motoru ne kadarda bir çalıştırmalı?

Katılım
8 Şub 2011
Mesajlar
138
s.a arkadaşlar tekirdağda havalar buz gibi bu ara ve motorla çıkamıyorum haliyle motor yatıyor motoru kaç güde bir ne kadar süre çalıştırmalıyım ki motorum sağlam kalsın??tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum saygılar!!
 
Katılım
21 Mar 2006
Mesajlar
273
Ben yaklaşık 15 günde bir havayı güneşli ama soğuk bulduğum zaman bi tur atıyorum. Motor ısınıncaya kadar. Sonra yine garaja malesef :(
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Akünün kendini şarj edebilmesi için arada bir uzun süreli kullanılmalı.Ben 15 günde bir de olsa sıkıca giyiniyorum 2 saat falan geziyorum.Bu soğuk havalarda şehir içi kısa süreli 10-15 dakika kullanımlardan kaçınılmalı.Kısa sürede akü kendini şarz edemiyo ve tükeniyo.
 
Katılım
8 Şub 2011
Mesajlar
138
ben ise motoru apartmandan dışarı çıkarıp 5-10 dakika rolantide çalıştırıyorum bunun bi faydası warmı??
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
ben ise motoru apartmandan dışarı çıkarıp 5-10 dakika rolantide çalıştırıyorum bunun bi faydası warmı??

kısa dönemde değil ama uzun dönemde bu şekilde akü kendini yer.sana nacizane tavsiyem 1 hafta en fazla 10 günde bir 1 saat tur atman.özellikle çinliler 2000devirden sonra şarjı düzgün yapmaya başlar.yada bir akü şarj aleti alacaksın akünü devamlı şarj deşarj yapacaksın
 
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
14
Evinde araba amfisi çalıştırmak için 10 amper adaptör taşıyanlar sıkıntı yaşamaz benim gibi :)
 
Katılım
8 Şub 2011
Mesajlar
138
kısa dönemde değil ama uzun dönemde bu şekilde akü kendini yer.sana nacizane tavsiyem 1 hafta en fazla 10 günde bir 1 saat tur atman.özellikle çinliler 2000devirden sonra şarjı düzgün yapmaya başlar.yada bir akü şarj aleti alacaksın akünü devamlı şarj deşarj yapacaksın

örneğin 1 ay hiç çalıştırmadık kullanmadık motoru aküsü kesin bitermi? zaten ben motoru akdıığımdan berii aküyü şarj etmiyom 8 ay falan oldu
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
örneğin 1 ay hiç çalıştırmadık kullanmadık motoru aküsü kesin bitermi? zaten ben motoru akdıığımdan berii aküyü şarj etmiyom 8 ay falan oldu

akün yenide olsa uzun süre sarj edilmez ise biter. akünün kaliteside önemli bazen 1 ay çalıştırmazsın tek marşta alır bazen 2 gün çalıştırma almaz en iyisi düzgün şarj olup olmadığını kontrol etmektir.dediğim gibi ataba şarj cihazları var ondan al aküyü şarjda bırak,ne zaman biteceğini en iyi akün cevap verir tarih zaman veremeyiz:rendeer:
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
505
Haftada bir yada 10 günde bir motoru 7 8 dakika jikleli çalıştırmak yeterli olacaktır. Jikleli diyorum çünkü sıhatli bir akü şarjı olması için motorun 2100 devri geçmesi gerekiyor.. Ayrıca Haftada bir 1 saat binmek nedir ona anlam veremedim. Çünkü 1 saatte ben Silivriye giderim. Okadar uzun bir kullanıma gerek yoktur. Yok illa ben kullanıcam diyorsanız, yaklaşık 15 km bir yolu gitmeniz yeterlidir. E-5 olması tercih edilir. (Gündüz kullanımlarda) Farların ve diğer sistem ışıklarının kapalı olması göz ardı edilmemelidir. 15 km yol sizin yaklaşık 20 dakkanızı alır. Buda yeterli olacaktır. :cat:
 
Katılım
8 Şub 2011
Mesajlar
138
akün yenide olsa uzun süre sarj edilmez ise biter. akünün kaliteside önemli bazen 1 ay çalıştırmazsın tek marşta alır bazen 2 gün çalıştırma almaz en iyisi düzgün şarj olup olmadığını kontrol etmektir.dediğim gibi ataba şarj cihazları var ondan al aküyü şarjda bırak,ne zaman biteceğini en iyi akün cevap verir tarih zaman veremeyiz:rendeer:

bu şarj cihazlarıyla nasıl şarj edicem aküyü sökmem gerekiyor dimi çünkü apatmnın merdiven altında duruyor motor orda priz falan yok mecbur eve almak lazım değilmi? bide nerede satılır bu ataba şarj cihazları kaç paradır tahminen?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Rölantide çalıştırmanız ile çalıştırmamanız arasında fark yok, ya gerekli önlemleri alıp motoru kaldırın, ya da motor yağının her yere nüfuz edebilmesi için en az 5 dk sürün..
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
904
Motoru çalkalasak olmaz mı? Heryere nüfuz eder belki :queen::p

:p:queen:

bende tekirdağda yaşarım arasıra.
1 saat gezmek çok yere gitmek demek.
ilk önce akün sağlam olcak.
merdiven altıda o kadar soğuk olmaz dışarısı gibi.
40 günü aşkın süre çalıştırmadım bodrumdaydı motorum, çektim jikleyi bastım marşa tıkır tırkır maşallah.
aküyü alalı 1 sene olmuştur sanırım.
ama genede sen gez arada 20 25 dk ben gezmedime pişmanım başkasını görünce içim gidiyor.
tekeriniz düz bassın.
 
Katılım
8 Şub 2011
Mesajlar
138
:p:queen:

bende tekirdağda yaşarım arasıra.
1 saat gezmek çok yere gitmek demek.
ilk önce akün sağlam olcak.
merdiven altıda o kadar soğuk olmaz dışarısı gibi.
40 günü aşkın süre çalıştırmadım bodrumdaydı motorum, çektim jikleyi bastım marşa tıkır tırkır maşallah.
aküyü alalı 1 sene olmuştur sanırım.
ama genede sen gez arada 20 25 dk ben gezmedime pişmanım başkasını görünce içim gidiyor.
tekeriniz düz bassın.

doğruu diyosun ama malum havaları biliyosun bu havada gezmek pek akıllıca bi fikir değil adamı haşat edebilir ciğerine işler bu soğuk adamın bırak 20-25 dkyı bugün 10 dk sadece rölantide bıraktım aşşğada apartmanın önünde dondumm
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Şu koca kış mevsiminde motora binmediğim en uzun süre 8 gün oldu ondada 2 günde bir çalıştırdım olduğu yerde gaz verdim. Seviyorum motorumu yahu :p
 
Katılım
8 Şub 2011
Mesajlar
138
Şu koca kış mevsiminde motora binmediğim en uzun süre 8 gün oldu ondada 2 günde bir çalıştırdım olduğu yerde gaz verdim. Seviyorum motorumu yahu :p

hahahah aynen bende işte,düşüncelerime vesile olmuşsun kardeş :cherry: bugün bende çalıştırıp gaz verdim
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Olduğu yerde gaz vermenin motora hiç bir faydası olmaz, kullanmayacaksanız, kışlık bakım yapıp kaldırın. Çalkalama türü geyiklere cevap bile vermiyorum..
 
Katılım
8 Şub 2011
Mesajlar
138
Olduğu yerde gaz vermenin motora hiç bir faydası olmaz, kullanmayacaksanız, kışlık bakım yapıp kaldırın. Çalkalama türü geyiklere cevap bile vermiyorum..

niye olmuyo ki? önemli olan ne bu durumda ? yani şunu yapmalıyız ki şu olmasın yani motorla gezmeliyiz çalıştırmak yetmez çünkü bilmemne bilmemne gibi...
 
Katılım
26 Eki 2010
Mesajlar
7
Arkadaşlar şunu unutmayınki! işleyen demir paslanmaz! Bizim atlarda malum demirden! Arasıra gezin onla :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst