Yollarda ki Çukurları Boyuyorlar

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Motosiklet üzerinde bizi bekleyen tehlikelerin en büyüklerinden biri yollarda ki çukurlar. İtalya Milano ‘dan 4 öğrenci (Domenico Diego, Cristina Corradini, Alessio De Nicolo Volpe and Dario De Meo) Yaşayan sokak (La Strada che Vive) fikri ile Milano yakınlarında ki Rho ‘da kapatılmamış bu çukurları açık ve parlak renklere boyayarak görünür olmalarını sağlamış.

Moto Aktüel
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı
 

Ekli dosyalar

  • wheelspotholeblogspan.jpg
    wheelspotholeblogspan.jpg
    19.9 KB · Görüntüleme: 3,566
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Turkiyede yollar cukarlarin birbirine birlesmesinden olustugundan boya dayanmaz. yolun tumunu boy daha iyi
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Sen eski doğu bloku ülkelerindeki yolları görsen Türkiye yollarını F1 pisti olarak görmeye başlarsın. Geçen ay Ukrayna'da Bolgrad Odessa arası 255 km yi 6 saatte aldım yoldaki kuyulardan dolayı (çukur değil) . Bulgaristan ve Romanya'nın da bazı yolları aynı durumda.
 
Katılım
12 Tem 2009
Mesajlar
562
bence güzel yapmışlar ama Türkiyeye uygulasak biz çukuru boyarken arabalar bizi ezer.Bu kadar cani minibüs , taksi şoförü varken : )
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Bizde öyle olmaz Kapatmayanlar derlerki bir kere düşerse bir dahakine uyanık olur çukurun yerini ezberler farkına varıp bir daha düşmez diye .Kim uğraşacak boyayla falan ...:pr:
 
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
46
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çukurları boyarsanız kamu malna zarardan kamu davası açarlar.
 
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bence güzel yapmışlar ama Türkiyeye uygulasak biz çukuru boyarken arabalar bizi ezer.Bu kadar cani minibüs , taksi şoförü varken : )

hak veriyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:43 ----------

aslında bu tür çukurlar resimde de görüldüğü gibi içlerine ağaç dikmek suretiyle doğaya bir nebze de olsa katkıda bulunabilir

 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
239
Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.

Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri

1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ağu 2009
Mesajlar
330
Düşünsene otobanda çukuru boyayacaksın,sağ kalma ihtimalin %5 felan dır heralde :p
 
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
1,411
Türkiye de çukurları kapatmaktansa yanlarına başka bir çukur açmak daha mantıklı en azından eşitlenmiş olur. Çukur oldukça kazar, yavaş yavaş magma ya kadar ineriz :wiinkk:
 
Katılım
10 Ara 2007
Mesajlar
122
Bizde çukurları değilde sağlam yerleri boyamak daha az boya sarfiyatıan neden olur heralde.:pr:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.

Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri

1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir

beton hep avantajlı ama bizim devletimizde bizi yöneten insanların işine gelirmi acaba ? mutlaka birisinin bir yakını asfaltın hammaddesini amerikadan getirtiyordur ticaretini yapmak için

unutmadan asfaltın içinde özel bir kaukçuk madde bulunmaktadır asfalt formunu bununla kazanmaktadır ama bu madde sadece amerikada belli bölgelerdeki madenlerden çıkmakta dış dünyaya asfaltı pazarlıyorlarken kendi yollarının %80i kadarı beton yoldan oluşmaktadır...
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Turkiyede Beton yolu torunlarımız gorurse yeter. İlk defa Torularımızın torunları da gorebilir. Belkide hiç goremeyiz..
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.

Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri

1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir

Arkadaşlar ben Afyonluyum, 2004 yılında Afyon - Emirdağ arasına bölünmüş yolun 2 km. lik kısmına beton yol, diğer tarafına asfalt yol yapıldı. Yapılan beton yola girdiğinizde birden aracın içini bir sessizlik kaplıyor, Afyon kaymağı gibi yol maşallah :cat: aynı tarihte yapılan asfalt yol ise kısmen deforme olmaya başladı bile. Beton yolda henüz en ufak bi bozulma yok. İlk yapıldığında bunun deneme amaçlı olduğu, başarılı olursa Türkiye'de yaygınlaşacağı belirtilmişti. Ancak sanırım çalışmalar hızlanmadı. Yalnız yolda sürtünme kuvvetinin asfalta göre az olduğu, frenlemede durma mesafesinin daha uzun olduğu gibi olumsuz duyumlar da aldım (resmi duyumlar değil)...
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Beton yollar vatandaş için iyi olur, ama o yolları yapacak olanlar için uzun dönem dayanacağı için tekrar kazanç sağlanamayacağı için olmaz. Aslında onlar buna da çare bulabilir. Kumundan çimentosun vara demirinden çalıp yine bir şeyler yaparlar.
"eski oturduğum sokakta yerlere parke taşı döşediler, amaç yağmur ve kar suyunu yer altına daha çabuk çekmek ve hem yolun stabilizasyonunu sağlamak hemde yağmur suyunu daha hızlı yer altına çekerek ondan faydalanmakmış..... (bunu nasıl yapacaklarını merak ediyorum %100 doluluk oranına sahip barajları kurutuyorlar) yol tamamen bittikten sonra çok güzel bir görüntüye sahip olarak, mahalle halkına teslim edildi.
Sonra ne oldu sizce???????????
Sürpriiizzz, hay ALLAH biz bu suyu aşağı akıtıcaz ama aşağıya bu suları taşıyacak boruları döşemeyi unutmuşuz::unsure::
Aynı yolu ortasından söktüler, boruları döşeyip geri kapattılar, ve malumunuz o zımbırtılar hiç bir söküldüğünde eskisi gibi olmuyor. Şimdi eski sokağımızın ortasından bir balık sırtı var hemde boylamasına :)"

Bu yol meselesi ile ilgili hatıram çok basmayın yarama :)

Maslak levent arasındaki yol için karayollarına dilekçe yazdım 5 hafta sonra cevap geldi "Oraya biz bakmıyoruz" :)

Daha neler nelerrrrrrrrrr.................
 
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
170
Çanakkale çevresi için konuşuyorum, yollardaki çukurlar yüzünden ettiğim küfrün haddi hesabı yok. Bırakın beton yolu doğru düzgün asfalt yol bile yok. Sözde yeni yollar yapıyorlar ama başı bitmeden kıçından bozulmaya başlıyor...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst