ST Kanuni:"Türkiye Avrupanın Üssü Olacak"

Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Türk motosiklet pazarının liderlerinden Kanuni, Güney Koreli S&T’nin ilk yerli üretim motosikletini haziranda Tuzla’daki fabrikada banttan çıkaracak
Kaynak : yorumla.net - İlk yerli S&T motosiklet haziranda çıkıyor S&T Group ile distribütörlük anlaşmasının ardından ’üretim anlaşması’ imzaladıklarını söyleyen Kuralkan Motosiklet Grubu Genel Müdürü Sait Kuralkan, "S&T, Türkiye’yi Avrupa için üretim ve ihracat üssü yapacak" dedi.

GÜNEY Kore’nin küresel motosiklet üreticilerinden S&T ile geçen yıl aralık ayında distribütörlük anlaşması imzalayan Kanuni motosikletlerinin sahibi Kuralkan Grubu, S&T ile Türkiye’de üretim için de anlaştı. S&T Kanuni markasıyla ilk yerli üretim Kanuni’nin Tuzla fabrikasında Haziran ayında başlayacak. Kuralkan Motosiklet Grubu Genel Müdürü Sait Kuralkan, "S&T Group Direktörü Steve Kang Nisan ayında Türkiye’ye geldi ve Türkiye’de üretim konusunda da anlaştık. Üretime montajla başlayacağız ve zamanla, motosikletlerin motor kısmı hariç diğer parçalarının Türkiye’de üretimi de mümkün olacak. Haziran ayında ilk yerli S&T Kanuni motosikletler üretim bantlarından inecek" dedi.

Avrupa üssü olacak

S&T ile yaptıkları anlaşmalar gereği 2008’de 1.000 adetlik bir S&T Kanuni satışı planladıklarını belirten Sait Kuralkan, bunun 500 adetinin Türkiye’de üretileceğini söyledi. Kuralkan, şöyle konuştu: "S&T Güney Koreli çok güçlü bir üretici. Küresel markası Hyosung ile de Avrupa’ya yüklü ihracat yapıyor. Türkiye’yi Avrupa için lojistik ve üretim merkezi olarak planlıyorlar."

İç pazar için S&T Kanuni

Sait Kuralkan, S&T ile yaptıkları üretim anlaşmasının ilk ayağında iç pazar için ’S&T Kanuni’ markalı motosikletler üreteceklerini söyledi ve şöyle devam etti: "İlk etapta 250 cc’leri, sonra 650 CC’leri üretmeye başlayacağız. S&T Group ile distribütörlük anlaşma yaparken de stratejik işbirliği yapmak istediğimizi söylemiştik. Bu kapsamda Türkiye’de üretim ve Avrupa’ya ihracat gündemimize oturdu. Avrupa’ya ihracat konusu hukuki bir engel nedeniyle şimdilik beklemek zorunda. Bu nedenle sadece ilk üretim konumuz olan iç pazar için S&T Kanuni üretimine başlıyoruz. Güney Kore’de ürttirdiğimiz ilk S&T Kanuni motosikletler şu anda bayilerimiz kanalıyla satılıyor. Şimdi kendi üretimimizle yola devam edeceğiz."

Hyosung neden mahkemelik

S&T ile ilişkiye girdiklerinden beri S&T’nin küresel markası Hyosung konusunda sorun yaşadıklarını anlatan Sait Kuralkan, bu sorunun kamuoyuna yansımayan kısmını da şöyle açıkladı: "Bir Türk tüccarı, bir küresel üreticiyle distribütörlük almak için önce iyi niyet muktubu imzalamış. Bununla o küresel üreticinin küresel markasını Türkiye’de satmaya başlamış. Sonra da Türk tüccarına yakışmayacak bir şey yapmış ve ’velinimeti olan’ o küresel üreticinin, markasını Türkiye’de kendi adına tescil ettirmiş. Bize göre bu etik bir davranış değil. Yabancılar Türkiye’ye işte bu gibi olaylar yüzünden güvenmiyorlar, bundan ülke ekonomisi de zarar görüyor. Şimdi Güney Koreli S&T küresel markası Hyosung’un Türkiye’deki marka haklarını alabilmek için Global Motor ile mahkemelik. Biz de Türkiye’de Hyosung üretebilmek için bu mahkemenin sonucunu bekliyoruz."

S&T, Avrupa’ya 2007’de 24 bin 388 Hyosung sattı

KANUNİ ile distribütörlük ve Türkiye’de üretim anlaşması imzalayan Güney Koreli S&T Group, Avrupa ülkelerine 2006 yılında 17 bin 941 adet, 2007 yılında da 24 bin 388 adet Hyosung markalı motosiklet ihraç etti. Avrupa’da en çok Hyosung, İspanya, Almanya ve İngiltere’ye satılırken, Türkiye’ye Hyosung ihracatı yapılamıyor. Çünkü Global Motor Motorlu Araçlar Sanayi ve Ticaret A.Ş., S&T’nin küresel motosiklet markası Hyosung’u Türk Patent Enstitüsü’ne 25.07.2005’te başvurarak 12.06.2006’da tescil ettirmiş. Bu tescil, neredeyse tüm taşıt araçlarını kapsıyor ve Hyosung markasının küresel sahibi Güney Koreli S&T, markayı Türkiye’de satamıyor. Kuralkan Motosiklet Grubu Genel Müdürü Sait Kuralkan, S&T ile Global Motor arasındaki davanın S&T lehine sonuçlanması halinde geçen yıl Güney Kore’den Avrupa ülkelerine yapılan 24 bin 388 adetlik Hyosung motosiklet ihracatının, Türkiye’den yapılmasının yolunun açılabileceğini, Kanuni’nin Tuzla’daki fabrikasında Hyosung üretimine de başlanacağını söylüyor.
 

Ekli dosyalar

  • 554771724a374lh1.jpg
    554771724a374lh1.jpg
    11.4 KB · Görüntüleme: 3,980
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
770
işallah biraz bakarlarda kendi üretimlerinden biraz bişeyler kaparlar.
 
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
283
işte globalin hainliği ve sonuçları...umarım davayı kaybederlerde tekrar hyosung olarak alırız motorlarımızı
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
147
oturun anlaşın kardeşim. millet istihdam istihdam diye bağırıyor. global de markaya yatırım yaptı o nun hakkını da ödeyin, işi düzeltin.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
6 aydır garajımda yatan , daha 10000 km deki ve paçavra durumdaki kanuni classic'i her görüşümde kanuniye lanet ediyorum. Daha ilk haftadan yağ yakıp motor kilitledi, sonrasında ortaya çıkan onlarca arızayı hatırlamıyorum bile. Her problemde beni sorumlu tutmanın bir yolunu bulup garantiden yapmadılar. Diyeceğim şudur " KANUNİ TÜRKİYE'DE HARLEY BİLE YAPSA ALMAM ,ALMAK İSTEYENE DE MANİ OLURUM.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Bu ne saçmalıltır Ne saçma döngüdür. Ha tamm dünyanın başka yerlerinde de bu şekilde davalık olan koca koca şirketler var ama tüketicinin bukadar açıkta bırakılıp madur edildiği bazı yerler vardır. Onlar da; (AZ bile değil) GELİŞMEMİŞ dünya ülkeleridir. Birileri de bu ülkelerde alıcıyı evire çevire kazıklayıp arkasına bile bakmadan yola devam edebiliyor... İşte bu; tam TÜRK İŞİ..!!!
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Niyeti olan varsa, Kanuni üretmeye başlamadan alın motorlarınızı, montaj Kanuni'ye geçmeden son şansımız bu..
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
Sonra da Türk tüccarına yakışmayacak bir şey yapmış ve ’velinimeti olan’ o küresel üreticinin, markasını Türkiye’de kendi adına tescil ettirmiş.

Bir kere satıcı değil alıcı velinimettir madem Türk"lükten dem vuruyosunuz taşları doğru yere koyalım .. satıcının velinimet olduğu durumlar savaş, yokluk ve kriz durumlarıdır .. 1970 lerin sonunda ki türkiye gibi.. Hyosung velinimet falan değildir.. Türk motor pazarı ve sektörü ise Velinimetin kıralıdır ...

Güney Kore’den Avrupa ülkelerine yapılan 24 bin 388 adetlik Hyosung motosiklet ihracatının, Türkiye’den yapılmasının yolunun açılabileceğini, Kanuni’nin Tuzla’daki fabrikasında Hyosung üretimine de başlanacağını söylüyor.

Global milyonlarca dolar yatırım yapmış , Sonuçta ticari kazanç sağlama amaçlı bir şirket değilmi .. verirsin parayı alırsın isim hakkını.

Kaldıki Hyosung türk pazarına 2000 yılında girmiş bir firma .. neden 2005 yılına kadar isimlerini patentleme gereği duymamışlar .. Sakın Türk İşadamlarına olan güvenden falan bahsetmeyin .. Dünya çapında ticaret yapacaksın Sadece avrupaya sattığın motor adedi onbinlerle ifade edilecek 5 yıl gibi bir süra burada kalacaksın ama ismini patentlemeyeceksin .. G Kore li Yöneticilerin basireti bu kadarmış ..Global muhtemelen bir para talep etti isim karşılığı ama Hyosung buna razı olmadı .. bölesi daha iyimi oldu

Üretime montajla başlayacağız ve zamanla, motosikletlerin motor kısmı hariç diğer parçalarının Türkiye’de üretimi de mümkün olacak.

Üretime montajla başlamak ya bu nasıl bir masaldır. Üretrim ne demektir , montaj ne demektir. TR ye full monte gelen motor sayısı azdır .. Sizin anladığınız anlamda zaten üretim cennetiyiz .. Ver elime lokma takımını bende üretime başlarım :) iki somun iki yıldız vida takmakla üretimmi olur ..

Neden motor hariç .. Motoruda ben yapacam de .. iki saç lefha büküp bi şase imal etmekle kendinizi motosiklet üreticisimi ilan edeceksiniz.. Türk milletide bunu yiyecek .. bravo
 
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
60
Bir kere satıcı değil alıcı velinimettir madem Türk"lükten dem vuruyosunuz taşları doğru yere koyalım .. satıcının velinimet olduğu durumlar savaş, yokluk ve kriz durumlarıdır .. 1970 lerin sonunda ki türkiye gibi.. Hyosung velinimet falan değildir.. Türk motor pazarı ve sektörü ise Velinimetin kıralıdır ...



Global milyonlarca dolar yatırım yapmış , Sonuçta ticari kazanç sağlama amaçlı bir şirket değilmi .. verirsin parayı alırsın isim hakkını.

Kaldıki Hyosung türk pazarına 2000 yılında girmiş bir firma .. neden 2005 yılına kadar isimlerini patentleme gereği duymamışlar .. Sakın Türk İşadamlarına olan güvenden falan bahsetmeyin .. Dünya çapında ticaret yapacaksın Sadece avrupaya sattığın motor adedi onbinlerle ifade edilecek 5 yıl gibi bir süra burada kalacaksın ama ismini patentlemeyeceksin .. G Kore li Yöneticilerin basireti bu kadarmış ..Global muhtemelen bir para talep etti isim karşılığı ama Hyosung buna razı olmadı .. bölesi daha iyimi oldu



Üretime montajla başlamak ya bu nasıl bir masaldır. Üretrim ne demektir , montaj ne demektir. TR ye full monte gelen motor sayısı azdır .. Sizin anladığınız anlamda zaten üretim cennetiyiz .. Ver elime lokma takımını bende üretime başlarım :) iki somun iki yıldız vida takmakla üretimmi olur ..

Neden motor hariç .. Motoruda ben yapacam de .. iki saç lefha büküp bi şase imal etmekle kendinizi motosiklet üreticisimi ilan edeceksiniz.. Türk milletide bunu yiyecek .. bravo

adam haklı dicek bişey yok
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
6 aydır garajımda yatan , daha 10000 km deki ve paçavra durumdaki kanuni classic'i her görüşümde kanuniye lanet ediyorum. Daha ilk haftadan yağ yakıp motor kilitledi, sonrasında ortaya çıkan onlarca arızayı hatırlamıyorum bile. Her problemde beni sorumlu tutmanın bir yolunu bulup garantiden yapmadılar. Diyeceğim şudur " KANUNİ TÜRKİYE'DE HARLEY BİLE YAPSA ALMAM ,ALMAK İSTEYENE DE MANİ OLURUM.

Katılıyorum. Kanuni bedava motor verse almam.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Kanuni ne yapar eder bilmiyorum ama ben resimdeki adam gibi biyiklari olan adamlar gorunce refleks olarak popomu kapatmaya basladim uzunca bir suredir.
Size de tavsiye ederim.:cherry:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Tem 2009
Mesajlar
274
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Başlığa bak imana gel.ST Kanuni : Türkiye avrupanın üssü olacak.Bi tarafımla güleyim bari...
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
Kalemine sağlık adaş. :cat:

"Üretime montajdan başlayacağız." Ne kadar hoş bir ifade değil mi!? Yıllardır montaj yapa yapa bu ülkenin motosiklet alıcılarını bıktırdınız be kardeşim, azıcık delikanlı olun doğruları konuşun. Daha Çin'e kendinize özgün bir tasarımla üretim yaptıramadınız, tüm modelleriniz çakma. :farao:

Ben Global'e hak veriyorum kardeşim, tamam bizi de mağdur ettiler fakat o kadar emek ver, Koreliler günün birinde senin bu yatırımlarını boşa çıkartıp ülkenin en fasoncusuna distribütörlük versin. İyi yaptılar markanın tescilini almakta, S&T motor uyumasaymış.

Motor hariç tüm parçalarını ülkede üreteceklermiş! Hadi üret benim aylardır arayıp bulamadığım digital gösterge panelini de göreyim.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Bu işler yobazlıkla olmaz. Kafa çalıştırmakla, bilimle, akılla, YARATICILIKLA olur.

Hadi bakayım meşgul etmeyin tezgahı.
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
5,150
Kanuni ne yapar eder bilmiyorum ama ben resimdeki adam gibi biyiklari olan adamlar gorunce refleks olarak popomu kapatmaya basladim uzunca bir suredir.
Size de tavsiye ederim.:cherry:

Bu tarz bıyıklılar artık heryerde ... Kaçacak yer de kalmamaya başladı. :cyclopsan
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst