Ünlüler Sorunlarımız İçin Ne Düşünüyor/ Cadde–Milliyet

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Deniz Berdan Ehliyet verirken motor kullananlara nasıl davranılması gerektiği öğretilmeli derken, Acun Ilıcalı Türkiye de motosiklet kültürü olmadığından yakınıyor 10 gün önce yaşanan trajik kaza motosikletçileri ayağa kaldırdı. Çimenleri sulaması gereken fıskiyeler yolu da ıslatmış, Murat Doğanay ın motosikletinin hakimiyetini kaybetmesine neden olmuştu. Ne yazık ki Doğanay kurtarılamadı. Yaklaşık 500 motosikletçi, bir konvoyla Kartal da kazanın gerçekleştiği yerde toplandı. Araçların sıkıştırması, kötü yol planlaması gibi nedenlerden çok sayıda motosikletçi hayati risk taşıyor. Biz de motosiklet kullanan ünlü isimlere benzer sorunları yaşayıp yaşamadıklarını sorduk.

Deniz Berdan
Can güvenliğimiz yok

Otomobil sürücülerinin üzerimize araçlarını kırdıklarına çok şahit oldum. Motosikletçilerin alanlarını genişletmeliyiz. Yıllardır bu konuda çok büyük problemler yaşıyoruz. Yolda aracını yıkayan bir şoför yüzünden kaza yaptım ve bacağıma 18 dikiş atıldı. Ehliyet verirken motor kullananlara nasıl davranılması gerektiği öğretilmeli. Türkiye de maalesef can güvenliğimiz yok. Motor kullananlar da diğer şoförler de birbirine saygılı olmalı.

Acun Ilıcalı
Bu tutkumdan vazgeçemiyorum

İtalya, İspanya ve Yunanistan da motosiklet kullananlar için oluşturulan düzen ülkemizde yok. Çünkü motosiklet kültürü yok. Oturacaktır ama bizim görebileceğimizi düşünmüyorum. Ben çok büyük iki kaza atlattım, birinde arkadaşımı kaybettim. Sebebi de arabanın beni yok saymasıydı. Yolların ıslak olması da motosiklet kullanıcıları için çok tehlikeli. En ufak bir çakıl taşı bile kazaya neden olabilir. Türkiye de motor kullanmak büyük risk ama ben 15 senedir bu tutkumdan vazgeçemiyorum.

Tuğba Özay
Sürücülerİn bilinçlenmesi lazım
Sekiz yaşımda başladım motosiklet kullanmaya. Birkaç kez çok büyük kaza atlattım ve birinde otobüs altında kaldım. Sorumsuz sürücüler yüzünden birçok arkadaşımı kaybettim. Ve çoğu dışardan müdahale yüzünden öldü. Hâlâ motor sürücülerine gerekli duyarlılık gösterilmiyor. Sürücülerin ihmali ve yollardaki çakıl taşları kazalara neden oluyor. Ulaştırma Bakanlığı nın yeterli duyarlılığı göstermesi lazım. Dedem eski Ulaştırma Bakanı Müsteşarı ydı. Yaşasaydı ona söyleyecek çok şeyim olurdu. Sürücülerin artık bilinçlenmesi lazım.

Ayşe Şule – Kıraç
Ulaşım aracı olarak bakılmıyor
Türkiye de taşıt denince akla otomobil geliyor. Ulaşım aracı olarak sadece otomobil var. Entresan bir durum otomobili kullanmayı da bilmiyoruz. Bunun yanında 200 kilometre hız yapan araçların satışları da hiç durmuyor. Otomobil alımları için gereken tüm indirimler yapılarak satışlarını artırıyor. Oysa motosiklet için tamamen tersi bir durum gözleniyor. Bir ulaşım aracı olarak bakılmıyor… Vergileri o kadar yüksek ki, lüks tüketim aracı gibi görülüyor. Onun için motosiklet ya da iki teker bisiklet gibi araçların kullanımları sıfır. Motosiklet sadece zengin insanların hobisi olarak görünüyor. Aslında trafiğin tek çözümü iki teker bisiklet ve motosikletler. Devlet büyüklerimiz ya da trafikten sorumlu yetkililer, makam araçlarının içinde trafikte ne yaşanıyor bilmiyorlar diye düşünüyorum.

Yolların otomobillerin kullanım alanları olma önceliğinden vazgeçilmesi gerekir. Yolların ve trafik kuralların motosiklilerin, önceliğinde kullanım alanları olmalı. Kurallar buna göre değiştirilmeli. Ve iki teker bisiklet ve motosiklet kullanımı özendirilmeli.

Fatih Erkoç
MOTOR KULLANMAYI BIRAKTIM
İstanbul da motor kullanmayı bıraktım ama bu kış uzun kalacağım için karar değiştirebilirim. En büyük sıkıntım trafikte araç sürücülerinin bizleri kaale almamaları. Sürücü arkadaşların yanında bizlerin de hatası olabilir. Çünkü bazen kuryeler de dikkatsiz olabiliyor. Ama bunların düzelmesi lazım. Devletimizden bu konuda yeterli duyarlılığı göstermesini bekliyorum.

Özlem Tekin
İkİ tekerlekten vazgeçtim
Türkiye de motor sürücülerinin emniyeti yok. Çünkü otomobil sürücüleri onları tanımıyor. Bisiklet sürücüsü ya da yaya muammelesi görüyorlar. Gerçekten hayatları tehlikede. Bu yüzden çok gerginler. Ben iki tekerlekten vazgeçtim artık dört tekerleğe biniyorum.

Kaynak | Senem Aydın / Cadde – Milliyet
 

Ekli dosyalar

  • motosiklet-kulturu-yok-785828.jpg
    motosiklet-kulturu-yok-785828.jpg
    31.9 KB · Görüntüleme: 27,938
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Kardeşim bu adamlardada iş yok,anca mikrofon tutunca serzenişte bulunuyorlar.Şimdi bir mikrofonda bana tutsunlar bakbakalım ben neler söylicem
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
2,161
Tüm Türkiye' de, eş zamanlı olarak bir tarih belirlenip,
İl bazında mt guruplarının katılımı ile bir pretesto yapılabilirse daha fazla ses gelecektir.
Örneğin her ilin belli bir meydanında yada parkında aynı atarih ve saat de bir araya gelinerek aynı basın açıklamasının yapılması gibi.
Ama böyle bir organizasyonun altından nasıl kalkılır bilmiyorum.
O zaman belki yerel idarecilerinde dikkatini çekebiliriz.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Tüm Türkiye' de, eş zamanlı olarak bir tarih belirlenip,
İl bazında mt guruplarının katılımı ile bir pretesto yapılabilirse daha fazla ses gelecektir.
Örneğin her ilin belli bir meydanında yada parkında aynı atarih ve saat de bir araya gelinerek aynı basın açıklamasının yapılması gibi.
Ama böyle bir organizasyonun altından nasıl kalkılır bilmiyorum.
O zaman belki yerel idarecilerinde dikkatini çekebiliriz.

Benim aklımda başka bir şey var: Neden İngiltere'de yapıldığı gibi "Motosikletçiler de seçmendir!" kampanyası yapmıyoruz.

Siyasilerin dini imanı oy değil mi? Sağı solu fark etmez. Seçmen olduğumuzu hatırlatalım, bakalım ne olacak!
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Benim aklımda başka bir şey var: Neden İngiltere'de yapıldığı gibi "Motosikletçiler de seçmendir!" kampanyası yapmıyoruz.

Siyasilerin dini imanı oy değil mi? Sağı solu fark etmez. Seçmen olduğumuzu hatırlatalım, bakalım ne olacak!


Yemin ederim bu mükemmel bir fikir:cat::cat:
 
Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
232
Benim aklımda başka bir şey var: Neden İngiltere'de yapıldığı gibi "Motosikletçiler de seçmendir!" kampanyası yapmıyoruz.

Siyasilerin dini imanı oy değil mi? Sağı solu fark etmez. Seçmen olduğumuzu hatırlatalım, bakalım ne olacak!

bencede çok güzel fikir.:cat:
 
Katılım
30 Tem 2010
Mesajlar
414
Benim aklımda başka bir şey var: Neden İngiltere'de yapıldığı gibi "Motosikletçiler de seçmendir!" kampanyası yapmıyoruz.

Siyasilerin dini imanı oy değil mi? Sağı solu fark etmez. Seçmen olduğumuzu hatırlatalım, bakalım ne olacak!

mükemmel bir fikir oy için kömür dağıtılan bir memlekette böyle bir şey işe yarayabilir ::plus1::::plus1::::plus1::
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
Benim aklımda başka bir şey var: Neden İngiltere'de yapıldığı gibi "Motosikletçiler de seçmendir!" kampanyası yapmıyoruz.

Siyasilerin dini imanı oy değil mi? Sağı solu fark etmez. Seçmen olduğumuzu hatırlatalım, bakalım ne olacak!

:cat::cat::cat::cat::cat::cat: on numara beğendımbu fıkrı fakat bunu hayata gecırmek için ıyı projeler gereklı :rendeer:
 
Katılım
13 Mar 2010
Mesajlar
485
Benim aklımda başka bir şey var: Neden İngiltere'de yapıldığı gibi "Motosikletçiler de seçmendir!" kampanyası yapmıyoruz.

Siyasilerin dini imanı oy değil mi? Sağı solu fark etmez. Seçmen olduğumuzu hatırlatalım, bakalım ne olacak!

Harika bir fikir.Kesinlikle katılıyorum.Bu aslında geçtiğimiz Pazar günkü büyük buluşmada ufaktan vurgulanmalıydı bence.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Benim aklımda başka bir şey var: Neden İngiltere'de yapıldığı gibi "Motosikletçiler de seçmendir!" kampanyası yapmıyoruz.

Siyasilerin dini imanı oy değil mi? Sağı solu fark etmez. Seçmen olduğumuzu hatırlatalım, bakalım ne olacak!

Bahsettigin kampanya Fransa'da da yapildi ve çok ses getirdi.
Hatta onceki yil mecbur hale getirilen otomobillerde gündüz fari meselesini hala uygulamaya sokamadilar.

Fakat bu ülkelerle bizim ulkemiz arasinda kuçuk bir fark var.
Teknik bir fark ama bu fark yapacaginiz eylemi faydasiz kiliyor.
Bu ulkelerde, meclise gidecek insanlari halk seçiyor.
Bu nedenle vekil, bakan vesaire olmak isteyen adamlar halkla iyi geçinmek zorunda.:)

Ulkemizde ise oyle bir dert yok çok sukur.
Yani nasilsa bu adamlara tipis tipis oy vereceksiniz.
Adam niye kendini üzsün.:cherry:
Turkiye'de önemli olan halkin degil, parti liderinin gozune girebilmek.:bounce:
Yormayin kendinizi....:pr:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Bahsettigin kampanya Fransa'da da yapildi ve çok ses getirdi.
Hatta onceki yil mecbur hale getirilen otomobillerde gündüz fari meselesini hala uygulamaya sokamadilar.

Fakat bu ülkelerle bizim ulkemiz arasinda kuçuk bir fark var.
Teknik bir fark ama bu fark yapacaginiz eylemi faydasiz kiliyor.
Bu ulkelerde, meclise gidecek insanlari halk seçiyor.
Bu nedenle vekil, bakan vesaire olmak isteyen adamlar halkla iyi geçinmek zorunda.:)

Ulkemizde ise oyle bir dert yok çok sukur.
Yani nasilsa bu adamlara tipis tipis oy vereceksiniz.
Adam niye kendini üzsün.:cherry:
Turkiye'de önemli olan halkin degil, parti liderinin gozune girebilmek.:bounce:
Yormayin kendinizi....:pr:


İlkay abi yanlış düşünüyorsun abi.

Şimdi bizim sözcümüz,başkanımız,tepkisini bu şekilde koysa ve sağlam bir kitleye sahip olduğumuzun izahında bulunsa,sen bak gör ozaman peşimizda nasılda ''koppekk oluyolar'':mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Tem 2010
Mesajlar
107
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hayatı boyunca siyasetin içinde bulunmuş bir insan olarak, maalesef "coq" a katılıyorum. O an için destek verirler ondan sonra hiçbirşey yokmuş gibi davranırlar
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
bildiğimiz konuları bildiğimiz insanlar seslendirmiş.

değişen bir şey yok.

protesto konusuna gelince murat adına yapılan protesto gösterisinde polislerin kamera ile çekim yapması bana gayet garip geldi, sebebini belki anlarız. siz hele bir toplaşın sonra hoşa gitmez ise sizi hizaya getirmeyi bilirler.

polemik yaratmak için değil sadece örnek olsun diye veriyorum .
http://www.milliyet.com.tr/basbakan...kiye/sondakika/18.08.2010/1278100/default.htm

yok ses getiri yok su götürür bırakın, tekel işçilerinin sesini kesen zihniyet bu kadar gereksiz olduğunu düşüneceği konular için neler yapar.

en basitinden bir kaç trafik timi oluşturur salarsın sokağa ne kadar motorlu var ise çevirin kontrol edin dersin. bir zaman sonra sokakta motosiklet kullanan göremezsiniz.

bunlar işin bir yönü diğeri o eyleme katılacak insan bulmakta, henüz kendi insani haklarını korumaktan aciz bir toplumda böyle bir eylemei sözde değil aksiyonda destekleyecek ses getirecek kalabalıkta insan bulmak çok zor.
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
1,347
Her iki fikirde bence güzel ve yapılabilir
1. MT yöneticileri il başkanları ile kararlaştırıp her ilde aynı saatte bi yere kadar kortej eşliğinde gitmeleri sağlayabilir uygun bir günde, bunun için bi maliyet olmaması gerek diye düşünüyorum.
2. ''Motosikletçiler de seçmedir, insandır '' bununla ilgili ufak el ilanları bastırılıp dağıtılabilir, Halkta araç sürücüleri de bi nebze olsa belki farkına vara bizimde onlar gibi canlı olduğumuzun. veya t shirt yaptırılıp partilerin bu ara olan mitinglerine gidilebilir, kortej eşliğinde. Bunun maliyeti vardır tabi ki ama adam başı 10 -15 tl den fazla değildir.

Oyumu boş atarım, ama asla ne de olsa bana verecek düşüncesindeki adama vermem.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
bunlar işin bir yönü diğeri o eyleme katılacak insan bulmakta, henüz kendi insani haklarını korumaktan aciz bir toplumda böyle bir eylemei sözde değil aksiyonda destekleyecek ses getirecek kalabalıkta insan bulmak çok zor.

Güzel tespit.
Forumda siyaset yasak.
Neden yasak?
Yasak çunku is siyaset konusmaya geldimi herkes militan oluveriyor.
Sonra da kavga basliyor.
Adam karsi gorus ya.
Dur bakayim bu adam ne diyor biz anlayayim yok.
Oyle oluncada eylem yapma fikri komik hale geliyor.
Ornegin Istanbul'da motosiklet suruculerinin problemleri için bir eylem yapilacak.
Kime karsi.
Meclisteki zati muhteremlere karsi.
Yapilmadi mi?
Yapildi.

Hükümetten ya da muhalefetten bir ses duyan var mi?

Murat için yaptiginiz eylemden bu gune tam 3 gün geçti.
Bir tane hükümet yetkilisi çikip, sesinizi duyduk arkadaslar, bundan sonra sizin goruslerinizi de alarak hareket edecegiz dedi mi?
Demedi.
Muhalefetten ve ya meclis disindaki herhangi bir siyasi orgutten bu gün için bir sey yapamiyoruz ama bizi seçin isteklerinizi yerine getirecegiz diyen oldu mu?
O da olmadi.

Bizim için vaat bile yok.....

Iktidari geçtim.
Oyumuzla ihya olabilecek muhalefetten bile tek bir ses çikmadi.

Yani bu kadara kadar gôrünmeziz.

Ama adamlar biliyolar ki, biz burada istedigimiz kadar bagirip çagiralim, oy sandiginin basina gidince miltarist tavrimizin esiri olacagiz.

Onlarin önümüze koydugu yemegi, sevsekte sevmesekte yutacagiz.

Isin özü biz daha kendi kendimize örgütlenmekten aciz bir toplumuz.
Tut ki orgutlendik, A partililer, B partililer, su takimi tutanlar, bu takimi tutanlar diye orada bile bölünürüz.
Biri de kalkip zekimiyiz diye topic açmisti ya, hala gülerim....:)
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
1,347
Güzel tespit.
Forumda siyaset yasak.
Neden yasak?
Yasak çunku is siyaset konusmaya geldimi herkes militan oluveriyor.
Sonra da kavga basliyor.
Adam karsi gorus ya.
Dur bakayim bu adam ne diyor biz anlayayim yok.
Oyle oluncada eylem yapma fikri komik hale geliyor.
Ornegin Istanbul'da motosiklet suruculerinin problemleri için bir eylem yapilacak.
Kime karsi.
Meclisteki zati muhteremlere karsi.
Yapilmadi mi?
Yapildi.

Hükümetten ya da muhalefetten bir ses duyan var mi?

Murat için yaptiginiz eylemden bu gune tam 3 gün geçti.
Bir tane hükümet yetkilisi çikip, sesinizi duyduk arkadaslar, bundan sonra sizin goruslerinizi de alarak hareket edecegiz dedi mi?
Demedi.
Muhalefetten ve ya meclis disindaki herhangi bir siyasi orgutten bu gün için bir sey yapamiyoruz ama bizi seçin isteklerinizi yerine getirecegiz diyen oldu mu?
O da olmadi.

Bizim için vaat bile yok.....

Iktidari geçtim.
Oyumuzla ihya olabilecek muhalefetten bile tek bir ses çikmadi.

Yani bu kadara kadar gôrünmeziz.

Ama adamlar biliyolar ki, biz burada istedigimiz kadar bagirip çagiralim, oy sandiginin basina gidince miltarist tavrimizin esiri olacagiz.

Onlarin önümüze koydugu yemegi, sevsekte sevmesekte yutacagiz.

Isin özü biz daha kendi kendimize örgütlenmekten aciz bir toplumuz.
Tut ki orgutlendik, A partililer, B partililer, su takimi tutanlar, bu takimi tutanlar diye orada bile bölünürüz.
Biri de kalkip zekimiyiz diye topic açmisti ya, hala gülerim....:)

Bendim o topiği açan ilkay abi, sende oraya balık mevzusu atıp bizi oyalamıştın saatlerce :D Sanki benmi idda ettim onu. Adam çıkıyo tv ye diyosa benim suçum ne :pale: :pale: :pale:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Güzel tespit.
Forumda siyaset yasak.
Neden yasak?
Yasak çunku is siyaset konusmaya geldimi herkes militan oluveriyor.
Sonra da kavga basliyor.
Adam karsi gorus ya.
Dur bakayim bu adam ne diyor biz anlayayim yok.
Oyle oluncada eylem yapma fikri komik hale geliyor.
Ornegin Istanbul'da motosiklet suruculerinin problemleri için bir eylem yapilacak.
Kime karsi.
Meclisteki zati muhteremlere karsi.
Yapilmadi mi?
Yapildi.

Hükümetten ya da muhalefetten bir ses duyan var mi?

Murat için yaptiginiz eylemden bu gune tam 3 gün geçti.
Bir tane hükümet yetkilisi çikip, sesinizi duyduk arkadaslar, bundan sonra sizin goruslerinizi de alarak hareket edecegiz dedi mi?
Demedi.
Muhalefetten ve ya meclis disindaki herhangi bir siyasi orgutten bu gün için bir sey yapamiyoruz ama bizi seçin isteklerinizi yerine getirecegiz diyen oldu mu?
O da olmadi.

Bizim için vaat bile yok.....

Iktidari geçtim.
Oyumuzla ihya olabilecek muhalefetten bile tek bir ses çikmadi.

Yani bu kadara kadar gôrünmeziz.

Ama adamlar biliyolar ki, biz burada istedigimiz kadar bagirip çagiralim, oy sandiginin basina gidince miltarist tavrimizin esiri olacagiz.

Onlarin önümüze koydugu yemegi, sevsekte sevmesekte yutacagiz.

Isin özü biz daha kendi kendimize örgütlenmekten aciz bir toplumuz.
Tut ki orgutlendik, A partililer, B partililer, su takimi tutanlar, bu takimi tutanlar diye orada bile bölünürüz.
Biri de kalkip zekimiyiz diye topic açmisti ya, hala gülerim....:)

sana katılmayan ölsün be....sanki kendim yazmışım gibi oldum..

mükemmel bir fikir oy için kömür dağıtılan bir memlekette böyle bir şey işe yarayabilir demiş xanka...
acaba kask, bot ,mont ,eldiven filanda dağıtırlarmı ki??:queen:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bendim o topiği açan ilkay abi, sende oraya balık mevzusu atıp bizi oyalamıştın saatlerce :D Sanki benmi idda ettim onu. Adam çıkıyo tv ye diyosa benim suçum ne :pale: :pale: :pale:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lem ben senin topic açmana bisey demedim.
Sözüm muhteviyata.:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst