- Katılım
- 18 Eki 2008
- Mesajlar
- 70
papazkemal, tesekkurler.
Evet, plakanin degismesi gerekiyor. Ben gerek kalmadan kurtaririm diye umut etmistim ama satan arkadas Izmir'de oturmasina ragmen motoru askerlik yaptigi yer olan Mersin'den almis ve askerlik donusu buraya getirmis. Bana "Mersin'den bir adres ver plaka degisikligine gerek kalmaz" demisti ama olay oyle degilmis, plaka degisikligi benim ikametim Izmir'de oldugu icin gerekiyormus.
Bu hafta kismetse trafige kendim gidip o ruhsat ve plaka degisikligi islemlerini becerebilirsem halletmeyi planliyorum. Bakalim ne olacak.
Bu arada, Pazar gunu havanin guzel olmasindan istifade ile hanimi da alarak soyle bir Izmir disina dogru uzanalim dedik. Bostanli'dan feribot, ardindan otoban derken Seferihisar cikisi otobandan ayrilip Seferihisar taraflarina gidip geldik.
Daja once bu sayfalarda "motorum su kadar yapiyor, bu kadar yapiyor" diye cok yorum okumustum. Iste bunlarda benim izlenimlerim:
Motorun (cruising speed) normal seyahat hizi bence 80/90 km. Otobanda duz yolda arkamda esim varken (ben 70 kiloyum, hanim 50) 7000 devirde 100 km/s'e ulastim. Bir ara yokus asagi inerken hiz 115'e kadar cikti, devir 7500'lerde iken. Yokus yukari cikarken (gazi sabit tuttugumda) bu sefer 80'e kadar dustugum oldu. Bu arada, ozellikle donus yolunda (giderken de vardi) yan taraftan bayagi bir ruzgar aldigimizi eklemem lazim. Bilen bilir, Cesme otobaninin bahsettigim kismi (Uckuyular yonunden ilk giris ve Seferihisar'dan cikis arasi) ozellikle bazi kesimleri yaz-kis cok ruzgarli oluyor. Arabayla bile hissediyorsun ki motorla haydi haydi.
Kanaatimce yaklasik 9000 devirlerde ve tek kisi (duz yolda) 120 belki 130'u bile gorur ama bence 110 ve ustu bu motor icin biraz gereksiz hizlar. Hatta her viteste gazi yedirerek (yani asiri yuklenmeden, motorun yavas yavas hizlanmasi ile) ve her vites degisikligini 8000 devirden once yapmamak sarti ile 6. viteste duz yolda uygun sartlarda (ruzgarsiz hava, uygun yol kosullari) 140 km/s sinirina bile yaklasabilecegini dusunuyorum, denemek isteyenlere. Ha, ben kendim yazmama ragmen boyle bir sey dener miyim, cevabi hayir, denemem.
Nedeni de su: bence bu motor sinifinda (naked, 250 cc, 90'larin teknolojisi) gayet yeterli, gerek verdigi performans gerekse surus keyfi olarak. Benim hiz hic bir zaman listemde ilk sirada olmadi, gerci gerekli oldugu yer ve zaman oldugunu da kabul ederek. Ayrica gerek otoban, gerekse otobandan sonraki gittigim cift serit yolda yine bu forumda yazildigi gibi sag seritten giderken oyle arkadan gelen kamyon, TIR vesairenin tacizine filan ugramadim. Bilakis, donuste otobonda sag seride yapisip yokusu tirmanmaya calisan bir TIR'i vites kucultme veya gaza yuklenmeme gerek kalmadan rahatca gecip tekrar sag seride gectim.
Ilave olarak sunu da belirtmek istiyorum. Evet, muhtemelen daha yuksek cc daha fazla guven verir, yukarda bahsettigim hizlara bile daha rahat cikmami saglardi. Yanliz, ozellikle otoban sonrasi gittigim yolda kendi kendime sordugum soru suydu: Bu yoldaki hiz limiti arabalar icin 90 km/s ve Turkiye'de sebebini anlayamadigim bir sekilde motorsikletler icin 70 km/s. Bunun ustunde hiz yapmak zaten kanunen mumkun degil ve gittigim o yolda radar oldugunu, milletin ikide bir radara yakalanip ceza odediklerini bilmeme ragmen 250 cc'lik bu motoru 70 km sabit hizda tutmakta zorlandim. 5. viteste gidiyorum, 7000 devirlere geldigimde (motorun ozellikle uzun yoldaki ideal devrinin 6500-7000 civari olduguna kanaat getirdim bu arada) hiz 80 km civari oluyor hatta dikkat etmezsem 90'a bile cikiyor. Efendim, biraz dusuk devir gideyim, motor rahatlasin diye 6. vitese attigimda ise bir bakiyorum 90-100 km ile gitmeye baslamisim.
Simdi birakin 1100 cc veya 1300 cc bir motoru, altinizda 500 cc veya 600 cc bir motor oldugunu var sayalim. Benim 250 cc ile zorlandigim 70 km/s yasal hiz sinirina nasil uyabileceksiniz, soyler misiniz? Unutmayin, artik AB uyum yasalari neticesi Turkiye'de de cezalar ve yaptirimlari artmaya basladi. Radara hiz sinirinin belli bir km ile ustunde girdiniz mi ehliyete once el koyuyorlar, tekrari halinde ehliyeti tamamen aliyorlar. Hadi, tekrar ehliyet almaya ugras veya mahkeme salonlarinda kostur.
Ozetle, motordan ne istendigine ve ne beklendigine bagli olarak ben cbf 250'nin bu ilk yaklasik 120 km'lik yol denemesinden benim acimdan basari ile ciktigini soylemek istiyorum.
Bu arada giderken rezerveye gectigim icin ilk benzincide durup riske atmadan yaklasik 12 litre benzin aldim. Bakalim kac km yapacagim.
Herkese selamlarimla :cat:
Evet, plakanin degismesi gerekiyor. Ben gerek kalmadan kurtaririm diye umut etmistim ama satan arkadas Izmir'de oturmasina ragmen motoru askerlik yaptigi yer olan Mersin'den almis ve askerlik donusu buraya getirmis. Bana "Mersin'den bir adres ver plaka degisikligine gerek kalmaz" demisti ama olay oyle degilmis, plaka degisikligi benim ikametim Izmir'de oldugu icin gerekiyormus.
Bu hafta kismetse trafige kendim gidip o ruhsat ve plaka degisikligi islemlerini becerebilirsem halletmeyi planliyorum. Bakalim ne olacak.
Bu arada, Pazar gunu havanin guzel olmasindan istifade ile hanimi da alarak soyle bir Izmir disina dogru uzanalim dedik. Bostanli'dan feribot, ardindan otoban derken Seferihisar cikisi otobandan ayrilip Seferihisar taraflarina gidip geldik.
Daja once bu sayfalarda "motorum su kadar yapiyor, bu kadar yapiyor" diye cok yorum okumustum. Iste bunlarda benim izlenimlerim:
Motorun (cruising speed) normal seyahat hizi bence 80/90 km. Otobanda duz yolda arkamda esim varken (ben 70 kiloyum, hanim 50) 7000 devirde 100 km/s'e ulastim. Bir ara yokus asagi inerken hiz 115'e kadar cikti, devir 7500'lerde iken. Yokus yukari cikarken (gazi sabit tuttugumda) bu sefer 80'e kadar dustugum oldu. Bu arada, ozellikle donus yolunda (giderken de vardi) yan taraftan bayagi bir ruzgar aldigimizi eklemem lazim. Bilen bilir, Cesme otobaninin bahsettigim kismi (Uckuyular yonunden ilk giris ve Seferihisar'dan cikis arasi) ozellikle bazi kesimleri yaz-kis cok ruzgarli oluyor. Arabayla bile hissediyorsun ki motorla haydi haydi.
Kanaatimce yaklasik 9000 devirlerde ve tek kisi (duz yolda) 120 belki 130'u bile gorur ama bence 110 ve ustu bu motor icin biraz gereksiz hizlar. Hatta her viteste gazi yedirerek (yani asiri yuklenmeden, motorun yavas yavas hizlanmasi ile) ve her vites degisikligini 8000 devirden once yapmamak sarti ile 6. viteste duz yolda uygun sartlarda (ruzgarsiz hava, uygun yol kosullari) 140 km/s sinirina bile yaklasabilecegini dusunuyorum, denemek isteyenlere. Ha, ben kendim yazmama ragmen boyle bir sey dener miyim, cevabi hayir, denemem.
Nedeni de su: bence bu motor sinifinda (naked, 250 cc, 90'larin teknolojisi) gayet yeterli, gerek verdigi performans gerekse surus keyfi olarak. Benim hiz hic bir zaman listemde ilk sirada olmadi, gerci gerekli oldugu yer ve zaman oldugunu da kabul ederek. Ayrica gerek otoban, gerekse otobandan sonraki gittigim cift serit yolda yine bu forumda yazildigi gibi sag seritten giderken oyle arkadan gelen kamyon, TIR vesairenin tacizine filan ugramadim. Bilakis, donuste otobonda sag seride yapisip yokusu tirmanmaya calisan bir TIR'i vites kucultme veya gaza yuklenmeme gerek kalmadan rahatca gecip tekrar sag seride gectim.
Ilave olarak sunu da belirtmek istiyorum. Evet, muhtemelen daha yuksek cc daha fazla guven verir, yukarda bahsettigim hizlara bile daha rahat cikmami saglardi. Yanliz, ozellikle otoban sonrasi gittigim yolda kendi kendime sordugum soru suydu: Bu yoldaki hiz limiti arabalar icin 90 km/s ve Turkiye'de sebebini anlayamadigim bir sekilde motorsikletler icin 70 km/s. Bunun ustunde hiz yapmak zaten kanunen mumkun degil ve gittigim o yolda radar oldugunu, milletin ikide bir radara yakalanip ceza odediklerini bilmeme ragmen 250 cc'lik bu motoru 70 km sabit hizda tutmakta zorlandim. 5. viteste gidiyorum, 7000 devirlere geldigimde (motorun ozellikle uzun yoldaki ideal devrinin 6500-7000 civari olduguna kanaat getirdim bu arada) hiz 80 km civari oluyor hatta dikkat etmezsem 90'a bile cikiyor. Efendim, biraz dusuk devir gideyim, motor rahatlasin diye 6. vitese attigimda ise bir bakiyorum 90-100 km ile gitmeye baslamisim.
Simdi birakin 1100 cc veya 1300 cc bir motoru, altinizda 500 cc veya 600 cc bir motor oldugunu var sayalim. Benim 250 cc ile zorlandigim 70 km/s yasal hiz sinirina nasil uyabileceksiniz, soyler misiniz? Unutmayin, artik AB uyum yasalari neticesi Turkiye'de de cezalar ve yaptirimlari artmaya basladi. Radara hiz sinirinin belli bir km ile ustunde girdiniz mi ehliyete once el koyuyorlar, tekrari halinde ehliyeti tamamen aliyorlar. Hadi, tekrar ehliyet almaya ugras veya mahkeme salonlarinda kostur.
Ozetle, motordan ne istendigine ve ne beklendigine bagli olarak ben cbf 250'nin bu ilk yaklasik 120 km'lik yol denemesinden benim acimdan basari ile ciktigini soylemek istiyorum.
Bu arada giderken rezerveye gectigim icin ilk benzincide durup riske atmadan yaklasik 12 litre benzin aldim. Bakalim kac km yapacagim.
Herkese selamlarimla :cat: