Aprilia AF1 125 calismiyor bilgisi olan lutfen

Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
arkadarslar benim 89 model bi aprilia af1 125 motorum var,(artik 2001 R6 aldim ama konuyla alakasi yok)bi gun kullanirken hafif bi patlama sesi geldi ve bidaha motor calismadi tamirciye goturdum seni piston vs aldim ancak yine calismadi bana sorunun val da olduunu soyledi ancak ben buna inanmiyorum yani calismamasinin bununla bi ilgisi yoktur sanirim,mars motor ceviriyor ancak motor calismiyor,bilgisi olan varsa lutfen ...tesekkurler.
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Val ne demek?
Bujinde ateşleme varmı? Hava alıyomı motor?
iki zamanlıyı çalıştırmak çok kolaydır.. Genelde ateşleme sorunu çıkarırlar bu makinalar..
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
evet elektrik var silindire benzinde geliyor ancak yinede calismadi iki servise de goturdum ancak kimse kesin bisey diyemedi bende bi kenara attim yeni bi motor aldim ancak simdi yaptirip satmak istiyorum.
 
Katılım
5 Eki 2009
Mesajlar
80
Evet aynısı benimde başıma geldi motor çalışmıyor hala
Bende cevabını bulamadım işallah senn topiclen bnde bulucam...
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
evet elektrik var silindire benzinde geliyor ancak yinede calismadi iki servise de goturdum ancak kimse kesin bisey diyemedi bende bi kenara attim yeni bi motor aldim ancak simdi yaptirip satmak istiyorum.

Volan ve sargı kuru tiptir muhtemelen, volan ın üzerinde ateşleme okuyucusu vardır, bir bobinden oluşmaktadır.. Kontrol etmenizi öneririm..
bujiyi söküp tepeden benzin koyup bujiyi yerine takp tekrar çalıştırmayı deneyebilirsiniz..
silindirin emme portundan vakum un gücüne akabilirsiniz.
Bunların hepsi normal se çalışmaması için bi yoktur. Bi kontrol edin başka şeylerde düşünürüz:wiinkk:
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
arkadasim son goturduum tamirci bana val da problem var dedi simdi val nedir diceksin(demistin zaten) turkcesini bilmiyorum istersen sana flamancasini yada ingilizcesini soyleyebilirim yada anlatabilirim,hani pistonun altinda bi kol varya odur iste,onda 1cm kadar bosluk var o yuzdende motor calismiyor dedi bundan kaynaklaniyor olabilirmi.ben bosluk oldugunada inanmiyorum ama.bence olsa bile motor calisir ancak motordan acayip ses gelmesi lazim deilmi.
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
ar:wiinkk: arkadasim son goturduum tamirci bana val da problem var dedi simdi val nedir diceksin(demistin zaten) turkcesini bilmiyorum istersen sana flamancasini yada ingilizcesini soyleyebilirim yada anlatabilirim,hani pistonun altinda bi kol varya odur iste,onda 1cm kadar bosluk var o yuzdende motor calismiyor dedi bundan kaynaklaniyor olabilirmi.ben bosluk oldugunada inanmiyorum ama.bence olsa bile motor calisir ancak motordan acayip ses gelmesi lazim deilmi.

Krank kolu:)
Boşluk yaparsavuruntulu çalışır o da bikaç dakika yada km..
motor tek silindirli yüksek devirli, eğerki söyledikleri gibi 1 cm boşluk varsa çalışmaması normal hatta kitli bile olması lazım..
En yük altında çalışan en hassas parça mız val:wiinkk:
Sökülüp ölçümlerinin yapılması lazım umarım sadece alt krannk bilyasından çıkar
hemen çözülebilir sorunun..
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
val=krank kolu=pleuelstange
burada 1 cm bosluk
ama bu imkansiz
sanirim baska seylerden konusuyoruz
krank kolunda 1 cm bosluk imkansiz.. 1 mm bosluk bile imkansiz
ne bir mm si. bende sacmalamaya basladim
mü lerden konusuyoruz burada yaaaaaa
 
Katılım
4 Kas 2009
Mesajlar
1,342
imkansiz oldugunu biliyorum ancak serviste ustra bana oyle dedi bana saglam mis gibi gozuktu ancak yinede bilmiyorum.demekki krank kolunda bosluk olursa motor calismayabilir oylemi yani gercekten sorun orda olabilir,ben yenisini alicam ancak problem onda deilse diyorum...
 
Katılım
15 Ocak 2025
Mesajlar
12
Motosikleti
Aprilia RS125 , Derbi GPR125
Evet aynısı benimde başıma geldi motor çalışmıyor hala
Bende cevabını bulamadım işallah senn topiclen bnde bulucam...
hala duruyot mu rs 125
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

evet elektrik var silindire benzinde geliyor ancak yinede calismadi iki servise de goturdum ancak kimse kesin bisey diyemedi bende bi kenara attim yeni bi motor aldim ancak simdi yaptirip satmak istiyorum.
motor duruyor mu hala
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst