ilk önce benim gibi ER 5 ini yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun,kazasız belasız kullanımlar dilerim 500 cc sınıfında güzel seçim :cat:
bende baya bir araştırma yaptım servis manuelini indirdim gerekli yerleri inceledim,baya faydalı bilgiler var kitapcıkta.
ER 5 topigi yavaş gidiyor normaldir hem yaz sezonu,hem!de sorunsuz motor böyle olunca gelip giden,yazan çizen yok malesef

ben bile 1 aydır biniyorum öylesine aklıma geldi ugradım topiğe

şimdi soran arkadaşlara bir kaç bildiğimi fikir olarak yazayım demesinler cevap yazan yok diye

yağ filtresi nette 20-30 tl arası ama oto parçacısına giderseniz japon otosu olan mazdaların yağ filtresi uyuyor tanesi 5 TL

yağ 3.4 LT alıyor yağ filtresi değişiminde 200 gr fazla alıyor yani 3.6 lt
hava filtresi 65-75 TL arası ama filtre imalatı yapan bir filtreci bulursanız iç kartonu ve süngeri değişip kullanabiliyorsunuz maliyeti 20 TL ben öyle yaptım İstanbul Bostancı oto sanayi sitesinde Ay filtre var çogu motosikletin filtresini yapıyor orjinal gibi ( kullandıgı filtre kagıtı italyan marka )
açık hava filtresi her zaman bol oksijen oldugu için fazla yakıt olarak geri dönecektir
yazın yağ olarakta castrol 15w/50 kullanman vites geçişleri için güzel olacaktır
bence her motosiklette oldugu gibi bizim motorlarda'da önemli olanı
az orjinal km
kazasız olması
debriyaj balatası durumu (malum balata 140 TL )
elektrik tesisatının ellenmemiş sorunsuz olması
lastiklerin iyi tarihinin yeni olması (2 çift lastik 500 TL )
grenajlarının sağlam olması (parçaları baya bir pahalı )
motor sogutma su sisteminde sıkıntı olmaması gibi sayabiliriz
aslında az km li olması bunların çogunu ekart ediyor debriyaj ve balatalar hariç tabiki.
bu arada merak eden arkadaşlara servis manuel kitapcıgına bu linkten ulaşabilirler
http://www.parliament-riders.co.il/manuals/Kawasaki/Kawasaki_Er5_'04_Service_Manual.pdf