Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
35
Arkadaşlar almanya ebayda silindir ararken bi setle karşılaştım ve almanyaki arkadaşıma araştırmasını istedim dediğine göre athena 170cc big bore kit ten çok daha sağlam ve uluslar arası garantisi varmış bu kitin pek bir şey anlamadım ama ben linki veriyorum umarım işinize yarar çok övdü bu kiti arkadaşım 185cc yapıyomuş motoru buyrunuz

http://cgi.ebay.de/Yamaha-DT-TZR-12...ptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item2557731d92
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Arkadaşlar almanya ebayda silindir ararken bi setle karşılaştım ve almanyaki arkadaşıma araştırmasını istedim dediğine göre athena 170cc big bore kit ten çok daha sağlam ve uluslar arası garantisi varmış bu kitin pek bir şey anlamadım ama ben linki veriyorum umarım işinize yarar çok övdü bu kiti arkadaşım 185cc yapıyomuş motoru buyrunuz

http://cgi.ebay.de/Yamaha-DT-TZR-12...ptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item2557731d92

Buluşmalardan bir hafta önce haber verebilirseniz her yola varım ben çok özledim herkesi =) SamilSerkan, bu kit eminim iş görür.. ama yalnızca o kiti almakla bitmez. bütün aksamı ona göre değiştirmen gerekebilir. krank mili bilmemne... frenleri de ona göre değiştirmen gerekir.. yani "aa 550EUR verip motorumu 40 beygir yapıcam" kadar basit değil. Çok fazla uğraşmayı ve para akıtmayı göze alıyosan yapmalısın. Tabi bir de bu performans parçasının ömrü orjinal silindir kadar olmayacaktır onu da aklında bulundurman gerekir.

Orhan hoşgeldin! doğumgününde seni aradım ama ulaşamadım, geçmiş doğumgünün kutlu olsun =)
 
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
35
Yok ben modifiye edicek arkadaşlar varsa onlar için sordum athena kitten faklı bi seçenek olsun diye ben bu gün karaköyedeki yahama bayine anlattım adamın dediğine göre bunlar gayette uzun ömürlüymüş ama dediğin athena kiti taksan 40 beygiri buluyo bu kitle yaklaşık 50 beygirlik bir güç söz konusu gidiyosunda nasıl duracan şanzımanın dayanıcakmı bu güce onlarda biraz şahibeli...
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Buluşmalardan bir hafta önce haber verebilirseniz her yola varım ben çok özledim herkesi =) SamilSerkan, bu kit eminim iş görür.. ama yalnızca o kiti almakla bitmez. bütün aksamı ona göre değiştirmen gerekebilir. krank mili bilmemne... frenleri de ona göre değiştirmen gerekir.. yani "aa 550EUR verip motorumu 40 beygir yapıcam" kadar basit değil. Çok fazla uğraşmayı ve para akıtmayı göze alıyosan yapmalısın. Tabi bir de bu performans parçasının ömrü orjinal silindir kadar olmayacaktır onu da aklında bulundurman gerekir.

Orhan hoşgeldin! doğumgününde seni aradım ama ulaşamadım, geçmiş doğumgünün kutlu olsun =)

Çok teşekkürler Erdemcim, teşekkür ederim. Akşam annemlerdeydim, telefonun sesini kapatıyorum onlara gidince.

Geçen gün Ataşehir'de Osman diye bir arkadaşla denk geldik, tanıştık. GPR 125R'ı var onun da. Komple Giannelli, Jet kit gibi modifiyeler var. O da athena 170 almış ama vermesi gereken randımanı alamdığını söyledi. Piyasada bunu iyi ayarı yapacak birilerini bulamamış. Hatta bir ara sahibinden'de ikinci el satılıyordu, satan kendisiymiş.
 
Katılım
24 Şub 2010
Mesajlar
4
bugun burdaki kırmızı segmanı yanık gpr 125 i gördüm motor harika sahibinden.comdan ilan kaldırılmış alan adam yaptırmıs karsı yoldan gitmese motorla önünü kesip konuscaktım adamla :D
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Arkadaşlar bende geri döndüm ama motosikletle değil 4 tekerle:p Artık siz önde ben arkada gezilere başlarız yazın.Hepinizi çok özledim.Orhan, motorla geçemedim ama arabayla geçecem seni. google earthden yokuşu bol bi yol bakınıyorum bulursam ilk gezimizi oraya yaparız.:cherry:
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,395
Ooo cihanim hayirli olsun , allah kaza bela gostermesin valla cok sevindim , umarim istedigin temizlikde bir araca sahip olmussundur artik bulusmada inceleriz.

Bu arada ben bulusma diye bi tarafimi yirtiyorum ama kimse orali olmuyor valla kiziyorum bu duruma.


Haydi hafta sonu bulusalim ??

Cizin rotayi buluscaz abi...
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Buluşulmamasına ben de kızıyorum Uğurum. Yalnız buluşma konusunda kısa vadede karar alınmamasını herkesin sıcak havaları beklemesine bağlıyorum. Motorsuz buluşacaksak havalar soğukken de buluşabiliriz. Ne diyorsunuz?

Cihan hayırlı olsun otomobilin. Güle güle kullan. Yalnız yokuş yukarı yokuş aşağı farketmez be anam, yine geçerim seni :)
 
Katılım
24 Şub 2010
Mesajlar
4
s.a gençlik pc çöktü ne zamandır yapmıordum canım sıkıldı yaptım ii eglenceler
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Beyler selam!

Bugün telefon çaldı ve bir arkadaş motorumu almak istediğini söyledi. Perşembe günü gelip motoru alacak. Ancak bir sorun var, arkadaş muğla'dan geliyor. Otobüsle gelip motorla dönmeyi düşünüyor. Kendisine motorun uzun yolda bir sorun çıkartmayacağını söyledim. Doğru da söyledim ama yolun binbir türlü hali var. Geçen pazar, tekirdağ'da kawasaki ile arka lastiğim patladı. öğlen 3'te lastik patladı otoyolda. Gece 11'de evdeydim. Buluşunca detaylı anlatırım. Bu olay daha ıssız biyerde de olabilir. 1100km yol! gece ayaz çıkar donar insan..

Arkadaş motorla dönmeye kararlı ama benim içime pek sinmiyor. Hem hiç yoktan 200 lira da benzin yakacak. Onu caydırmanın yolunu bulmak istiyorum. Mont vb donanımı olsa da derbi ile 1100km çok zorlayıcı olacaktır. Sizce motoru nasıl götürmeli oraya? Mesela otobüslerin bagaj kısmına sığar mı? Ya da bir tavsiyeniz var mı?
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
o403ün bagajına rahatlıkla sığar. Abim antalyaya bmw f650 stradasını o şekilde götürmüştü 100 tlye. Birlikte yüklemiştik hatta. Fakat depoyu boşaltması gerekli güvenlik önlemi olarak yoksa kabul etmiyorlar. erdemcim bu arada arkadaş feribot kullanırsa muğla 720 km. Abim bile bmw ile o yolu göze alamadı bu arkadaş derbi ile çok yorulur
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
abi benim bu hafta bi sınav maratonum var. geçemezsem askere alıyolar biliyosun. o yüzden 4 nisandan önce çok zor =(

Bu arada çok feci bişey oldu!

Muğla'dan bi arkadaşa motorumu sattım. Daha bakımdan yeni çıkmıştı. Arkadaş motoru otobüse yükledi. Otobüs İzmir'e kadar gidiyomuş. Arkadaş da İzmir'de inip Muğla'ya kadar motorla gitmeye karar vermiş. 10km gitmişken motor durmuş. marş basmalar falan fayda etmemiş. Ben "otobüs sırasında benzin doldurup boşaltırken pislik kaçmıştır ya da hava yapmıştır, gazla biraz vs" dedim ama olmadı. İzmir'den bir servisi aradım ve motoru çektiler. Usta bujiyi söküp bir bakmış ve "oouv bujinin tırnağı kırık. bitmiş bu motor" demiş. 3500tl fiyat çekmiş vs. Arkadaşın şu an yaşadığı moral bozukluğunu ve benim ne kadar mahçup olduğumu tahmin edemezsiniz. Servis internetten bujinin modeline bakmış ve uyuşmadığını görmüş. 1000 bakımında ferco'da değiştirilmişti buji.

Şimdi arkadaş motoru Muğla'ya götürmenin bi yolunu arayacak. Ben arkadaşa "sakın motoru sahipsiz bırakma" tavsiyesinde bulundum. Şimdi "bitmiş bunun silindiri" dedikten sonra sağlam motor göndermezler gibime geldi. Tavsiyeniz var mı? =(
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
evet erdem üzücü bir durum. uzun tırnaklı buji takmış olsalardı daha ilk marşta buji tırnağı pistonun çarpmasıyla kırılırdı diye düşünüyorum. oysaki bir müdden çalıştırdıktan sonra vs bu durum olmuş değil mi ?? bence br8es bi buji takıp çalıştırsın, motorda bir ses sorun vs yoksa devam etsin derim. ordaki usta da bence biraz sallıyor olabilir daha motoru açmadan bitmiş falan filan demesi pek inandırıcı gelmedi bana
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
evet erdem üzücü bir durum. uzun tırnaklı buji takmış olsalardı daha ilk marşta buji tırnağı pistonun çarpmasıyla kırılırdı diye düşünüyorum. oysaki bir müdden çalıştırdıktan sonra vs bu durum olmuş değil mi ?? bence br8es bi buji takıp çalıştırsın, motorda bir ses sorun vs yoksa devam etsin derim. ordaki usta da bence biraz sallıyor olabilir daha motoru açmadan bitmiş falan filan demesi pek inandırıcı gelmedi bana

aynen abi ben de öyle düşünüyorum. arkadaş da motoru oraya bırakmadı ve otobüsle muğlaya taşımaya hazırlanıyodu en son. Üstündeki bujiyle ben hep kullandım bir sorun yoktu. arkadaş da epey kullandıktan sonra oldu bu durum. Benim tavsiyem de doğru bujiyi takıp, silindirde kalan parçayı çıkarıp devam etmesi oldu. Çok sağlam bir silindir çeperi var, motorun çalışmama sebebi sadece bujinin tırnak kırmış olması bence. adam motoru açmadan söylemiş zaten.. Umarım bişey çıkmaz. Arkadaş da nasıl hevesli, nasıl isteyerek almıştı motoru... Bişey çıkmicak işalla..
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Erdem valla ben de hem senin adına hem alan arkadaş adına üzüldüm. Çok büyük şanssızlık. İnşallah motor kötü ellere geçmez de parça hırsızlığı, dandik parça takma olayları olmaz.
Yalnız benim aklıma bişey takıldı. Motosiklet nasıl otobüs bagajına giriyor yaw? Hiç aklım almadı onu. O kadar yüksek mi otobüs bagajları? Hadi diyelim bagaja girdi, nasıl sabitliyorlar motoru? İplerle sağa sola mı çektiriyorlar?
 
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
1,087
Orhan çok saol. Motor otobüs bagajlarına nasıl sığıyor ben de anlamadım =) Karton kutular, naylonlar falan kullanıp yatırıyorlar da olabilir.

Benim bu buji tırnağı kırılmasıyla ilgili şöyle bir teorim vardı. Motor tek silindirli olduğundan dolayı, buji kırıldığı anda ateşleme duracak ve motor ikinci bir patlama dahi yapmayacak. bu nedenle silindir zarar görmeyecek.

Demin arkadaşla yine konuştuk (ismi Çağlar) motoru İzmir'deki Ferco Motor Yetkili Servisi'nden hemen çıkartmış ve Muğla'ya götürmüştü. Orada kendi güvendiği ustasıyla görüşmüş. Buji tırnağı kopunca ateşleme kesilmesine rağmen motor, devirini durduruncaya kadar silindirde bi çizik oluşmuş ve pistonun üstünde bir sürü iz bırakmış. Pistonun üstü çiğnenmiş sakıza benziyormuş. Gömleği çok ince bir rektefiye için İzmir'de güvendikleri bir yere göndermişler ancak şimdi bir piston gerekiyor.

Burada tavsiyeleri alayım =) Piston için şimdi Ferco'yu arayacağım. Bunun dışında nereden bulunur? Kimleri arayayım? Doğrudan DT125 pistonu bulsak olur mu? Ebay'e falan mı girsem?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:04 ----------

ebay'de "yamaha dt 125 piston" diye aratıyorum ama çok çeşitli ürünler çıkıyo. hangisi işimizi görür?
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
demekki yüksek ısıya dayanıklı iridium buji kullanmakta fayda var. muhtemelen buji tırnağı çok ısındığı için kırıldı diye düşünüyorum. Ben de motoru ilk aldığımda motor çalışmıyordu, bujiyi değiştirmişti usta ama dandik buji takmıştı. Bir miktar yol yaptıktan sonra buji tırnağı falan resmen erimişti. Şans işte aynısı benim başıma da gelebilirdi. ngk iridium kullanmayı tavsiye ediyorum herkese
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst