Asya 150 T1 Yağ Kaçağı

Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
197
Herkese merhaba

2005 model Asya 150 T1 scooterım var. Motorda yağ kaçağı vardı 80-90 km arası hızla yol gittikten sonra motoru park ettiğim yerde yağ birikintisi görüyordum motoru servisine götürdüm servisteki usta silindir piston değişmesi gerektiğini söyledi gerekli parçaları değiştirdik.

Şimdi aynı şekilde yağ sızıntısı var ama eskisi kadar değil birde parçalar değiştikten sonra rodajda kullanmamı 70-80 km hızı geçme dediler. Motor 70 Km hıza geldiğinde veya biraz geçtiğinde birden gaz kesip bir sıkışma oluyor.

Şimdi size sormak istediğim bu yağ sızıntısı başka neden olabilir ?? ( bana haybeden parçamı değiştirdiler ) ve bu gaz kesip sıkışma neden olabilir. Yardımlarınız için şimdiden tşkrler..
 
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
Aynı Sorunu 2-3 Sefer Yaşamış Biri Olarak Sana Cevap Veriyorum...

Piston Sekmanla Bir Alakası Olduğunu Sanmıyorum Bu 1.

2.Olarak Motor Ya Keçeden Yağ Kaçırır Yada Üst Kapak Orniğinden Bu 2 SİNDEN Birindedir Eğer Motor Kazalı Değilse Ve Senin Dediğine Göre Motor Isındıktan Sonra Yağ Kaçırıyor Buda %90 İhtimal Keçe Ve Ornikten Olduğunu Bize Gösterir Çünkü Yağ Isındıkça İnceliyor Ve Sızıntı Yapıyor Ve Yazlarında Bu Tür Şeyler Genellikle Oluyor Bakım Yapılmadığı İçin...

3.Keçe Değişimi İçin Motoru Sökücekleri İçin İşcilik Parasını 80-90 Tl Derler Oysaki Sıfır KEÇE 10 Tl'dir Bunuda Belirtiyim..

4.Orniği Değiştirmesi Basit Üst Kapağı Açıcaksın Kapakta SiyaH Bir Lastik Olur Onu Söküp Sıfırını Takıcaksın Bunları Denedin Olmuyor Mu O Zaman

5.Yağ Numarasını Değiştir Büyük İhtimalle 15-40 Kullanıyosun Bunu 20-50 Yap Kalın Yağ Olduğu İçin Kolay Kolay İncelmez Ama Sen İlk Önce Bunu Dene...
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
197
belirttiğim parçalardan önce üst kapak contasını değiştirdik ama sızıntı devam etti keçe olayını bilmiyorum son parça değişiminde onuda değiştirdiler mi emin değilim ama bu akşam tekrar bir götürüp gösterecem
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Ortalığı şeytanlar azrailler basmış yahu :mrgreen:

Keçelerde yağ kaçağı olsa, yere damlayacak kadar sızıntı olmaz sanırım. Motorun etrafı aşırı yağlanır ve bundan öteye geçmez.

Kartelden sızıntı yapıyor olması lazım. Gerçi usta bakmış duruma, kartel sızıntısını tesbit edip gerekeni yapardı. _OLD_ hocamız sayfada, daha iyi cevap verir şimdi :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Herkese merhaba

2005 model Asya 150 T1 scooterım var. Motorda yağ kaçağı vardı 80-90 km arası hızla yol gittikten sonra motoru park ettiğim yerde yağ birikintisi görüyordum motoru servisine götürdüm servisteki usta silindir piston değişmesi gerektiğini söyledi gerekli parçaları değiştirdik.

Şimdi aynı şekilde yağ sızıntısı var ama eskisi kadar değil birde parçalar değiştikten sonra rodajda kullanmamı 70-80 km hızı geçme dediler. Motor 70 Km hıza geldiğinde veya biraz geçtiğinde birden gaz kesip bir sıkışma oluyor.

Şimdi size sormak istediğim bu yağ sızıntısı başka neden olabilir ?? ( bana haybeden parçamı değiştirdiler ) ve bu gaz kesip sıkışma neden olabilir. Yardımlarınız için şimdiden tşkrler..

Yağ sızıntısı için görmeden uzaktan birşeyler söylemek falcılık olur.Rodaj için asıl olan hep aynı hızda gitmemektir.70-80 km hız ilk 1000 km için çok.50-60 daha uygun olur.Zaten son hız 85 km kitabına göre.(120 yaptım diyenlerin göstergesi arızalıdır.)70 km hız civarında hız kesmesinde, yeterli benzin gelmiyor diye başlıyabiliriz.Durduğu yerde arka tekerlek havada gazladığında durumu gözlemek lazım.Şeffaf bir hortum takılıp karbüratöre giden benzin gözlenebilir.
Bu arada Azrail42 nin O-Ring için kullandığı kelimede çok hoş.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
Yağ sızıntısı için görmeden uzaktan birşeyler söylemek falcılık olur.Rodaj için asıl olan hep aynı hızda gitmemektir.70-80 km hız ilk 1000 km için çok.50-60 daha uygun olur.Zaten son hız 85 km kitabına göre.(120 yaptım diyenlerin göstergesi arızalıdır.)70 km hız civarında hız kesmesinde, yeterli benzin gelmiyor diye başlıyabiliriz.Durduğu yerde arka tekerlek havada gazladığında durumu gözlemek lazım.Şeffaf bir hortum takılıp karbüratöre giden benzin gözlenebilir.
Bu arada Azrail42 nin O-Ring için kullandığı kelimede çok hoş.

Tamam Hocam Dediğin Gibi Olsun BÜYÜKSÜN...:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
197
Yağ sızıntısı için görmeden uzaktan birşeyler söylemek falcılık olur.Rodaj için asıl olan hep aynı hızda gitmemektir.70-80 km hız ilk 1000 km için çok.50-60 daha uygun olur.Zaten son hız 85 km kitabına göre.(120 yaptım diyenlerin göstergesi arızalıdır.)70 km hız civarında hız kesmesinde, yeterli benzin gelmiyor diye başlıyabiliriz.Durduğu yerde arka tekerlek havada gazladığında durumu gözlemek lazım.Şeffaf bir hortum takılıp karbüratöre giden benzin gözlenebilir.
Bu arada Azrail42 nin O-Ring için kullandığı kelimede çok hoş.


_OLD_ Hocam


dün akşam motoru servisine götürdüm marş motorunun ordaki contadan kaçırdığını söyledi servisteki usta contayı değiştirdi şimdilik birşey yok gibi bu hız kesmesiyle ilgili de rodajın bitiminde sibop ayarı yapılması lazım dedi
 
Katılım
5 Eki 2005
Mesajlar
9
Bendede 150t1 var yaklaşık bir senedir yağ sızdırıyor, motor yeniledik, değiştirmedik conta ve keçe kalmadı, hala damla damla akıtıyordu...sol ayak basamağın üstü bile yağ oluyordu, en sonunda Subap Kapağının üstünde hani hortum takılan vana var ya oradan kaçırdığını gördüm, tabi sehpada dururken çok az sızıyor ama yolda 90-100 giderken basınçtan ne varsa akıtıyor...oraya takılı hortum hava filtresine gidiyor ve birleştiği yerde birde tahliye hortumu var ağzı kapaklı, içinde temiz yağ olduğunu görünce şüphelendim ve ustaya gösterdim...haaaaaaaa dedi ???? Subap Kapağı değişecek.....bakalım 1 hafta boyunca bir gezeyim, eğer kesilirse haber veririm....
 
Katılım
14 Ocak 2015
Mesajlar
6
of ne usta be yağ kacağı var silindir piston değişiyor ya keceler ler yada contalardan kardeşim o ustadan uzak dur koparıyor seni
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst