada tvs apaçhede 20 binde 30 binde motor bitti diyen yok. ybr yada apaçhe kullanan bir sürü insan var hepside 90 km hızı aşmadan mı kullanıyor. tabiki hayır.
sizin motorların silindirleri neden ucuz bir honda cg nin silindiri sadece silindir500 tl iken sizin neden 100 tl adi olduğundan içindeki metal karışımlarının farklı oldugundan
bu cbf 150 2006 yılının son ayında çıktı. ve ozamanlar cg 125 de vardı.
cg 125 3900 e satılırken cbf 150 3100 den piyasaya girdi. ybr ile cg125 sırf piyasada rekabet edemedi. diye ucuz cbf 150 çıkardılar. ama kalite düşüktü. 20 km motor patlatan cbf ler yokmu forumda bahtsız bedevi ben oldum diyen.
benim hondayla sorunum yok
kalitede ödün veren malları ile eksik yönlerini bağıra bagıra söylerim.
senin motorda sorun yok dedin ama sen şanslısın aman olmasın nazarda degmesin.

Sen para verip alıyorsun da, peki biz bu motoru alırken kağıt parçası mı ödüyoruz :)

CBF150 yağ yakmıyor, yağ eksiltiyor, 50 defa söyledik farklı şeyler olduğunu, teknik izahatını yaptık. Ama hiçbirini okumamışsın anlaşılan.

Bir tek bu kilometreye gelip sorun yaşamayan ben değilim, bu forumun büyük çoğunluğu benimle aynı durumdadır.

3-5 kişi sorun yaşamışsa 1000 kişi de sorunsuz kullanıyor bu motoru.

CBF150 sayı itibariyle çok satılan bir motor olduğu için çıkan sorunlu motor sayısıda diğer motorlara nazaran çok olabilir.
Kıyasladığın motorların keşke bayi satış rakamları elimizde olsa da kıyaslayabilsek. Zaten sokağa çıkınca bile farkediliyor ki 10 motosikletten 6-7 tanesi cbf150 nerdeyse.

Ben bu karşılaştırmalardan bıktım artık. Defalarca aynı şeyleri tekrarlıyoruz geliyor senin gibi birisi en baştan, okumadan "böyle olmadımı he" diye soruyor, kasedi başa sar sonra.

Kasıtlı olarak yanlış bilgi veriyorsun.
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
Benim motor 21500 de ameliyata girdi malesef.Motoruma hiç bişey olmaz diyodum.Hem de sakin temiz ve bakımlı kullanıyodum.Ama yokuşlarda motor çekişteyken motordan çıtır çıtır bir ses geliyodu.Gösterdim servise...Piston ve segman değişecekmiş garantiden.Motorumun performansından herkonuda çok memnundum.Ön fren balatasına geçen baktım hiç aşınmamış gibi görünüyor.Lastikler sanki daha bir 20000 km gider gibi duruyor.Ama motor olayı canımı sıktı.İnşallah yeni yapılan motorda sorun çıkmaz...


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...bilgi-paylasim-basligi-301.html#ixzz1HLRs869i

buna benzer 150 tane mesaj çıkarırım istersen sırf bir gün ayırıp yaptıracaksın bana boş laf bunlar.
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
bende cbf 150 yok kaç km bir yağ degişir bilmem ama bu motor sizin yorumlarınız kadarıyla pek 3800 edecek bir motor degil sırf honda amblemi var diye yoklukta satılıyor.
koyunun olmadığı yerde keçi apturman çalar. misali

3800 civarında satılan motosikletleri inceleyelim. CBF bu fiyatı eder mi karar verelim;

YBR 125 : Kalite olarak CBF den ileride olmasına rağmen Bisiklet gibi çelimsiz görünüşü ile kaybediyor.

TVS Apache : Yenilerinin görüntüsü fena değil. Fakat Titreşim, Yedekparça fiyatı, Servis yaygınlığı ve güvencesi konularından kaybediyor.

Kuba Fastwind 200R : Yeni gelecek olan bu motoru fuarda yakından inceledim. Yaygın kullanıldığı Kolombiya forumlarında takip ettim. Genelde olumlu yorumlar yapılmasına rağmen. Parça ve işçilik kalitesi gözle görülebilecek kadar düşük.

Sonuç : 250 cc. altı motosikletler arasında fiyatı ve cüssesi ile en önde olan motosiklet cbf 150. Kalitesi mükemmel olmayabilir. Bizim motosiklet sürücülerimizin de limit nedir bilmediği bir gerçek. Limitleri bilen bir kullanıcı için 250cc altı motosikletler arasında CBF 150 bir numaradır diyebiliriz.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
buna benzer 150 tane mesaj çıkarırım istersen sırf bir gün ayırıp yaptıracaksın bana boş laf bunlar.

Bekliyorum. Boş lafı kimin konuştuğu belli oluyor.
Zaten zamanını ayırıp konuyu baştan okusaydın neyin ne olduğunu anlayabilirdin.

Bekliyorum, belki bu tip mesajları arayıp buluyum derken CBF150 hakkında daha çok bilgiye sahip olursun.

Okumak faydalıdır. Zihni açar :)
 
Son düzenleme:

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
cbf bana göre dünyanın en güzel motorudur.

herkesin görüşü kendine. cbf söylenen tüm olumsuzluklara rağmen deli gibi satılıyorsa, bu sorunları olmasaydı ybr'yi falan süpürür giderdi.

takılmayın detaylara.

isteyen alsın istemeyen almasın.

ybr de güzeldir, cbf de güzeldir.
 
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
1,771
Bakımda baktır, 8000km'de yağ eksiltme yapması garanti kapsamından düzeltilmeli.

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...bilgi-paylasim-basligi-302.html#ixzz1HLSm0KM6

şimdi açık konuşmak gerekirse tabiki sempati duyan yada motoru bulunan birisine senin motor kötü dersen
senden daha kötü insan olmaz . kimse malına kötü demez diyemez. çoğu kullanıcı motoru sattıktan sonra motoru hakkında gerçekleri söyler. cbf 150 bazısına göre 1 numara olabilir. ama kullanım kıriterleri kullanacağı iş gibi
ben bu motoru şehir içi işimi görmek için alacaktım. hız yapsa ne olur yapmasa ne olur bunun önemi yok. kıvrak olmalı şöyle kibar olmalı hakimiyeti kolay olmalı. motora binerken yagı eksildimi diye bakıp durmamalıyım. 30 bin nedir ki 2 senede yapılır motor falan elletcek olsam 1500 e kuba alırım
burda ybr daha önde bana göre siz gene istediğiniz motora alıp binin.
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573


Uploaded with ImageShack.us

hangi köşe başında bir apaçi motoru görsem üzerinde YBR yazıyor :) bedavaya şu ybr yi ver üstüne bide para ver gene bilmem.Çağ dışı bir tarzı var zaten bisikletin üzerine motor takmışlar gibi istediği kadar iyi olsun görsellik sıfır 184 boyum var altımda onu dusunemıyorum 26" bisikletmi binerim gene o bisiklet-motor karşımı araca binmem.
 
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
79
chemical: teşekkür ederim inaşşallah motorunuz hayırlısıyla bir an önce gelir size de hayırlı olsun. çanta konusuna gelince evet motora çok yakıştı ama inanin ki markasını bilmiyorum ama yarın bakarım tabiki. fiyatı 180 tl


acun0: cbf 150 o parayı hak etmiyorsa. sen ybr city al en iyisi :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst