2010 z1000-cb1000-fz1 karsılastırması

Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Km saatindeki bu sapma bildigim kadariyla o veriyi o kadar hizli ve guncel ileticek bir duzenek olmadigi icin.

Yani iletmeye calisiyor hepsi ama o kadar hizli degiller bu yuzden gercek hizla aralarinda fark oluyor.

Tabi yanlis biliyor da olabilirim boyle hatirliyorum.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Seannnnn özelden sormus ama burada cevaplandirayim.
Konuyu bolmek istemedigi için ozelden sormus ama konuyu bölmüs olmayiz.

Bu km saat gostergelerinin sapmasinin nedenini herkes merak ediyor saniyorum.
Dogrusu ben de merak ediyorum.:cherry:
Saka bir yana daha oncede uzerinde kafa yormustuk.
Kontur sapmalarinin çesitli sebepleri olabilir.
Oncelikle bu km saatleri farkli firmalar uretiyorlar.
Yani hepsinden ayni performansi beklemek yanlis olur.
Diger bir konu da motosikletin hizinin nereden olçuldugu ile ilgili.
Ornegin hiz olçumunun on tekerden alindigi km saatlerde sapmanin buyuk oranlara varmasi çok normal.
Bildiginiz gibi suspansiyonun gorevi tekeri yere basmak.
Fakat yol kosullari her zaman buna imkan vermiyor.
Yani tekerlekler iki defa asfaltta donuyorsa, 3 defa havada donuyor.
Bu nedenle saglikli bir sonuç almak, her zaman mumkun degil.
Yukarida ki ornegi çogaltmak mumkun.
Krank için de ayni seyi soyleyebiliriz.
Yine bildiginiz gibi, motor devir sayisi ayni oranda arka tekere yansimaz.
Zaten oyle olsaydi, 10bin devir çevirdiginizde, tekerin de 10bin kez dönmesi gerekirdi.
Dakika da 10bin defa donen bir teker(atiyorum çevresi 1.5 metre olsa) 15bin metre yol kateder.
Yani bu dakikada 15 km hiz demektir.
Bunu 60 ile çarptiginizda saatte 900km hiza ulasmaniz anlamina geliyor ki insanlarin dunyasinda bu simdilik mumkun degil.:)

Neyse, herkes, bildigini ya da fikrini yazsin aydinlanalim.:cat:

dscf0020d.jpg


bu km darası her araçta var. kanun bunun için yüzde 10 hata payı eklemeyi de normal sayıyor.

90 la giderken oto da % de 10 iizin ile 100 km gösterge değeri ile radara düşmüyoruz





bir de ben ekleyeyim bu hata ile ilgili. bu değerler lastik değişince değişiyor. ve hava basıncı değiştikçe değişiyor. 144 ile giderken 140 göstermesi olabiliyor da bazen lastikten dolayı( dergilerde böyle anlatıyorlardı)
mesela 2001 golf 0 km iken farklı 40bin testinde farklı değerler gösteriyordu
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Z1000 en yakışıklısı gerisi traş

bakım mailyetleri de el yakıyor maşallah.
zincir dişli takımlarına bak hele 330 euro. yamahanın zincir dişli takımı plastikten herhalde.
z1000'in debriyajı da altından olmalı.




:cat: :cat: :cat: :cat: :cat::cat:


O fiyat nedir yahu? :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:59 ----------

Çakal taksiciler ar burda onlara sorun anlatsınlar en ince ayrıntısına kadar bu göstergenin saptırılması olayını.

Lastiğin havasını indirir yahut ince yanak lastik takarsın bak nasıl da sapıyor gösterge.


Sonuçta lastiğin yere sürekli aynı basınçla değmediğini, her lastiğin hata payı olduğunu ve ısındıkça değişen hava değerlerini düşünürsek bu durumda öyle kaliteyle alakalı pek bir bağlantı yok. Çünkü km yi ne zaman doğru ölçecek? Lastik ne kadar ısındıktan sonra doğru ölçecek? Yahut soğukken mi doğru ölçecek?
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Z 1000 söz konusuysa diğerleri teffaruattır... :)

Dimi:)

Zaten tork oranlarınada bakıldıgında da kawa'nın durumu görülüyor. Masallah hepsini yemiş:p

Şaka bir yana son yıllarda kawasaki motor teknolojisi bakımın kendini baya geliştirdi. Birde ülkelerdeki temsilciler yönünden kendini geliştirebilse...:pr:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
üstadim burada bir basim hatasi var sanirim..
Baska yerleri bilemem ama almanyada bir araba 144 kmh yapipita 140 gösteremez.. Yaptiginin herzaman fazlasini göstermesi gerekir.
Bu kanunen böyledir.. Fazla göstermeye kimse birsey demiyor ama az göstermesi yasak...

Remzi dedigim gibi dikkat etmedim.
Basim hatasi da olabilir.
144 yerine 134 olmasi muhtemel.
Bu arada yazmayi unutmusum.
Derginin yaptigi puanlama sonucunda genel toplamda en yuksek puani CB1000 almis.
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Remzi dedigim gibi dikkat etmedim.
Basim hatasi da olabilir.
144 yerine 134 olmasi muhtemel.
Bu arada yazmayi unutmusum.
Derginin yaptigi puanlama sonucunda genel toplamda en yuksek puani CB1000 almis.

Ozaman bir CB1000 alicam kendime seninle kendimi kiyasladigim zaman :cherry:
Yani hic alamiycam......
Yada ADAC den bol bol ders almam gerek...
Saka bir yana haftaya gidip kayit olayim kurslar icin..
Yoksa yer kalmiycak...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ozaman bir CB1000 alicam kendime seninle kendimi kiyasladigim zaman :cherry:
Yani hic alamiycam......
Yada ADAC den bol bol ders almam gerek...
Saka bir yana haftaya gidip kayit olayim kurslar icin..
Yoksa yer kalmiycak...

Bu yaza kadar egitim isini hallet.
Beraber gaz açalim avrupa yollarina.
Viyana kapilarina kadar dayanalim.:cherry:
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Bu yaza kadar egitim isini hallet.
Beraber gaz açalim avrupa yollarina.
Viyana kapilarina kadar dayanalim.:cherry:

Tamam söz bu hafta ADAC ye ugruyacagim...
BUgün ugrarim belki..
Viyanayi fethedelim diyorsun yani... :cherry:
Bu bana birseyi hatirlatti simdi...
10 sene önce algäu de daglarin tepelerine cikmistik..
Orada ufak bir kutu vardi..
icindede kitap..
oraya cikanlar ismini yaziyordu..
Turgay denen pust "artik türklerinde daglara cikabildigini ispatlamis bulunmaktayiz" diye birsey ler karalamisti...:cherry:
Viyananin kapilarinda böyle bir kitap varmi acep???????
Karalayalim birseyler oraya.... :cherry:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Tamam söz bu hafta ADAC ye ugruyacagim...
BUgün ugrarim belki..
Viyanayi fethedelim diyorsun yani... :cherry:
Bu bana birseyi hatirlatti simdi...
10 sene önce algäu de daglarin tepelerine cikmistik..
Orada ufak bir kutu vardi..
icindede kitap..
oraya cikanlar ismini yaziyordu..
Turgay denen pust "artik türklerinde daglara cikabildigini ispatlamis bulunmaktayiz" diye birsey ler karalamisti...:cherry:
Viyananin kapilarinda böyle bir kitap varmi acep???????
Karalayalim birseyler oraya.... :cherry:

Not birakiriz kapiya geldigimizi anlarlar.:p

Geldik evde yoktunuz.
Imza: Bir Türk....:bounce:
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Not birakiriz kapiya geldigimizi anlarlar.:p

Geldik evde yoktunuz.
Imza: Bir Türk....:bounce:

Bir Türk yazarsak bozulurlar ama...
Zaten bizi sevmiyorlar...
Altina bir Türk yazarsak sakat derim...
öyle birsey yazmaliyizki düsünsün dursun adamlar bunlar kimdi diye.....:cherry:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bir Türk yazarsak bozulurlar ama...
Zaten bizi sevmiyorlar...
Altina bir Türk yazarsak sakat derim...
öyle birsey yazmaliyizki düsünsün dursun adamlar bunlar kimdi diye.....:cherry:

Uzun yillar once yine gelmistik.
Yazariz.:p
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
%100 emin değilim ama hız ve odometre ölçümü şanzıman içinden yapılıyor diye biliyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst