Türkiye motosiklet istatistikleri

Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
Biraz istatistiklere bakalım dedim ve devlet istatistik enstitüsünden almış olduğum motorlu araçlar kayıtları içerisinden çıkardığım bazı sonuçlar.
Veriler Mayıs 2008 sonu itibariyledir.
Türkiye de toplam 13 380 163 adet kayıtlı motorlu araç var.
6 636 380 adet otomobil %49,6
2 069 398 adet motosiklet %15,5




Motosiklet adedine göre ilk 10 (81 il içinde)

1 Antalya 193 490 adet
2 İzmir 146 868 adet
3 İstanbul 138 883 adet
4 Manisa 128 510 adet
5 Hatay 110 681 adet
6 Mersin 105 103 adet
7 Adana 98 022 adet
8 Muğla 92 858 adet
9 Gaziantep 83 337 adet
10 Konya 81 224 adet
Türkiye de kayıtlı motosiklet adedi en az olan ilimiz Ardahan 103 adet ile maalesef sonuncu


Otomobil adedine göre ilk 10 (81 il içinde)

1 İstanbul 1742 143 adet
2 Ankara 838 450 adet
3 İzmir 468 753 adet
4 Antalya 255 166 adet
5 Bursa 241 501 adet
6 Konya 177 251 adet
7 Adana 168 191 adet
8 Mersin 127 532 adet
9 Kayseri 123 275 adet
10 Muğla 107 722 adet





Motosikletin otomobile %oranı, ilk 10


1 Kilis 304,85%
2 Manisa 120,91%
3 Hatay 117,08%
4 Karaman 110,81%
5 Muğla 86,20%
6 Osmaniye 85,39%
7 Mersin 82,41%
8 Çanakkale 82,10%
9 Gaziantep 80,55%
10 Aydın 77,52%


Beni en çok şaşırtan sonuç ise motosikletin otomobile oranıyla en sonuncu olan ilimiz. Tahmin edin bakalım Kilisin birinci olduğu tabloda hangi ilimiz sonuncu?
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
517
İstanbuldur buyuk ihtimalle ??? o kadar çok araba war ki...
 
Katılım
27 Şub 2008
Mesajlar
383
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hatay 5. Tebrikler .
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
Kilis'te kullanılan motorların üçte birinin trafiğe kayıtlı bir plakası olmadığını düşünüyorum.. Eğer tüm motorlar bu değerlendirmeye girseydi Kilis'in istatistikleri çok daha çılgın çıkardı emin olun.. Her evin 4-5 motoru olan bir şehrimiz..
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851

TUİK Turkiye istatistik kurumunun ham verilerinden çıkartdıgım bir çalışmadır. Aslında Excel tablosunda çok daha detaylı ve tüm illeri gösteren çalışmalarda yaptım ama buraya excel tablosunu malesef koyamadığm için sizlerle paylaşamadım. isteyen arkadaşlara mail ile gönderebilirim
 
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
335
İzmirde ki motosiklet sayısı > İstanbul daki motosiklet sayısı => 15.000.000 < 3.500.000 olması lazım diye düşünüyorum
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
ankara da motosiklet sahiden az , pizzacılar ve scooter lar felan olmasa içler acısı yani...
 
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
103
abiler az buz diyorsunuz ama ankarada motosiklete rahat rahat kaç ay binebilirsin en fazla 8 ay motor 4 ay garanti yatacak e antalyada 12 ay bin birkere kıyaslama biçimi yanliş iklim işi motora binmek millette para yokta binmiyor değilki
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
abiler az buz diyorsunuz ama ankarada motosiklete rahat rahat kaç ay binebilirsin en fazla 8 ay motor 4 ay garanti yatacak e antalyada 12 ay bin birkere kıyaslama biçimi yanliş iklim işi motora binmek millette para yokta binmiyor değilki

İklim işi olsaydı motosiklete binmek, Fransada 8 milyon motosiklet olmazdı. Nufusu bizim yarımızdan biraz fazla motosiklet sayısı 4 kat fazla . Fransanın kuzey bölgelerine neredeyse allahın her günü yağmur yağar 25 dereceyi gördügün gün sayısı yıl içinde elin parmakları gibi .Motosiklet net üyesi Coq un çok beyendiğim bir sözü var ."Türkiyede yağan yağmur Fransada çocuk işemesi gibi kalır
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Evet malesef Başkentimiz Ankara motosiklet araba oranlamasına göre en sonuncu(81).
838 450 araca karşılık yanlızca 29 734 motosiklet var ve %3.55 oluşturmakta
Ankara'da motosiklet sürmek sandığınız kadar kolay değil. Şehir içinde trafik çok yoğun ve hızlı akıyor. Üstelik şehir çok engebeli bir arazi üzerine kurulduğu için kış şartlarında değil motosiklet kullanmak otomobil bile kullanmak zor oluyor. Birde başkent olmanın getirdiği polis yoğunluğu göz önüne alınırsa motosiklet kullanmanın zorluğu daha iyi anlaşılır.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
Ben Ankarada üniversiteyi okudum ve Ankarayada yılda en az 5 defa giderim. Havasınıda yolunuda suyunuda bilirim.Lütfen Ankaranın otobobil motosiklet kıyaslamasındaki sonunculuguna kılıf aramayın. Size birde Moskovadan istatistik verirsem şaşırırsınız . Moskovanın havasını da burda anlatmama gerek yok diye düşünüyorum .Ne dersiniz?
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
bence bu sonuçalrı bir nedene bağlamak çok mantıklı değil. bu sonuçlarda mutlaka iklimin etkisi var. eğer moskova yada ingilterede hava şartları türkiyede olduğu gibi olsaydı 8 milyon değil 18 milyon motosiklet olurdu....
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
851
Tomass Moskovaya belki gitmedinde hiç kimseden de duymadınmı havasını.
Adamın 10 dakikada buzdan heykelini çıkartırlar orda . 6 ay kış sürer ben gözümle termometrede -38 gördüm
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Tomass Moskovaya belki gitmedinde hiç kimseden de duymadınmı havasını.
Adamın 10 dakikada buzdan heykelini çıkartırlar orda . 6 ay kış sürer ben gözümle termometrede -38 gördüm

sanırım sen mesajı tam anlamadın kardeş.. sen demişsinki ingilterede sürekli yağmur var ama motor sayısı bizim ülkemizden fazla, bende diyorum ki "eğer ingilterede havalar türkiyedeki gibi olsaydı 8 milyon değil 18 milyon olurdu."
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst