FaiZLi MevduaT HesaPLarında; Faiz Aylık Mıdır YıLLıK Mıdır?

Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Merhaba arkadaşlar :)

Yahu bi arkadaşla yarım saattir bunun tartısmasını yapıyoruz.. Faizli mevduat hesaplarında aylık mı faiz geliyor Yıllık mı??? Birimiz aylık diyor birimiz yıllık...
Ve aylık faiz % kaç oranında geliyor? birimiz %2 diyor birimiz %4 ...

Bilen varsa yazsın Lütfen:) Birbirimizi yiyeceğiz :) :cherry:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
262
örnek banka sana % 15 faiz verdiyse bu yıllıktır arkadaşlar ve bürüttür
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
262
şimdi banka ya 10,000 ytl para yatırdın ve sana %15 oran verdi diyelim ve 30 günlük yatırdın parayı

10,000 x 15 =150,000 x 30= 4,500,000 / 36,500 =123,287..... x 0,85= 104,79 tl getirir

şimdi 36,500 bankalarda pi sayısı gibi sabit bişeydir yani 1 yıl anlamına gelir 0,85 te stopaj vergisidir umarım anlata bilmişimdir.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Bi de şunu hesaplar mısın :)

3000 TL ; 4 aylık yatıracağız :) Hesaplar mısın sana zahmet ; kaç para geliyor :) toplam faizi :) Yani 4 ay sonra kaç para olacak cekeceğim 3000 i :)
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
262
yukarıda yazdıgımın aynısını uygulayabilirsin sana verilen faiz ornını ve kaçgünlük yatırdın parayı. söylersen hesaplarım.
bide arkadaşlar mevduat günü 45 günden fazla olursa faiz düşer buda küçük bir sır olsun size. neden çünkü merkez bankası faiz oranları sürekli degişir bankalar da oranın düşmesi halinde kendini bu şekilde korur paranızı 45 günlük yatırırsanız daha yüksek faiz oranı alırsınız.

tabi büyük paralar için özel oran verir bankalar.

hesaplaya bildinmi cakalaz arkadaş
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Düz faiz hesabı ile bulamazsınız arkadaşlar :)

Bankacı olarak formülünü vereyim sizlere :

FAİZ GETİRİSİ = Ana para x Faiz oranı x Gün sayısı / 365 x 100

Cakalaz,
%15 olursa faiz oranı edeceğin gelir 147,95 TL olur ama bunun üzerinden %15 M.S.İ.G.V. kesilir yani 0,85 ile çarparsın ;) yani net gelirin 127,76 olur :)

Kredi faizinin hesabında bölünecek rakam olarak 36500 yerine 36000 alırsınız, bu şekilde de kredi borcunuz hesaplanır...
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
262
verdigin formul dogru benim yazdıgımla aynı, 127,76 bulmusun ana para nekadar onuda yazarsan okuyanların kafası karışmasın. cakalaz arkadaş daha vermedi faiz oaranıyla kaç günlük para yatırdını.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
verdigin formul dogru benim yazdıgımla aynı, 127,76 bulmusun ana para nekadar onuda yazarsan okuyanların kafası karışmasın. cakalaz arkadaş daha vermedi faiz oaranıyla kaç günlük para yatırdını.

Bi de şunu hesaplar mısın

3000 TL ; 4 aylık yatıracağız Hesaplar mısın sana zahmet ; kaç para geliyor toplam faizi Yani 4 ay sonra kaç para olacak cekeceğim 3000 i

Bundan hesapladım :)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Daha yatırmadım :) bi arkadaşla tartısmasını yapıyoduk dün ! Yatır yatırma konusu oldu da aramızda...
Ben 4 aylık yatıracağım; öyle düşünüyorum; 3000 TL yatıracağım; faizz oranı da 13.50 yazıyor !
Ben 4 ay sonunda 3000'i kaç para olarak geri alacağım?
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
262
Daha yatırmadım :) bi arkadaşla tartısmasını yapıyoduk dün ! Yatır yatırma konusu oldu da aramızda...
Ben 4 aylık yatıracağım; öyle düşünüyorum; 3000 TL yatıracağım; faizz oranı da 13.50 yazıyor !
Ben 4 ay sonunda 3000'i kaç para olarak geri alacağım?

120 günlük yatırdını varsayarsak 113,17 tl kazandırır. altın hesabı açtırmanı tavsiye ederim dahaçok kazana bilirsin
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Arkadaşlar ; Öğrendim Bankadan... Belki Bilmek isteyen oLur diye yazıyorum ;
Bankalar 1-6 ay için; 1000-20000 arasına ; 13.50 Faiz veriyor!
Yani 3000 TL yatırdınız ; 3 aylığına yatırdınız; 3 ay sonra paranızı 3085 TL cekiyorsunuz!
Umarım anlatabilmişimdir :)
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
262
her bankanın faiz oranı degir ama ortalama 13,50 şuan.
ve uzun surede yükselişe geçmez oranlar, malu kriz merkez bankasının faiz indirinine sebep oldu.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Cakalaz, şöyle hesapla:

Faiz yıllık %15 ise 1000 lira yatırıp Y ay sonunda alacağın para:

Anapara+(%15yıllık x kaç ay)

1000 + [1000 . (15/100) . (Y/12)]



Bankalar para alırken (mevduat toplarken) yıllık, para verirken (kredi açarken) aylık faizleri söylerler. %15 gibi bir rakam veriyorlarsa bu rakam yıllıktır, %1,5 gibi bir rakam veriyorlarsa aylıktır.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Eyvallah Kütük ; sağoL :) Bunu cözdük sayenizde :) Ama vazgectim zaten faizden :) Motor işinde saka walla :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst