Motorsiklete merak salmış İlaç Mümessili geldi.

Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
0
Motosiklete merak salmış İlaç Mümessili geldi.

Merhaba Arkadaşlar,
Uzun süerdir beklediğim an geldi.Kanuni Seyhan 150 cc almayı düşünüyorum (2650 TL).İkinci el motor daha uygun ancak ''temizini'' bulmam konusunda bana yardım edecek tanıdığım maalesef yok.Ne dersiniz sizce seçimim doğru mu? Ankaradayım,Yaşım 30, 95Kg, 176cm boy. Şimdiden teşekkürler...
Bugün Ankarada şunun farkına vardım, şöyle gerçek anlamda sorularıma yanıt bulabileceğim hiç bayi görevlisi yok, resmen park etmiş motor sürücüsü aradım.2. elde hangi tarih aralığı, markası ve modeli aramalıyım?yani şu modelin ikinci elini bulursan 10 numara olur diyebileciğiniz bir şey var mıdır?
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
öncellikle hoş geldin, Motosiklet zevk işidir.. Zevkini bilmme ama
Kilo ve boy orantısı olarak Cbf 150 gibi yada 200cc lik bir cross gibi biraz daha torku ve cüssesi yüksek kaliteli malzeme almaya bak.

1- cbf 150
2-Ramzey QM200 ve türevleri

sonuçta bu motorlar geçiş motorları bin vur kır dök senini çin parçası ucuz olması , servisi olması ön planda olmalı . ama 95 kg yum diosun arkanada birini alırsan olur sana min. 150 kg azcık daha güçlü makina derim.
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aramıza hoşgeldin arkadaşım.

elimizden bir şey gelirse yardımcı olmaya çalışırız. ama sıfır almak, bilmiyorum senin kararın... nasıl olsa kafan defalarca karışacak, içinden çıkamayacağın sorularla boğuşacaksın ilk zamanlar. hepimiz boğuştuk zamanında, o yüzden canını sıkma :)

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/59461-motosiklet-alacagim-yardim-diyenler-icin.html

bu başlığa bak istersen, belki işine yarayacak bir kaç cümle çıkar.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
700 km bu motorlar için uzun olabilir, he yapılmazmı pekala yapılır ama baya yorucu olur.
Ben derim ki;

125-150-200cc civarında ekonomik bir motosiklet alın ve bunu en az 10.000km kullanını belli bir tecrübe sahibi olun (şehir içi ve kısa gezilerde ) daha sonra cc büyütmeye giderek daha konforlu ve uzun yol için bir canavar edinin :)
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
242
arkadaşım eğer seyhan arıyorsan aşağıdaki link kardeşimin motoru ama ben 700 km yapacam diyorsun ve hafta sonları diyorsun yüksek ihtimal sen arkanada birini alacaksındır o zaman seyhana asla bakma titreşimi uzun yolda yorar bence sen cbf 150 ye yada ramzey 200 ede bakma 700 km ıcın rahat bı motor almalısın limiti biraz yukarı çekip en azından bir cbf 250 filan al derim :cat:

http://www.sahibinden.com/2006_temiz_seyhan_150_acil_fiyat_dustu-39WQQaXQQ4839413WQQpXQQdisplayitem
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Bendende bir tahmin;Motora binmeye ilk başladığında bırak 700km'yi 70km'de heryerin tutulacak.Bu yazın vücudunun kondüsyon kazanması için uğraşacaksın.176cm boy,95kg'lik bir cüsseye sahipsinki buda pek spor yapmıyorsun anlamına geliyor(Body ile uğraşmıyorsan).ilk birkaç ay söylediğin menzil biraz zor gibi.Zaten sende alıştığında aldığın motor yetmemeye başlayacak.Özellikle artçılı bineceksen mutlaka değiştirmek isteyeceksin.Benim tavsiyem hem mantığı kapman hemde kondüsyon kazanman için ikinci el bir motor seni idare edecektir.
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
0
Kanuni Caracal 200 ( 3270 TL) veya Kanuni RacerS 200 ( 3357 TL) bunlar sıfır. Ne dersiniz?
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kardeşim bak kuran ı kerim bile oku diye başlıyor :)

sana oku diyoruz oku :)

http://www.motosiklet.net/forum/moto...nler-icin.html

en azından birşeylerin farkına varırsın.
okumazsan da tecrübeli üyelerin sözlerine kulak ver. tecrübe derken mesaj sayısından bahsetmiyorum. mümkün mertebe formda üç dört senesini doldurmuş arkadaşların fikirlerini dinle. bir çok şeyin farkına varmışlardır.

neyse iyi geceler arkadaşlar.
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
0
Bendende bir tahmin;Motora binmeye ilk başladığında bırak 700km'yi 70km'de heryerin tutulacak.Bu yazın vücudunun kondüsyon kazanması için uğraşacaksın.176cm boy,95kg'lik bir cüsseye sahipsinki buda pek spor yapmıyorsun anlamına geliyor(Body ile uğraşmıyorsan).ilk birkaç ay söylediğin menzil biraz zor gibi.Zaten sende alıştığında aldığın motor yetmemeye başlayacak.Özellikle artçılı bineceksen mutlaka değiştirmek isteyeceksin.Benim tavsiyem hem mantığı kapman hemde kondüsyon kazanman için ikinci el bir motor seni idare edecektir.



Son derece haklısın üstad, spor yapmıyorum kondüsyonum da pek iyi sayılmaz, Ancak şu Kanuni motor fiyatlarının diğer motorlara göre ekonomik olması aklımı karıştırdı.Hani aynı fiyuata 0 kullanılmamış mı yoksa temiz olduğu şüpheli kullanılmış motor mu?
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Sanırım motosiklet tecrüben pek yok! Bu durumda sana en uygun motosiklet Cbf 150 bence neden dersen benim motorumda Cbf 150 (tabi benim motorum olduğu için değil:p) bunu neden söylüyorum söylediklerime biraz daha güvenmen için yani Cbf 150 şuan sana gerçekten yeterli bir motor 700 km yoluda rahat rahat gidersin inan bana:cat:

Arkadaşlar yüksek cc motor tavsiye ediyorsunuzda arkadaşımız daha acemi sanırım bence Cbf 150 ile başlamalısın 3-5 ay kullanıp ondan sonra yüksek cc ye geçmelisin ayrıca Cbf 150 piyasası olan bir motosiklet rahatlıkla satarsın merak etme:wiinkk:

Uzun yolda sana çok rahatlık sağlar gerek oturuş pozisyonu gerek koltuk yapısı ve en önemliside vibrasyon denen bir olay yok motorda ama şu varki eğer artçılı yapcaksan bu yolu 150 lik bir motor seni kesmez 700 km de ama dediğim gibi şöyle bir 8-10 bin km idare et sonra istediğim motoru al:wiinkk:
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
0
kardeşim bak kuran ı kerim bile oku diye başlıyor :)

sana oku diyoruz oku :)

http://www.motosiklet.net/forum/moto...nler-icin.html

en azından birşeylerin farkına varırsın.
okumazsan da tecrübeli üyelerin sözlerine kulak ver. tecrübe derken mesaj sayısından bahsetmiyorum. mümkün mertebe formda üç dört senesini doldurmuş arkadaşların fikirlerini dinle. bir çok şeyin farkına varmışlardır.

neyse iyi geceler arkadaşlar.


Gönderdiğiniz link açmıyor.
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
700 km bu motorlar için uzun olabilir, he yapılmazmı pekala yapılır ama baya yorucu olur.
Ben derim ki;

125-150-200cc civarında ekonomik bir motosiklet alın ve bunu en az 10.000km kullanını belli bir tecrübe sahibi olun (şehir içi ve kısa gezilerde ) daha sonra cc büyütmeye giderek daha konforlu ve uzun yol için bir canavar edinin :)

daha ne diyim? sağdaki soldaki motorların fiyatlarına tiplerine bakıp takılma burda bi başlık açmışsın herkes senin en iyisini tercih etmen için uğraşıyor. önce sorularını sıralara cevaplarını al, uymayan bi yer varsa tartışırız
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Son derece haklısın üstad, spor yapmıyorum kondüsyonum da pek iyi sayılmaz, Ancak şu Kanuni motor fiyatlarının diğer motorlara göre ekonomik olması aklımı karıştırdı.Hani aynı fiyuata 0 kullanılmamış mı yoksa temiz olduğu şüpheli kullanılmış motor mu?

Tedirginliklerini gayet iyi anlıyorum.Eski bir Kanuni kullanıcısı olarak,o deneyimimden en güzel tecrübem kalitesiz motora binerek kalitenin ne demek olduğunu anlamak oldu.Çok gösterişli ve cafcaflı makineler olmasına ve ilk alımda uygun fiyatlarına rağmen ben tavsiye etmiyorum.Çünkü servislerinde vereceğin para kaliteli markalardan daha fazla.Hem rutin hemde arıza durumunda nedendir bilinmez Kanuni servisleri müşterisini öpmeyi çok seviyor.Arabama 115 lira servis parası öderken,Kanuni Storm marka scooter'İme 130 lira ödemişliğim var.Birde ikinci elde zarar etmememn ve makinayı daha rahat elden çıkarma durumlarında belli başlı markalar var.Benim tavsiyem 3-5 demeden kurye arkadaşlarımızın kullandığı makinalardan almandır.Yolda bile kalsan en az 10 tane aynı motor geçecektir.Yedek parçası,servisi,satışı avantajlı bir makinayı tavsiye ediyorum.Bunlar,Honda CBF150,Yamaha YBR125,vs. gibi makinalardır.Ha!,motor hacimlerinin küçüklüğüne bakma,dinamometre ölçümüne soksan diğer 200-250cc Çinlilerden güçlü veya en az onlar kadar güçlüdür.Hemde uzun yol yaparsan titreşimleride çok daha azdır.Biraz daha araştırınca ufkunda genişleyecektir.Yardım gerekirse biz nasıl olsa buradayız:cat:.

Not;Yukarıda yazdığım motorların sıfırları neredeyse senin yazdığın Kanuni modelleriyle aynı para.200-300lira fazla veririsin fakat ikinci elde değerini minimum kaybeder.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst