Yarış motosikletlerine vergi kolaylığı

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Yarışma amaçlı kullan ılan motosikletler, sağlanan vergi kolaylığı nedeniyle yurtdışından yüzde 40 daha ucuza ithal edilebilecek.

Motosiklet Federasyonu Başkanı Süleyman Memnun, uzun süredir yürütülen çalışmaların olumlu sonuçland ığını kaydetti. Motosikletlerde Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ve Katma Değer Vergisinin (KDV) kaldırıldığını ifade eden Memnun, "Spor amaçlı motosikletler ÖTV ve KDV'siz ithal edilebilecek" dedi.
Maliye Bakanlığı'nın yarış motosikletlerindeki vergiye kaldırdığını belirten Memnun, şöyle konuştu: "Motosiklette sporcularımızın en büyük sıkıntıları arasında fiyatların yüksekliği geliyordu. Motosikletler ithal edildiği için ÖTV ve KDV alınıyordu. Bu sporcularımızın önünde bir engel teşkil ediyordu. Hazır yarış motosikletini getiremiyorduk. Geçici ithalatla sporcularımız sıfır veya ikinci el motosikletler için vergi ödemeyecek. İki yılda bir yurtdışına çıkarılması ş artıyla artık vergisiz motosiklet ithal edebileceğiz. Düzenlemeyle sporcularımız yaklaşık yüzde 40 oranında indirimle motosiklet satın alabilecek."

Yarış motosiklet fiyatlarının yüksek olduğunu ve bunun sporu olumsuz etkilediğini ifade eden Memnun, açıklamasını şöyle sürdürdü: "Bir motokros motosikleti 10 bin Avro'dan başlıyor. 1000 CC'lik motosikletin fiyatı 40 bin lira. Türkiye'deki fiyatlar 100 bin TL'ye kadar çıkıyor. Bu da motosiklete ilginin çekilmesini olumsuz etkiliyordu. Artık bu sorun ortadan kalmış oldu" dedi.

Vergisiz ithal edilecek motosikletlerin trafikte kullanılamayacağını anlatan Memnun, "Bu motosikletler sadece yarışma amaçlı olacak. Lisanslı sporcular, federasyondan alacağı yazıyla bu uygulamadan yararlanabilecek. Sporcu sadece yarışmada kullanacağını taahhüt edecek. Sezon içindeki yarışmalardan birisi hariç hepsine katılması zorunlu olacak" diye konuştu. Uygulamayla sıfır veya ikinci el motokros, süpermoto, pist, drag, enduro yarış motosikletleri ithal edilebilecek.

Kaynak: AA
 

Ekli dosyalar

  • yarismotoruvergiindirimi.jpg
    yarismotoruvergiindirimi.jpg
    21.7 KB · Görüntüleme: 2,183
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Peki buraya kadar guzel. Zaten mantiklisi da bu. Ama soru su. Yaa adam turkiyeden sifir motoru alip yaris versiyonuna cevirmek ister ise. O zaman OTV indirimden faydalanabilecekmi. Her yarisci mecburmu gumruk kapilarini asindirmaya.
 
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
341
şu ötv yi herşeyde kaldırsalar bu ülkedeki insanlar insan gibi yaşamaya başlar. ötv kalksa herşeyi fiyatı yarı yarıya ucuzlayacak.
 
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
2,875
Ekmeğe Ötv veriyoz ama pırlanta taş alırken ötv yok,tabi ekmek çok lüks birşey öle herkez ekmek yiyebilir mi ?
::blusssh:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hemen bi yarıs motoru alim ben
 
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
2,060
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu ne yaaa.. Ben de sokakta kendi kendime yarışıyorum :mrgreen: O zaman bana da indirim yapsınlar peh ::147::
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Heyt beee :) bakın bu eğer erken 1 nisan şakasıysa Memnun'u espirisinden memnun bıraktırmayız bilesiniz :)
Parayı düşürüyolar da memleketimde yarışacak pist yok diyor büyüklerimiz... Bu canavarları alıp boşa para verdiğimizden hıyar durumuna düşünce bizi turşu yapmasınlar arkadaşlar :) bu konuda kamuoyu oluşturup dilekçe verelim hadi....
 
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
341
iki yılda bir defa yurtdışına çıkarılması şartıda nedir? bir tarafdan iyilik ediyorlar diğer taraftan yaptığı iyiliği götürecek kötülük yapıyorlar. memleketi yönetenlerin saçmalığı
 
Katılım
6 Şub 2009
Mesajlar
307
ya indirimi bile doğru dürüst yapamayan idarecilerimiz var..indirim ya indirim bu..ne şartı koşuyosun aga..
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bundan faydalanacak kişilerin sayısı 1 elin parmaklarından fazla değil....:cat:

Tam görevini yapmış memnun... Sporcuları savunmuş....

Eee bizi kim savunacak?... :wiinkk::mrgreen:
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Hadi yarısanlara kolaylık oldu peki yarıslara heveslenecek insanları neyle ozendirip bunu saglayacaksınız ?

Bir seyide soyle adam akıllı hakkı ile yapsanız olurmusunuz ya...

Yarıscına 1000RR ı , CBF 150 fiyatına getirsen ne olacak ben hiç binmemişimki 1000RR a araclarına.
Boyle yaptıgın surece de binemeyecegim.

Binmeden neye heves edip ne icin basarıyı hedefleyecegim ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:28 ----------

Bundan faydalanacak kişilerin sayısı 1 elin parmaklarından fazla değil....:cat:

Tam görevini yapmış memnun... Sporcuları savunmuş....

Eee bizi kim savunacak?... :wiinkk::mrgreen:

Seni uganda Federasyonu destekleyecek.
Bizim babamız belli degil ya bırakırlar oyle p.. gibi ortada..

Sen motora bindiginden eminmisin ?
e peki bundan federasyonun niye haberi yok :silent:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
1'i hariç bütün yarışlara katılma zorunluluğu nedir arkadaş ya, virajda vergi memurları bekler artık, aha patladın ikinciye katılamıycana göre hmm hmmm şaak ötv kdv 20 bin mucksss.:p

Hayır 2 yılda bir yurtdışına çıkma zorunluluğu nedir ayrıca, zaten 2 yılda bir avrupaya gidip gelse bu makineyle yaktığı benzinden alacağımız ÖTV'den daha çok mu kazanırız demek istemişler.:p

Zaten halihazırda plaka çıkartmazsan sadece pistte kullanabilirsin ve ÖTV ödemessin, burda bir tek KDV avantajı var gibi gözüküyor onunda getirisi götürüsünden fazla gibi...
 
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
994
Geçici ithalatla sporcularımız sıfır veya ikinci el motosikletler için vergi ödemeyecek. İki yılda bir yurtdışına çıkarılması şartıyla artık vergisiz motosiklet ithal edebileceğiz. Düzenlemeyle sporcularımız yaklaşık yüzde 40 oranında indirimle motosiklet satın alabilecek."

Gümrük kanununda Türkiye'de yerleşik kişilere bu hak verilmemiş. Diyelimki verdiler o zamanda ÖTV ve KDV'nin teminat olarak yatırlıması söz konusu. Hadi diyelim onuda hallettiler. Yurd dışına kaç kişi gidipte motor alacak vede yarışlar bittikten sonra yurd dışına çıkaracak ve orada satacak veya atacak

Sn Memnun kendine göre uygulama istiyor.
 
Katılım
2 Ağu 2007
Mesajlar
1,378
İndirim yapıyor iyi güzel hoşta yarış pisti yokki ne işe yarıcak bu indirim...

Buradan ortaya çıkan sonuç mıçtı cafer bez getir:p:queen::queen::queen:

Yarışıcak pist yok adam yarışçılara indirim yapıyor komedi ya :mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Haberde küçük bir ayrıntı atlanmış.

Yarışçı arkadaşlar,
Uzun süredir yaptığımız çalışmalar
sonucunda, sporumuzun en büyük sıkıntısı
olan ÖTV ve KDV yüzünden bize çok
pahalıya mal olan motosikletleri,
federasyon kanalı ile yapacağımız ithalatla
Türkiye piyasasında satılan fiyatın %40
ucuzuna alabileceğiz.

Sayın Memnun motosiklet ithalatına da başladı.
Bununla da kalmayıp yarışçının her yarışa katılmasını zorunlu kılarak, yarışçı sakat veya yarışamaz halde olsa dahi yarış harcını güzel güzel alacak anlaşılan.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Ağu 2007
Mesajlar
1,378
Süleyman MEmnun önce pistlere el atsın bıraksın boş lafları eğer spora ve sporcuya gerçekten destek olmak istiyorsa pistlerin içler acısı halini çözsün..

Bugün pınarbaşı pistine gittim gözlerimi kapattım kulaklarımda egzos sesleri kalabalığın sesi eskiler canlandı gözümde (geçen sezon)gözlerim doldu...

İçerde koyunlar otluyor etraftaki halk koşu yapıyor çocuklar bisiklet sürüyor garajların olduğu yerlerdeki asma tavan ve kepenkler yıkık dökük (büyük ihtimalle talan edilmiş) hakemlerin gözlem odasının olduğu yerdeki cam kırılmış içerisi boşaltılmış (hırsızlık) asfalt bitmiş durumda aklınıza gelebilicek daha birçok şey...

Yazık yazık..

Yarışa girmek isteyen adam parasına kıyar gider motoru alır (indirim yapılması hoş bişey).. Alır almasınada yarışıcak bir pist yok bu indirimin amacını anlamış değilim...
 
Katılım
23 Haz 2009
Mesajlar
383
İndirimle motosiklet veriyorsam yarışacaksın, yarışmakla kalmayıp başarı elde edeceksin, yurt dışına gideceksin diyor devlet baba. E haklı, yoksa herkes bir yolunu bulur alır indirimli motosiklet. Yarışçı lisansı çıkartsa bile çok daha karlı olur ülkemin vatandaşı. Ülkem de bu sayede yarışçı rekoru kırar. Fena da olmazdı aslında, turizme falan katkısı olurdu belki. :p

Bu uygulamadan 15-20 insan faydalanır en fazla. Onların da fedarasyona yakın olması şaart. Memnun abi yandaşlarına kıyak geçecektir mutlaka, bence sitenin adını memnunist.com olarak değiştirelim.

Memnunizm'in sembolü de motosiklete tekme adam bir adam olsun hatta.
 
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
1,637
şu ötv yi herşeyde kaldırsalar bu ülkedeki insanlar insan gibi yaşamaya başlar. ötv kalksa herşeyi fiyatı yarı yarıya ucuzlayacak.

OTV adı altinda vatandasdan alinan vergiler 1999 yilinda depremden sonra afet ve bunlar gibi olaylarda kullanimak uzere yapilmis gecici bir duzenleme idi...Gel gor ki 10 sene gecti ama bu sure nedendir bilinmez gecmedi...Bende bir depremzedeydim evet ama hic bi katkisini gormemisdim...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst