Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
OzCaN35 bilgi için teşekkürler.
yedek deponun hacmi kaç lt dir?
+ benzin doldurdugumuzdamı benzin yedek depoya dolar?
2,6 litre sanırım. fabrika verilerine bakmıştım yanlış hatırlamıyorsam . özcan kardeşimin yazdığını okuduktan sonra bende farkettim ki yedek de açık gidiyorum en ii si normale çevirmek. bu arada özcan , dün fulledim tekrar pompa atana kadar depoyu 12 lira aldı gösterge 133 km de idi :) alper abi y sevgiler.:cat:
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
OzCaN35 bilgi için teşekkürler.
yedek deponun hacmi kaç lt dir?
+ benzin doldurdugumuzdamı benzin yedek depoya dolar?

Bir şişeye benzin koyuyormuşsun gibi düşün işte (aslında senin kafanda kurduğun gibi ayrıca bir yedek deposu yok motorun normal deponun dibi:)) ilk dibi dolar doğal olarak:mrgreen: Yedek depo hacmi 2.6 lt , normal depoda 10.4 lt yani toplamda 13 litrelik bir depomuz var:cat:


2,6 litre sanırım. fabrika verilerine bakmıştım yanlış hatırlamıyorsam . özcan kardeşimin yazdığını okuduktan sonra bende farkettim ki yedek de açık gidiyorum en ii si normale çevirmek. bu arada özcan , dün fulledim tekrar pompa atana kadar depoyu 12 lira aldı gösterge 133 km de idi :) alper abi y sevgiler.:cat:

Yedekte açık gitsende bir sorun olmaz ama işte dediğim gibi yolda giderken benzinin ne zaman yedeğe geçtiğini anlamazsın bitiverir benzinin aaa dur yedeğe çevireyim dersin ama bir bakmışsınki yedektekide bitmiş:mrgreen:

12 liraya 133 km mi gitmiş oldun yani şimdi:silent::) Öyleyse biraz fazla sarfiyat var ben 10 liraya falan gidiyorum o km yi:wiinkk: Fakat sorun değil servise girceksin ya o zaman hava filtreni temizlerler biraz daha düşer yakıt:wiinkk: Eğer durumun varsa hava filtreni değiştirt serviste bende 8.000 bakımında değiştirmiştim 7 yada 8 lira bişeydi fiyatı çok değil yani:wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
hee anladım gibi..
diyelimki yolda benzinimiz bitti..
sol taraftaki zımrımtıyı çeviriyoruz yedek depodaki benzin işleme giriyor..
benzin aldıktan sonrada tekrar normal depoya çeviriyoruz..
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
hee anladım gibi..
diyelimki yolda benzinimiz bitti..
sol taraftaki zımrımtıyı çeviriyoruz yedek depodaki benzin işleme giriyor..
benzin aldıktan sonrada tekrar normal depoya çeviriyoruz..

Heh aynen öyle:cat: Böyle kullanırsan ne zaman yedeğe geçtiğini anlarsın ve yedeğe geçtikten sonra 80-90 km içersinde benzin alırsın yolda da kalmazsın:wiinkk:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
dün motorun yagnı degiştik serviste..
7000km de aldıgım için alır almaz yagını degiştirmeye gittim..
usta yaklaşık 600 gr yag çıktıgını söyledi bende zaten canlı şahittim..(ustada yakın arkadaşım)
CASTROL 4T 10 40 yag koyduk..
yola dewamm..
ustada söyledi cbflerdeki yag eksiltme olayını..
sıkıştırmadıktan ve fazla zorlamadıktan sonra yag eksiltecegini düşünmüyorum..
sonuçta mekaniktir biraz yaga ihtiyacı vardır :)
 
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
sağdaki beyaz - kırmızı renkli cbf çok güzelmiş yahu

c03.jpg


bu rengi gelseydi ybr yerine cbf alırdım. siyah jantlarıyla mükemmel duruyor.

renk motoru rezil de eder vezir de, hele o mavi cbf'ler yok mu yarabbi, tükenmez kalemle boyamışlar sanki. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bu arada abilerim kardeşlerim ehliyete yazıldım yavaş yavaş cbf150'ye yaklaşıyorum.:):)

hayırlı olsun...:cat:

cbf 150 artık kapıda :)
çin malı motosikletten sonra uçak gibi geldi diyebilirim..
dün geldi motosiklet...
bel agrılarım yüzünden kullanmaktan keyif alamadım :(
saglıgıma kavuşunca izlenimlerimi detaylı olarak aktarırım..
iyi ve keyifli sürüşler..


muhtemelen yedek depo hakkında bilgi verilmiştir..
395 sayfa arasında bulmam oldukça zor..
yedek depo hakkında azcık bilgi verirseniz memnun olurum :)

hayırlı olsun...:cat:

bi siyah janta mi satacaktin hacı koskoca ybr yi:mrgreen::mrgreen:


la detsene buralardan kekoro...:cherry:


avare o mavi geleceğine bu beyaz gelseydi ya...:pale:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
arkadaşın servisinde gördüm..
birisi 30 binde kırmızı cbf almış..
alır almaz bakım ve boya :) için servise getirmiş.
alan arkadaş beyaz olmasını istemiş ve beyaz boyanmış..
beyaaz renk cbf de çok farklı duruyor :)
resimlerini en kısa zamanda ekleyecegim:)
 
Katılım
11 Ocak 2005
Mesajlar
107
Cbf camiası selamlar :cat:

Arkadaşlar motorla pek kilometre yapamıyorum bu aralar daha 170 km yol yaptım.Yine motorda bişey kıllandırdı beni onu sormak istiyorum.Virajda giderken hafif ön fren yaptığım zaman sanki disk'e bişey sürtüyomuş gibi hissediyorum.Yada sanki çok çok az bir boşluk varda oynuyomuş gibi.İlk zamanlar sanki bu olay olmuyordu veya ben hissedemedim.Düz yolda giderken de aynı şekilde ama virajda daha çok hissediyorum sanki.Durup tekerleği diski amortisörleri falan bi yokladım ama görünürde bişey yok gibi.Sizce bu olay normalmi ?


Bu sorunla ilgili bişey tavsiye eden yokmu :silent:

Genç kaptan motorun hayırlı olsun.Senin cbf ve beyaz olan cbf in resimlerini bekliyoruz.(Gerçi bende daha resim eklemedim ama olsun :))
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
31
cbf 150 artık kapıda :)
çin malı motosikletten sonra uçak gibi geldi diyebilirim..
dün geldi motosiklet...
bel agrılarım yüzünden kullanmaktan keyif alamadım :(
saglıgıma kavuşunca izlenimlerimi detaylı olarak aktarırım..
iyi ve keyifli sürüşler..


muhtemelen yedek depo hakkında bilgi verilmiştir..
395 sayfa arasında bulmam oldukça zor..
yedek depo hakkında azcık bilgi verirseniz memnun olurum :)

Hayırlı olsun Kardeşim Nihayet kavustun sende. Allah Kazasız belasız sürüşler nasip etsin cümlemize.
 
Katılım
29 Ocak 2008
Mesajlar
1,169
Her ne kadar bu konuya birşeyler yazmasam da takip ediyorum sürekli olarak.Uzun zamandır CBF arayan ve en sonunda sahip olan genç kaptan; motosikletin hayırlı olsun.Kazasız sorunsuz nice km'ler.:cat:
 
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
16
slm arkadaslar bu forma yeni girdim ve yeni cbf aldım diger motorlara göre güzel arkadasların öneri bilgilerini okuyarak sahip oldum daha evvel cg es vardıarada hız olarak biraz mesafe var ama konfor olarak güzel motor nede olsa honda tabii

slm arkadaslar bu cbf 150 yedek kac kmre gider acaba birde tam full depo ile kac kmre gidebilirim yeni aldıgım için bilmek istiyorum bilen varsa paylaşsın saygılar

:cat:
arkadaşlar motoru incelemeye gittiğimde boyutu beklediğimden büyük geldi. bir motoru resimden tanıyamıyorsunuz fakat üstüne oturduğunuzda ve kullandığınızda çok farklı geliyor insana.

bence tipi sınıfına göre ki bana göre commuter değil ufak enduro turing. honda bayisi de aynen cbf600 ün kardeşi sanki dedi.

tipi görünüşü göreceli bir kavram benim hoşuma gitti. motorun 150cc oluşuna bakarsanız boyutları büyük bile. zaten boyutları cbf250 den daha büyük.:)

arkadaşların dediği gibi siyahını çok sevdim. bordo rengi (kırmızı değil) de çok şık duruyor. honda bayisinin ilk sözleri parça fiyatları hakkında oldu. motordan çok gelecek olduğu için parça stokları şimdiden başlar.

cbf150 nin parçaları cbf250 ve cbr125 e göre neredeyse 10 kat daha ucuz. belki cbr1000rr a binen kişi pek takmaz ama parça fiyatları yakıt tüketimi... kısacası motorun masrafları çok önemli benim için.

150cc ye göre gücü az diyenler bence beygir ve tork olayına baksın derim. beygiri normal fakat torku 150cc ye göre güzel.

13 lt yakıt kapasitesine bakılırsa bu motorun 600-650km yi bir depoyla gidebileceği görülür. (tabi kullanıcıya göre değişebilir)

eğer bir depoyla gerçekten 600km civarı giderse menzili gerçekten çok yüksek.
ekzozunu sevmeyenler var. tipinden çok işlevsellik ön plana çıkmış. parlak kısım ekzoz koruması. bence önemli.

sevmediğim yönleri de devir saatinin olmayışı ve arka frenin kampana olması. aslında cbf250 nin de kampana olduğunu düşünürsek hiç de şaşırmadım.

her motorun farklı kullanıcılara göre eksi ve artı yönleri vardır. fakat genel olarak fiyat-kalite oranı bana süper geldi. 150cc çin malı cruiserler 2500ytl den fazla.

merak ettikleriniz varsa bayiye sorabilir ya da yakından birebir inceleyebilirim. ben de almayı düşünüyorum. aslında cbf250 2.el arıyordum. fakat 2.el neresinde ne olduğunu bilmediğiniz bir motoru en az 5000 ytl ye almaktansa sıfır alırım rahat ederim. geçenlerde bir twister bulduk dışı çok temizdi fakat krankında çatlak olduğunu ustaya gösterince anladık. ya usta görmeseydi ne olacaktı???


fiyat dengelemesine birkaç örnek verirsek bu fiyata bu motoru alan pişman olmayacaktır. (farklı tip motorlarla beraber yazalım)

honda cbf250 7920 ytl
honda cbr125 5150 ytl
keeway Superlight 150 4099 ytl
yamaha ybr125 3299ytl


farklı motorlar olabilir fakat almayı düşünenlerin aklından geçen motorlar bunlar.

arkadasım senın fikirlerine katılıyorum güzel yazmıssın bende 250 tıvıstır alıcaktım dısı güzel ama motor cıkma bir takmışlar krank demişmiş yani ikinci ele pek güven olmuyor ya bide alsaydık degilmi elimizde patlardı birde parçası pahalı bunların bıldıgım kadarıyla saygılar cümleten ikiteker sevenlere...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
4
merhaba arkadaşlar;

Cbf 150 ile iki kişi yaklaşık 3500 km sürecek bir uzun yol yapılabilir mi? Günlük Gügzergaha göre bazen 400-450 bazen de ortalama 300-350 km yol yapılcak. Muhtemel problemler ne olabilir? Yakıt sarfiyatı ne olabilir? CBF 150 kullanıcısı arkadaşaların cevaplarını bekliyorum?

Teşekkürler...
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
merhaba arkadaşlar;

Cbf 150 ile iki kişi yaklaşık 3500 km sürecek bir uzun yol yapılabilir mi? Günlük Gügzergaha göre bazen 400-450 bazen de ortalama 300-350 km yol yapılcak. Muhtemel problemler ne olabilir? Yakıt sarfiyatı ne olabilir? CBF 150 kullanıcısı arkadaşaların cevaplarını bekliyorum?

Teşekkürler...

gitmesine gidilir sonuçta imkansız diye birşey yok..
yolda 120 km ye otutrurursun makinayı daha bi gıdı gitmez:queen:
3500 km yol bayagı uzun sürer hele motosikletle..
sen 250 hatta 500 cc lik motor düşün..
yolda sıkılmamak için..
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
merhaba arkadaşlar;

Cbf 150 ile iki kişi yaklaşık 3500 km sürecek bir uzun yol yapılabilir mi? Günlük Gügzergaha göre bazen 400-450 bazen de ortalama 300-350 km yol yapılcak. Muhtemel problemler ne olabilir? Yakıt sarfiyatı ne olabilir? CBF 150 kullanıcısı arkadaşaların cevaplarını bekliyorum?

Teşekkürler...

Gidilir gidilmesine de, çekilmez. Özellikle tırmanışlarda büyük rahatsızlık yaşarsın, hele kamyonların arasında kalırsan ecel teri dökersin. 50HP altında bir motorla iki kişi bu kadar uzun yola çıkmaya değmez diye düşünüyorum.
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
gecen sene alanyadan sivasa 780 km yol yaptım 14 satte dınlen me bırazda gezi var işin için de , iki kişiysen performansı rampalardan etkılenır artcı seleden uzun vadede sıkayetcı olabılır( 1 satı geçtikten sonra) antalya alanya arsında bunu yasamıstık , 300 km lık gezıler normal olabılır ama bunun on katını dusunuesek 2 kişi için çok fazla, cbf 600 s konforu ve torku acısından idealdir bence ( ben yinede gezmeyi dusunuyorum dersen moyorun yag degısım aralıgı rodajdan sonra 2000 de bir sıcak hava ve yol mesafenı göz önune alırsan her 300 km bır yagını kontrol etmen kullanımdan dogabılecek yag eksıltma ve yagda bozulmalar olabılr - _teker patlamasına katsın acil durumlar içim set bulundurmalısın )
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
hocam yalnız motorda koruma demiri yok.biz dün değiştik yagı baya söktük dagıttık içinde büyük yaylardan hariç 2 tane de küçük yay daha var.biz büyüklerden degilde sanki küçük yaylardan diye tahmin ediyoruz.

ve tam olarak sorunu bulduk hani dururken amortisörü birden yukarı çekmeye çalısırsınızda birden gelmez ya işte bizim yaşadıgımız sıkıntıda tam burda nası aşagı dogru kolayca iniyorsa yukarı dogruda bi o kadar hızlı geliyor.ve hafif yüksek cukurlarda daha lastik cukura inmeden yukarı dogru vuruntu yapıyor.bilmem anlatabildimmi.
saygılar.


)

alt kovanda sorun yoksa alt boruyla keçeyi değiştirebilir dedi arkadaş....işçilikle birlikte tek kısmı 65 öteki 65 ten 130 eder dedi...ama komple değişmesi gerekiyorsa tanesi 125-130 liraymış...iki tanesi *2 artık başkanım...

Ön Amortisör fiyatı teki 125 gayme...ikisi 250 gayme beyler aklınızda olsun...
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Dün 8000 bakımına gittim, 80 tl verdim. Ayrıca 20 tl ye repsol 15w/50 yağ aldım. 100 tl ye çıktım servisten. Serviste zaten 15w/50 koydu. 15w/50 yağ konmuş olması uzun süreli sürüş devamında aşırı artan sibop sesi ve kemikleşen, sesli ve sertleşen vites geçişlerini minimuma indirdi. 1-2 saatlik yolculuğun devamında bile vites geçişleri halen yumuşak ve sezsizdi, sibop sesi de 10w/40 yağa nazaran oldukça azaldı. Yaz mevsiminde 15w/40 rahatlıkla kullanılabilir.Bu Yetkili Servis tavsiyesi.

12 tl NGK buji değişti. 6,5 tl hava filtresinin değişmesi gereketiği söylendi ve değiştirildi. Hava filtresi kahverengimsi olmuştu. Yani basınçlı hava ile temizlenebilecek durumda değildi. Zincir gerginliği, lastik hava basınçları kontrol edildi. Ön lastik hava basıncı normal çıktı. Arka 4 bar inikmiş, bende bi kaç gündür motor çekişten düştü gibi hissediyordum. Sebebi buymuş. Bakım sonrasında motorun canına can geldi diyebilirim. Sesinde ve gaz yeyişinde bile az da olsa bi değişiklik hisettim. 4000 km önüm açık :) Lastik hava basınçlarınızı ihmal etmeyin, 2-3 bar dahi düşse, motora binildiğinde lastik daha fazla ezildiğinden dolayı çekiş düşüyor, özellikle yolculu kullanımda lastikteki ezilme daha da çok olduğundan çekiş kaybını daha çok hissediyorsunuz. Deneyimle sabittir. Bakıma giderken devlet yolundan gitmiştim. Gelirken otobandan geldim. Hem bakımdan sonra motoru test etme imkanım oldu. Her şey çok güzeldi. Gerçekten bizim motorlar km yaptıkça kendini buluyor. Bunu bende hissetmeye başladım. Servis noktası bana 75 km uzaklıkta. İlk defa servise giderken otobana girdim. 1.75 tl. Bi daha devlet yolundan gitmiyicem. Dönüşte yolun nasıl bittiğini bile anlamadım. Trafik ışıkları, dur kalk olmadan rahat bi şekilde dönüş yaptım. Bu arada istikamet Kocaeli/Karamürsel ilçesi-Adapazarı Ersin Motor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst