3'ünden 1'ini alacağım ama hangisi? (250'lik Maxiscooterlar)

Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
Arkadaşlar 250cc'lik bir maxiscooter almaya karar verdim.

Şu üç modeli benim için kıyaslar mısınız?

1)kymco xciting 250i
2)sym gts evo 250i
3)yamaha xmax 250

3 makine de sorunsuz makineler, bundan sonra ilk önem verdiğim konu kullanılan teknolojiler (frenler, süspansiyon, yol tutuşu, tork ve güç, yakıt tüketimi) 3. olarak önem verdiğim ise sürüş konforu. Burgman400'den vazgeçtim, onu aratmasın istiyorum.

Son olarak da bagaj hacimleri. 2 kaskı sorunsuz alabilecek olan hangisi?

Değerli tecrübe ve bilgilerinizi rica ediyorum. Şimdiden bilgilerini aktaracak herkese çok teşekkür ederim :rendeer:
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Maxi Scooterlarda, KYMCO ları cok beğeniyorum. kullanıcı yorumları da oldukca tatminkar :)
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
kişisel beğeniden ziyade yukarıda açıkladığım konularda tatmin edici bilgi rica ediyorum :rendeer:
 
Katılım
24 Ocak 2011
Mesajlar
833
büyük tekerli al bence. xcity 250. şartmı bu 3ünden biri olması?
 
Katılım
1 Mar 2011
Mesajlar
6
Yamaha hakkında pek bilgim yok fakat çevremde bolca sym ve kymco kullanan var, hepsi çok memnun. Kymco ve symde ayak uzatma mesafesi var yamahada yok. Bildiğim kadarıyla aralarında 2 full face kask alacak olan yok; ama jet kaskları bilmiyorum.
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
Yamaha hakkında pek bilgim yok fakat çevremde bolca sym ve kymco kullanan var, hepsi çok memnun. Kymco ve symde ayak uzatma mesafesi var yamahada yok. Bildiğim kadarıyla aralarında 2 full face kask alacak olan yok; ama jet kaskları bilmiyorum.

Ayak uzatamayacaksam yamaha elenmiştir. :rendeer:
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Xciting 250'yi geçen gün 15 km kadar şehir içinde kullandım. Motor sıfırdı. Kullanımı çok zevkli ve rahat olmasına rağmen bence süspansiyonları fazlaca sertti. Bu kadar ergonomik bir motorda insan daha yumuşak süspansiyon bekliyor. Şu anda alacak olsam sanırım ilk tercihim SYM GTS 250 evo olur. Onun daha konforlu olduğunu okumuştum bir yerlerde.
 
Katılım
1 Ocak 2010
Mesajlar
773
Bugun arkadasimin xciting 250i model motosikletini deneme firsatim oldu.Performans ,ergonomi, gidis olarak motor gayet hosuma gitti.Fakat kalkista motosiklet cok titriyor.Motordan inince adeta ellerim uyustu.Bu sorun tum modellerde var mi yoksa o motorda mi sorun var ? Ustalarin demesine gore debriyaj balata tozu birikerek buna sebep oluyor.Motor daha 6000 kusur.Kullananlardan ve bilgisi olanlardan cevap bekliyorum.Buna gore motora karar verecegim ...

Sym ..................................

Kymco marka konusunda metehan abiye sor bi sen :)
fuarda (mete_han abi ile beraber) konuştuk bayisi ile satış sonrası sorunları
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
Şu sym'nin frenleri Xcitingdeki çift disk freni aratır mı acaba? İkisinde de CBS var ama çift disk faktörü ne kadar fark ettirir dersiniz?

Konfor olarak Xciting, SYM'yi aratıyor diyorlar.

Kymco 2000'de bir, SYM 3000'de bir bakıma gidiyor ve parçaları daha pahalı.

Kymco ön ve arka lastikleri SYMninkilerden 1'er inç daha büyük.

SYM aydınlatmada Kymco'ya göre önde.

SYM'de motorda seramik kaplama mevcut.

Kymco dah eski bi kasa, yakında yeni kasa çıkarsa değer kaybeder.

SYM bagaj olarak daha büyükmüş.

Yanlış verdiğim bilgi var mı bilemiyorum ama bu yazdıklarımı da değerlendirerek yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum :)
 
Katılım
22 Tem 2009
Mesajlar
195
Şu sym'nin frenleri Xcitingdeki çift disk freni aratır mı acaba? İkisinde de CBS var ama çift disk faktörü ne kadar fark ettirir dersiniz?

Konfor olarak Xciting, SYM'yi aratıyor diyorlar.

Kymco 2000'de bir, SYM 3000'de bir bakıma gidiyor ve parçaları daha pahalı.

Kymco ön ve arka lastikleri SYMninkilerden 1'er inç daha büyük.

SYM aydınlatmada Kymco'ya göre önde.

SYM'de motorda seramik kaplama mevcut.

Kymco dah eski bi kasa, yakında yeni kasa çıkarsa değer kaybeder.

SYM bagaj olarak daha büyükmüş.

Yanlış verdiğim bilgi var mı bilemiyorum ama bu yazdıklarımı da değerlendirerek yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum :)

arkadaşım mantık evliliği yapmıosun motor alıosun bu 3 motorun da artıları var eksileri var ama birinden birine gönlün kayıyodur illaki git onu al bence buarada ben de xciting250 kullanıcısıyım yaklasık 1 ay once aldım cok memnunum motorumun hoşuma giden ozellikleri kasasının sekli, oturma pozisyonu ve rahatlığı süspansiyonları biraz sert gercekten ama yumusak suspansiyonun da viraj kabiliyeti herzamn daha dusuktur. Yakıt tuketimi km de 15 krş civarı şuan, bagajına tam kask sıgmıo ya da ben sıgıdıramadım ben ls2 kaskımın yapısından dolayı da olabilir. Yarım kask sıgıo. Hızlanması tatminkar ara hızlanmalarında da gucu hissettirio son hızı da 130km/h. Frenlemede çift diskin artısı buyuk onu soyleyebilirm aydınlatma konusunda da sym kymcodan daha iise artık o nası bi aydınlatmadır bilmiorum cunku kymconun farlarına zayıf yetersiz diicek birisini tanımıorum bakım konusunda da ben de 2000kmde bir zannediodum ama 4000 bakımı için yetkili servise gittim sadece yagını değiştirdi 6000de ana bakıma gel dedi ki servis kitapcıgında da 3000km de bir bakım gozukuo umarım yardımcı olmustur.
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
arkadaşım mantık evliliği yapmıosun motor alıosun bu 3 motorun da artıları var eksileri var ama birinden birine gönlün kayıyodur illaki git onu al bence buarada ben de xciting250 kullanıcısıyım yaklasık 1 ay once aldım cok memnunum motorumun hoşuma giden ozellikleri kasasının sekli, oturma pozisyonu ve rahatlığı süspansiyonları biraz sert gercekten ama yumusak suspansiyonun da viraj kabiliyeti herzamn daha dusuktur. Yakıt tuketimi km de 15 krş civarı şuan, bagajına tam kask sıgmıo ya da ben sıgıdıramadım ben ls2 kaskımın yapısından dolayı da olabilir. Yarım kask sıgıo. Hızlanması tatminkar ara hızlanmalarında da gucu hissettirio son hızı da 130km/h. Frenlemede çift diskin artısı buyuk onu soyleyebilirm aydınlatma konusunda da sym kymcodan daha iise artık o nası bi aydınlatmadır bilmiorum cunku kymconun farlarına zayıf yetersiz diicek birisini tanımıorum bakım konusunda da ben de 2000kmde bir zannediodum ama 4000 bakımı için yetkili servise gittim sadece yagını değiştirdi 6000de ana bakıma gel dedi ki servis kitapcıgında da 3000km de bir bakım gozukuo umarım yardımcı olmustur.

Teşekkür ederim. Ben kymco'nun sitesindeki servis kitabından baktım. Her 2000de bir bakım diyor...
Şu an SYM bagajı ve sürüş konforu açısından daha ağır basıyor gibi. En çok düşündüren nokta ise frenleri...
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
sym kullandım,çok atik ve sürüşü keyifli bir motor. dikizlere alışamadım o başka:)
full face kask sığıyor,2 kişi (ben 95,arkadaşım 65kg) sahil yolunda 135kmh gördük... bostancıdan kartala kadar 110-120 kmh altına düşmedik...( acil işimiz vardı...)
Arkadaşım sym motoruyla çok rahat uzun yola çıkıyor,2 mola vererek ayvalık-göcek taraflarına gidip geliyor... hatta şuan motorunu satıyorda!!!
şuan imkanım olsa hiç düşünmeden alacağım tek 250cc motordur diyebilirim...:bounce:
 
Katılım
5 Haz 2008
Mesajlar
615
sym kullandım,çok atik ve sürüşü keyifli bir motor. dikizlere alışamadım o başka:)
full face kask sığıyor,2 kişi (ben 95,arkadaşım 65kg) sahil yolunda 135kmh gördük... bostancıdan kartala kadar 110-120 kmh altına düşmedik...( acil işimiz vardı...)
Arkadaşım sym motoruyla çok rahat uzun yola çıkıyor,2 mola vererek ayvalık-göcek taraflarına gidip geliyor... hatta şuan motorunu satıyorda!!!
şuan imkanım olsa hiç düşünmeden alacağım tek 250cc motordur diyebilirim...:bounce:

Kaç binde? Ne kadar istiyor? İlan varsa özelden ilgilenebilirim. Teşekkürler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Xciting her 2 binde bakıma giriyo ama masraf çıkaracak bi bakımı yok.Ben kullanma kılavuzunu indirdim.Her 2 bin km'de yağı değişiyo.CBF150'de durum aynıydı.Hava filtresi 4 binde bir değişiyo 50 TL fiyatı var.Temizse 6 binde bir değişirsin sorun olmaz.Radyatör sıvısı 10 binde bir değişiyo.Şanzıman yağı 4 binde bir değişiyo.Servis para bile almamıştı 250 gr yağ için.Fren hidroliği 10 binde bir değişiyo.Bujileri de 10 binde bir kontrol ediyosun.İcabında değiştiriyosun.Bunların haricinde maxiscxooterların hepsinin ortak sorunu debriyaj temizliği 4 binde bir yaparsan motorun benimki gibi sıfır titreşimli olur.Bu temizliği yaptırmazsan zamanla titreşime sebep olur.Benim usta 50 TL karşılığı yapıyo.Xcitingin periyodik bakımlarında masraf çıkaracak hiçbişey yok.Ama 25 bin km'ye gelindiğinde kayış falan değişiyo_O biraz masraflı oluyo.Ama o kadar konfora da 2 senede bir kayış değiştirmek pek de masraf sayılmaz.

Xciting biraz spor tarza kaçıyo_O yüzden amortisörler diğer maxiscooterlara göre sert kaçabilir.Zaten asfalt motoru.Asfalt dışına çıkarım , dağ bayır gezerim diyenler için hayal kırıklığı olabilir.Ama gerektiği yerde ben toprak yola bile girdim.Öyle aşırı derecede bir sertlik yok.Xcitingin amortisörleri tatlı sert diyebiliriz.Ama asfaltta yol tutuşu mükemmel.Asfalt dışına çıkmak lastikler için de zararlı.Sanki lastikler bıçakla kesilmiş gibi yer yer kesikler oluşuyo.Zorda kalınmadıkça asfalt dışına çıkılmamalı.Ucuz değil.Ben arka lastiğe 3 tane çivi girdiği için değiştirmek zorunda kalmıştım.190 TL idi.

Xciting 250i 100 km'de 3.2 civarı yakıt tüketimi var.Yaz sıcağında bir günde 10 saat dinlendirmeden gezmişliğim var.Geçen yaz ağustos sıcağında Türkiyenin diğer ucuna 2.500 km yolculuk yapanları biliyorum.Taş gibi bir motordur.Arıza çıkarmaz ,dökülmez.Tavsiye ederim
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
bugüne kadar olan maxiscooter tecrübelerimi dilim döndüğünce özetlemeye çalışayım. faydası olur umarım.

maxiscooter segmenti özellikle 250 cc kategorisinin şehiriçi konforlu yolculuk için biçilmiş kaftan olduğunu düşünüyorum.
zira kullanıcıyı yormayan sürüş şekli,
tasarımdan kaynaklanan oturuş poziyonu,
vücut desteği,
bagaj kapasitesi,
gibi sebepler diğer segmentlerden kesin olarak ayırıyor.

125 cc çinliden sonra 250 cc olarak sym gts 250 yi tercih ettim.
verdiğim paranın her kuruşunu geri aldım.
yeterince kıvrak ve tek kişi için tatminkar performansı ile göz dolduran bir scooter.
iki ayrı motorda, 50.000 km nin üzerinde tecrübem oldu. ilk motorumu 47.000 km de sattığımda performansı gayet tatmin edici idi.

geniş sayılabilecek bagay hacimen bir de 48 lt çanta eklediğimde cevat kelle gibi gezmemi engelleyen bir durum kalmadı.

bu makinanın kronik bir problemini ben görmedim. bu demek değildir ki sorun çıkartmayacak.
nihayetinde at sahibine göre kişner.

bakım maliyetleri de katlanılabilir seviyede.
standart bakımında yağ, hava filtresi , keyfe keder buji değişimi yapılır. bu parçaları kendim değiştirdiğimde yaklaşık 50-60 tl bir masrafı oluyor her, bakım 3000 km de bir oluyor. 6000 km de bir kayış eşrafınında temizlenmesi gerekir.

diğer makinaları kullanmadım görüş belirtemeyeceğim ya da kıyaslama yapamayacağım.
tekrar maxi scooter almak istesem yine aynı motoru alırım.

gerisi size kalmış.
 
Katılım
4 Mar 2011
Mesajlar
43
overrider arkadaşım bende SYM gts 250 var 2009 model 2010 trafik çıkışlı.
2010 haziranda aldım sıfır olarak . 9 ay ful kullandım 13000 km yaptım.
yağmurda çamurda her türlü hava şartlarında kullandım.
diğer marka ve modellerle ilgili bir bilgim yok kullanmadım bilmiyrm o yüzden onlardan bahsedemem ama SYM den şaşmam diyorum , babamda da sym mio 100 var 6 yıllk makina tık arıza yapmadı ve iki büyük kaza geçirmesine rağmen.
gts ile sürekli şehir trafiğindeyim arada uzun yol yapıyorum hiç yormuyor çok rahat ve konforlu , seri atik pratik , kamyon arkalarında hatta normal arabaların arkasında dahi kalmassın , 140 km hıza çok rahat ulaşıyor , teknik özellikler hakıkında pek bilgi veremeyeceğim çünkü pek anlamıyorum. cbs fren sistemi var ikinci disk e gerek olmadığını düşünüyorum en süratli haliyle çok kısa mesafede kızaklamadan kaymadan durabiliyorum. ama sym gts de can sıkıcı bi durum yaşıyorum şuan yaklaşık 4-5 ay önce far grenajı sipariş verdim hala gelmedi yarın gidip papaz olacağım fabrikasıyla.
babamın mio da kazadan sonra çoğu grenajı değişti 1 ay içinde halledildi.
yani sym gözüm kapalı tavsiye ederim gerçekten pişman olmassın kaliteside bence tartışılmaz gibi geliyo ama dediğim gibi diğer marka ve modeller hakkında bi bilgim olmadığı için kıyaslama yapamıyorum. merak ettiğin bişi olursa sorabilirsin. bu arada ben gts yi 8500 aldım 9 aylık motor 13000 km de 7000 e sattım . ilan verdim 1 ay olmadan sattım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst