Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
mondial servisleri buradaki fiyattan satmak zorundalarmı? ben motoru servise verdiğimde çok daha farklı fiyatlarla karşı karşıya kaldım..egzantrik zincirinin buradaki fiyatı 20tl ama serviste bufiyatı vereceklerini hiç sanmıyorum.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
mondial servisleri buradaki fiyattan satmak zorundalarmı? ben motoru servise verdiğimde çok daha farklı fiyatlarla karşı karşıya kaldım..egzantrik zincirinin buradaki fiyatı 20tl ama serviste bufiyatı vereceklerini hiç sanmıyorum.

yerine göre değişiyo malesef. fiyat olarak çok oynamasada işçilikte 4-5 kat fiyatlarda karşılaşabilirsin.
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
116
merhaba zat'cı takımı :) uzun zamandır topiği takip ediyorum üye olmak ve takıma katılmak bu güneymiş. tabiki herkes gibi soruyla başlıcam. benimde maviş bi zat'ım var arada bir marşa basınca mars takılı kalıyo kontağı kapatıyom nafile ancak aküyü sökerek kapatıyom marsı ve kendiliğinden düzeliyo nedendir acaba ve ist avrupa yakasında sağlam özen gösteren servis bilen arkadaş varmı yada arkadaşlar arasında motorumun bakımlarını ücret karşılığında yapabilecek kişiler varmı? olumlu oluymsuz cevaplarınızı bekliyorum.
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
merhaba zat'cı takımı :) uzun zamandır topiği takip ediyorum üye olmak ve takıma katılmak bu güneymiş. tabiki herkes gibi soruyla başlıcam. benimde maviş bi zat'ım var arada bir marşa basınca mars takılı kalıyo kontağı kapatıyom nafile ancak aküyü sökerek kapatıyom marsı ve kendiliğinden düzeliyo nedendir acaba ve ist avrupa yakasında sağlam özen gösteren servis bilen arkadaş varmı yada arkadaşlar arasında motorumun bakımlarını ücret karşılığında yapabilecek kişiler varmı? olumlu oluymsuz cevaplarınızı bekliyorum.

Marş rublesi değişecek.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.
Motoruma birkaç özellik kalmak istiyordum. Bunlardan birkaçını tamamladım ve sizinle paylaşmak istedim..
Yaptığım devreler ise dış sıcaklık göstergesi ve korna ile aktifleşen selektör.

Gelelim yaptığımız işe:

Sıcaklık göstergesinin montajını göstergeye montajlamaya karar verdim ve başladım göstergeyi dağıtmaya:)



Isı göstergesinin gösterge ekranını (display'i) selektör göstergesinin yanındaki boşluğa yerleştirdim. Tabi biraz oyma işlemlerinden sonra..


Buda bizim kornaya bastığımızda selektörü aktivleştirecek olan devremiz.


Buradada her iki devrenin montajlanmış hali görünmekte.


Ve gelelim göstergedeki sıcaklık uygulamasının duruşu;


(2 haneli sıcaklık görünümü)


(*C görünümü)

Motorun üzerinde görünüşünü çekmeyi unutmuşum.

Devremin özelliklerinden kısaca bahsedersek;

ISI GÖSTERGESİ:
-9.......+64 derece ölçebilmekte. Displayde ısı 7sn gösterildikten sonra 1sn *C gösterilmekte. Motoru açtığımızda 7 ve alt sıcaklıklarda (-9'a kadar) 3 kere uyarı sesi vererek havanın soğuk olduğunu bildiriyor.

KORNA İLE SELEKTÖR:
Karşımızdakini uyarmak için kornayı kullandığımızda beraberinde selektör uyarısınıda vermekte. Selektöre bastığımızda ise korna devreye girmiyor. Sadece kornayı kullandığımızda sesli ikaz yanında görsel ikaz vermesi için tasarladım.

Bu devrelerin tasarım(ları) ve yazılımı bana aittir. Yani internetten bulupta gerçekleştirilen devreler değildir.

Şimdilik bu kadar. Yakında yapmak istediğim devreler ise;

-LED sis farı uygulaması (içerisinde sinyalde mevcut olacak)
-RPM göstergesi (LED'li ~30 yakın(tasarıma bağlı))
-Alarm (hazır alıp takmacağım tabi:) )
-Ses uygulaması (hazır veya kendim tasarlıyacağım)

Diğer devreleri gerçekleştirdiğimde sizinle paylaşmaya çalışırım.

Herkese kazasız belasız sürüşler..
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
merhaba zat'cı takımı :) uzun zamandır topiği takip ediyorum üye olmak ve takıma katılmak bu güneymiş. tabiki herkes gibi soruyla başlıcam. benimde maviş bi zat'ım var arada bir marşa basınca mars takılı kalıyo kontağı kapatıyom nafile ancak aküyü sökerek kapatıyom marsı ve kendiliğinden düzeliyo nedendir acaba ve ist avrupa yakasında sağlam özen gösteren servis bilen arkadaş varmı yada arkadaşlar arasında motorumun bakımlarını ücret karşılığında yapabilecek kişiler varmı? olumlu oluymsuz cevaplarınızı bekliyorum.

hoşgeldin.
marş konusunda ise aynı sorun benimde başıma gelmişti ve bendeki sorun ise gösterge paneline bağlı bir kablonun karterden gelen müşürün kablosuna temasıydı, yani kısadevre. sendede kısadevre sorun olabilir, helede motor çalışırken birden stop ediyosa.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:34 ----------

@Crazy Motors eline sağlık. yeni projelerini bekliyoruz:) Aslında motor (yada yağ) sıcaklığını ölçebilen dijital bi gösterge yapabilirsen sipariş bile veririm sana:D
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
116
hoşgeldin.
marş konusunda ise aynı sorun benimde başıma gelmişti ve bendeki sorun ise gösterge paneline bağlı bir kablonun karterden gelen müşürün kablosuna temasıydı, yani kısadevre. sendede kısadevre sorun olabilir, helede motor çalışırken birden stop ediyosa.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:34 ----------

@Crazy Motors eline sağlık. yeni projelerini bekliyoruz:) Aslında motor (yada yağ) sıcaklığını ölçebilen dijital bi gösterge yapabilirsen sipariş bile veririm sana:D

H.B. RunemagicK verdiğin bilgi için teşekkürler. sanırsam sen bu topiğin ilk sayfalarından beri buradasın özellikler seninle tanışmak isterim. benim problem söyle gercekleşti yan sehpayı açık unutmusum marşa bastım çalısmayınca sinir oldum marsa basmaya devam ettim calısmadı tabiki ve marsı bıraktığımda marş basmaya devam etti kontağı kapadım nafile hemen aküyü söktüm ve biraz motoru sarstım acaba bişeymi takılı kaldı diye sonra aküyü taktım marsa bastım problem düzeldi. sanırım marş rublesi diye düşünüyodum neyse ki bi daha karşılaşmadım. peki servis konusunda yardımcı olabilirmisin avrupa yakasında olursa iyi olur yada sen ilgileniyormusun bakımlarını yapabilirmisin yani motora özen gösteren birisinin yapmasını istiyorumda.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
H.B. RunemagicK verdiğin bilgi için teşekkürler. sanırsam sen bu topiğin ilk sayfalarından beri buradasın özellikler seninle tanışmak isterim. benim problem söyle gercekleşti yan sehpayı açık unutmusum marşa bastım çalısmayınca sinir oldum marsa basmaya devam ettim calısmadı tabiki ve marsı bıraktığımda marş basmaya devam etti kontağı kapadım nafile hemen aküyü söktüm ve biraz motoru sarstım acaba bişeymi takılı kaldı diye sonra aküyü taktım marsa bastım problem düzeldi. sanırım marş rublesi diye düşünüyodum neyse ki bi daha karşılaşmadım. peki servis konusunda yardımcı olabilirmisin avrupa yakasında olursa iyi olur yada sen ilgileniyormusun bakımlarını yapabilirmisin yani motora özen gösteren birisinin yapmasını istiyorumda.

senin sorun kısadevre değil o zaman belli oldu. marş rublesi sorunuyla hiç karşılaşmadım, ne olduğunuda bilmiyorum ama tulgacanın dediği gibi ruble olabilir.

ilk sayfalardan beri yokum tabiki:) 2008in sonlarından beri burdayım, bende o zamanlar hiçbişe bilmiyodum ama zatı söke taka ve burdan duyduklarımda bişeler öğrendim. benim önerebileceğim tek servis anadolu yakasında, ümraniyede. onun haricindede bende yardımcı olurum tabi. zaten zatı söküp takmak hobi oldu nerdeyse:)
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
116
senin sorun kısadevre değil o zaman belli oldu. marş rublesi sorunuyla hiç karşılaşmadım, ne olduğunuda bilmiyorum ama tulgacanın dediği gibi ruble olabilir.

ilk sayfalardan beri yokum tabiki:) 2008in sonlarından beri burdayım, bende o zamanlar hiçbişe bilmiyodum ama zatı söke taka ve burdan duyduklarımda bişeler öğrendim. benim önerebileceğim tek servis anadolu yakasında, ümraniyede. onun haricindede bende yardımcı olurum tabi. zaten zatı söküp takmak hobi oldu nerdeyse:)

sanırım rubleden zaten bi daha olmadı ama tekrarlamıcağı anlamınada gelmez ve ters bi yerde ters bi mekanda yapmasından korkuyorum. 2008de az değil hani :) üye olmadan öncede devamlı girerdim her sayfada hemen hemen varsın :)
açıkcası ben servislere pek güvenmiyorum örneğin izmirde adamların bi karbüratör temizliği var parçanın üzerine benzini döküyo bi kaç fırca memeyi samandrayı açmadan o kadar o yüzden motorunu seven bi arkadaş bulabilirsem hem daha iyi yapacağına hemde o yaparken bende bu modelde bilgi kazanacağıma inanıyorum. tabi ücreti neyse fazlasınada razıyım tek istediğim gerektiği gibi özenle yapılması. yardımcı olursan sevinirim bu konuda.
 
Katılım
15 Haz 2010
Mesajlar
151
Merhaba arkadaşlar.
Motoruma birkaç özellik kalmak istiyordum. Bunlardan birkaçını tamamladım ve sizinle paylaşmak istedim..
Yaptığım devreler ise dış sıcaklık göstergesi ve korna ile aktifleşen selektör.

Gelelim yaptığımız işe:

Sıcaklık göstergesinin montajını göstergeye montajlamaya karar verdim ve başladım göstergeyi dağıtmaya:)



Isı göstergesinin gösterge ekranını (display'i) selektör göstergesinin yanındaki boşluğa yerleştirdim. Tabi biraz oyma işlemlerinden sonra..


Buda bizim kornaya bastığımızda selektörü aktivleştirecek olan devremiz.


Buradada her iki devrenin montajlanmış hali görünmekte.


Ve gelelim göstergedeki sıcaklık uygulamasının duruşu;


(2 haneli sıcaklık görünümü)


(*C görünümü)

Motorun üzerinde görünüşünü çekmeyi unutmuşum.

Devremin özelliklerinden kısaca bahsedersek;

ISI GÖSTERGESİ:
-9.......+64 derece ölçebilmekte. Displayde ısı 7sn gösterildikten sonra 1sn *C gösterilmekte. Motoru açtığımızda 7 ve alt sıcaklıklarda (-9'a kadar) 3 kere uyarı sesi vererek havanın soğuk olduğunu bildiriyor.

KORNA İLE SELEKTÖR:
Karşımızdakini uyarmak için kornayı kullandığımızda beraberinde selektör uyarısınıda vermekte. Selektöre bastığımızda ise korna devreye girmiyor. Sadece kornayı kullandığımızda sesli ikaz yanında görsel ikaz vermesi için tasarladım.

Bu devrelerin tasarım(ları) ve yazılımı bana aittir. Yani internetten bulupta gerçekleştirilen devreler değildir.

Şimdilik bu kadar. Yakında yapmak istediğim devreler ise;

-LED sis farı uygulaması (içerisinde sinyalde mevcut olacak)
-RPM göstergesi (LED'li ~30 yakın(tasarıma bağlı))
-Alarm (hazır alıp takmacağım tabi:) )
-Ses uygulaması (hazır veya kendim tasarlıyacağım)

Diğer devreleri gerçekleştirdiğimde sizinle paylaşmaya çalışırım.

Herkese kazasız belasız sürüşler..

görünce çok hoşuma gitti valla eğer emeğinizi paylaşmak isterseniz özelden görüşelim.Çok güzel fikirler tebrikler:cat:
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
sanırım rubleden zaten bi daha olmadı ama tekrarlamıcağı anlamınada gelmez ve ters bi yerde ters bi mekanda yapmasından korkuyorum. 2008de az değil hani :) üye olmadan öncede devamlı girerdim her sayfada hemen hemen varsın :)
açıkcası ben servislere pek güvenmiyorum örneğin izmirde adamların bi karbüratör temizliği var parçanın üzerine benzini döküyo bi kaç fırca memeyi samandrayı açmadan o kadar o yüzden motorunu seven bi arkadaş bulabilirsem hem daha iyi yapacağına hemde o yaparken bende bu modelde bilgi kazanacağıma inanıyorum. tabi ücreti neyse fazlasınada razıyım tek istediğim gerektiği gibi özenle yapılması. yardımcı olursan sevinirim bu konuda.

elimden geldiğince yardımcı olurum tabi. ücret işinide duymamış oliyim:)
 
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,212
zatım gitti bugunnn 1300 tl ye satmış bulunmaktayım kymco ck125 mi alsam acaba :silent:
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
arkadaşlar 150zat için branda önerebilecek olan varmı?? boyut konusunda tereddütlerim var?
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
arkadaşlar 150zat için branda önerebilecek olan varmı?? boyut konusunda tereddütlerim var?

Boyut moyut onları gittiğin bi yedek parçacıda ayarlarsın o sana inerir ZAT diyince lakin sana tavsiyem ucuza kaçma. Özellikle ucuz brandayı hayatta alma. Ucuz dediğim ince brandadır. Aldığın branda kalın olmazsa verdiğin paraya yazık olur, bir rüzgarda parça parça toplarsın. Demedi deme:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst