- Katılım
- 14 Ağu 2008
- Mesajlar
- 843
dün 15 km yol yapmıştım bi problem yoktu.. bugün ankara yibaya gitmek için yola çıktım aksesuar taktırmak için fakat ne oldu dersiniz daha 3 km yol gitmeden bir anda motor stop etti ve yolda kaldım.. aradım aldığım yeri.. "yanlış benzin almışssındır.. buji yağlanmıştır..falan dedi ? servisi aradım işimiz çok gelemeyiz dedi, bujiyi söktüm yağlanma falan yoktu.. servisi tekrar aradım o zaman yanlış benzin almışssın dedi ben ne aldığımı bilmiyorum ama benzin motorun yolda kalmasını etkilerse ayvayı yedik bu ne ilş anlamadım.. tam hevesle motoru sevmiştim sorun çıkınca soğudum.. anlayacağınız.. inşallah bu ilk ve son olur.. tecrübelerimi paylaşmaya devam edeceğim..
hava filtresine de bi baktır...bende 95 oktan alıyorum herzaman değiştirmedim hiç...boğulma olayıda şöyle oluyor eğer motorun yeni ise ilk zamanlar hemen gaz verip gitme yoksa biraz ilerde stop ediyor.bende ilk aldığımda çok sorun ediyordum ve kış ayı idi sonra sonra alıştım ilk anda ani gaz vermedim...şimdi öyle bi sorunum yok çok şükür...zaten gazı çevirdiğinde motor boğuluyor hemen bırak az bekle sonra devam et...
geçen gün benzin ibresi tam kırmızı çizgide yolda stop etti, biraz benzin de vardı...daha önce usta söylemişti karbüratöre giden benzin hortumunu çıkarıp birkaç damla benzin akıt sonra devam edersin yola demişti.dedğini yaptım en az 20 km daha gittim benzin bitti ve depo ya 5 lt benzin aldım demekki stop ettiğinde 2 lt ye yakın benzin vardı...benzin göstergesine pek kanmayın derim..