Honda Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Ben sivastan yazıyorum yani kışın oturduğu yerden:) burada 2 shadowcu var.fakat elimizi neye atsak bulamama sıkıntımız had safhada.bir iki eksiğim var bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.yeni aküye ihtiyacım var nereden ve nasıl temin edebilim.birde egzoz almak istiyorum ama tekli egzozu çok beğeniyorum çbütün performazs egzozlar çiftli bu konuda ne yapabilirim şimdiden ilginize teşekkürler.


akü için size tavsiyem elektrik elektronik mağazalarında satılan kuru aküler var.. 12 V 12 AH olan işinizi görecektir..hem oldukça ucuz 20 - 25 lira olması lazım..ve sulu tip akülerden çok daha uzun ömürlü...sadece kutup başı
bağlantılarına fişli kablo eklemeniz gerekir.

çift silindirde tek çıkış egsoz bir noktada birleşse bile ses ve görüntü olarak şık olmaz.orijinal egsozuda çifttir.düşündüğünüz tekli egsozlarda aslında çifttir.egzos kazanı dışardan tekmiş gibi durur.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
9
teşekkürler Kaldera,
Bu sene için performans eksozu almayı düşünüyorum bana önerebileceğiniz bir egsoz varmı.nereden uygun alabileceğim hakkında bilginiz.Akü içinde bir adres varsa verirseniz sevinirim.givi sert çanta da almayı düşünüyorum givi sert çanta shadow lara uygun olmuyormuş dediler fakat bu sitede darkeagle adlı bir üyenin motosikletinde gördüm darkeagleye özel mesaj attım fakat cevap alamadım bu konu hakkında bilginiz varmı.böyle tecrübeli shadowcuları bir arada görünce sorunlarımı söyleyip fikirlerinizi almamak mümkün olmuyor bu yüzden ard arda sıralanan isteklerimi hoş görmenizi dilerim tüm shadowculara selamlar sivas tan muratbeysun
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
teşekkürler Kaldera,
Bu sene için performans eksozu almayı düşünüyorum bana önerebileceğiniz bir egsoz varmı.nereden uygun alabileceğim hakkında bilginiz.Akü içinde bir adres varsa verirseniz sevinirim.givi sert çanta da almayı düşünüyorum givi sert çanta shadow lara uygun olmuyormuş dediler fakat bu sitede darkeagle adlı bir üyenin motosikletinde gördüm darkeagleye özel mesaj attım fakat cevap alamadım bu konu hakkında bilginiz varmı.böyle tecrübeli shadowcuları bir arada görünce sorunlarımı söyleyip fikirlerinizi almamak mümkün olmuyor bu yüzden ard arda sıralanan isteklerimi hoş görmenizi dilerim tüm shadowculara selamlar sivas tan muratbeysun

performans için cobra egsozu öneririm...birde Highway Hawk egsoz var..her ikisininde sesini biliyorum. ama cobranın iç yapısı daha farklı olduğu için herhalde seside farklı..daha gür bir sesi var..benim egsozda cobra.

ama çevrede rahatsızlık yaratabilir yada ben öyle düşünüyorum.. birisi bir şey dese hak veririm..otobanda yüksek devirde ses harika..

tüm eksesuarların model seçimi ve alımı konusunda mart ayındaki motosiklet fuarını öneririm.. fuar nedeniyle indirimli alabilme şansınız olabilir. egsoz ve yan çantalar için 2000 tl masrafınız olabilir.

akü için ise benim ölçümlerimde orijinal aküsü 14 AH çıkmıştı..ama 12 AH de olur. ben 1 yıldır 8 AH kullandım pek sorun olmadı ama soğuk havada marş gücü daha düşük olduğu için değiştirmiştim tekrar.

eğer aküye ihtiyacım olursa bahsettiğim 20-25 tl lik kuru pillerden alıp takacağım.. akü ebatlarında ama kutup başı yerine fiş var..tam kuru tip olduğu için asit akması ,fazla şarjda taşırma durumuda olmaz. ve daha uzun ömürlü.. eski motorumda 1 yıl kullanıp satmıştım.belkide hala bu şarjlı pil üzerindedir.
 
Katılım
15 Ağu 2006
Mesajlar
26
Merhaba,
Çift metalik renkli depo'nun yenisinin fiyatı konusunda bir fikri olan var mıdır ?
Şerefsizin teki anahtarı ile şekiller yapmış benim motora da.

Ben kendi mesajıma cevap vereyimde, deponuza nasıl gözünüz gibi bakmanız gerektiği ortaya çıksın, bugün servis faturayı çıkardı: 1590 YTL :(

Bu depoyu korumak için film vs gibi bir uygulama var mıdır ?
 
Katılım
9 Ara 2008
Mesajlar
355
bence çiziklerde orj.sayılır.ileride öyle satarsınız. alıcıyı tahrik eder.( bugün depo, yarın mepo bunun sonu yok)
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
9
Ben kendi mesajıma cevap vereyimde, deponuza nasıl gözünüz gibi bakmanız gerektiği ortaya çıksın, bugün servis faturayı çıkardı: 1590 YTL :(

Bu depoyu korumak için film vs gibi bir uygulama var mıdır ?

Neden yenisini aldınız boyatmayı hiç düşünmedinizmi.son derece muhteşem boyacılar var gayette orjinal bir şekilde boyuyorlar.
 
Katılım
15 Ağu 2006
Mesajlar
26
Neden yenisini aldınız boyatmayı hiç düşünmedinizmi.son derece muhteşem boyacılar var gayette orjinal bir şekilde boyuyorlar.
Üstten kazıdıkları gibi tam shadow ambleminin dibinden de amblemi sökmek istercesine kazımışlar, servis olmaz abi bu yezden boyası iyi dedi, iyi dedik.

bu görünür sebep

görünmez sebep
kasko ödedi :)
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
9
oooo iyiki kasko varmış.çok akıllıca bendede var kasko ama inşallah ihtiyaç duymam kullanmaya.Geçmiş olsun bir daha böyle birşeyle karşılaşmazsınız umarım.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
9
Murat usta bu ne yav burada karşılaşmak çok iyi yav ne sen gel yanıma ne de ben geleyim yanına :) artık sitelerdemi bir araya gelelim ne yapalım.karşılaşmak mümkün olmuyor ben gelmeyince :)nede olsa.:queen:
 
Katılım
28 Haz 2006
Mesajlar
89
Kasko priminiz ne kadar acaba? bir de hangi şirket motosikletlere yapıyor? Bildiğim kadarıyla her şirket motosiklet kaskosu yapmıyor...

Cevabınız için teşekkürler
 
Katılım
23 Ara 2008
Mesajlar
14
hem nalına hem mıhına olmuş eline saglık güzel tespitler ben bir ekleme yapayım üzerinde birston lastik var orjinal sert lastik fren mesafesinde sorun yaratıp kaydırabiliyorur ve lastik ebadını 10 artırınca daha mükemmel sonuçlar veriyor kazasız sürüşler
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
9
Kasko priminiz ne kadar acaba? bir de hangi şirket motosikletlere yapıyor? Bildiğim kadarıyla her şirket motosiklet kaskosu yapmıyor...

Cevabınız için teşekkürler

ilk yaptırdığımda 800ytl idi fakat bu prim bile yaş 35 geçtiğinden ve diğer vs.ler yüzünden indirimli hali idi.bir sonraki sene kaza yapmadığımdan dolayı 600tl ye indi bu sene yine kaza yapmadığım için yaşımın 35 in üzerinde olduğu için 480 ne düştü isviçre sigortadan yaptirdim.ayrıca 6 taksit :)
 
Katılım
28 Haz 2006
Mesajlar
89
ilk yaptırdığımda 800ytl idi fakat bu prim bile yaş 35 geçtiğinden ve diğer vs.ler yüzünden indirimli hali idi.bir sonraki sene kaza yapmadığımdan dolayı 600tl ye indi bu sene yine kaza yapmadığım için yaşımın 35 in üzerinde olduğu için 480 ne düştü isviçre sigortadan yaptirdim.ayrıca 6 taksit :)

Çok teşekkürler verdiğiniz detaylı bilgiler için :)
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
70
shadow vs. shadow spirit

arkadaslar ,

bu ıkı model arasındakı farklar nelerdır ? ( artılar - eksıler ) ve tavsıyenız hangısı yonunde olacaktır.

saygılarımla
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
70
honda web sitesi

honda.com.tr web sıtesınde satısta olan ıkı shadow modelı arasında lutfen.

VT 750 C Shadow ıle VT 750 C Shadow Spirit ( yenı ıbaresı ıle yer alan )

tskler
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
arkadaslar ,

bu ıkı model arasındakı farklar nelerdır ? ( artılar - eksıler ) ve tavsıyenız hangısı yonunde olacaktır.

saygılarımla

yeni modellerde avrupa emisyon normlarından dolayı yakıt sisteminin enjeksiyonlu olduğunu biliyorum.. teknik açıdan bakacak olursak clasic shadow ile spirit arasında oldukça fark var..

sanırım maliyetinden ötürü egsozu komple değiştirmişler..yeni modellerdeki egsoz daha basit duruyor. yakıt sistemindeki değişiklikten ötürü otomatik jikle tertibatı var.

birde ön jant ebatları daha farklı.. spirit modelini özellikle teknik açıdan ben pek beğenmedim. ayrıca maksimum torkunda düşüş var.

aradaki farkı
yakıt sistemini karbüratörlümu -enjeksiyonlumu olarak karşılaştırmak daha doğru olacaktır. daha önceki bir yazımdan alıntı yaparak açıklayayım.


bu enjeksiyon yakıt sistemleri genelde düşük yakıt sarfiyatı olarak algılanmakta.
oysa enjeksiyon yakıt sistemi diğer ekipmanları ile bir bütündür.motor üzerine ilave edilen hava kütle ölçer, vuruntu sensörü ,oksijen sensörü gibi parçalardan alınan uygun sinyaller bir beyin ile yakıt yanma odasına uygun karışımı hazırlarlar.
hava debimetresi ilk gelen havayı analiz edecek nem ,toz vb varsa ona göre sinyal gönderecek oksijen sensörü bu gelen hava ile yorumunu yapıp beyine gönderecek, beyinde en uygun yakıt hava karışımını belirleyip enjektöre ona göre yakıt püskürtecek.. basit anlatımı ile olay bu..
tabii bir miktar yakıt tüketimi düşecek.ancak tüm bu parçaların belli bir km ömrü var. yol durumuna göre bu dahada kısalabilir. tüm bunlar avrupa normlarına göre bir standart olsada işlevselliğine bakıldığında maliyetleri aşırı arttırmaktan öteye gitmeyecektir.
en ufak bir sensör arızasında ilk müdahaleyi imkansız kılacak, araç sahibini servis bağımlısı yapacaktır.masraflar ise inanılmaz yüksek.
enjeksiyonlu bir motoru yakıt düşüklüğü için tercih edenler tüm bu oluşacak masraflarla birlikte çok çok pahalıya gelecektir.

karbüratörlü yakıt sistemine bakacak olursak;
bununda kendine has eksi yanları var sıralamak gerekirse
yakıt buharlaşırken ortamdan ısı çeker ve ortam soğur. dolayısıyla havanın içinde su buharı oluşur.
karbüratör üzerindeki ventüri hava, yakıt kanalları yük kayıplarına neden olur, bu da neticede motorun gücünün düşmesine neden olur.
ikiden fazla silindirli motorlarda her silindire eşit miktarda yakıt gönderilemez bu da güç kaybına, silindirler arası ısınma ve emisyon farklılıklarına neden olur.
karbüratördeki yakıtın büyük bir oranı buharlaşır, bu durumda doğabilecek herhangi bir kaçak da yangın tehlikesi ve çevre kirliliği tehlikesi oluşturmaktadır.
Soğuk havalarda silindire giren karışım çok fakir olduğundan motorun çalışması, ilk hareketi zorlaşmaktadır.
eğer motor çalışmazsa sürekli marşa basmaktan boğulma tabir edilen olay olabilir..marş motoru arıza yapabilir. yada akü ile sıkıntı çıkabilir.

sonuç olarak karbüratörlü sistem bana göre daha sorunsuz ve işlevseldir.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
70
muhterem kaldera

detaylı acıklamalarınız ve ılgınız ıcın tsk ederım.

sıfır bır curiser alacak olsanız honda'dan bu ıkı urun arasından hangısını tercıh ederdınız?

ayrıca alternatıf olarak ( ıkıncı el de olsa ) tavsıyelerınızı ogrenebılır mıyım ?

zamanınız ve emegınız ıcın sımdıden tesekkulerlerımle.

saygılar
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
sıfır bir cruiser alacak olsam hondanın bu iki modelinden shadowun clasic modelinin karbüratörlü olanını talep ederdim..bayilerden birinde mutlak vardır.

enjeksiyonlu olanını tercih etmezdim. çünkü ne kadar çok elektronik parça o kadar çok dert demektir..sürekli parça bağımlısı sürekli servis bağımlısı olmak demektir.
ayrıca cruiser in ruhuna da terstir.. bir clasicteki keyfi asla alamazsınız..

ikinci elde temiz clasicler var.en uygun olanın mutlaka sizin için olanıda vardır..

shadowun motoru iyi kullanımda 200.000 km hiç kapak açtırmaması gerekir.kolay kolay kırılamayacak
bir motoru var.. ikinci elde temizliğine göre 30.000 km ye kadar olanlar alınabilir.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst