Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
benim motorun yag değişiminde 20-50 yağ kullanıldı bide hiç duymadığım bir marka mondialin servisi olduğundan bişi demedim bir sorun olurmu....

senin motora bu mevsimde o yağı koyarak inan yazık etmişler yazmadan duramadım kardeşim hemen 10w-40 yağ ile değişim yaptır (motosiklet yağı olsun)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
senin motora bu mevsimde o yağı koyarak inan yazık etmişler yazmadan duramadım kardeşim hemen 10w-40 yağ ile değişim yaptır (motosiklet yağı olsun)

Ek olarak bende bisey diyeyim. Olaki Castrol alirsan -ki tavsiye olunur. Güzel yag. Benim düstügüm hataya düsme. Castrol Power1 10W 40 Motosiklet yagi alacaksin. Scooter yada racing yazandan degil. Anti parantez belirtmek istedim tekrardan.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
Ek olarak bende bisey diyeyim. Olaki Castrol alirsan -ki tavsiye olunur. Güzel yag. Benim düstügüm hataya düsme. Castrol Power1 10W 40 Motosiklet yagi alacaksin. Scooter yada racing yazandan degil. Anti parantez belirtmek istedim tekrardan.


evet haklısın:wiinkk:

bu arada ben özel bir yağ kullanıyorum texaco sae10w40 tabi :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
36
Motosikleti
Lambretta X300
@Omegakont, motosikletinin resimlerini facebooktaki MC150 grubuna koydum.bilgine.


@ atiturhan atilla hocam eline sağlık. facebook taki gruba ben de istek gönderdim. bu arada benim adım da osman :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:26 ----------

Şu ana kadar MC 150 ye en çok benzettiğim motor bu oldu. Gerçi pek çok farkı var ama sanki biraz görüntüsü andırıyor. Topicte daha önce MC 150 nin hangi motora benzediği tartışılmıştı. ilgilenenler için bulunsun bu bilgi de...

157080_463592784021_633704021_5593742_4083276_n.jpg
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Genel olarak bi ricam olacak herkesten. Biriniz bana karbüratörün resmini cekip koyabilir mi? Özellikle rölanti ayar vidasinin durus seklini görmek istiyorum.
Servisin kurcalamasindan sonra ben kesinlikle ilk calistirmadan memnun degilim. Motor az isinsa bile rölanti sabit kalmiyor. Ve bir müddet calistiktan sonra yine stop ediyor. Gazi biraktigim an stop ediyor. anca iyice isindiktan sonra sabit kaliyor. Cok sinir oluyorum bu duruma. önceleri jikleyi en üste alip ilk calistirmayi yaptiktan 3sn sonra orta konuma getiriyordum jikleyi ve motor problemsiz calisiyordu. Ne zamanki serviste sözde ayar yaptilar durum bu sekilde. Bana rölanti vidasinin resmi lazim ve motorun sicakken kac devirde calistigi lazim.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Motorun tamamen ısındığında devir tam olarak kaç oluyor. Ayrıca motor yağın 10/40'tı değil mi abi?
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Motorun tamamen ısındığında devir tam olarak kaç oluyor. Ayrıca motor yağın 10/40'tı değil mi abi?

Yag 10w/40 fakat artik kurcalamaya basladigim icin devir kaca ayarlarsam orada :) Eski haline döndürmeye calisiyorum. Ama hava ayarini nasil eski haline getirecegim bilmiyorum. Abiler böyle soguk havalarda hava ayari yapilmaz diyorlar ama cok canimi sikiyor bu durum.
Sizlerin motor soguk günlerde nasil davraniyor?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Hava ayarı nedir, nasıl yapılır şu aşamada hiç bilmiyorum. Yalnız benim motor, rodaj döneminin ilk etabında (0-800km) motoru ısıtana kadar gaz vermek gerekiyordu, lakin hemen stop ediyordu. Şu an 2.600'deyim, jiklesiz tek marşta çalışıyor. Hava da geceleri 1 derecelere düşüyor son günlerde üstelik.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Hava ayarı nedir, nasıl yapılır şu aşamada hiç bilmiyorum. Yalnız benim motor, rodaj döneminin ilk etabında (0-800km) motoru ısıtana kadar gaz vermek gerekiyordu, lakin hemen stop ediyordu. Şu an 2.600'deyim, jiklesiz tek marşta çalışıyor. Hava da geceleri 1 derecelere düşüyor son günlerde üstelik.

Benim aldigimda ayni o senin tarif ettigin sekildeydi. Jikleyi en üste aliyordum bi mars motor basliyordu saymaya.. Sonrasinda jikleti orta konuma aliyordum hic elle gaz vermeden motor stop etmeden calisiyordum. Ama ne zamanki servise gittim sözde ayar yaptilar. Is bitti. Simdi elle gaz yediriyorum motora.
Karbüratör hava ayari rölanti vidasinin biraz altinda ic kisimda kaliyor. Sari bakir kücük bi vida gibi bisey. iyi bakmak gerekiyor alta bakiyor cünkü.


ee yok mu rölanti vidasinin resmini cekip yayinlayabilecek bi hayir sever?
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Benim aldigimda ayni o senin tarif ettigin sekildeydi. Jikleyi en üste aliyordum bi mars motor basliyordu saymaya.. Sonrasinda jikleti orta konuma aliyordum hic elle gaz vermeden motor stop etmeden calisiyordum. Ama ne zamanki servise gittim sözde ayar yaptilar. Is bitti. Simdi elle gaz yediriyorum motora.
Karbüratör hava ayari rölanti vidasinin biraz altinda ic kisimda kaliyor. Sari bakir kücük bi vida gibi bisey. iyi bakmak gerekiyor alta bakiyor cünkü.


ee yok mu rölanti vidasinin resmini cekip yayinlayabilecek bi hayir sever?



Şimdi abi motorum mc değil ama bende çok kurcaladım hava ayarını.O vidayı sıkarsan havayı kesersın motora daha cok benzın gıder.Acarsan daha fazla hava gider.Ybr nin servis manualınde orjınal ayarı belırtmıs.Sen motorunun service manualinı bulabılırsen yazıyordur orda.Tabı service manual varsa :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Şimdi abi motorum mc değil ama bende çok kurcaladım hava ayarını.O vidayı sıkarsan havayı kesersın motora daha cok benzın gıder.Acarsan daha fazla hava gider.Ybr nin servis manualınde orjınal ayarı belırtmıs.Sen motorunun service manualinı bulabılırsen yazıyordur orda.Tabı service manual varsa :)

Bak cevabi kendinde vermissin servis manuel olsa hic tirmalamayacagim etrafi :):mrgreen:
Demin mondialin sayfasini aradim taradim ama yok. Bu arada karbüratör komple 44liraymis :) Alayim yeni bi karbüratör olsun bitsin :queen:
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Bak cevabi kendinde vermissin servis manuel olsa hic tirmalamayacagim etrafi :):mrgreen:
Demin mondialin sayfasini aradim taradim ama yok. Bu arada karbüratör komple 44liraymis :) Alayim yeni bi karbüratör olsun bitsin :queen:


Abi oda ayarsızsa ne olacak :) Abi sen servislere sor mondial vermışse bilirler.Ama aynı servise gitme :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Karbüratör Hava Ayari Nasil Yapilir

Arkadaslar, internette arastirma yaparken hava ayarinin nasil yapilacagini anlatan yazilar buldum. Sizinle paylasmak istedim.

Hava ayarı yapmak zor bir şey değil.
Oldukça küçük bir tornavidanız olmalı,
Yada bu tür işlere özel L şeklinde tornavida sürücünüz

2j5j829.jpg


Motor sıcak iken yapılmalı... rölanti soğukken şaşırtır...

- Önce hava-ayar vidası tam kapalı konuma getirilir,
- Daha sonra 2,5 TUR tersi yöne çevrilerek, açılır.
işlem sadece bu.

1 tur = 360 derecedir.
(Hava ayarında, sık yapılan hata 180 dereceyi bir tur kabul etmek)
Duvar saatini misal verirsek; saat 12' den 6 'ya kadarlık kısım yarım tur = 180 derece...... 12'den 12 ye tam bir tur (360).

6rkgfp.jpg


Tavsiyem 1 TUR 'u şaşırmamak için;
Tornavidanın bir noktasına işaret koymanız...
Veya tornavida üzerindeki yazı / şekil / işaret gibi birşeyi hiza almanız...


Servis kitabında
ÇEYREK Tur tolerans verilmiş. Yani duruma göre çeyrek tur az veya fazla yapılabilir.


Motor çalışırken ayar yapılması mantıklı olanı,
dinleyerek ve devri gözlemleyerek rölantiyi de senkronize şekilde yapmak gerekli...








Bilgi amaçlı temsili resim:

fig18hd2.jpg


5 numara ile gösterilen ayar vidası
SARI renk benzin
MAVİ renk hava
YEŞİL renk karışımı temsil ediyor
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Ybr club dan aldın heralde bu bilgiyi :) Dene bakalım abi ayarın zaten bozuk ama o bilgi 2,5 tur ybr için.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Farkli bi yerden alinti...

Motorsikleti durduruyorsunuz. Hava ayar vidasını tamamen kapatıyor, sonra tornavida ile 3 tam tur açıyorsunuz, Motorsikletini çalıştırıyor hava ayarına başlıyorsunuz (ayar 2.5-3.5 tur arasındadır.) Motorun Düzgün çalıştığını göreceksin bırakın. Şimdi sıra rölanti ayarında, motor ısındıktan sonra devir göstergesi varsa (Motor Manualinde belirtilen devire getirin. Benim motorda 1400 - 1600 devirdir.) Devir göstergesi yoksa stop etmeyecek bir şekilde ne yüksek nede az olacak şekilde ayarla kararlı çalışma sesini hissedeceksiniz. Ayar bitmiştir.

Not : 1- Bu ayarlarda buji durumunuzu kontrol edin. Buji iyi vaziyette olmalı.
2- Karbürotörün başka yerden standart dışı hava almaması
gerekmektedir. (Delik manifolt, kırık hava filtresi yatağı gibi.)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:47 ----------

Ybr club dan aldın heralde bu bilgiyi :) Dene bakalım abi ayarın zaten bozuk ama o bilgi 2,5 tur ybr için.

Belki YBR sitesidir bakmadim nereden olduguna daha cok icerik ile ilgilendim :)
Yarin ilk isim bu hava ayari olayini cözmek olacak.:bounce: YBR 2,5 tursa ben 3 tur yaparim.
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Abi benimde bir bildiğim hava ayarı var.Motorun hava ayar vidasını tam tur sıkıp 1,5 tur açıyoruz ve rolantiyi 3000 e çıkarıyoruz.Sonra yavaş yavaş hava ayarını açıyoruz devir 3000 den sonra yükseldiği en son noktada bırakıyoruz ve rolantıyı ayarlıyoruz.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Abi benimde bir bildiğim hava ayarı var.Motorun hava ayar vidasını tam tur sıkıp 1,5 tur açıyoruz ve rolantiyi 3000 e çıkarıyoruz.Sonra yavaş yavaş hava ayarını açıyoruz devir 3000 den sonra yükseldiği en son noktada bırakıyoruz ve rolantıyı ayarlıyoruz.

Bu kadar cok yöntemden sonra artik yapamazsam ayari yaziklar olsun bana :)
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Yaparsın abi ya ben yapdım bı ayar iyi gibi.Birazda egzoz un kokusuna bak yaptıkdan sonra.Benzin kokusu geliyorsa çiğ atıyordur.Şu anda nasıl benzin kokusu geliyor mu ?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Benim de hava ayarı yapasım var, fazla benzin yaktığını düşünüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst