- Katılım
- 22 Ocak 2011
- Mesajlar
- 525
- Konu Yazar
- #1
Nedir bu Formula SAE ?
Formula SAE, Society of Automative Engineers(SAE)ın üniversiteler arasında 1981 yılından beri her sene düzenlediği, dünyanın pek çok ülkesinden öğrencilerin formula tipi tek kişilik açık kokpit yarış araçları tasarlayıp üreterek katıldıkları bir mühendislik yarışmasıdır.
Türkiye de çoğu kimsenin bilmemesine rağmen, yurtdışında ilginin büyüklüğü sayesinde, organizasyon, otomotiv sektörünün dev kuruluşlarının da desteğini alarak şu anda 6 farklı ülkede olmak üzere(ABD, İngiltere, Almanya, İtalya, Brezilya, Avustralya) senede 7 defa düzenlenmektedir. Formula SAE, mühendislik başta olmak üzere takım çalışması, bütçe yönetimi, halkla ilişkiler ve üretim konularında tecrübe kazanmalarına olanak sağlıyor.
Formula SAE organizasyonda konsept olarak takımlar, Bir otomotiv firmasının hafta sonları amatör olarak yarışan sürücüler için satışa sürmek istediği araç ı tasarlamaya çalışırlar. Bu bağlamda aracın hızlanma, frenleme, yol tutuş ve dayanıklılık özelliklerinin çok iyi olmasının yanında aracın estetiğinin, maliyetinin, ergonomisinin, bakım kolaylığının ve üretilebilirliğinin de düşünülmüş olması gerekir.
Formula SAE yarışmasında ekiplerin mücadele ettikleri toplam 8 etap var.. Takımlar bu etaplardaki başarılarına göre toplamda 1000 puan üzerinden değerlendiriliyor.
Ama öyle hadi hemen yarışalım yok..İlk başta araçların Formula SAEnin belirlemiş olduğu tasarım ve güvenlik kurallarına uygunluğu jüri tarafından çok detaylı şekilde kontrol edilir.(vidalarına kadar) Bu teknik incelemeden geçemeden etaplara katılmak mümkün değildir.
Daha sonra araçların tasarımının jürilere sunulduğu tasarım sunumu etabı; araçların bir otomotiv şirketine satış amacıyla sunulduğu iş planı sunumu etabı ve araçların maliyet raporunun gerçekliğinin savunmasını yapmak üzere bir maliyet sunumu etabı yapılır. Bu 3 etap Formula SAE bünyesinde Statik Etaplar olarak adlandırılırlar ve toplamda 300 puan değerindedirler.
Bu etaplardan sonra Dinamik Etaplar denilen araçların pistte zamana karşı yarıştığı etaplar başlar. Bunlar; ivmelenme, 8-çizme, Autocross(kukalar arasından gitmek koşulu ile yapılan pist yarışı), dayanıklılık(birkaç turdan oluşan Autocross etabı) etabı ve yakıt ekonomisi etabıdır. Bu etaplar toplam 700 puan değerindedir.
Yukarıda belirtilen toplam 8 etaptan kazanılan puanlar takımların sıralamalarını belirler.
Biz kimiz?
Biz, ülkemizi daha önce 1 defa temsil etme onuruna ulaşmış, bu aracımızı tasarlarken Türk mühendis adaylarının, bilgi ve becerileri ile yapabileceklerinin çok küçük bir kısmını gösterek, tecrübe kazanmış İTÜ Formula SAE takımıyız. Önümüzde uzun bir yol var. Hedefimiz bu yarışlarda iyi dereceler alıp, bu alanda bir öncü olarak diğer üniversiteleri de yarışlara katılmaya teşvik edip, Formula SAE yarışlarnı ülkemizde de düzenletmektir.
Aracımız, yarış gerekliliklerine, sınırlandırmalarına ve güvenlik kurallarına uygun olarak tasarlanmış içinde Honda firmasının bize hibe ettiği Kenan Sofuoğlu'nun eski motosikleti olan CBR600F4i'in motoru bulunan, açık kokpit bir formula aracıdır.Aracımızın özellikleri:
Şasi: Kafes Boru konstrüksiyon, 1020 Çeliği
Motor gücü: 80hp (20 mm restriktör kısıtlamasından sonra)
Motor: CBR600F4i, 599cc, Sıralı 4 Silindir
Motor Elektroniği: Performance Electronics ECU
Fren: 240 mm Diskler, Çift Pistonlu Kaliperler
Lastik/Jant: Hoosier R25B 20.5x7 R13 / BSA 229 13x6
Aktarma: O-Ring zincirli aktarma, Quaife ATB Kilitli Diferansiyel
Ayarlanabilir Ön-Arka Fren Kuvveti
Gövde : Fiberglass
Maksimum Hız: 160 km/h ( Sınırlandırılmış)
Süspansiyon: Double Wishbone, AVO ayarlanabilir Amortisörler
Elektronik:Öğrenci Tasarımı Hız ölçüm sistemi
3 Kademeli Led Devir Göstergesi ve Vites Uyarısı - LED stop lambası
Toplam Ağırlık: 275 kg
0-100km/h hızlanma: 4s
Geçtiğimiz yıl Michigan International Speedway yarışına katılan İTÜ Formula SAE takımı, ilk defa katılan ekipler arasında çok büyük bir başarı gösterip, 29 senedir bu yarışlara katılan usta ve tecrübeli takımların arasında 120 takımdan 90. olma başarısını göstermiştir. 2012 yılındaki bütün yarışlara katılmayı hedefleyen takımımızın, yarışma kuralları gereği her sezon için yeni bir araç tasarlayıp üretmesi gerekmektedir. Bu sebeple yeni araç için bütçe oluşturma aşamaları için sponsor arayışımız devam etmektedir. Desteğinizle ülkemizin Ar-Ge alanında gelişmesine katkıda bulunmak en büyük arzumuzdur.
Daha ayrıntılı bilgi için: http://www.formulasae.itu.edu.tr/
İletişim için: [email protected]
---------- Ekleme---------------
Çalışmalarımız hızla ilerlemektedir. Yeni yarışlar için yeni bir araç dizayn ediyoruz. İlk hedefimiz Temmuz 2012 ingiltere yarışında ülkemizi temsil etmektir. Daha sonrasında, ağustostaki macaristan yarışına da katılmak istiyoruz.(Bütçe durumuna göre)
Eski odamızı bir deney için için geri alan üniversite,bize daha büyük bir çalışma garajı temin etti. Fakat burası ne yazık ki uzun süredir kullanılmayan eski bir boya atölyesiymiş. İçerisi çok kötü durumda. Okulun bize proje için ayırdığı bütçeyi tadilat için kullanamıyoruz. (Devlet dairesi olduğu çok belli).Yani şuanda odamızın tadilatı için nakit olarak kullanabileceğimiz paramız yok. Bizim çalışmalarımızı sürdürebilmemiz için bu odayı en kısa zamanda tamir ettirmemiz gerekiyor. Bu nedenle 40m2 olan odamızın, tavanını(asma tavan mı deniyor bilmiyorum, köpükten kare kare plaka döşüyorlar), badanasını yaptırabilecek, kapısını yaptırabilecek ve/veya içine koyulacak eşyaları bize temin edebilecek bir bağışçıya/gönüllüye ihtiyacımız var. Biz bu işi üniversiteye bırakırsak (devlet kurumu) odanın tadilatını klasik olarak ihale usülü yaptıracaklarmış. Dolayısıyla eğer okulun yaptırmasını beklersek bizim bu seneki yarışlara katılamız mümkün gözükmüyor. Biz genç mühendis adaylarının maddi manevi desteğinize ihtiyacımız var. Evden çıkardığınız eski bir kanepe olur, masa olur bu bile gerçekten çok makbule geçer. Eğer siz destek vermezseniz, yerli otomobili, yerli motosikleti üretecek olan bizler, yıllardır yapıldığı gibi derslere girip çıkan ot gibi bir mühendis olarak mezun oluruz. Bizden de diğer birçoğu gibi hiçbirşey olmayacaktır bu durumda.
Uzun yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ediyor ve aşağıdaki linkte sponsorluk dosyamızın linkini veriyorum. Türkiyenin yerli üretilmiş İLK FORMULA ARACInı sponsorluk dosyamızda görebilirsiniz. Şuanda yeni araç üzerinde çalışıyoruz, inşallah bitince de ilk burada paylaşacağım.
http://www.upload.gen.tr/d.php/www/mcaxgg27/2012_genel_sponsorluk_v01.pdf.html <----- Tanıtım ve Sponsorluk dosyamız
Formula SAE, Society of Automative Engineers(SAE)ın üniversiteler arasında 1981 yılından beri her sene düzenlediği, dünyanın pek çok ülkesinden öğrencilerin formula tipi tek kişilik açık kokpit yarış araçları tasarlayıp üreterek katıldıkları bir mühendislik yarışmasıdır.
Türkiye de çoğu kimsenin bilmemesine rağmen, yurtdışında ilginin büyüklüğü sayesinde, organizasyon, otomotiv sektörünün dev kuruluşlarının da desteğini alarak şu anda 6 farklı ülkede olmak üzere(ABD, İngiltere, Almanya, İtalya, Brezilya, Avustralya) senede 7 defa düzenlenmektedir. Formula SAE, mühendislik başta olmak üzere takım çalışması, bütçe yönetimi, halkla ilişkiler ve üretim konularında tecrübe kazanmalarına olanak sağlıyor.
Formula SAE organizasyonda konsept olarak takımlar, Bir otomotiv firmasının hafta sonları amatör olarak yarışan sürücüler için satışa sürmek istediği araç ı tasarlamaya çalışırlar. Bu bağlamda aracın hızlanma, frenleme, yol tutuş ve dayanıklılık özelliklerinin çok iyi olmasının yanında aracın estetiğinin, maliyetinin, ergonomisinin, bakım kolaylığının ve üretilebilirliğinin de düşünülmüş olması gerekir.
Formula SAE yarışmasında ekiplerin mücadele ettikleri toplam 8 etap var.. Takımlar bu etaplardaki başarılarına göre toplamda 1000 puan üzerinden değerlendiriliyor.
Ama öyle hadi hemen yarışalım yok..İlk başta araçların Formula SAEnin belirlemiş olduğu tasarım ve güvenlik kurallarına uygunluğu jüri tarafından çok detaylı şekilde kontrol edilir.(vidalarına kadar) Bu teknik incelemeden geçemeden etaplara katılmak mümkün değildir.
Daha sonra araçların tasarımının jürilere sunulduğu tasarım sunumu etabı; araçların bir otomotiv şirketine satış amacıyla sunulduğu iş planı sunumu etabı ve araçların maliyet raporunun gerçekliğinin savunmasını yapmak üzere bir maliyet sunumu etabı yapılır. Bu 3 etap Formula SAE bünyesinde Statik Etaplar olarak adlandırılırlar ve toplamda 300 puan değerindedirler.
Bu etaplardan sonra Dinamik Etaplar denilen araçların pistte zamana karşı yarıştığı etaplar başlar. Bunlar; ivmelenme, 8-çizme, Autocross(kukalar arasından gitmek koşulu ile yapılan pist yarışı), dayanıklılık(birkaç turdan oluşan Autocross etabı) etabı ve yakıt ekonomisi etabıdır. Bu etaplar toplam 700 puan değerindedir.
Yukarıda belirtilen toplam 8 etaptan kazanılan puanlar takımların sıralamalarını belirler.
Biz kimiz?
Biz, ülkemizi daha önce 1 defa temsil etme onuruna ulaşmış, bu aracımızı tasarlarken Türk mühendis adaylarının, bilgi ve becerileri ile yapabileceklerinin çok küçük bir kısmını gösterek, tecrübe kazanmış İTÜ Formula SAE takımıyız. Önümüzde uzun bir yol var. Hedefimiz bu yarışlarda iyi dereceler alıp, bu alanda bir öncü olarak diğer üniversiteleri de yarışlara katılmaya teşvik edip, Formula SAE yarışlarnı ülkemizde de düzenletmektir.
Aracımız, yarış gerekliliklerine, sınırlandırmalarına ve güvenlik kurallarına uygun olarak tasarlanmış içinde Honda firmasının bize hibe ettiği Kenan Sofuoğlu'nun eski motosikleti olan CBR600F4i'in motoru bulunan, açık kokpit bir formula aracıdır.Aracımızın özellikleri:
Şasi: Kafes Boru konstrüksiyon, 1020 Çeliği
Motor gücü: 80hp (20 mm restriktör kısıtlamasından sonra)
Motor: CBR600F4i, 599cc, Sıralı 4 Silindir
Motor Elektroniği: Performance Electronics ECU
Fren: 240 mm Diskler, Çift Pistonlu Kaliperler
Lastik/Jant: Hoosier R25B 20.5x7 R13 / BSA 229 13x6
Aktarma: O-Ring zincirli aktarma, Quaife ATB Kilitli Diferansiyel
Ayarlanabilir Ön-Arka Fren Kuvveti
Gövde : Fiberglass
Maksimum Hız: 160 km/h ( Sınırlandırılmış)
Süspansiyon: Double Wishbone, AVO ayarlanabilir Amortisörler
Elektronik:Öğrenci Tasarımı Hız ölçüm sistemi
3 Kademeli Led Devir Göstergesi ve Vites Uyarısı - LED stop lambası
Toplam Ağırlık: 275 kg
0-100km/h hızlanma: 4s
Geçtiğimiz yıl Michigan International Speedway yarışına katılan İTÜ Formula SAE takımı, ilk defa katılan ekipler arasında çok büyük bir başarı gösterip, 29 senedir bu yarışlara katılan usta ve tecrübeli takımların arasında 120 takımdan 90. olma başarısını göstermiştir. 2012 yılındaki bütün yarışlara katılmayı hedefleyen takımımızın, yarışma kuralları gereği her sezon için yeni bir araç tasarlayıp üretmesi gerekmektedir. Bu sebeple yeni araç için bütçe oluşturma aşamaları için sponsor arayışımız devam etmektedir. Desteğinizle ülkemizin Ar-Ge alanında gelişmesine katkıda bulunmak en büyük arzumuzdur.
Daha ayrıntılı bilgi için: http://www.formulasae.itu.edu.tr/
İletişim için: [email protected]
---------- Ekleme---------------
Çalışmalarımız hızla ilerlemektedir. Yeni yarışlar için yeni bir araç dizayn ediyoruz. İlk hedefimiz Temmuz 2012 ingiltere yarışında ülkemizi temsil etmektir. Daha sonrasında, ağustostaki macaristan yarışına da katılmak istiyoruz.(Bütçe durumuna göre)
Eski odamızı bir deney için için geri alan üniversite,bize daha büyük bir çalışma garajı temin etti. Fakat burası ne yazık ki uzun süredir kullanılmayan eski bir boya atölyesiymiş. İçerisi çok kötü durumda. Okulun bize proje için ayırdığı bütçeyi tadilat için kullanamıyoruz. (Devlet dairesi olduğu çok belli).Yani şuanda odamızın tadilatı için nakit olarak kullanabileceğimiz paramız yok. Bizim çalışmalarımızı sürdürebilmemiz için bu odayı en kısa zamanda tamir ettirmemiz gerekiyor. Bu nedenle 40m2 olan odamızın, tavanını(asma tavan mı deniyor bilmiyorum, köpükten kare kare plaka döşüyorlar), badanasını yaptırabilecek, kapısını yaptırabilecek ve/veya içine koyulacak eşyaları bize temin edebilecek bir bağışçıya/gönüllüye ihtiyacımız var. Biz bu işi üniversiteye bırakırsak (devlet kurumu) odanın tadilatını klasik olarak ihale usülü yaptıracaklarmış. Dolayısıyla eğer okulun yaptırmasını beklersek bizim bu seneki yarışlara katılamız mümkün gözükmüyor. Biz genç mühendis adaylarının maddi manevi desteğinize ihtiyacımız var. Evden çıkardığınız eski bir kanepe olur, masa olur bu bile gerçekten çok makbule geçer. Eğer siz destek vermezseniz, yerli otomobili, yerli motosikleti üretecek olan bizler, yıllardır yapıldığı gibi derslere girip çıkan ot gibi bir mühendis olarak mezun oluruz. Bizden de diğer birçoğu gibi hiçbirşey olmayacaktır bu durumda.
Uzun yazımı okuduğunuz için çok teşekkür ediyor ve aşağıdaki linkte sponsorluk dosyamızın linkini veriyorum. Türkiyenin yerli üretilmiş İLK FORMULA ARACInı sponsorluk dosyamızda görebilirsiniz. Şuanda yeni araç üzerinde çalışıyoruz, inşallah bitince de ilk burada paylaşacağım.
http://www.upload.gen.tr/d.php/www/mcaxgg27/2012_genel_sponsorluk_v01.pdf.html <----- Tanıtım ve Sponsorluk dosyamız
Ekli dosyalar
Moderatör tarafında düzenlendi: