Motosiklet Ehliyet Sinavi

Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
7
Merhaba Arkadaşlar,
Yarın sabah ehliyet direksiyon sınavına gireceğim, maalesef vitesli motosiklet deneyimim yok denecek kadar az, sadece motoru kaldırıp yavaş hızda o da vites değiştirmeden kullanabiliyorum. Scooter'im oldugu icin de vitesli de zorlaniyorum. Ama sınav vitesli motosiklet ile yapılacak. Acaba, yarınki sınavda kukalar arasında slalom vb. yaptırırlar mı? Bilginiz var mı?

Not: Sınava İçerenköyde gireceğim.

Herkese şimdiden teşekkürler,
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
bende aynı durumdayım bukowski..yani tamamen aynı durumdayım benim de scooter ım var bende 1 kez bindim vitesliye ve bende içerenköy de gireceğim sınava..cıngıllıoğlu lisesi değilmi?
 
Katılım
8 Eyl 2008
Mesajlar
1,788
Kurtlar vadisinde Hüsnü bile cbf 150 kullandı hantalladı ama kaldırdı motoru siz mi yapamayacaksınız :mrgreen:
 
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
7
Motoru kaldırmak çok sorun değil, ama vites değiştirmek ve slalom yapmak benim için zor olacak. Son sınavlardan deneyimi olan arkadaşlar var mı acaba?

@osbourne : hangi okul bilmiyorum, sürücü kursunda toplanacağiz, oradan götürecekler.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
abi slalom dediğini zaten normal tarfikte yapmıyozmu? yok çukur, yok rögar kapağı..bu tecrübe yetmezmi? elimi kolumu sallaya sallaya gideceğim valla..
ayrıca kursla da konuştum %50 ihtimal vitesli %50 ihtimal kendi motorunuzla girebilirsinmiz dediler..
 
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
7
@osbourne : haklisin, haydi hayırlısı olsun bakalım ... :) iyi şanslar,
 

son

Katılım
26 Eki 2008
Mesajlar
63
vitesli motor oldugundan dolayı sadece kaldırışa,dönerken sinyal v dengeye bakılıyor!!

vitesli değil ise motor mesela osbourne zat ı var girlmez !!! vitesli ise eyvallah!!
çünkü artık otomatık vitesle dıreksıyon devrı bıttı... o yüzden kuka vs yok!
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
743
İçerenköyde bütün kurslar aynı okulda yapar sınavı oda çıngıllıoğlu lisesi.
Ayrıca o okulda slalom yapılmıyor. arka bahçede basketbol sahası var bi potadan diğerine gidiyorsun pota direği altından dönüp geliyorsun. 20mt gidiş 20mt geliş yani, vites değiştirme falan yok yani, hepinize kolay gelsin... ayrıca kurslar özellikle gelişim, size sınav başlamadan hemen önce pratilk yaptıracak, merak etmeyin
 
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
7
çok teşekkürler, bu bilgiler aydınlatıcı oldu, motoru kaldıracağız, dönerken sinyal vereceğiz ve de turu tamamlayıp duracağız.

scooter'a alışmanın en kötü yanı motorun hızını gaz ile ayarlamaya alışmak. viteslide gaz kesmek yerine debriyajı sıkmak gerekiyor. ben denemelerimde otomobil kullanmayı yeni öğrenen biri gibi motoru zıplatıp durdum...
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
vitesli motor oldugundan dolayı sadece kaldırışa,dönerken sinyal v dengeye bakılıyor!!

vitesli değil ise motor mesela osbourne zat ı var girlmez !!! vitesli ise eyvallah!!
çünkü artık otomatık vitesle dıreksıyon devrı bıttı... o yüzden kuka vs yok!

eh o zaman motorla gitmeye gerek yok demekki.. ehliyeti alana kadar kullanma taraftarı değilim e-5 i açıkçası..

İçerenköyde bütün kurslar aynı okulda yapar sınavı oda çıngıllıoğlu lisesi.
Ayrıca o okulda slalom yapılmıyor. arka bahçede basketbol sahası var bi potadan diğerine gidiyorsun pota direği altından dönüp geliyorsun. 20mt gidiş 20mt geliş yani, vites değiştirme falan yok yani, hepinize kolay gelsin... ayrıca kurslar özellikle gelişim, size sınav başlamadan hemen önce pratilk yaptıracak, merak etmeyin

bu bilgiler de iyi oldu usta..eyvallah..gelişim benimki de..aradım bugün işte dedim sınavdan önce iki binelim kaldıralım flan diye..uygun olursa tamam dediler oradan da..
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
950
Arkadaşlar motoru 1. viteste kaldırdıktan sonra hemen 2. vitese alırsanız çok rahat edersiniz tekerler döndüğü sürece motor stop etmez hiç korkmayın yalnız debriyaja basmayın taki durmak isteyene kadar. 1. viteste kullanmanızın zararını sorarsanız düşük hızda gazı açıp kapattıkça motor sarsılacaktır. Bu da sizi özellikle dönüşlerde çok zorlar.
 

son

Katılım
26 Eki 2008
Mesajlar
63
Arkadaşlar motoru 1. viteste kaldırdıktan sonra hemen 2. vitese alırsanız çok rahat edersiniz tekerler döndüğü sürece motor stop etmez hiç korkmayın yalnız debriyaja basmayın taki durmak isteyene kadar. 1. viteste kullanmanızın zararını sorarsanız düşük hızda gazı açıp kapattıkça motor sarsılacaktır. Bu da sizi özellikle dönüşlerde çok zorlar.

:cat::cat:
kesınlıkle doğru bir tüyo....
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
valla son kararım kendi scooterımla gideceğim..zaten benim servise de yakın hem serviste de işim vardı iyi oldu :)
 
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
37
arkadaşlar bu direksiyon sınavı yarınmı ? ben aradıgım da bana 23 mayıs ta dediler böyle bişey olabilirmi yanı tarihleri farklı olabilirmi ?
ankara da alacak arkadaş varmı aramızda... tarih hangisi dogru acaba...
 
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
113
Motoru kaldırmak çok sorun değil, ama vites değiştirmek ve slalom yapmak benim için zor olacak. Son sınavlardan deneyimi olan arkadaşlar var mı acaba?

@osbourne : hangi okul bilmiyorum, sürücü kursunda toplanacağiz, oradan götürecekler.

motosikleti kaldırabiliyorsan sorun yok. vites değiştirtmiyolar zaten. Birinci vitese takıyolar, o engellerin arasında 8 çizeceksin işte o kadar. scooter kullandım demişsin. Daha önce kullandığın için acemilik çekeceğini sanmıyorum. Bi kaç defa kullanınca alışıyorsun zaten motosiklete.
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
ben şubatta aldım izmirde parkın içinde bindik heyet oturdu bankta scoter kullandık böööle git aralardan ileriden dön gel dedi gözetmen... düşünsene ordan çıktın ehliyet cebinde ya RR kullanabilme hakkı veriyor sana . (ölmek sana kalmış). eskiden a1 vardı mobilet için di sanırım . bence vitesliyi kullanmak ile totomatiği (kasnaklıyı) kullanmak çok farklı vites atmak sorun değil durmak için kompresöre binmek sorun .. bence bırak hocam A2 için vitesli motor sürdürsünler. hatta 100 metre sürdürsünler. gerçi sürücü kurslarının da ii bir eğitim vermeeri gerekiyor.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Kasmaya gerek yokmuş..
Toplamda 12 sn.süren sınavda 50 cc lik honda today ile iki basket potası arasında bir tur attım ve olay bitti..
Kendi moturumla girseymişim keşke hiç olmazsa servise de uğrardım heh..

Ehliyet için trafiğe, ister sıfır A2, isterse de B+A2 olsun; 115 TL para veriliyormuş bu arada.. 1 hafta içinde cepte ehliyet..
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Kasmaya gerek yokmuş..
Toplamda 12 sn.süren sınavda 50 cc lik honda today ile iki basket potası arasında bir tur attım ve olay bitti..
Kendi moturumla girseymişim keşke hiç olmazsa servise de uğrardım heh..

Ehliyet için trafiğe, ister sıfır A2, isterse de B+A2 olsun; 115 TL para veriliyormuş bu arada.. 1 hafta içinde cepte ehliyet..

nasıl yani. B ile A2 aynı anda ilk defa alırken de hem B nin vergisini hem de A2 nin mi ödeyecez? sadece B nin değil mi ya?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst