Tekerleklere balans yapılması

Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Yarış tipi motorlar için videolardan seyrettiğim ve gördüğüm kadarıyla tekerlek balansını bisiklet çatalı gibi bir zemine koyup tekerleğin boşta hafif döndüğü ve ağırlığın yere doğru bakan kısmının karşısına ağırlık yerleştiriyorlar sorum lastik balansı bu şekildemi yapılmalı yoksa normal rot balasnçılardaki ışıklı motorlu tekerleği döndüren aletlemi yapılması gerekir veya hangisinle yapılıyor ikiside balansı giderirmi?
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Ben lastikçilerdeki balans makinesiyle yapıldığını gördüm dün..
bayağı lastiği söküp alette döndürdüler..
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben baya aradım Eskişehir oto sanayisindeki rot-balansçılar yapmıyor,çoğuna sordum motosiklete yapan yok diyor. Önder rot-balans yapıyormuş boşuna ayamayın.:wiinkk:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
antalayda bi usta 251 mz e balans ağırlıkları koyuyor sanırım yeni motorlarda böle şeylere pek gerek kalmıyor
 
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
2,039
Balans yapılıyorda genelde makineylemi yoksa o videodaki gibimi balans yapılıyor hangisi sağlıklıdır onu öğrenmek istemiştim.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Az önce yeni lastiklerimi taktırdım..
Balansı soruduğum usta motosikletlerde balans ayarı lastik takılması sırasında lastik üzerindeki bir işaretin (işareti gösterdi, başka lastiklerde de var, gördüm yani) siboba denk getirilmesiyle yapıldığını söyledi..

Ama bu ayar yüksek sürat yapan motorlarda makineyle kurşun ağırlık takılarak hassaslaştırılmalıdır dedi..
yani 200 lü rakamlara çıkıyorsa motor bilgisayarla ayar yapılıyor şeklinde açıkladı..
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Az önce yeni lastiklerimi taktırdım..
Balansı soruduğum usta motosikletlerde balans ayarı lastik takılması sırasında lastik üzerindeki bir işaretin (işareti gösterdi, başka lastiklerde de var, gördüm yani) siboba denk getirilmesiyle yapıldığını söyledi..

Ama bu ayar yüksek sürat yapan motorlarda makineyle kurşun ağırlık takılarak hassaslaştırılmalıdır dedi..
yani 200 lü rakamlara çıkıyorsa motor bilgisayarla ayar yapılıyor şeklinde açıkladı..

Şimdi oldu.:cat:
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
36
Balans yapılıyorda genelde makineylemi yoksa o videodaki gibimi balans yapılıyor hangisi sağlıklıdır onu öğrenmek istemiştim.

tıpkı otomobil lastiği gibi motosiklet lastiklerine de balans yapılıyor, İstanbul için buz motor ve İSTOÇ ta Anes motorun lastik motajı işini yapan bir lastikçi var fiyatları 30-40 TL arasında.
Lastiği söküp bilgisayarlı makinada sapması bulunarak gerekli olan ağırlık takılıyor, sapma tolerans dahlindeki değere gelince işlem bitiyor.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Bu arada lastiği taktırdığım usta kızıltoprakta bir lastikçide hasass ayarın yapılabileceğini söyledi teker başına 25 alıyor dedi..
Yaptırmak isteyen olursa bilgisi olsun.
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
1,946
bmw ler için konuşuyorum genelde arka tekeri makinaya bağlatıp yaptırıyoruz ama ön teker bisiklet balans gibi tekerin aşağı bakan kısmının tam zıttına takılıyor yukarda usta doğru söylemiş lastik yenilenirken balans yapılır ve işaret olayına mutlaka uyulmalıdır.
 
Son düzenleme:
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Birinci videodaki balans yöntemi çok sağlıklı bir yöntemdir, hatta bir çok motosiklet tamircisinde (özellikle büyük cc ile uğraşanlar) bu tarz bir makine vardır. Mantık aynen böyle çalışır ama kaç gram kurşun takacağınızı canta takılan bir ipin gerilme kuvvetini ölçen basit bir terazi ile öğrenip deneme yanılma yapmadan kurşunu takarlar.

Ama birinci videodaki gibi adamın el ile deneme yanılma yoluyla yaptığı gibi de yapabilirsiniz.

Bilgisayarlı balans makinelerinin tek farkı işlemi hızlandırmasıdır.

Nihayetinide balans ayarı için takdığınız kurşun aynı kurşun takan elde insan eli.

Bilgisayarın şaşırma ihtimali varken elle yapılan yöntemin şaşırma ihtimali yoktur.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İstanbul'da buz motor balans ayarı yapıyor.
BMW ciler genelde buz motoru tercih eder.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
konu hort

balans yapılıp yapılmadığını nasıl anlarız peki? bikaç hafta önce agility 125 e city grip taktırdım buz motorda ve sanki sürekli titriyor gibi geliyor hatta kaç seferdir "lastik patladı galiba" falan diye düşünüyorum,bi kaç defa inip baktım bi şey yok. acaba ben mi çok kuruntu yapıyorum?
 
Katılım
18 Haz 2012
Mesajlar
647
Düşük cc genelde yapmıyorlar. Jantlarda ağırlık kurşunları varsa yapılmıstır. Motor hızlandıkca zıplama yapar, 8 çizer.
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
285
iyi günler herkese, uzun uzun aradıktan sonra sonunda istediğim gibi bir yer buldum.
İstanbul Avrupa Yakası avcılar/denizköşkler de bulunan MotoPark Cengiz Usta' da lazerli balans ayarı yapılmaktadır
. 0 hata payı ile güvenle teslim alabilirsiniz gayet memnunum. Ulaşmak isteyen arkadaşlar google'a Motopark Cengiz Usta diye aratabilir. Randevu almanızda fayda var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst