Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
elcikteki düğmede yada farlara giden kablolarda sorun olabilir. ki ikiside yanmadığına göre bu ihtimal daha güçlü.
diğer ihtimalde duylardaki temassızlık. duyların iç tarafında kalan yerde kabloların takıldığı metal parçalar var, onlar yerinden çıkmış yada temassızlık yapıyor olabilir.

Evet evet benim eskimi eski 151RS de de öyleydi hatırladım, ya kısları yada uzunları yakmak için düğmeye bayaa bi abanmak gerekiyordu, öyle yanıyordu sonra düpmeyi değişmiştik, tık tık yanmaya başlamıştı:cat:

Sanırım basan düğmede bişi var sen ona bak veya baktır, sökmesi kolaydır aç bak temizle bence. Ampullerin ordan olması biraz zor gibi, yani ikisi aynı anda arızalanamaz sanırım, kısanın teli koptu desen ikisidemi koptu yani zor.

Bide düğmede uzun kısa basışlarının yerini değiştir öyle bak tabi içini açınca, yani + - değidirme ile falan filan, kısa bi teknikle çözersin sanırım. Olmadı düğme satim sana be :))))))))
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
birde sorun eğer düğmede ise tehlikeli bir durumda yaratabilir. içindeki metal parçalar yerinden çıktıysa kısa devre yapıp motoru tık diye durdurur. başıma geldi benim, komple değiştirmek zorunda kaldım
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
elcikteki düğmede yada farlara giden kablolarda sorun olabilir. ki ikiside yanmadığına göre bu ihtimal daha güçlü.
diğer ihtimalde duylardaki temassızlık. duyların iç tarafında kalan yerde kabloların takıldığı metal parçalar var, onlar yerinden çıkmış yada temassızlık yapıyor olabilir.

duyun ayaklarını kontrol ettim onlarda bir sıkıntı yok. kabloları kontrol etmek lazım heralde..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:28 ----------

senin dermanın bi sprey gres :) yagmurda bıraktın tabi motoru pas tuttu.. sprey gresin hortumunu far duymesının içine sok ve sık 3\5 defa farları aç kapa düzelicektir diye umuyorum:cat:

çok mantıklı:) bu benimde aklıma geldi wd40 sıkmadan bir kaç kere hızlı bir şekilde denedim fakat en ufak bir belirti yoktu..birde wd40 sıkarak deneyeyim.. tesekkurler.
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
wd40ta denedim olmadı, anahtarıda söktüm baktım bir problem yok gibi, başka sebebi yokmudur bunun acaba?
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
sen bi mondial servisine ugra en iyisi

yine bize sevpanın yolları gözüktü.. ya arkadaşlar bu arada motoru 300km önce bakıma soktum, bugün baktığımda yağ çubuğunda hiç yağ göremedim, elimde 15 40 yağ vardı bende yağsız kalmasındansa 15 40 koyarım diyerek 300 400 gr kadar ekledim.normalde 10 40 konulduğunu söylemişti ustam.. otomobillerde kullanılan 10 40 yağ ile motosikletlerde kullanılan 10 40 aynımıdır? motor neden bu kadar çabuk yağ eksiltir acaba? motorda duman atma yok, çekişide güzel, damlatma felanda yok..
 
Katılım
1 Haz 2008
Mesajlar
755
yine bize sevpanın yolları gözüktü.. ya arkadaşlar bu arada motoru 300km önce bakıma soktum, bugün baktığımda yağ çubuğunda hiç yağ göremedim, elimde 15 40 yağ vardı bende yağsız kalmasındansa 15 40 koyarım diyerek 300 400 gr kadar ekledim.normalde 10 40 konulduğunu söylemişti ustam.. otomobillerde kullanılan 10 40 yağ ile motosikletlerde kullanılan 10 40 aynımıdır? motor neden bu kadar çabuk yağ eksiltir acaba? motorda duman atma yok, çekişide güzel, damlatma felanda yok..

Motor kendine uygun olmayan yağı yakıp eksozdan çok hızlı bir şekilde atar diye biliyorum. Onun haricinden damlatma yoksa neden eksiltir bilmiyorum.


Şunuda ekleyeyim.

Ben yetikili nurdağan serviste 15tl ye elemanlarına değişim yaptığım gün motoru yağsızlıktan kitleyip yakmıştım. Şileye giderken bayır aşşağıya üstünde iki kişi idik ve hızımız 110 filkandı, yağsızlıktan kitlenince içi darmadağan olmuştu. Motor yağ orjinal olmasına ve damlatmamasına rağmen nasıl olduysa yağı yakmış ve bizde farkedemediğimiz için motoru kitlenmiştik.



Aslında yağsız motor sesinden belli ediyor kendini, motor giderkennormalden farklı olarak azda olsa egzantirik zincirinden ses geliyor, hafif makas sesi gibi olur, kitlemeye yakın osesi duymaya başlamıştım ama ne olduğunu anlayamamıştım.


Kendinize ve ZAT'ınıza dikkat edin...:cat:
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
zaten egzantrik zincirinden baya bi ses geliyor:)demekki sürekli yüksek devirlerde kullanımda yağ yakma daha fazla olabiliyor... dediğin gibi yağsız motor kendini belli ediyor..yüksek hızda titreşim artıyor,ivmelenme daha bir sarsıntılı oluyor..
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
yine bize sevpanın yolları gözüktü.. ya arkadaşlar bu arada motoru 300km önce bakıma soktum, bugün baktığımda yağ çubuğunda hiç yağ göremedim, elimde 15 40 yağ vardı bende yağsız kalmasındansa 15 40 koyarım diyerek 300 400 gr kadar ekledim.normalde 10 40 konulduğunu söylemişti ustam.. otomobillerde kullanılan 10 40 yağ ile motosikletlerde kullanılan 10 40 aynımıdır? motor neden bu kadar çabuk yağ eksiltir acaba? motorda duman atma yok, çekişide güzel, damlatma felanda yok..

dostum nerde oturuyosun. getir bi bakiyim, 3 kuruşluk şey için dünya para bayılma.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar.
Son zamanlar motorumda bir anormallik vardı ve rolantide çalışırken istop edecekmiş gibi çalışıyordu.
Akünün yanındaki kapağı açtığımda bir hava kaçırma sesi geliyordu. Ve sorunu bulmak çok zor değildi, direk karşımda duruyordu yani karbüratör monifoltu gidikti.



Sorunu gidermek için sürmüş olduğum ısıya dayanıklı sıvı contayı içine çekmiş...

Yenisiyle değiştirdiğimde sorundan eser kalmadı.
Ama anlamadığım bu şekilde nasıl çatlaması??
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
titreşim yüzünde çatlayabilir normaldir. benimde sağ kapak çatlamıştı (statörün ordaki)
sıvı conta sürmende garip olmuş ama, dururmu o orda:) direk silindire gitmiştir. bi zarar vermedi ama galiba dimi?
 
Katılım
4 Nis 2010
Mesajlar
36
runemagick hocam, ö.m. atmaya çalışıyorum gitmiyor atamadım bir türlü, mondialinizin linkini bulamıyorum kaldırdınız mı acaba?
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
titreşim yüzünde çatlayabilir normaldir. benimde sağ kapak çatlamıştı (statörün ordaki)
sıvı conta sürmende garip olmuş ama, dururmu o orda:) direk silindire gitmiştir. bi zarar vermedi ama galiba dimi?

Kuruması için beklemiştim ama yeterince kurumamış malesef biraz gitmiş..
Ama etkilenmedi vede görünürde bir sorun yok.
Bilgiler için sağol..
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
arkadaşlar egzantrik zincirinden ses geliyor, değişimin maliyeti nedir acaba bilgisi olan varmı?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst