Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Tem 2008
Mesajlar
72
CBF 150 Unutulmaz benim içinde.

Bende artık motorumu değiştirmek üzereyim.ER-5 niyetim var.CBF bana en güzel motor fakat biraz daha güçlü bir motora doğru ilerlemek istiyorum.Sebep yokuşlarda herhangi bir aracı sollamak zorluyor beni.Bir aracı sollamak için çok fazla şartı bir araya getirmek gerekiyor.En sevdiğim hız 70 km.Bundan sonrası beni rahatsız ediyor.Ama eşimle beraber bindiğimizde sollama tamamen zorlaşıyor.Birde hala üzerindeki Duro lastikleri olduğundan kayma riski fazla. Değiştirmekse serviste 150 TL.
Kısmet olursa ER-5 hem benim sevdiğim tarz hemde güçlü bir makina.

Aklınızda olsun.Takaslı olacak ancak.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Merhaba,

evet haklısın, dün de konuşmuştuk, 150 den 650 ye geçmek kolay değil ancak burada bazı özel durumları gözönüne almak da lazım;
1- Trafik bilgisi
17 yıllık ehliyetim var ve çok şükür daha vukuatım olmadı. Yıllarca değişik pistlerde araç kullandım, biliyorsun Bridgestone da lastik testleri yapardım,
Ayrıca Mercedes Ar-GE de çalıştığımdan zamanında az Kamyon-Çekici de kullanmadım. (A2-B-C-D-E ehliyet) :queen:
2- Honda Sürüş Eğitimi
İşte asıl nokta bu, herkese tavsiye ederim, oraya gittikten sonra yıllardır motor kullanan kişilerin arasından bile yanlış oturan, yanlış viraja girenlerini gördüm. Gerkeçten de temel eğitimde doğru öğrenildiğinde hep doğru gidiyor.
Mesela en basitinden, bacaklar hep kapalı, motoru hafifçe sıkmalı, kafa aynaya da baksan mutlaka çevrilmeli vs. vs.
3- Yaş durumu
malum yaş geldi dayandı neredeyse 40'a. Bu yaşta da artık abuk subuk hareketler yapılmıyor çünkü bedelinin neler olabileceği daha net biliniyor. Hatırlıyorum da... 18 yaşımda ilk arabamı almıştım (babam aldı tabii) o 1992 model Broadway ile çizdiğim hareketleri çok sonraları bile (yol tutuşu karşılaştırılamaz) BMW M3'ümle bile yapmaya çekinmiştim. O yaşta insan hakkaten deli dolu oluyor.
4- Motorsikletten beklenti
eeee. DL aldığıma göre hız merakım yok (200 yapıyot ama alet):queen:
Hız merakım olsa gider SS alırdım ama belim tutulurdu herhalde.
bende amaç eşimle birlikte zaman zaman kısa (100-300km), yılda bir defa da uzun (500-....km) bir tura çıkmak, yurtiçi ve dışı.
5-YİNE DEEEE........................................
Çok iyi biliyorum ki motor olayı tamamen başka, mantığı, dengesi herşeyi ile. O nedenle de çok ama çok dikkatli olmaya devam edeceğim. Şu ana kadar ağırlığı, şehiriçi kullanımı ile ilgili sorunum olmadı, inşallah bundan sonra da olmaz.

Evet Bu arada motoru da sattım, Cumartesi göndereceğim :salut:
Ama en azından tanıdık birine gitti, Metehan teşekkürler.
Emin ellerde olacağından içim rahat.

Herkese selamlar ve iyi haftasonları şimdiden bol gezmeler, tabi kazasız belasız.
Alper



galiba seçiminde biraz hızlı davrandın...vstrom bir efsane ama bence genlerinde toprak var o motorun...:p


içimden bir ses sen asfaltcısın diyor...cbf 600 her zaman iş görür...beni cezbeden yanı ise ucundan azcık agresif olması...ve daha sportif durması...


alınmış motorun davası olmaz belki hayallerin buydu...:wiinkk:


1.Trafik bilgisi/İlkyardım/Motor:p

Vukuat olmaması aslında bence şansla ilgili...çok şanslısın...doğru zamanda doğru yerde olma teorisi...bir 17 yıl olmaz inşallah...ama istatistik sadece rakamdır...gerçek ise doktorun el temasını yoğun bakımda hissetmektir...


2.Honda Ağır Abi Academy:p

Namını çok duydum ama ağır paraları ödeyecek durumda olamadım...alaylıyım abi...:p


3.Yaş/Baş/TaşDurumu...:p

Bizimde 1989 da Opel Rekordumuz vardı...1900 motor 77 model...abim bir keresinde şarampole uçmuştu onla..:p arabayı hep .öt attırırdım...:p

Bende babamın cebinden anahtar çalıp ford taunus 2.0 reno 9 ekip arabalarıyla lojmanlarda turlardım...:p


şu an zaten şoförüm...:cat: turist transfer işi...seyahat acentasında...


4.Motosikletten Beklenti...


Tamamen yaşam felsefesi...idol..hedef...arac...amac konfor...yağmurlu havalarda nefret kaynağı...tutku...

hepsinden bi tutam koysan olay bu...


dünkü gezinin halen etkisindeyim inan...


kendime geldim...kendimi buldum yine...vs vs...



cbfden kurtulmana bende sevindim...:p alanda satanda hayrını görsün...ama ben bişeyinizi göremedim...:cherry:


Barışda bu topiği takip ediyor...20 sen 20 de Barış depomu fişekleyin ful depo bi gezeyim nan sevaptır...:salut::pvalla ciddiyim...


İsteyenin bir yüzü kara..vermeyen Obama...:bounce:
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Barışda bu topiği takip ediyor...20 sen 20 de Barış depomu fişekleyin ful depo bi gezeyim nan sevaptır...:salut::pvalla ciddiyim...

İsteyenin bir yüzü kara..vermeyen Obama...:bounce:[/B][/QUOTE]

Güzel taktik bu durumda bir depo benzini kapman an meselesi.... :queen::queen::queen:
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
145
Barışda bu topiği takip ediyor...20 sen 20 de Barış depomu fişekleyin ful depo bi gezeyim nan sevaptır...:salut::pvalla ciddiyim...

İsteyenin bir yüzü kara..vermeyen Obama...:bounce:[/B]

Güzel taktik bu durumda bir depo benzini kapman an meselesi.... :queen::queen::queen:[/QUOTE]


an meselesi mi?
benden kaptı bile :cat:

Bir sonraki izmit seyahatimde, yani ilk buluşmamaızda depon benden
nasılsa 12-13 litre...:queen:

Şimdiki 22 litre ama yakıt fena değil, enjeksiyonlu olması sebebiyle 4 civarı... bence makul...

bir kere cbf buluşmasına gelemeden sattığım için üzülüyorum aslında, dl ile gelsem beni alırmısınız :pale:
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
merhabalar arkadaşlar uzun zamnadır giremiyordum.çok damdan düşer gibi oldu ama benim motorun ön lastikte yumurta çıktı değiştirmem gerek ama ne alsam karar veremedim.servis aynı lastiği 90 lira maliyetle takarız dedi.bende birkaç marka araştırdım http://www.motorlastik.com/pinfo.asp?pid=167
bunu alsammı acaba.ya da sizin tavsiyeniz varmı?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Güzel taktik bu durumda bir depo benzini kapman an meselesi.... :queen::queen::queen:

valla işi yüzsüzlüğe vurdum artık...:p

]


an meselesi mi?
benden kaptı bile :cat:

Bir sonraki izmit seyahatimde, yani ilk buluşmamaızda depon benden
nasılsa 12-13 litre...:queen:

Şimdiki 22 litre ama yakıt fena değil, enjeksiyonlu olması sebebiyle 4 civarı... bence makul...

bir kere cbf buluşmasına gelemeden sattığım için üzülüyorum aslında, dl ile gelsem beni alırmısınız :pale:

dünkü geziyi 2 aylık rötarla yaptım...bu ara açılamıyorum...:pale: uyuşturucu tiner krizine girip abini kesersin ya para diye o hesap...:queen:



merhabalar arkadaşlar uzun zamnadır giremiyordum.çok damdan düşer gibi oldu ama benim motorun ön lastikte yumurta çıktı değiştirmem gerek ama ne alsam karar veremedim.servis aynı lastiği 90 lira maliyetle takarız dedi.bende birkaç marka araştırdım http://www.motorlastik.com/pinfo.asp?pid=167
bunu alsammı acaba.ya da sizin tavsiyeniz varmı?


shınko varmı oralarda bilmem...bu lastik pahalı...:cat:50-60 ı geçmez orta kalite...pırelli bile 100 gayme...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Metocum napıyosun ? Dünkü turun nasıl geçti ? Yokmu hiç foto falan, ben aradığında işteydim, tatlı bi yoğunluk vardı, belki hissetmişsindir. Fazla rahat konuşamadım kusura bakma, sen köfte işine tavsın galiba anladığım kadarıyla :) İznik' te Köfteci Yusuf isminde bi işletme var. Karamürsel' e 52 km. Parkur çok güzel, köylerden geçe geçe genelde 40-60 km/h arası tatlı bi yolculuktan sonra ulaşılabiliyor. Buranın birde Orhangazi' de şubesi var. Kalite hizmet fiyat mükemmel. Uyarsa bi ara buraya gidelim. Bayramda tatil durumun nasıl olucak. Benim 2-3 günde olsa iznim olucak.

Bu arada burada bi oto elektrikçiye yarın 4 lü taktırıyorum, bi oto parçacıdan 3 tl ye turuncu, sinyallerle beraber yanıp sönen bi açma kapama anahtarı aldım. Oto elektrikçi de 25 tl alıcak. 28 tl ye mal olucak. Yan apartmanda bi kardeşim var. Burak isminde 19 yaşında. Ondada 5000 km de cbf var. O yaptırmış ve beni aradı bilgi verdi. Yaptırdığı yer zaten Kanuni Mondi yetkili servisinin bitişiğinde bi oto ektirikçi var. Burası motorların da elektirik işlerini yapabiliyormuş. Burağın motorunuda gördüm, gayet güzel olmuş. Sadece sağa taktırmış Burak açma kapama anahtarını tek sıkıntı bu. Ben daha kolay ulaşılabilmesi için ve sol el sürüşte sağ ele nazaran daha serbest olduğundan (solda sadece debriyaj var) sol kapağa monte etiricem açma kapama anahtarını. Fotolarını en kısa zamanda yüklerim.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Metocum napıyosun ? Dünkü turun nasıl geçti ? Yokmu hiç foto falan, ben aradığında işteydim, tatlı bi yoğunluk vardı, belki hissetmişsindir. Fazla rahat konuşamadım kusura bakma, sen köfte işine tavsın galiba anladığım kadarıyla :) İznik' te Köfteci Yusuf isminde bi işletme var. Karamürsel' e 52 km. Parkur çok güzel, köylerden geçe geçe genelde 40-60 km/h arası tatlı bi yolculuktan sonra ulaşılabiliyor. Buranın birde Orhangazi' de şubesi var. Kalite hizmet fiyat mükemmel. Uyarsa bi ara buraya gidelim. Bayramda tatil durumun nasıl olucak. Benim 2-3 günde olsa iznim olucak.

Bu arada burada bi oto elektrikçiye yarın 4 lü taktırıyorum, bi oto parçacıdan 3 tl ye turuncu, sinyallerle beraber yanıp sönen bi açma kapama anahtarı aldım. Oto elektrikçi de 25 tl alıcak. 28 tl ye mal olucak. Yan apartmanda bi kardeşim var. Burak isminde 19 yaşında. Ondada 5000 km de cbf var. O yaptırmış ve beni aradı bilgi verdi. Yaptırdığı yer zaten Kanuni Mondi yetkili servisinin bitişiğinde bi oto ektirikçi var. Burası motorların da elektirik işlerini yapabiliyormuş. Burağın motorunuda gördüm, gayet güzel olmuş. Sadece sağa taktırmış Burak açma kapama anahtarını tek sıkıntı bu. Ben daha kolay ulaşılabilmesi için ve sol el sürüşte sağ ele nazaran daha serbest olduğundan (solda sadece debriyaj var) sol kapağa monte etiricem açma kapama anahtarını. Fotolarını en kısa zamanda yüklerim.

kanka yine muhteşem solo gezi yaptım...çınarcık esenköy armutlu...nası kendime geldim kendimi buldum anlatamam...:cat:senle çok akarız merak etme...


izin olursa 3 gün olur...Uşak Manisa düşünüyorum...





4 lü işine sevindim..aslında banada lazım...:pale:
 
Son düzenleme:

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ekip ya, benim daha 1200 kmde benzin musluğunun göbeğinde bulunan vida düştü. vida türkiyeye gelmiyormuş :mrgreen: komediye bakın. plastik musluk, grenajın içinde boşta sallanıyor. grenaj tutuyor düşmesin diye. başına böyle birşey gelen var mı?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ekip ya, benim daha 1200 kmde benzin musluğunun göbeğinde bulunan vida düştü. vida türkiyeye gelmiyormuş :mrgreen: komediye bakın. plastik musluk, grenajın içinde boşta sallanıyor. grenaj tutuyor düşmesin diye. başına böyle birşey gelen var mı?

bende şaşırdım valla...duş alıp öyle binin motöre abicim...:p
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
:mrgreen: valla abi hondaya uğradım sabah, başka bir motordan söktürüp ölçülerini falan aldım. Fotoğrafını çektim. Dışarıdan arayacağız artık. artık tecrübeli sayılırım bu motorda bir kaç şey de ben yazayım almak isteyenlere.

1) bu motor yeterince büyük ve güçlü. 50 kilo artçım, 85 kilo ben, ankara kızılcahamam yolunda 90 km hızın altına düşmeden geldik. düzde 110 gördüğüm oldu, gazı kestim.

2) selesi biraz sert, boyum 174 olduğundan hafif öne eğilmiş kullanmam gerekiyor. uzun yolda omuzlarımda ağrı yapıyor.

3) amortisörler çok rahat. ön fazla yumuşak, o yolda artcılı halde hafif bir asfalt girintisine girdiğimde ön amortisör dibe vurdu.

5) yakıt göstergem ayarsız değil. gayet güzel gösteriyor.

6) jikle, devir artırmadığından elle motor ısıtmak can sıkıyor.

7) lastikler ıslakta rezalet.

8) 80 kiloluk artcım varken hız kasisinde motorun sehpa kasise sürttü. artçı varsa amortisörü sertleştirin.

9) hafif arazide sürücüyü yormadan konforlu bir seyahat sunuyor.

bu kadar benzinle bu kadar güç çok keyifli. bayılma nedir bilmiyor. ben motorumdan çok memnunum. aklıma gelen olursa yazarım.

sonuç: bu paraya bu motor çok mantıklı :cat:
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
şu amortisörü bi türlü sertleştiremedm çok lazım oluo bana gücüm mü yetmio yoksam beceriksizmiyim
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
şu amortisörü bi türlü sertleştiremedm çok lazım oluo bana gücüm mü yetmio yoksam beceriksizmiyim

amortisörün anahtarını sıkıca yerine oturt bi de motorun anahtarlarının yanında o amortisör anahtarına uygun bi uzatma demiri var onuda içine geçir biraz baskı ile bu işi yapabilirsin o kadar zor değil,
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
hmm çok çok teşekkr ederm doğru ya o demir desteği artırır ben de düşünürom bunu neye takcm die :p
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ekip ya, benim daha 1200 kmde benzin musluğunun göbeğinde bulunan vida düştü. vida türkiyeye gelmiyormuş :mrgreen: komediye bakın. plastik musluk, grenajın içinde boşta sallanıyor. grenaj tutuyor düşmesin diye. başına böyle birşey gelen var mı?

Evren; aynı olay benim başımada gelmişti. Yolda bi yerde durduğumda bi vida sesi geldi. Dikkatlice baktım küçük siyah bi vida yerde. O anda nereden düştüğünü anlamadım ama bende bi alışkanlık var yolda vida, çivi vs. ne görsem toplarım. Bir kaç kez lastiğime çivi, vida gibi şeyler girdi. Başkalarının lastiğinide patlatmasın diye böyle bir alışkanlığım oldu.

Yerdeki o siyah vidayıda aldım. Attım, takım çantama:) Daha sonra motoru yıkarken dikkat ettimde aynen dediğin gibi musluk boşta duruyor , grenaj tutuyor sadece.

Buluntu vidaların arasından o vidayı bulup taktım sonunda :)

Nalburlardan o tip bir vida bulabilirsin sanırım.
 
Son düzenleme:

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
oha abi amma ballıymışsın ya. motordan vida düşüyor ve farkediyorsun :mrgreen:
 
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
Evren; aynı olay benim başımada gelmişti. Yolda bi yerde durduğumda bi vida sesi geldi. Dikkatlice baktım küçük siyah bi vida yerde. O anda nereden düştüğünü anlamadım ama bende bi alışkanlık var yolda vida, çivi vs. ne görsem toplarım. Bir kaç kez lastiğime çivi, vida gibi şeyler girdi. Başkalarının lastiğinide patlatmasın diye böyle bir alışkanlığım oldu.

Yerdeki o siyah vidayıda aldım. Attım, takım çantama:) Daha sonra motoru yıkarken dikkat ettimde aynen dediğin gibi musluk boşta duruyor , grenaj tutuyor sadece.

Buluntu vidaların arasından o vidayı bulup taktım sonunda :)

Nalburlardan o tip bir vida bulabilirsin sanırım.

iyi şanşlıymışsınız ki yere düşmüş. ben de hava filtresi değiştirirken filtre vidalarından birini motorun içinde bir yerlere düşürmüştüm. girdiği yerden çıkarana kadar akla karayı seçtim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst